jó kérdés ... a sima spirálrugós meg idővel elfárad, sokszor ha észreveszik korán a dolgot nem kell új lamellaszett hanem csak egy új rugószett ami azért lényegesen olcsóbb, +15 százalékos ebc rugószett valami 4-5000 ft körül van
Az ilyen esetekben nekem mindig fontos, hogy mennyit járt még a motor oldalára dölve..., hogy mennyire futott szárazra a kenési rendszer. Volt-e lehetösége a csapoknak "megmerülni" a siklócsapágyakban. Ezek a károsodások nem látszanak a "szemlén", pedig akadnak esetek, amikor a motor még (jobb esetben csak) ketyeg az oldalára dölve, de van hogy magasabb fordulaton üvölt.
Aztán mikor megszületik kalkuláció a külséremi nyomok alapján, talpra egy felújításban a jármü..., és lehet hogy rövid futásteljesítmény után megellik az eröforrás.
Sajnos hiába a borulásgátló szenzorok, nem minden esetben tiltják le gyújtást...
Ez most csak úgy eszembe jutott, mert nem sok helyen olvasni ilyen megközelítésröl. Vagy lehet csak tájékozatlan vagyok.
A törött cuccokat kicserélik, a vázat / futómü geometriát bemérik-egyengetik-hegesztik, kapnak új fényzést, de egy nedves karteres kenésü eröforrás nem sok kenöanyagot tud felszívni az oldalára borulva sok esetben. Arról meg sok mindent el lehet mondani, csak azt nem hogy jót tesz nekik.
Ismét felteszek egy kérdést, hátha tudtok segíteni.
Használ valaki fekete tükröt a Bandithoz ?
Próbáltam fellelni hasonló minőségi tükröt mint a gyári, csak feketében (nem baj, ha műanyag, a hangsúly a minőségen van).
Nem szívlelem a krómot. A légszűrőház oldalára is szereztem nyers alu színű díszburkolatot is a króm helyett.
Az óracsoportot is nagy eséllyel matt fekete Plasti-Dip fogja borítani, de azt még meglátom. Annyira érzékeny az a krómozott műanyag,
tele van már karccal, nem szép. Ahogy általában összes többi hasonló krómozott műanyag a motoron.
Bevallom, csak elméleti síkon vittem végig a dolgot, nem méricskéltem...-> 89-90 gixer futómüve van lebutitva görbevázas bandithoz. Szerintem a csizmák azonosak a telon, csak az állítás lehetöséggel sporoltak emlékeim szerint. A bandit féktárcsák szerintem külsö átméröre azonosan (300 mm?) , felfogatásuk szintén, csak 0.5 mm-re vékonyabbak. Vagyis a gixer 5mm (min 4.5) a bandit 4.5 mm (min 4 mm). Lehet ezért nem "passzolnak" a katalogusok szerint. A féknyeregek a négydugós Nissin és az elbaszott 6 dugós Tokico esetében csereszavatosak (90 mm-es felfogatási furattávval- kivétel pl a gsx 1400 féknyerge, mert azon más felfogatás, és dugattyúk mérete is, de sokak tapasztalatat szerint Nissin fényévekkel jobb az utódjánál.). Szóval még marad tengely-csapágy méret, ami meg katalogusból gyorsan kiturható (szerintem azonos). Az öntvény- küllök alakjának eltéréset nem vettem figyelembe. Emlékeim szerint az egyik enyhén ívelt (gixer?) a másik egyenes (bandit?) vagy forditva...( most nem nézegetem a képeket).
A szine meg hát ...nekem sem a kedvenc szinem a lila, de 92-es évjárat más disco-s szinei mellett már alig észrevehetö ! :) Ès mivel ez az EREDETI szine, egy oldtimer esetében nem igen merül fel, hogy modosítva legyen. Ezt én úgy probáltam meg áthidalni, hogy lett ugye van más szinvariánsban is ebböl az évjáratból motorom aminek nem lila a kereke...
De az egészet csak azért vetettem fel, mert pár éve 60-80€-ért lehetett venni a gixerhez egy pár kereket...
