Miért ne lenne jó?
Akár hengerenként képes mérni a kipufogógáz összetételét és úgy állítja a befecskendezést, hogy az az összetételű gáz jöjjön ki, amit te beprogramozol.
Vagyis mintha folyamatosan a padon motoroznál.
Miért nem jó az afrtuner kütyü?
Az ideáis(beállított) benzin/levegő keverékre állítja. Az a legjobb a mocinak, nem? Ha több rossz, ha kevesebb rossz.
A PC is ezt csinálja, csak egy adott állapothoz (hőmérséklet, légnyomás). Ha annál hidegebb/melegebb az idő, vagy a hegyekben mész, máris rosszab lesz.
Ez butaság, Tibi.
Mindenképpen pontosabban (kisebb intervallumokban, bármilyen gázálláshoz) be lehet állítani a befecskendezést egy PC-vel, függetlenül attól, milyen az átömlése a blokknak.
Természetesen mások lesznek az értékek egy elől-hátul kinyitott motornál mint egy gyári szűrővel, katalizátorokkal lefojtottnál.
Latom , olvasom PC ugyben vak vezet vilagtalant, kiveve akik valoban reszesultek a szerencseben es Pc osztja az anyagot. .Ajanlom figyelmetekbe a sajat tortenetem. Nem kell ahhoz dobcsere hogy behangold a motort...es vegre jol muzsikaljon...es nem ertem hogz miert mindenki a csucsteljesitmennyel foglalkozik, mintha itt varki azon hasznalna motort.
El tudnatok vegre vonatkoztatnia csucsteljestmenz meroszamatol? Es el tudjatok kepzelni eddig 20-50% teljesitmenynel most van ajandekba plusz par paci?! Ott ahol valoban hasznalod a motort. Es kozel linearis, nelkuloz lyukat, hegyet a nyomatek es telj gorbe...De ezek megertesehez azert illik ismerni a fizikat, fuggvenyeket...
A gixerek elektronikája írható de nem túl nagy a mozgástér. Gondolom B-King dettó. Ha van rá pénz vegyél mindenképpen. Mondjuk én csak full rendszer mellé vennék. Egy dobhoz elég a gyárit átírni.
na igen, értem én, hogy plussz teljesítményt ad, a PC, de nekem a hang a lényeg, és az, hogy ne durrogjon vissza folyton, és a motornak se ártsak. Ehhez kell-e PC?
A PC nem csak arra jó, hogy esetleg erősebb lesz tőle a moci. A gázreakció is sokkal finomabb lesz. Pályán ez sokat jelenthet. Nem ránt akkorát ha ráadod a gázt a kanyar közepén.
Mindenki arra esküszik akinél volt íratni és árban nagyon nagy a szóródás, egészen 15000.től a 40000-ig. Sőt néha annál is több. Nekem az SV-n 15000-es volt padon kézbe kapott görbékkel és nekem megfelelt. De most éppen ők mondják, hogy a pc tök felesleges, mondjuk annyiban talán igazuk van legalábbis az én esetemben, hogy most ugye jó esetben 184HP-s a gép utána kb 200 lenne, de azt én soha nem veszem észre. Egy gyorsabb jobb kolléga pályán nyilván hasznát veszi. Mondjuk a végsebesség tiltás pályán nem jön jól mert azt még az én szintemen is elérem néha pedig mehetnék akár gyorsabban is.
Mi a nyitott dobbal és sporlégszűrővel 111le-t mértünk.A beállítás után ez 116 le lett.Nem mintha megérezné az ember azt a plusz 5 pacit...Meg aztán utcára szerintem teljesen felesleges hegyezni a motort.
Foglalkozik motortunningal és hobbiszinten versenyzik is asszem.Ő is a váci úton székel és ott van a műhelye is.
Találsz a teljesítménymérésről videót az adatlapomon.
Kalivoda Imi jó srác, nekim ő csinálta annó a Banditomat.
Azért mert dobot cserélsz, nem kell hozzányúlni a injektorhoz. Semmi nem történik, csak nem lesz optimális a motor működése. Gyárakat teljesen más célok vezérlik, amikor megírnek egy-egy térképet. Ráadásul egy szárián belül is van gyártási eltérés. Sőt, ha precíz vagy, akkor külön térkép van hideg és meleg időjáráshoz, különböző páratartalmakoz stb... Nem véletlenül tesztelnek a versenyzők ezer helyszínen. A gyár betesz nekek egy jó átlagos térképet azt' kész. Dobcsere után meg majd durrog, mint az állat, mert túl dús a keverék. Ettől baja nem lesz, csak nem optimális a működés. Ago-nál is lehet iratni egyes és 4-es térképet is. A 4-esnél minden henger külön térképet kap, mert minden leömlőnél külön-külön méri a kilépő gáz összetételét.
Nyitott dobhoz légszűrőt kell cserélni, mert a gyári nem tud átengedni elég levegőt. Ezután viszont muszály összehangolni a rendszert, mert ennek semmi nem áll utána. Főleg úgy, hogy a dobból kikötsz oxigén szenzort...
Nem akarom itt felesleges osztani az eszet, mindenki azt csinál, amit akar. Csak senki ne higyje, hogy pár tízezer forintért ugyan azt a minőséget kapja, mint többször annyiért. Az más kérdés, hogy ha valaki csak azért tesz fel egy dobot, hogy hangosabb legyen a bicaja...
Nekem Kalivoda Imre csinálta a hangolást és az injektor írást.Mivel én lamer vagyok a témában és ő inkább szakember hiszek neki.Mi 116 pacit mértünk hátsókeréken de ez csak egy sv.Lehet a bk-nél más a helyzet és ott már javallott a pc.
az egyik GSR-esnek belőtték a motorját PC nélkül, és 112 LE lett a leadottja az új dobbal, keréken. Szóval valamit azért lehet ott csinálni, és 40-ért ment.
azért nem értem, mert az SBK-ban nem írták, hogy PC ment volna bele. Na mindegy, max nem hozzá viszem, hanem a Váci útra. Amúgy a komputernek illene annyit tudni utánnamenni, amennyit egy nyitott dob jelent, a GSR-nél legalábbis nem kellett hangolni külön.
Ago-t kérdeztük erről és a pc nélkül nem is akart írni, Ő erre esküszik, de 120 pénz. Máshol tizenpárezerért írnak és bűvölnek, de ezek szerint nem biztos, hogy jó.
tehát azt mondod, hogy ha lecserélem a dobot akkor kell egy PC is? Nem elég csak simán beállítani a motort hozzá? A lambda szonda nem a motor alatt van a csőben, a kati előtt?
Akár hengerenként képes mérni a kipufogógáz összetételét és úgy állítja a befecskendezést, hogy az az összetételű gáz jöjjön ki, amit te beprogramozol.
Vagyis mintha folyamatosan a padon motoroznál.