A gyári kiegészítők közül vettem ezt a plexit, kicsit segít is, kb 15-20km/ó-val nagyobb sebességnél kezdi tolni a sisakot, de inkább design elemként funkcionál. Nekem tetszik azért vettem.
Elvileg az áramlásban, a fojtásban és még ki tudja milyen fizikai paraméterekben kellene, hogy legyen különbség, meg a felfogatásban és a csőcsatlakozásnál. Gyakorlatilag viszont a dobok belseje hasonló cm3-nél hasonló szokott lenni, főképpen utcai felhasználásnál. (Ezért tudnak sikeresen tervezni kipufogót a magyar kisiparosok is. Csak ne méretsd be utána a motort, mert meglepődhetsz. )A kipufogóknál a nagy dolgok a leömlőnél dőlnek el, legalábbis úgy hallottam. Azért egy versényrendszernél akár pályánként más-más lehet a kipufogó rendszer.
Az SV-ben a dobban van a katalizátor, de több másik gépben is, van itthon SV650 és 1000-es gyári dobom, mindkettőben látszik és azért olyan qrva fórróak a gyári dobok míg a sportok kihülnek 1-2 perc alatt. A Bódis sportdobokban amelyikben kell abban van, azért olyan drága, legalábbis ezt mondják a forgalmazók.
Ha megnézed ezt az árlistát, csak a példa kedvéért mondjuk a K5 GSXR1000 dobjainál találhatsz olyat, ami slip-on és katalizátoros. Nézd meg alul a magyarázatot.
"Szerintem tévesek az infóid." link
Katalizátoros (sport)dob?
A katalizátor és egy kipufogó dob az két dolog, nem egy.
Egy kipufogó dobban soha nincs és nem is volt és nem is lesz katalizátor.
Valaki mutasson már nekem egy "katalizátoros dobot" vagy "katalizátoros sportdobot".
Mellesleg a katalizátort lehetőleg minél közelebb kell elhelyezni a hengerfejhez, hogy a kiáramló minél forróbb gázok felforrósítsák. A rendszer végén lenne a katalizátor, akkor soha nem izzana fel....
Elképzelhető,hogy rosszul tudtam..sorry.Én úgy tudtam,hogy a régebbi motoroknál pl:sv1000s a katalizátor a kipufogódobban helyezkedik el.Az újabb modelleknél (pl:gsxr750)építették a katalizátort a kipufogó dob után..ergo ha csövet cserélek a katalizátor még mindíg meg marad,ha csak az összekötő csövet le nem cserélem..
Nekem Bódis Sanyi Bácsi azt mondta, hogyha katalizátoros a motor, akkor csak akkor legál a cucc, ha abban is van. Tehát ha mondjuk a leömlőben van a katalizátor , akkor egy e betűs dobba nem kell kat, de egy katalizátoros dobot csak katalizátoros sportdobra lehet cserélni, csak akkor lesz legál, mégha egyébként hangilag meg is felel a szabványnak.
A Laser ellen csak az szól, hogy a DB killer berakásához le kell venni a dobot mert a dob és a cső közé van építve. A Yoshi-ba gondolom a végébe kell csavarozni.
A B-nél nem a végdobban van a katalizátor hanem előtte ezért az E legal dobok tényleg azok. Szép a józsi dobod Thebear! Én a négycsöves laser-t nézegettem, de a Micron is jó.Itt van róla vidi is: http://www.b-king-shop.de/medi...
Elkerekedett a szemem az írásod olvasásakor.
Ha valami E-betűs, vagyis street legal, az nem a káros anyag kibocsátásra vonatkozik. Hanem a zaj értékre.
A kipufogó dobot és a katalizátort ne keverjük össze!
A motoroknál nincs zöldkártya, tehát "tökmindegy" mit bocsát ki. A gyárak csak "megszokásból" közlik az új típusoknál....
A katalizátor sosincs a kipufogó dobban. Előtte helyezik el a csőben. (amíg ki nem veszik , meg ugye régebben nem is volt)
Tehát a BéKa kipufogója sem tartalmazhatja a katalizátor. Az összekötő csőben van.... (ha benne hagyták
)
Viszont az e legal kipufogók is csak a hang miatt legálisa(már ha bennük van a hangtompító)ha jól tudom.Legalábbis károsanyag kibocsátásban az sem legális feltéve,hogy nem a dobban van a katalizátor hanem az összekötő csőben.Tényleg a bélánál a kipufogó tartalmazza a katalizátort vagy hátrébb van?
E legal-os a laser kipufogom a b-kinghez. Kaptam hozzá hologram kártyát is, azt mehetek vele bárhova itthon is, meg külföldön is. Most épp a rendszám tartó szerkezetet kaptam le, így ugrott a féklámpa, meg az indexek is. Vettem hozzá ledeseket, mindegyikből. Egy kérdésem lenne, ez indexek elé kell előtét ellenállás? Ha igen, akkor mekkora?
És vajon a feketén is ezüst van?
Mi a tapasztalat a fejidomról? Van értelme?
"Szerintem tévesek az infóid."
link
A katalizátor és egy kipufogó dob az két dolog, nem egy.
Egy kipufogó dobban soha nincs és nem is volt és nem is lesz katalizátor.
Valaki mutasson már nekem egy "katalizátoros dobot" vagy "katalizátoros sportdobot".
Mellesleg a katalizátort lehetőleg minél közelebb kell elhelyezni a hengerfejhez, hogy a kiáramló minél forróbb gázok felforrósítsák. A rendszer végén lenne a katalizátor, akkor soha nem izzana fel....
Szerintem tévesek az infóid.
Elkerekedett a szemem az írásod olvasásakor.
Ha valami E-betűs, vagyis street legal, az nem a káros anyag kibocsátásra vonatkozik. Hanem a zaj értékre.
A kipufogó dobot és a katalizátort ne keverjük össze!
A motoroknál nincs zöldkártya, tehát "tökmindegy" mit bocsát ki. A gyárak csak "megszokásból" közlik az új típusoknál....
A katalizátor sosincs a kipufogó dobban. Előtte helyezik el a csőben. (amíg ki nem veszik , meg ugye régebben nem is volt)
Tehát a BéKa kipufogója sem tartalmazhatja a katalizátor. Az összekötő csőben van.... (ha benne hagyták
)
"Warning, for closed track use only!"