Lehet tévedek, de neked sem ez lesz az elsö ilyen vagy ehhez hasonló felújítás amit véghezviszel.
Saját tapasztalatom az, hogy nagy élmény végigvinni egy ( vagy több) ilyen mélyebb beavatkozást. Egyszerüen vannak akiknek "szükségük" van arra, hogy minden egyes alátétét kézbevegye, és maga tegye ismét a helyére, hogy újra teljes legyen a kép. Különben nem érzi teljesen sajátjának azt a tárgyat (jelen esetben motorkerékpárt). A másik véglet, akik a megvett új motort addig használják, még az elsö szett gumi le nem kopik róla, és már mennek is be a következöért a szalonba... A lényeg, amit meg akarok osztani, hogy mindannyiszor mikor végigvittem a csupasz vázra nagy gondossággal újraépített nmotort egyik sem érte el az "örökké valóság" birodalmát. Vagyis mindig akadt mindegyikkel probléma az újboli használat után. Ha többet használtam, akkor azért keztek el elöjönni idegesitö hibák, ha meg "vitrinesre" vettem a használatot, akkor meg pl a teloszimering adta meg magát...nem tudom más hogy van vele, de mikor 100 órákban mérhetö az alkatrészekkel való foglalatosság mire újra összeáll a jármü, szeretném, ha többet nem kéne bosszantó hibákkal foglakozni, de ez eddig még eddig soha nem jött be. Ès ilyenkor jön az, hogy az elsöre nagy ovatoskodással összecsavarozott alkatrészek, vigyázva a felületkezelésekre, mikor már többetjére kell visszabontani már nem csak arra figyelek, hogy végre legyen már jó, és ne szivasson...és mikor 10 évvel a felújítás után megint vannak oxidfoltok, kopott felületek, akkor ott állsz elötte, és lepereg elötted, hogy akkor most mégegyszer...?
A leghatásosabb, ha az ember készít sok jó képet, bezsebeli a hozzáértök, laikusak elismerö biccentését, aztán ezt nézeget akkor is mikro már nem fénylik új minden alkatrész. (pl mikor a rozsdamentes leömlöket kifényesited, aztán néhányszáz km után ugyan úgy visszanyeri a takaritás elötti állapotát. https://www.sportmotor.hu/albu...
nem sifonmotor az , meg kell cibálni néha jót tesz a bélműködésnek meg a motornak is 😆 mindjárt szebben duruzsol ha ki van húzatva 6-7000-ig , kell mozogni vele lássanak az emberek egy motort amiben van motor 😃 most a Nagyváradi szezonzárón majdnem 500 motor volt bandit is volt főleg 600-as de abból se sok 1200-es meg talán 3-4 vagy annyi se
Saját elképzelés, meglátjuk milyen lesz az összhatás a végén.
A motoros témához: eladtam a játszósnak vett (de aztán mindenre is használt) túra endurom 4 év után, mert meguntam a sarazást.
A gyerek is változtatott rajtam. Az aki rendesen sarazik, az esik-kel, legalább is ha feszegeti a nem túl tág határait.
2 év után már nem élveztem annyira, elmúlt az izgalom, elmúlt a gyerekkor "tocsogunkasárban" életérzése,
de egyre erősebb lett bennem, hogy nincs mit bizonyítanom senkinek. Magamnak se. Pol Tarrés nem leszek, de legalább lesérülhetek.
Inkább egy laza guriga valahova, + ott egy kávé az asszonnyal, vagy később a gyerkőccel.
Szóval, ott álltam egy öreg és egy "közép öreg" motorral. Bár feleségem mindkettőt el akarta velem adatni, mondván vegyek már egy új
"rendes" motort a kettő helyett, de végignéztem a palettán, nem szólított meg semmi sem. Tényleg nem.
Ellenben, bejött amit mondtál, a ragaszkodás és az emlékek.
Számolgattam és úgy döntöttem, hogy az enduro megy, a Bandit marad és nyugodt szívvel szabadjára engedem az önmegvalósítási
ingereim egy új motor árkülönbözetéből, és újraépítek magamnak egy motort.
Ez tuti nem fog velem szembe jönni, viszont még mindig passzol ahhoz, amire vágyok jelenleg.
Kap Renthal túrakormányt, MRA plexiket és az ülést is profin megcsináltattam.
Egy STORM típusengedélyes dob lesz rajta, fekete, mert gyári dobból megettem már 3-at. Nincs sok értelme megvenni a negyediket.
Ezzel újra nem fogom bejárni európát, de nem is célom. Az már megvolt vele... :) marad jó öreg, bevált élményeszköznek.
Igen, a karburátorokat is felújítottam. Teljesen. Vettem tolattyú csúszkákat is (ha a fehéres megvezető keretekre gondolsz).
Már a tűkön csúszott szegény, azok meg oválisra koptatták a hüvelyeket.
