Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miért ne lenne jó?
Akár hengerenként képes mérni a kipufogógáz összetételét és úgy állítja a befecskendezést, hogy az az összetételű gáz jöjjön ki, amit te beprogramozol.
Vagyis mintha folyamatosan a padon motoroznál.
Miért nem jó az afrtuner kütyü?
Az ideáis(beállított) benzin/levegő keverékre állítja. Az a legjobb a mocinak, nem? Ha több rossz, ha kevesebb rossz.
A PC is ezt csinálja, csak egy adott állapothoz (hőmérséklet, légnyomás). Ha annál hidegebb/melegebb az idő, vagy a hegyekben mész, máris rosszab lesz.
Én is ezt mondom. Csak van különbség ott is, hogy 75 000+60 000Ft, vagy 0+30 000Ft.
Ez butaság, Tibi.
Mindenképpen pontosabban (kisebb intervallumokban, bármilyen gázálláshoz) be lehet állítani a befecskendezést egy PC-vel, függetlenül attól, milyen az átömlése a blokknak.
Természetesen mások lesznek az értékek egy elől-hátul kinyitott motornál mint egy gyári szűrővel, katalizátorokkal lefojtottnál.
Zsír a beszámoló.
Valóban a jó teljesítményleadás és a lineáris nyomatékgörbe a lényeg.
Utcán még egy jobb 600-as is kimotorozhatatlan(még Talma szerint is).
Bocs!

Latom , olvasom PC ugyben vak vezet vilagtalant, kiveve akik valoban reszesultek a szerencseben es Pc osztja az anyagot. .Ajanlom figyelmetekbe a sajat tortenetem. Nem kell ahhoz dobcsere hogy behangold a motort...es vegre jol muzsikaljon...es nem ertem hogz miert mindenki a csucsteljesitmennyel foglalkozik, mintha itt varki azon hasznalna motort.
El tudnatok vegre vonatkoztatnia csucsteljestmenz meroszamatol? Es el tudjatok kepzelni eddig 20-50% teljesitmenynel most van ajandekba plusz par paci?! Ott ahol valoban hasznalod a motort. Es kozel linearis, nelkuloz lyukat, hegyet a nyomatek es telj gorbe...De ezek megertesehez azert illik ismerni a fizikat, fuggvenyeket...

http://www.gsx1400.hu/index.ph...


Ha kerdesetek van a belinkelt forumon talaltok meg neha itt mar nem osztom az eszt, mert a ceges net filtere mar nem enged fel...

Udv.
Istvan
na megkérdezem a Lövey Ádámot is, mit műveltek a motoron anno.
A gixerek elektronikája írható de nem túl nagy a mozgástér. Gondolom B-King dettó. Ha van rá pénz vegyél mindenképpen. Mondjuk én csak full rendszer mellé vennék. Egy dobhoz elég a gyárit átírni.
na igen, értem én, hogy plussz teljesítményt ad, a PC, de nekem a hang a lényeg, és az, hogy ne durrogjon vissza folyton, és a motornak se ártsak. Ehhez kell-e PC?
A PC nem csak arra jó, hogy esetleg erősebb lesz tőle a moci. A gázreakció is sokkal finomabb lesz. Pályán ez sokat jelenthet. Nem ránt akkorát ha ráadod a gázt a kanyar közepén.
Szia!

Nekem 35eftba csinálták és én is kaptam kézhez görbét a teljesítménymérésről de amint a kolléga lentebb vázolta az árak nagyon eltérhetnek.
Mindenki arra esküszik akinél volt íratni és árban nagyon nagy a szóródás, egészen 15000.től a 40000-ig. Sőt néha annál is több. Nekem az SV-n 15000-es volt padon kézbe kapott görbékkel és nekem megfelelt. De most éppen ők mondják, hogy a pc tök felesleges, mondjuk annyiban talán igazuk van legalábbis az én esetemben, hogy most ugye jó esetben 184HP-s a gép utána kb 200 lenne, de azt én soha nem veszem észre. Egy gyorsabb jobb kolléga pályán nyilván hasznát veszi. Mondjuk a végsebesség tiltás pályán nem jön jól mert azt még az én szintemen is elérem néha pedig mehetnék akár gyorsabban is.
szia!

