Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Adott egy 2008/GSF650N/vizes-injektoros Bandit, 48XXXkm(tuti valós,végig magyar motor, ismerem az elsőző 2 gazdát is)
Ugye nálam is megvan ez a kuplungmorgás alapjáraton, ha behúzom elhallgat!Amúgy tök jól működik, sebességet veszi, nem csúszik...stb.Nem vészes,nem egy Ducati :), de azért kihalható!Sokat keresgéltem a témában, fórumokat bújtam...stb...és úgy látom hogy ez mondhatjuk tipushiba, a lepottyanó vez.lánc vezető mellett!Jelenleg szerelőnék van a motor, álltalános nagyszervíz,műszaki...stb...neki is mutattam ezt a dolgot...azt mondta hogy ezzel ne foglalkozzak, ez még nem vészes, ezek tényleg "ilyenek"!Ha már tényleg úgy zakatol mint egy Ducati szárazkuplung akkor nézzünk be alá, de addig felesleges!Vehetünk bele új kuplungot, 200ezer+ ért, egy ideig jó lesz, de pár év, és pár ezer km után megint elkezd majd szólni.Ő már nagyon sok ilyet hallott,látott akár már 10xxx km és motorokban is, de ugyanígy szól majd 100xxx en is!Azt mondat 99% hogy a kuplungkosár torziós rugói vannak kilágyúlva, és annak van hangja alapjáraton!
Csak gondoltam megosztom veletek ezt a kis infót! Üdv Viktor
Köszi István !

27A mindkettő, tehát akkor Bandité biztosan. De a képeiden is látszik felül egy betűkód "G", "H", "L", "E".
Na azok nem tudom mit takarnak. De ezek szerint nagyjából mindegy.

Most sokat töprengtem, próbálkoztam is ezzel-azzal.
A pilotok csak és kizárólag gyári 1.75 érték közelében érzik jól magukat, akkor jó a gázreakció és itt nem durrog alapjáraton,
akkor se, ha párszor gázt adok neki.
Ha feltekerem 2.0-ra, azonnal durrog, ha lemegyek 1.5-re, akkor túlesik a fordulat gázadás után, elszegényedik.
Már maga ez a tartomány szűknek tűnik.

Az alapjárati fúvóka gyári, de alapjáratom az önmagában tökéletes. Ez tehát jó.

Maradt a főfűvóka, meg a schuber tű. Namármost, a tűt cseréltem, végigmértem, elvileg a gyárival azonos, DE, valami mégsem
stimmel teljesen ez biztos, mert ki kell emelnem maximumra, akkor van kellő gázreakció 1/4-1/2 gázkar között.
Ha leengedem őket, akkor hirtelen gázra lehörög, vagy minimum torpan. De így most tökéletes, csak nem gyári.

Ha bent van a gyári főfúvóka és a fentiek jók, akkor 7000 körül durrog, nem forog tovább, egyértelmű, nem elég a gyári 102.5.
De, az is lehet, hogy a 130 meg már túl sok, sajnos közte nem volt itthon más. Veszek majd 5-önként egy sort és próbálkozok.
Tudom, hogy a főfúvóka kis gáznál elvileg nem játszik, de van ott is rés a tű és a furulya közt, tuti ad különbséget egy 115-ös vagy egy 130-as.

Ma is mentem vele, a fenti beállításokkal majdnem tökéletes. Hozzá se nyúlnék. Most hidegen sem durrogott.
Csak valami nem stimmel 1800-2500 között, mert ott nagyon rángat. Sose volt egy Honda, főleg városon belül kissé kényelmetlen.

Most első körben kimotorozom magam vele, aztán ha megjött a sor fúvóka, akkor játszok egy picit, lehet alkalmazom a szukcesszív approximáció elvét :D.
Meg itt van még sokminden összegyüjtve:
https://oldskoolsuzuki.info/fo...