Mindent megvettem bele, ami kellett. Még nemez tömítéseket is lyukasztottam újakat.
Ahogy haladok vele, egyre inkább kettős érzés fog el: bazira várom hogy ráülhessek újra, de legszívesebben vitrinbe tenném :D.
Ez így képen jól mutat. Van valami "lopott" ötlet" amit követsz vagy teljesen "saját" elképzelés mentén fog megvalosulni a csinosítás?
Megértem, hogy sokféleképpen állunk ehhez a motoros témához hozzá, de azért anno aki egy ilyen 1200-est választott, adott neki annyi élményt, hogy mikor elhaladt a technika mellett a kor és új motorra váltottak, megbecsülésképpen megtarthatták volna amolyan OT szintü használatra. Ilyenkor még a kontraszt is nagyobb lenne, mikor a korszerübbet hajtva, néha visszaülnek a banditokra. Ekkor jön felszinre az a kérdés, hogy mi a tulajdonunk, ki mennyire kötödik azokhoz a tárgyakhoz, amik sok 10-100-1000 órányi (akár közös) élménnyel ajándékozták meg a használóját. Nyilván, ha csak a bosszuság társult vele, akkor vigyék...
A porlasztóra ránéztél már? Nincsenek a tolattyú csuszkái, emulzio csövek kikopva? Az sem éppen az örökkévalóságnak készültek sajnos. ( A fotoalbumaim között van pár ilyen analizis mankonak, ha igény van rá.)
A tudat,ami beleég amikor kozelítek nem mulik.
Amugy bajban lennek a 2000 es evek motorjaival.
Szivem szerint valami cafe racer bonnie lenne,de igazabol a csopogo blokk-hervadt fekek gyengusz ero elrettent.
A japo 80-90 es evek butitott vaz-fek-futomu es a kimosott-kiherelt sportblokkok hazassagara epult csupaszmotorjaik sem vonzanak.
Talan egy fazer-fz6-1000 johetne.Ott viszont a kezdetleges inyektor darabossaga mehhhh.
Esetleg egy korai sv650.
De el kell kocognom 2008 ig.
Egy igazi sztár,street 675,full puritán meg uzemanyag szintjelzo es abs sincs,levelibéka zoldben. 😁
Sajnos nalam a kezelhetoseg konnyedsege mindennel fontosabb.
De hogy legyen borzadni valo egy harli xr1200 at kiprobalnek a kinezet miatt. 😆
Na, a jó tündér más lesi az óráját, már menne és arra az EGY konkrét típusra vár. Nem kell indok, csak a típus.
tik-tak, tik-tak...
Vatta gs1250, Himalayan, GS500 (ha már lég-olajos), vagy?
Máshogy nem is menne, csak minimum 20 évet visszaugorva az időben :)
Nagyon offtopic lenne itt kivesézni, de a mostani motorom a listán van és annak a nagyobb testvérei szintén. Hasonló okokból, mint amiért a lég-olajos Suzukit is tisztelem - tartósság, használati érték és karbantarthatóság.
Nem szeretem a sornégyet, de ezek vannak olyan hálás és könnyen karbantartható blokkok, hogy fejet hajtsak előttük. Ha bejönne ez a műfaj sanszosan Inazuma-Bandit-Boci vonalon mozognék. Úgyhogy ha GS-ben mérik, ha nem, add meg annak a motornak, ami jár ;)
Nincs mit, majd osztok még meg képeket, ahogy haladok. Elvégre Bandit fórum, talán még érdekel valakit annak ellenére, hogy a dínók sorsára jutottak és a mai világot "GS"-ben mérik. :)
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod, képeket. Ilyet nem igen láttam még. Nyilván igyekszem alacsony futásteljesitményü bontott cuccokat betárazni...
Azt vettem észre, hogy komolyabb cégek, kereskedöknek, kialkudott alacsonyabb áruk van postázásra, pl a DHL-nél.
Mondjuk 15€-ért már lehet postázni, de 2kg-os csomag felett már gyorsan eljutunk a 20 €-hoz. https://www.dhl.de/en/privatku...!6093!10!72224477610801!72224906059919&cid=c_dhl_AW-720_384
Nem, már nem volt kéregedzett réteg a bütykökön. Hiányzott a bütykök végéből 0.4mm. A fészkeknél nullához közeli kopás, az teljesen jó volt. A szelephimbák is durván néztek ki. Elvileg egy 1999-es 1.2-es Bandit tengelyei kerültek bele, de ki tudja. Profilra az eredetivel megegyezőek, méretre is. Szinte ingyen leütöttem Ebay-en őket.
