Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem vergődnék a vámon, most rendeltem a pályagéphez 3 szett blokkvédőt UK-ból, össz 60 ezer forint volt,
és 800 ft vámot fizettem rá.
Hehe, 750 sraddal jártam ugyanígy, mondjuk a lamellák sem voltak már acélosak, de a csavarok
konkrétan el voltak görbülve, fele menet lenyalva róluk. Most már sakál, gyári cuccokkal. :D
Hogy milyen tökéletes egy utcai lökettérfogat az a 750, mindig elámulok, már bocikon is,
egy ilyenen meg vegytiszta hoki, ha néha le is forgatod.
Köszi szépen, továbbítom neki.
Motostyling.hu hirdeti, hogy tudnak hozni... de nem tudom.
Caprimoto (olasz) is tud rendelésre keríteni.
https://www.carpimoto.it/en-HU...
Sziasztok!

Egy haverom szeretne az 1200-es Banditba (2001-es évjárat) DynoJet Karbi Kitet, de itthon nem talált beszerzési forrást, még Agonál sem. Angliából lehetne rendelni, de ugye onnan már vámköteles is, nem csak ÁFA. Tudtok vmi EU-n belüli v. akár itthoni forrást??? Kérlek ne írjatok olyat, h minek neki bele stb.:)))) Köszi
Akkor ott összejött minden. Én háklis vagyok, hogy a motoron minden rendben legyen, minden téren. De vagy 5 évet jártam vele úgy, hogy TUDTAM az egyik fékcső fittingje repedt. Majd télen, majd ekkor, majd akkor, idáig is működött... Kibírta oké, de... nehéz lett volna megmagyarázni magamnak a miértjét, ha lett volna belőle vmi baj. Érdekes állat az ember (néha) 🤔
A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy a váltórudazat gömbcsuklóit az újraépítésig nem vettem észre. Betudtam annak a melléváltást,
hogy 125 ezer van benne és a Banditok váltója hírhedten rossz. Aztán láss csodát, mégsem.

A kuplungot 80 ezernél cseréltem egy ex-repülőgép szerelő barátommal, teljesen bíztam/bízom benne, ezt a csak érdekesség kedvéért említem...
Azonban a mostani felújításkor arra is fény derült, hogy nem a lamellák koptak el, még csak a torziós rugók sem.
A gyökérok az volt, hogy a 3db. M2.5-es "laptop" csavarok közül, amik a torziós rugókat feszítik elő, egyet rosszul húzott meg,
elnyalta a fejét, nem vette észre, hogy nem tekerte be rendesen. Ez a rákövetkező 40 ezer alatt jött ki.
Úgyhogy most ott álltam a kezemben a komplett lamella szettel és mindössze 3db. M2.5-es csavarra volt szükségem 😁.
De, legalább mostanra minden ki lett cserélve, kuplung agy, tűgörgős, csőtengely, támcsapágy, torziós rugók és még a kosarat is felcsiszoltam már úgy, hogy méreten belül maradt. Túloldalt szimering, nyomórúd, munkahengereket felújítottam...

Ezentúl legbelül is CSAK magamat okolhatom majd 🤣.
Összetett. A kuplungom rég óta csúszott már, a váltórudazat meg a gömbcsuklóknál lógott, így relatíve sokszor sikerült betenni 3-4 közé.
Ezt megfejelte az, hogy szakadt az eső és ekkor már 2 éve a 650-essel motoroztam, aminél nagyon rászoktam az ON-OFF gázkarra.

Elkezdtem előzni, visszaraktam 4-ből 3-ba reflexből, mert ugye 52 lóval más előzni (mellé raktam), nagy gáz, motor felbőgött,
kikuplungoltam, bekattant a helyre, kuplungot visszaengedtem, az elkezdett csúszni, majd egyszer csak megtapadt, hátsó kerék kiment balra én ellenkormányoztam, aztán high-side.
Motor meg valahogy eldőlt a másik oldalára és itt annyira már nem tiszták a részletek, a kisteher kerekei vannak a szemem előtt,
majd az, hogy káromkodva ballagok a motorért.