Lehet talán 06B kodu is, és érdekes, hogy ezt tették a 600-750-1100-be is:
https://www.partzilla.com/prod...
( "Fittment" ablakban látod, hogy melyike modellekben épitették be ezt a szivóoldali tengelyt.)
A suzuki nem nagyon görcsölt ezen...nagyon sok átjárás van a modelek között.
27-es a bandite
41-es a 8 bütykos elbaszott gsxr nyitott tengelye
Ha jol emlekszem a 40-es volt 89-90-es gsxr-ben ami 4 bütykös volt , mint ami a banditban van , csak az hegyesebb tengely mint a bandite. Arrol most nem talaltam kepet hirtelen. Volt meg a 90-es evek gsx-1100 es turagepe az 1127ccm-es blokkal elvileg az is nyitott volt hegyes 4 bütykös tengelyekkel...
Azok a betűkódok az öntvényen jelentenek valamit ? Mármint bizonyára, de hogy utalhatnak valamire ?
Én kutakodtam utána, de nem találtam semmit. Végül arra gondoltam, hogy az öntőforma sorozat kódja lehet évjáratonként, de ez csak tipp.
Az egyik legjobb kanyargós itt a környéken és ez a legközelebbi is
van még egy olyan is hogy a 102,5 az nem átmérő ... szóval az a 102.5 is ha méred nagyobb , de lényegében ha jól megy menni kell vele nem morfondírozni 😆
Vagy lehet a gsxr 1100 tengelyek kerultek bele… ott meg 122.5 az alapmeretes föfúvóka.
Persze, semmi módosítás. Tegnap mentem egy 60 kilométert itt az alpokalján, teljesen jó felfele-lefele. Fogyasztás sem tűnik drámainak.
Úgyhogy nem igazán értem. Így végig gondolva csak a vezérműtengely lehet... vagy, valahol mégis falsot szív, nade mind a 4 karbi ?
Digitális szinkron teszterrel szépen belőttem, az azért visított volna, ha valami nem oké, de a görbék is rendben voltak.

Végülis annyira nem érdekel, mert most szépen jár, szívatóval indul, hamar vissza tudom tolni, van alapjárat, veszi a lapot stb.
Csak rohadtul nem értem. Ez az egy zavar.
a légszűrőház és a légszűrő eredeti ?
Levizsgázott. Végre.
Viszont durrogott, és nem pörgött ki. Ez a jelenség azóta volt, hogy felújítottam a teljes karbisort.
Ugye bekerült egy istentudjamilyen vezérműtengely páros (állítólag 1200), méretre, szemre az, de a betű kódok az öntvényen nem ugyan azok voltak.
Mindegy... én nem értem, de most 102.5-ös főfúvóka helyett 130-assal tökéletes úgy, hogy a tűket is kiemeltem maximumra.
Így nem durrog. Az úszószintek tökéletesek, nem folyik egyik sem.
Még lehet a nyitott kipufogó is, de volt már rajta nyitott dob, egy eredeti titánium leömlőszettes sport Yoshimura, de még azzal se kért ennyi naftát.

Nem értem... mindegy, most indul szépen pöccre, jó az alapjárat, veszi a lapot. Csak nem értem miért kellett 130-as főfúvóka.
Kompresszió is van, hidegen 11.5 minden henger. Szóval... passzolom a kérdést.

Van olyan légolajos Szuzi, aminek gyárilag 130-as kellett és a vezérműtengely passzol ?
louis.de motomike.eu
Sziasztok! Szeretnék érdeklődni..., tudtok véletlen külföldi weboldalat, ahol Suzuki Bandit 1200-hoz alkatrészt lehet találni?
hajrá hajrá ! érdemes ! 😁
Ezt kipróbálom, kösz
tegnapi menet , jók az utak kanyarvadászkodni varfurile részen lehet elég keményen zsír aszfalt gyér forgalom
Remélem. 1 éve építem újra a motort, most jött el az a pont, amikor legalább 1 nyarat szeretném hétvégente élvezni.
Akkor màr megvan a tüzkeresztsèg! ;)
mikor megvettem az enyémet németből lassan több mint 10 éve cseréltem pohártömítéseket tourmax volt , meg O gyűrűket azokat csapágyasnál vettem viton-t nem nagy nudli 2-3 nap és megjött , tűszelepeket nem mondom meg cseréltem vagy nem valszeg nem , még vettem egy gyári membránt mert megcsípték a szélét meg egy tolattyúrugót mert azt meg valaki széthúzta de csak az egyiket ... különben sose volt gond a karbival benzinszinttel se játszottam , gyertyát kétpólusú Denso X27ETR-t szoktam venni időnként cserélem mikor rámjön asszem azt 12000 ként kellene cserélni , volt még egy hiba mikor megvettem hogy egy kicsit nyitva maradt a szivató és mikor bemelegedett beköpte a gyertyát vagy ha húztam neki megette 10-20 km alatt a tank benzint 🤣 mire rájöttem szétszedtem a karbikat vagy háromszor meg kapott vagy 2 szett gyertyát jó buli volt de ezzel már szembesültek németben is, még a levegőszűrőházra is faragtak egy másik lyukat több levegőt kapjon meg vatta új gyertyákat ami persze nem tartott semeddig mondjuk már a próbakörön előjött de nem érdekelt dobtam fel a futóra mondtam épp az exemnek ezek a gyíkok még a karbit se tudják rendberakni 🤣
Meg kell nézzem nekem is nemsokára lejár a műszaki , nálunk nincs sok macera elmegyek a motorral vagy ha lejárt és nem bátorkodok futóval 8000 ft fék működjön lámpák égjenek és jóccakát
Azt pár éve szétszedtem és csináltam bele nemeztömítést. Az jó.
Meg azt a méregdrága "Trhrottle slide guide"-ot is cseréltem, mert alul már hiányzott 1mm, aztán a tű tartotta a csúszkát.
…es akkor szerencsed van, hogy nem falsol a sor a pillangok tengelyenel…
Ugyan mar aranyarban van, de nekem lenne a polcon egy bontott porlaszto. Sokkal gyorsabban vegere lehet jutni az ilyen kinlodasoknak. A 36mm-esbol meg eleg jo a merites, de 38 mm-esnek is van par alaktresze ami jo/ kozos a 36 mm-essel.
Csak szóltam, hogy ez már nem teljesen ugyan az. De megéri időnként picit foglalkozni a tömítésekkel.