Ha érdekes lehet a téma, leméregethetem biztonság kedvéért pl a gixer "interface"-eket, hogy mennyire mondtam baromságokat, de feleslegesen most nem tölteném vele az idöt...
tavalyelőtt ősszel dobtam egy hasast akkor rakattam rá az új hátsó gumeszt épp azelőtt mondtam valakinek hogy vigyázni kell az új gumival .... én meg ugye fordultam ki a hídról még nem állt egyenesbe a motor az aszfalton kicsit ráhúztam megelőzött a hátulja 😆 azóta nincs fordulatszámmérőm ... a michelin nem volt ilyen újonnan a metzeler sikamlósabb 😄
Én egyszerre egy motort tudtam megülni, mivel a túraenduro volt a sztár 4 évig, így a Bandit ezalatt csak vizsgázni jött ki a garázsból.
Az utolsó vizsga napján el is dobtam az esőben, életemben először estem vele. Csúsztam vagy 80m-ert, a motor meg vagy 100-at.
Valamikor akkor jöttem rá, hogy mennyire ellustultam a 650-esen, meg hát ugye a Banditon nem ON-OFF kellett volna használni a gázkart,
mint a V2-esen. Élveztem is, hogy dobálja a seggét, hamar el is szaladtak a lovak.
No, de kellett egy jó indok, hogy nekiálljak felújani. Igazából csak ezért dobtam el 😅.
Igen, a bal peremen volt egy pici kátyú okozta meghajlás, hát, szerintem radiálisan és axiálisan is, ha már így kérdezed.
Én nem láttam, nem éreztem, nem is tudtam róla, de akihez vittem, az nagyon érti a dolgát, kiszúrta, megmutatta, kérdezte mi legyen,
én meg mondtam, hogy porfestés előtt legyen 100%-os, úgyhogy uccu-neki.
Nem hiszem, hogy a használt jobb megoldás lett volna, mert elég drágák ezek a kerek, a javítás meg 20-30 között megvan.
Ha pedig veszek egyet használtan, az sem biztos, hogy nem üt, max. én nem látom rajta.
97 es 1100 w néztem a pr verzió más a küllő formája az stvw annak meg a színe más de lehet az passzol... ha átfesti az ember én speciel nem járkálnék lila felnivel 😂 a féktárcsa nem passzol egyik régi gixxerhez sem legalábbis a motomike-os kereső nem adja ki viszont a GS500 hoz passzol igaz ott csak egy van, a féknyergek 2000 ig 4 dugós nissin az utána jövő a 6 dugós tokico de nem hinném hogy lenne valami előnye mondjuk régebbi gixxer féknyerget kajtassak ha van újabb bandité is
A vizes 750-1100 gixerben levö kerek szerintem passzolnak a banditba…( mondjuk 98 elötti) kb amin azonos fektarcsa, feknyereg van … ( vagy a 90 mm furattavu tocico)
"A felniket is bevizsgáltattam, az első javításra megy"
Ütött axiálisan / radiálisan?
Nem lett volna költséghatékonyabb egy bontott kerék? Ezt a 3.5"-os kereket nagyon sok motorba építették be emléleim szerint...
nekem is Metzeler van most de a sportec m5 , az elsőt kell lecseréljem a hátsó kibírja az idei szezont remélhetőleg 😁 nálam nem öregszik meg pedig keveset megyek de néha ha megdagad a rizskása megmozgatom a dugattyúkat 😁 úgy cserélem ahogy kopik általában 3 hátsóra jut 2 első
Megrendeltem tőlük a füstös színűt, amit mutattál. Nem drága, meg szerintem passzolni is fog.
A LED-es hátsó lámpát is leütöttem, áttetsző búrával, fekete LED hátlappal.
A felniket is bevizsgáltattam, az első javításra megy, a hátsó jó. Ha megjön az első, mennek porfestésre azok is.
Gumi esetében pedig maradok a Metzeler Roadtec 01-nél, abból is kell vennem egy párral,
mert a régiek a 4 év endurozás alatt elöregedtek, 7 éves gumi nem marad a csilliókért felújított motoromon 🤑.
Megjött az -remélhetőleg- utolsó marék gyári csavar is, elkezdhetem összerakni a hátulját, meg az első traktust.
Az idom tartó ugyan még kiegyengetés alatt áll (kis melót Édesapámnak is adtam), aztán az is meg a porfestőhöz.
