Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

https://motomike.eu/de/categor... nekem ez van hátul , E jeles olcsó nem ledes látszik ha indexelek van belőle hosszabb szárral is , elől meg saját gyártású aluból kalapált cucc 10 wattos leddel aminek nem szentjánosbogár fénye van 😃
Ahol koranban kidörzsölte a vaz fenyezeset, oda atlatszo tapetat szoktunk ragasztani, meg az üles gumipapucsai ala is. Igy pl a 20 eves gsx1400-en nem igen hianyzik a vazrol a fenyezes.
Indexnek meg az elöbb emlitett 1400-es iranyjelzöit ajanlom. En a gsxr1100-es teglait is arra csereltem. Van hogy 20-25€-ert kapod a 4-et, esetleg lehet kicsit kabelezni kell mert a LED-es indexhez levagdossak a csatlakozokat.
Illetve, a fényszórót is elküldöm a napokban felújításra.
Szerencsére belenéztem alulról-felfele is, így kissé érthető, hogy miért gyengélkedett a fényerő.
No, de remélhetőleg profin megújul hamarosan.
Persze, 1:1-ben szerelhetőek és TÜV (E) jeles utcai használatra alkalmas a hátsó lámpa.
Az index nekem mindegy, hogy halogén vagy LED, csak a gyáriak "esztétikájával" van némi problémám.
Nézhetjük jobbról, meg balról is, de azok a kockák egyáltalán nem szépek.
Viszont nem találtam olyat, ami menne a motor stílusához.
Ha tetszik és nagy kunsztozás nélkül felmegy, miért ne? Ha benne az E-jel, nem nagyon lesz vele gond.
Irányjelző dettó, de az nagyon gusztus dolga. Személyszerint halogénest vennék abból.
Buék !
Nem sokat haladtam a motorral azóta, mindössze a kábelkorbácsról hajtogattam le a 25 éves szigszalagot, lepucoltam az egészet,
adtam kontaktsprét az összes csaltakozónak és azon mosolyogtam, hogy a japánok már 1998-ban is poka-yoke megoldásban gondolkodtak.
Aztán pár órácska alatt kapott szép új szőrös ragasztószalagot végig, ez talán nem koptatja majd le a porfestést a vázról, mint ahogy
a gyári szigszalag tette a fényezéssel. Mondjuk a porfestés egyébként is sokkal masszívabb.

Még abban segíthetnétek "ötletelni", hogy megvegyem-e a németh TÜV-ös LED-es hátsólámpát (nem indexeset, csak simát), avagy ne ?
Nekem tetszene, hajlok felé, főleg a fekete hátlapos átlátszó irányába, picit talán modernizálná a motort.
Valamint, a másik kérdés az indexek. Milyet vegyek rá, ami JÓ minőségű és jól is mutatna ? Avagy, maradjon a suta gyári féltégla ?
40-60€ körül mennek a bontott, használt szettek itt németben. Vagyis ennyit érdemes érte adni... Viszont ellentétben mondjuk a yamaha hasonlo koru szívocsonkjaival kevés öregszik meg és repedezik ki. Inkább meg szoktak keményedni...
A porlasztó membránok tekintetében is teljesen másképpen öregszenek a membránok. 89-92-es évjaratú porlasztok mikuni membránjai teljesen használhatók, nincs olyan elhasználódás mint pl a yamaha porlasztoinál. A yamaháihoz hasonló membránproblémák 80-as évek gsx 750 / 1100 porlasztóninál tapasztaltam.
Szép buli lesz ma: vezérműlánc csere, Bandit1200
Az tényleg nem rossz, darabja szokott hatvan környéke lenni és Suzukihoz nincs Tourmax, hogy a rosseb biciklizzen a házuk körül...
Nekem is így néz ki 😀 a múltkor a német ebayon túrtam ki használt, de puha gumikat, talán 40euro volt a 4,ha jól emlékszem🙂
Köszi a sok ötletelést 😀 köszönöm, hogy megspóroltatok nekem 30+ ezret 😀😀 és legalább nem hagytam a fórumot nagyon pihenni 😀😀
Bocsi... 15w van benne 😆
és eddig mi volt elől benne ? mert gyárilag 10w kell .... nekem kipurcant a hátsó gátló nézegettem bontottat aztán vettem egy új YSS-t hossza is állítható +- 5mm nekem most feljebb van a segge kicsit , a rugó is keményebbre van állítva jó szólóban meg két személlyel is , gyárinál spécibb cucc össze vissza tekergethető meg minden de hogy mennyivel jobb nem tudnám megmondani , nekem a gyári is megfelelt míg nem kezdett el himbilimbizni a hátulja
Lehet… en igy emlekszem egy evtized tavlatabol, nem cafolom amit irsz.
Ott valami félreértés lesz enyémben volt rugócsere hátul, én egy Yacugar rugót tettem bele, de az 2018-ban is 40 ezer ft volt, a hyperpro vagy az öhlins sem olcsóbb, hangsúlyozom ez csak a rugó. Sokat segít a rugó maga is, de ha sokat kétszemélyezel, akkor tök mindegy. Vagy egyedül fogsz pattogni mindenen, vagy csomagokkal fog felütni. Most van nálam egy egyenesvázas, amiben 6000 km van, futómű fék gyári. Tegnap pont mászkáltam vele, még mindig az egyik legjobb kompromisszum nekem a nagybandité a buta futóművek közt, mert ez el tudja dolgozni a kisebb úthibákat, nem átugorja őket. Az ereje is szimpi :D
Köszi a felhomályosítást 😀 elől már 10w olaj van, így is érezhető a változás. De mivel eladó sorban van a gép, így nem erőlködök vele... 🙂
"Olvasgattam, hogy gsxr 1000 hátsó rugó csere javíthat a görbevázas 1.2es hátulján. Megéri? Vagy csodát ne várjak?"