kb menynibe kerül egy iylen teljesitmény mérés meg utána állitás?
de most azt mondod, hogy ezt a hangolást csak a PC-vel lehet?
Mi a nyitott dobbal és sporlégszűrővel 111le-t mértünk.A beállítás után ez 116 le lett.Nem mintha megérezné az ember azt a plusz 5 pacit...Meg aztán utcára szerintem teljesen felesleges hegyezni a motort.
Foglalkozik motortunningal és hobbiszinten versenyzik is asszem.Ő is a váci úton székel és ott van a műhelye is.
Találsz a teljesítménymérésről videót az adatlapomon.
Kalivoda Imi jó srác, nekim ő csinálta annó a Banditomat.
Azért mert dobot cserélsz, nem kell hozzányúlni a injektorhoz. Semmi nem történik, csak nem lesz optimális a motor működése. Gyárakat teljesen más célok vezérlik, amikor megírnek egy-egy térképet. Ráadásul egy szárián belül is van gyártási eltérés. Sőt, ha precíz vagy, akkor külön térkép van hideg és meleg időjáráshoz, különböző páratartalmakoz stb... Nem véletlenül tesztelnek a versenyzők ezer helyszínen. A gyár betesz nekek egy jó átlagos térképet azt' kész. Dobcsere után meg majd durrog, mint az állat, mert túl dús a keverék. Ettől baja nem lesz, csak nem optimális a működés. Ago-nál is lehet iratni egyes és 4-es térképet is. A 4-esnél minden henger külön térképet kap, mert minden leömlőnél külön-külön méri a kilépő gáz összetételét.
Nyitott dobhoz légszűrőt kell cserélni, mert a gyári nem tud átengedni elég levegőt. Ezután viszont muszály összehangolni a rendszert, mert ennek semmi nem áll utána. Főleg úgy, hogy a dobból kikötsz oxigén szenzort...
Nem akarom itt felesleges osztani az eszet, mindenki azt csinál, amit akar. Csak senki ne higyje, hogy pár tízezer forintért ugyan azt a minőséget kapja, mint többször annyiért. Az más kérdés, hogy ha valaki csak azért tesz fel egy dobot, hogy hangosabb legyen a bicaja...
ő ki?
Nekem Kalivoda Imre csinálta a hangolást és az injektor írást.Mivel én lamer vagyok a témában és ő inkább szakember hiszek neki.Mi 116 pacit mértünk hátsókeréken de ez csak egy sv.Lehet a bk-nél más a helyzet és ott már javallott a pc.
az egyik GSR-esnek belőtték a motorját PC nélkül, és 112 LE lett a leadottja az új dobbal, keréken. Szóval valamit azért lehet ott csinálni, és 40-ért ment.
Azt kihagytam, hogy ez az ár pc-vel együtt értendő. A másik helyen épp azt mondták amit Te írtál.
azért nem értem, mert az SBK-ban nem írták, hogy PC ment volna bele. Na mindegy, max nem hozzá viszem, hanem a Váci útra. Amúgy a komputernek illene annyit tudni utánnamenni, amennyit egy nyitott dob jelent, a GSR-nél legalábbis nem kellett hangolni külön.
Ago-t kérdeztük erről és a pc nélkül nem is akart írni, Ő erre esküszik, de 120 pénz. Máshol tizenpárezerért írnak és bűvölnek, de ezek szerint nem biztos, hogy jó.
tehát azt mondod, hogy ha lecserélem a dobot akkor kell egy PC is? Nem elég csak simán beállítani a motort hozzá? A lambda szonda nem a motor alatt van a csőben, a kati előtt?