Nekem is adott még munkát a motor. Meg pár plusz ősz hajszálat.
Mielőtt elvittem vizsgára (már ott van egy hete, kicsit ottfogták, de jövőhéten végre kiengedik), 3x szedtem újra szét a karbikat.

A KEYSTER tömítéskészlet -mint kiderült- nem viton volt. Megette a benya 2 hét állás alatt. Utána rendeltem németországból készletet,
abban jó volt a tömítés, összeraktam megint, pöccre indult, majd 1 hét után megint nem indult el.
Na, akkor karbik megint ki, kiderült, hogy nem zárnak rendesen a KEYSTER tűszelepek (nem volt rajta tank, csak pici tölcsér, így nem folyt be az olajba).
Akkor elővettem a régi, jól bevált módszeremet, vettem 20ml fecskendőt, feltöltöttem, leeresztettem karbinként, mértem a lejött benyát,
3 túlfolyik, sok a benya benne.
Állítottam már mindenhova is a szintet, de csak nem lett jó, vagy túlfolyt, vagy korán zárt. Tapasztalatom szerint kb. 40-42ml kell legyen bennük.
Teljesen véletlen észrevettem, hogy az úszóház nyelv már kikopott, mart magának egy pici krátert a tűszelep.
Na, azt kézi kisköszörűvel kiszedtem síkra 72 miatyánk közepette, nehogy elkapja a műanyagot.
Innentől 2 már zárt, kettő nem. Jött a kísérletezés a 3 garnitúra tűszeleppel és fészekkel, a végén a német garnitúra lett jó, azon a gyárival
ellentétben hosszabb a végén a rugós tüske (ki érti ezt, én nem, mert a KEYSTER az rövid tüskés volt, mint a gyári).
Legvégül 1 karbi volt renitens, ott meg hosszas szívózás után feltűnt, hogy kotyog az úszóházon a nyelv.
Na, miután erre rájöttem, ennek megfelelően állítottam be, majd 2 napig állt egy tölcsérrel a karbisor, feltöltve benyával, hogy ereszt-e.
Nem ereszt. Az úszószintet pedig nem a leírás szerint mértem, az nekem kissé ezoterikus, hanem a fém nyelv végét mértem tolómérővel
az úszóház áthidalóhoz, az a távolság egzakt. 2.9-nél volt 37ml, 3.4mm-nél 45ml, így belőttem 3.2mm-re a távolságot.
Ment vissza a helyére, 3 napig minden nap beindult, utána megint nem.

Kezdtem kicsit belefáradni, de szerencsére elsőnek a gyertyákat szedtem ki és konstatáltam, hogy az iridium gyertyák pont most elhaltak.
Bekerültek a DENSO hagyományosak, és utána 2 hétig szépen, minden nap indult.
Pár próbakört is mentem, de mivel ugye nincs műszaki, így óvatos voltam.
Aztán az útvonalengedély is egy kabaré: vizsgaállomás már nem adhat igazolást, de az okmányiroda meg kéri.... nem is részletezem, de végül az is meglett... most meg várok a motoromra, de végre úgy fest minden rendben lesz és hamarosan levizsgázik.
Köszönöm a segítséget.
Semmi extra, passzentosan felcsúszott, zsíroztam meg széthúztam a karbikat, cseréltem a benzinösszekötő tömítéseket is ha már játszok vele nehogy ott könnyezzen, szelepfedélnél is volt egy kis nedvesedés remélhetőleg elmúlt, tankalávaló gumesz volt még új neoprén benyacső rozsdamentes védőrugóval tiszta haszon 😃