A fényszóró a felújító cégnél épségben az ország túloldalán, szóval kicsit megint felpörgött a projekt.
21 watt ja az látszik , persze vannak komoly ledesek is de annak elég húzós ára van ... úgy szoktam közös visszajelzősnél 2 1n4007 és kész csak ugye általában vagy nem tudják hogy kellene vagy nem bontják szét az elejét inkább bekúrnak biluxégőt zokniba a csomitartóba vagy jobb esetben 2 marha ellenállást , különben tök mindegy mert ezek a kicsi BA9S izzós cuccok se igen cserélhetők spiccfogó csipesz nélkül ha meg be is rozsdált jobb kézzel bal váll fölött erős lendítéssel hátra 😆 különben sose volt ilyen problémám hogy kiég az index, jelezni kézzel is lehet nekem még úgy kellett mikor vizsgáztam A kategóriára 😃
Ezert javasoltam alapbol a halogenest. A kis sportosak kozt vannak 23W-os BA9s izzoval mukodok, amik tok jol latszanak nappal is es nem felteglak. A gyari relevel siman hibatlan.
Nem mondom, relecsere, vagy ha kozositett a muszerfali visszajelzo lampa, akkor ket diodaval nem lehetetlen a LED-est jol megcsinalni, de ha beszarik feluton egy hosszabb turan, nem tudod 2 perc alatt kicserelni az izzot benne.
a csiribiri olcsó ledesek alig látszanak gyorsan is villog szarul is látszik jóvanazúúgy 😂 kedvencem mikor ledest raknak és pislog mind a 4 egyszerre vagy a szaxxxerű megoldás két 55 wattos bilux reflektor égő zoknibahúzva a csomitartóban 🤣 🤣
Köszi a válaszokat, mindkettőt megnézem.
A füst színű index tetszik, megnézem a hosszabb szárút, mert azt mindenképp elkerülném, hogy elöl-hátul más típus.
Az 1400-es indexei azért sokkal szebbek mint a görbevázasé. Azt sem vetem el, köszi, a tippet.
A fényerő végett eddig azt csináltam, hogy szétszedtem az indexet és belül a házat lefújtam krómsprével.
Rögtön dobott a fényerőn nem keveset. Ezt megtettem a család összes motorján.
Ahol volt is gyárilag krómspré, ott is kevés, csak 1-1 pötty.
Abba néhány miliárd autóban nem ilyen szerkezet van? ;)
Èn a danuvia 125 kuplungnál szarabbat nem szereltem még életemben...
https://www.vatera.hu/csepel-125-danuvia-kuplung-kosar-3323764247.html
(keresdd a rugókat!)
Az ilyen esetekben nekem mindig fontos, hogy mennyit járt még a motor oldalára dölve..., hogy mennyire futott szárazra a kenési rendszer. Volt-e lehetösége a csapoknak "megmerülni" a siklócsapágyakban. Ezek a károsodások nem látszanak a "szemlén", pedig akadnak esetek, amikor a motor még (jobb esetben csak) ketyeg az oldalára dölve, de van hogy magasabb fordulaton üvölt.
Aztán mikor megszületik kalkuláció a külséremi nyomok alapján, talpra egy felújításban a jármü..., és lehet hogy rövid futásteljesítmény után megellik az eröforrás.
Sajnos hiába a borulásgátló szenzorok, nem minden esetben tiltják le gyújtást...
Ez most csak úgy eszembe jutott, mert nem sok helyen olvasni ilyen megközelítésröl. Vagy lehet csak tájékozatlan vagyok.
A törött cuccokat kicserélik, a vázat / futómü geometriát bemérik-egyengetik-hegesztik, kapnak új fényzést, de egy nedves karteres kenésü eröforrás nem sok kenöanyagot tud felszívni az oldalára borulva sok esetben. Arról meg sok mindent el lehet mondani, csak azt nem hogy jót tesz nekik.
Használ valaki fekete tükröt a Bandithoz ?
Próbáltam fellelni hasonló minőségi tükröt mint a gyári, csak feketében (nem baj, ha műanyag, a hangsúly a minőségen van).
Nem szívlelem a krómot. A légszűrőház oldalára is szereztem nyers alu színű díszburkolatot is a króm helyett.