Szóval kenhetném a műszaki állapotra is, de mivel teljes tudatában voltam, így csak magamat hibáztathatom. Ezt én csesztem el.
A két esetben csak az a közös, hogy nem éppen ideális kenési körülmények között működött tovább a két motor, rövid ideig. Amiket leírtál teljesen rendben levő dolgok. Nekem óriási szerencsém volt, hogy egyenes szakaszon ért el a végzet ( motor hirtelen felüvölt, fodulatszám pirosban, km óra 300-on, rá 1-2 mp kigyullad az olajlámpa akkor esett le mi lehet). Már enyhe kanyarban is úgy szálltam volna el, hogy megijedni sem lett volna időm/időnk. Onnan már csak utas vagy és semmi közöd a történésekhez, a többit már fentről intézik. Az eset előtt 5 perccel hajszálon múlt egy őz/dámszarvassal való kontakt, csak a tempó miatt nem elénk, hanem mögénk ugrott. Ilyen apróságokon múlik az élet. Te esetedben úthiba vagy műszaki probléma okozta a balesetet?
Nekem nem volt időm meg lélekjelenlétem gépészkedni.
Egyik pillanatban még ültem rajta és elkezdtem előzni, másikban már bicsaklott a kormány és repültem lefele.
Az első kontrollált mozdulataim talán azok voltak, amikor a nem szándékos tigrisbukfenc után próbáltam a seggemen tartani magam és valahogy nem becsúszni a kisteher alá.
Rohadt nagy mázlim volt, hogy military standardes magnéziumvázas 17"-es laptop volt a hátizsákomban. Az védte meg a gerincem, meg a csípőm. A mai napig hordozza a nyomait. Meg ugye az, hogy a kisteher sofőrje észlelte, hogy katapultáltam.

Szóval én nem érzem, hogy bármiféle tudatos, erős motorozási skilleken alapuló reflexből éltem volna túl, egyszerűen rohadt nagy mázlim volt.
Nem éreztem/érzem azt, hogy ne tudnék motorozni a magam szintjén, de sajátmagamnak hazudnék ha azt mondanám, hogy bármi közöm volt a motorzáshoz abban a pár másodpercben.
Inkább pont az ellentettje... hülye voltam.
Az enyémben egy ideje 125 ezer van. Na, majd ha elkészül végre...

Érdekesség, hogy az első kerék javítást csak a gyári tengellyel vállalták, úgyhogy az is tolódik picit a tengely postázgatás miatt.
A fényszóróról semmi hírem, remélem jövőhéten az is kész lesz.

Közben 36(!) óra alatt megjött a HEED bukókeret is, úgyhogy befejezhetem a bölcsővázat.
Leömlő már a helyén, hátul fent van a fekete STORM ovál hurkatöltő (ez volt elfogadható áron gyári dB értékekkel és EU típusbizonylattal).
Egyre közelebb kerülök az első beindításhoz. Kezd izgalmas lenni.
Na de ennyit? 😆
Köszi a sztorikat 😀 Akkor az én esetemben nem is történt semmi említésre méltó igazándiból 🤗 🤩
Az enyémmel anno mentem kb 4km-t úgy, hogy szétrepült benne az olajpumpa, tehát olajnyomás nélkül, semmi baja nem lett 154000km-nél.......most mérte a mostani tulaj a kompressziót benne, minden gyári értéken, eredeti kuplunggal beverődés semmi....167000km-nél. 🙂