Sok éve tartottam karban olyan banditot amiben valami sportmotor komplett gátlója volt, de a gáztartály miatt meg volt vágva a légszüröház füle, hogy elférjen... Az egyenesvázasnak mindig jót tett a csere, mert annak elfáradt a rugója igen hamar. Egy 2003-ba épitettem be anno drága wilbers-t, külsö tartályost. Emelt a hátulján és sokat javított a fütömüvön.
Èn amúgy gsxr 1100 komplett rugóstagját tenném bele a külsö gáztartállyal (elég sok minden állítható rajta). Régebben 50-60 éuroért árulták. Egy felújítás-feltötés után még sokáig jó lehet.
Minden esetben arra minimum figyelnék, ha nem is nagyon értek a futómü hangoláshoz, hogy a donor motor tömeg-terhetösége hasonló legyen a banditéhoz. Bár belegondolva ez lehet nem sokat segít a választásban, mert a himba erökarok hossza is számít miután beépited.
Lehet a hasonló, anyagvastagság (huzalkeresztmetszet), tekercselési átmérö, menetemelkedés (amikböl a rugóállandó, rugokaraktersztika következik) jobb közelitést ad.
Volt itt régen Rudi- akinek motorosboltja is volt pesten talán a Podmaniszky közelében, neki csak a rugó volt maga volt cserélve a rugóstagon valami "szines" tuning rugóra, ami elmondása szerint 10-20 euros beruházás volt. ezelött úgy 10 éve.
Az mindenképpen elmondható, hogy az elfáradt rugó helyére beépített jól müködö rugóstag csak javíthat a menetdinamikán.

Elöl is sokat dobott a wilbers (progresszív) rugópár a gyárik helyett a teleszkopokban...
Sziasztok!
BÚÉK elsősorban!
Olvasgattam, hogy gsxr 1000 hátsó rugó csere javíthat a görbevázas 1.2es hátulján. Megéri? Vagy csodát ne várjak?
Less rá pár videóra, ha kedvet kapsz, egy próbát megérhet a dolog.
Hú, köszi !
Kezdek örülni, hogy elkezdtem újra ide írni, sok jó tanácsot kapok.
Megoldom, internet a barátom, rendelek :).
Ha a repedés nem okoz tömítetlenséget, fajdbogyó olajjal szokták a veteránosok puhítani a gumit. A benne levő metil szalicilát a titok nyitja.
Ha nincs ilyen természetgyógy-bolt a közeledben, a Bengay kenőcs is jó lehet, ha nem kapkodós a projekt - abban van. Be kell vele kenni a gumit, zárható nejlontasakban pácolni, időnként megtapogatni. Mivel a kencében nincs akkora koncentrációban, hetekbe telhet a látványos javulás. Bár ez nyilván nagyban függ a gumi állapotától is.

Ha nyomsz egy keresést a youtube-on ('wintergreen oil soften rubber' keresőszavakkal), akkor láthatsz demókat.
Annyira merev, hogy kizártnak tartom, hogy tovább repedjen, de jó ötletet adtál, kicsit majd kutakodok, hogy mivel javíthatják.
Így ment ez eddig is, nem mostanában repedt el, belül teljesen ép, falsot nem tud sehol szívni, úgyhogy egyelőre marad.
Még töprengek azon az új készleten, de valószínűleg megvárom a februárt. Addigra bejön egy halom cucc, akkor már látom hogyan állok.
Meg a kerekek is készen lesznek talán addigra, látom majd hol tartok anyagilag, ha más "muszáj" nem jön közbe, akkor leütök 1 garnitúrát,
ezeket meg elásom egy faládában szűkösebb időkre.
A gsxr 1100-nél a 91-92-es évjáraton 40 mm -es porlasztók vannak a korábbi 36 mm-es helyett (ezek vannak a banditon is). Ott csak bontott szívocsonk játszik. Vagy nagy ritkán elökerül egy két raktársöprésböl pár gyári nem használt cucc, de jellemzöen annyi van amit bontanak. Kb mint a fehérholló...ezekmár így 30 plusz év után csak hölégfúvóval szerelhetök. Èrdemes 40-60- fokra felmelegítve beleeröszakolni a porlasztósort, esetleg némi kenést is hasznáni, különben akár törhet is, föleg ha télen a fütetlen garászban eröszakoskodik valaki..., mert volt már ilyen raklámicióm, mikor 40 mm-es szettet (porlasztó, szivocsonk, légszüröcsonkok...)adtam el, hogy váltsák vele a 36mm-est a gsxr 1100-en.
Amúgy láttam ilyen repedezett, de javított csonkokat, de nem vizsggáltam meg közelebbröl, hogy mivel javíthatták..., lehet elsönek valami vulkanizálóval, mint a bringabelsö ragasztó (?) probálkoznák.
Képről beszédesebb.
Leszedtem őket, és legnagyobb meglepetésemre igazából műszakilag semmi kifogásolható.
Egyik-másik a csavar melletti merevítésnél el van repedve (ezt láttam mikor fent voltak), de sehol máshol.
Most, hogy átvette a szobahőt, így meg már nem is vészesen kemények.
Vitonokat most rendeltem alájuk, de ezen nem vagyok meglepve. 25 év szorongás engem is megvisel.

Gyakorlatilag amit szétszedek és tudom, hogy van ott valami gumi, azt már rendelem is.
Ez alól egyedül a nyomott vezérműlánc feszítő ív volt kivétel, nem húztam szét a blokkot miatta. Meg most a csonkok, mert úgy ítélem nincs bajuk.