Az óracsoportot is nagy eséllyel matt fekete Plasti-Dip fogja borítani, de azt még meglátom. Annyira érzékeny az a krómozott műanyag,
tele van már karccal, nem szép. Ahogy általában összes többi hasonló krómozott műanyag a motoron.
A szine meg hát ...nekem sem a kedvenc szinem a lila, de 92-es évjárat más disco-s szinei mellett már alig észrevehetö ! :) Ès mivel ez az EREDETI szine, egy oldtimer esetében nem igen merül fel, hogy modosítva legyen. Ezt én úgy probáltam meg áthidalni, hogy lett ugye van más szinvariánsban is ebböl az évjáratból motorom aminek nem lila a kereke...
De az egészet csak azért vetettem fel, mert pár éve 60-80€-ért lehetett venni a gixerhez egy pár kereket...
Ha érdekes lehet a téma, leméregethetem biztonság kedvéért pl a gixer "interface"-eket, hogy mennyire mondtam baromságokat, de feleslegesen most nem tölteném vele az idöt...
Az utolsó vizsga napján el is dobtam az esőben, életemben először estem vele. Csúsztam vagy 80m-ert, a motor meg vagy 100-at.
Valamikor akkor jöttem rá, hogy mennyire ellustultam a 650-esen, meg hát ugye a Banditon nem ON-OFF kellett volna használni a gázkart,
mint a V2-esen. Élveztem is, hogy dobálja a seggét, hamar el is szaladtak a lovak.
No, de kellett egy jó indok, hogy nekiálljak felújani. Igazából csak ezért dobtam el 😅.
Én nem láttam, nem éreztem, nem is tudtam róla, de akihez vittem, az nagyon érti a dolgát, kiszúrta, megmutatta, kérdezte mi legyen,
én meg mondtam, hogy porfestés előtt legyen 100%-os, úgyhogy uccu-neki.
Nem hiszem, hogy a használt jobb megoldás lett volna, mert elég drágák ezek a kerek, a javítás meg 20-30 között megvan.
Ha pedig veszek egyet használtan, az sem biztos, hogy nem üt, max. én nem látom rajta.
Ütött axiálisan / radiálisan?
Nem lett volna költséghatékonyabb egy bontott kerék? Ezt a 3.5"-os kereket nagyon sok motorba építették be emléleim szerint...
A LED-es hátsó lámpát is leütöttem, áttetsző búrával, fekete LED hátlappal.
A felniket is bevizsgáltattam, az első javításra megy, a hátsó jó. Ha megjön az első, mennek porfestésre azok is.
Gumi esetében pedig maradok a Metzeler Roadtec 01-nél, abból is kell vennem egy párral,
mert a régiek a 4 év endurozás alatt elöregedtek, 7 éves gumi nem marad a csilliókért felújított motoromon 🤑.
Megjött az -remélhetőleg- utolsó marék gyári csavar is, elkezdhetem összerakni a hátulját, meg az első traktust.
Az idom tartó ugyan még kiegyengetés alatt áll (kis melót Édesapámnak is adtam), aztán az is meg a porfestőhöz.
A fényszóró a felújító cégnél épségben az ország túloldalán, szóval kicsit megint felpörgött a projekt.
En egy uat vettem 32e ert,varnom kellett volna.
Tuti lehet kotorni szuzukisat is ebeyen.
Nem mondom, relecsere, vagy ha kozositett a muszerfali visszajelzo lampa, akkor ket diodaval nem lehetetlen a LED-est jol megcsinalni, de ha beszarik feluton egy hosszabb turan, nem tudod 2 perc alatt kicserelni az izzot benne.
A füst színű index tetszik, megnézem a hosszabb szárút, mert azt mindenképp elkerülném, hogy elöl-hátul más típus.
Az 1400-es indexei azért sokkal szebbek mint a görbevázasé. Azt sem vetem el, köszi, a tippet.
A fényerő végett eddig azt csináltam, hogy szétszedtem az indexet és belül a házat lefújtam krómsprével.
Rögtön dobott a fényerőn nem keveset. Ezt megtettem a család összes motorján.
Ahol volt is gyárilag krómspré, ott is kevés, csak 1-1 pötty.