Fordulaton kell használni, akkor nem nyüglődik. 😉
10 mp ? semmi baja nincs tőle ... egy cibere f2 elhagyta az olajleeresztő csavart 3-4 km-t jött vele olaj nélkül legalábbis saját bevallása szerint de lehet volt több is ... még furcsa hangja sem volt, én vágtam új menetet a karterdeknibe utána még gyilkolták pár szezonon keresztül a túrázgatás náluk azt jelenti hogy vinnyogtatás tiltásig aztán cserélték 900 as ciberékre mert kinőtték a 600 at na az már nem bírja úgy a kiképzést hamarabb kifekszik a főtengely
"Hasonló" helyzetbe hoztam magam én is. 200 körüli tempónál (8000 rpm) kétszeméllyel, kitekeredett az olajszűrő és odalett a kenőanyag (persze ment a hátsókerékre is bőven). Szerencsére egyenesben történt , 10 mp-t biztosan járt még a motor (kuplung , alapjárat ), mire a nagy gépészkedésben lesett, hogy offolni kéne. Bennem is hasonló gondolatak merültek fel. Lehet blokkcsere lesz eből? Új olaj/olajszűrő. Bemelegítés és ami kifér a csövön 1-2-ben, sokszor. Ha szét akar hullani, most tegye. Azóta 10ekm belement, olajat nem eszi ugyanúgy. De abból kiindulva, mikor szándékos motorgyilkosság történik (víz/olaj le) és akár percekig üzemel még így is tiltáson a blokk, ahhoz képest ez semmiség, illetve nagyon minimális az esély, hogy komolyabban sérüljön.
jó, hát ezek alap dolgok kérem. De amúgy pont annyiva lett keményebb a rugókkal, hogy kellemetlen legyen városban. Nekem :D
Még nem tudom, az akku ma jött meg, bár a kábelkorbács már a helyén van, se a kormány, se a fejkonzol nincs még fent.
Majd ha kész, csinálok róla fotót.
hogy világít a hátsó lámpa ? van elég fényereje ?
Btw: megjöttek az indexek és a LED-es hátsó lámpa. A hátsó lámpa abszolút 5 csillagos minőségnek tűnik, 1:1-ben ugyan az mint a gyári.
Az indexek sem rosszak, tetszenek, van bennük alu foncsor, legalább valami tükrözni fogja a fényt.
És ami fontos, hogy szerintem passzolni fog, úgyhogy köszi még egyszer a tippért !
Teljesen igazad lehet. Ha igazad van, akkor jön a "B" terv, amit írtam már: másik blokk.
Meg most néztem, annak az árnak a töredéke egy relatíve korrekt görbevázas 1200-es használtan, mint amit eddig ráköltöttem,
így akár egy donor motort is vehetek, kivonatom, blokkot átrakom, átíratom és ennyi.

Kicsit felment bennem az adrenalin miközben seggen előztem egy platós kistehert, de emlékszem rá, hogy lefulladt már mire odaértem hozzá.
Nem, nem pörgött nyélen, 3-asban estem el vele, pöfögött, lefulladt.

De mindezektől függetlenül őszintén nem hiszem, hogy bármi baja lenne. Jót biztos nem tett neki, de meglepődnék, ha ezért lenne hajtókaros rövid távon.
Igen. Jó volt, nagyon szerettem, de 1 öreg motor elég.
ott vannak azok legalábbis pár belőle csak be kell akasztgatni 😂 2-3 éve csináltam egy blokkot víz állt benne kitakarítottam, csapágyakat, főtengelyt, cseréltem gondolom azt is szétszedtem meg összeraktam de nem különösebben maradt meg az emléke ... mondjuk elég szelektív a memóriám ha hülyeség lenne biztos emlékeznék 😃
🤣 meg kell mondani neki egyen rendesen saláta meg szójalatte nem kaja ! 🤣 különben ha a kuplungkábel rendbe van a kuplungkar nincs kikopva és be van jól zsírozva olyan nagy erőlködés nem kellene elméletileg 😄
ja, raktam a múltkor fazer 600-ba, azóta a csávónak popeye alkarja van