A váltóról nem tudok semmit, meg nem is akarok. Tönkremegy, veszek egy blokkot. Mint írtam is, nem éri meg szétszedni. Így is rettentő költséges volt mindenből gyárit venni, legalább is a motorblokk értékéhez képest. Amit most megvettem, azt mind át tudom tenni később egy másik blokkba. Ha forgattyúsházat is szétszedtem volna, akkor ismerve magam minimum rákúszik még 7 számjegy.
dyno fúvókakészletet még a dr650-hez vettem mert lecseréltem a kipufogóját egy saját gyártásúra amit még awi-val hegesztettem rozsdamentes lemezből és semmilyen formában nem akart jól menni végül negyedik-ötödik nekifutásra lett jó gyári főfúvókával de a dyno-kittes tűvel , postaköltség azért annyira nem vészes, most vettem egy balos farokidom műanyagot valami 54 eurót fizettem amiből kb 15 volt a fuvar német cég ebay-en is árul gyári szín gyári matrica enyhe karc egy első csöcs vége letörve szép nagy dobozba jött 😀
Mostani ismereteimmel gondolnám, hogy a 89-90-es gixer kb 130-lovas veztengelyei, meg a hozzá való (125-ös) föfuvokákkal nem olyan ördöngös a teljesítmény növelés. Bár nem tudom, hogy a megskalpolt bandit dugók mennyit rontanak ezen a gixer nagyobb végnyomásához képest. Ès azért az még nem a kezelhetetlen kategória. De mint írtam engem már a Dyno fóvúkaszett is bosszant, mikor véletlen olyan van a "vakon" porlasztósorban, pedig az sem gombokért árult tétel. Ès igen 6-700 euro sok egy yoshi tengelypárért, de az 1000-1200euro egy siktolattyús porlasztosorért is csillagászati..., bár emlékeim szerint a gyári sem sokkal olcsobb, ha újonnan kell megvenni.
Nem került eddig belle egy csomagba se bandit fordulatszámmérö...van görbevázashoz porlasztosor (mert a belseje azonos a gixerével), vez tengelyek, hengerfej, ugye NISSIN munkahengerek...meg pár apróság amit eddig talán észre sem vettem. Hja meg egy 600-as blokk valahonnan a 90-es évek elejéröl. Véletlen vettem. Alig lehet benne 10 ezer km. A különlegessége, hogy ebben is 8 bütykös vezértengelyek vannak-korongos állítással, közvetlen szelepvezérléssel, ami elvre azonos 91-92-es évjárattal, bár az étfedéseknek nem néztem utána. Szerintem nem sokan tudják, hogy ilyen volt egyáltalán a piacon. https://www.partzilla.com/cata...
Sajnos a fordulatszámmérö esetében nem tudok neked segíteni, de szerintem már a postaköltség is sokkalott lenne ha már áráról beszélgetnénk. :-D
Saját tapasztalatom az, hogy nagy élmény végigvinni egy ( vagy több) ilyen mélyebb beavatkozást. Egyszerüen vannak akiknek "szükségük" van arra, hogy minden egyes alátétét kézbevegye, és maga tegye ismét a helyére, hogy újra teljes legyen a kép. Különben nem érzi teljesen sajátjának azt a tárgyat (jelen esetben motorkerékpárt). A másik véglet, akik a megvett új motort addig használják, még az elsö szett gumi le nem kopik róla, és már mennek is be a következöért a szalonba... A lényeg, amit meg akarok osztani, hogy mindannyiszor mikor végigvittem a csupasz vázra nagy gondossággal újraépített nmotort egyik sem érte el az "örökké valóság" birodalmát. Vagyis mindig akadt mindegyikkel probléma az újboli használat után. Ha többet használtam, akkor azért keztek el elöjönni idegesitö hibák, ha meg "vitrinesre" vettem a használatot, akkor meg pl a teloszimering adta meg magát...nem tudom más hogy van vele, de mikor 100 órákban mérhetö az alkatrészekkel való foglalatosság mire újra összeáll a jármü, szeretném, ha többet nem kéne bosszantó hibákkal foglakozni, de ez eddig még eddig soha nem jött be. Ès ilyenkor jön az, hogy az elsöre nagy ovatoskodással összecsavarozott alkatrészek, vigyázva a felületkezelésekre, mikor már többetjére kell visszabontani már nem csak arra figyelek, hogy végre legyen már jó, és ne szivasson...és mikor 10 évvel a felújítás után megint vannak oxidfoltok, kopott felületek, akkor ott állsz elötte, és lepereg elötted, hogy akkor most mégegyszer...?
A leghatásosabb, ha az ember készít sok jó képet, bezsebeli a hozzáértök, laikusak elismerö biccentését, aztán ezt nézeget akkor is mikro már nem fénylik új minden alkatrész. (pl mikor a rozsdamentes leömlöket kifényesited, aztán néhányszáz km után ugyan úgy visszanyeri a takaritás elötti állapotát.
https://www.sportmotor.hu/albu...