Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Rendben van.
Akkor egyezzünk meg abban, hogy amiről te beszélsz, az nem az EGR.
Az EGR az az, amiről én beszéltem.

Érdekes változások lettek, mivel a jobb áramlás miatt találták ki oda azt a második pillangó sort... elvileg több előnyének kellene lennie, mint hátrányának.
Ez már kezd hitvita lenni, szerintem hagyuk.

Egyébként nagyon gyakrab állitok élességet kézzel, mivel elég magas szinten művelem a fotózást és sokszor a spec helyzeteket nem tudja megoldanu az automata. Pedig sokmillios technikával dolgozok, nem szappantartóval.

De mondom: mindenki arra esküszik, amire akar. Én a PC-re.
Szerintem még mindig a légszűrőházból vezet levegőt a kipufogóba, fordított esetben elég durva dolgok történnének.
A barátomnak miután ledugóztuk a csövet nem durrogott többet. A power commander és a fékpadi beállítás sem oldotta meg előtte a durrogást.

Egyetlen egyszer tapasztaltam a hátrányát a pillangóknak, hegyekben lejtőn egy személlyel kigyorsításkor (2-3) nagyon hirtelen megindult (mint egy supermotó egyesben). Hirtelen gáz rángatáskor is lehetnének gondok, de ilyet normális esetben egy ezres motoron nem csinál az ember. Könnyen indul, jobban fogyaszt, jobban reagál a gázra, városban 1 fokozattal feljebb mehetek, csak az alapjárat lett picivel magasabb, de azon majd állítok.
Én se vagyok hittérítő, nekem is volt már PC a motoromban, kétszer is állították, de inkább ez. Az automatizmusról meg csak annyit, hogy a tunerek is általában az automatikus állításu lehetőségét használják ki a Dynojet padnak, max a legalsó tartományban szokták kézzel beállítani az üzemanyag-levegő arányt. Én meg úgy vagyok vele, hogyha az automatika megkönnyít valamit, és jól működik, miért ne használjam? Pl. te kézzel fókuszálsz?
Én nem vagyok hittérítő, mindenki azt csinál, amit akar. Nekem PC-vel van tapasztalatom és szerintem jó. Ez nem zárja ki, hogy más is gyárt jó cuccot. A PC-t sokan használják és aki rendesen beállittatta, az nem is panaszkodik rá.
Nem szeretem az automata dolgokat: se váltóban, se fényképezőben, se semmiben... Kinek a pap...
Gyári méret is van belőle, én azt tettem fel.
Ha egy ilyet beleteszel, nagyon finom lesz a gázvételed. Köszönhető ez annak, hogy a térkép felbontása az alsó tartományokban nagyon finom(2,4,6,8,12,16,20 százalékos gázpozícióknál állítható) szemben a PC -vel(2,5,10 20 % gázállásoknál történő állíthatóságával).
Magyar leírás nekem sincs hozzá, csak angol nyelvű. A Bazzazzal kapcsolatban: tudomásom szerint az alap Bazzaz modul nem tartalmazza az automatikus AFR beállítást, külön van hozzá, és úgy már többe kerül mint a Motty. Való igaz, hogy a Motty-n nincs csatlakozó, forrasztgatni kell, viszont ez lehet előnyös is, pl egy másik motorra is bármikor áttehető gond nélül.
Na akkor most mit vegyen az egyszeri sivár motoros? Én csak annyit szeretnék, ha kanyarban gyorsítok ne legyen rántás, az SV-nél bár nem volt rossz az se , szó nélkül 2.-ban is rátolhattam csak egy kicsit tolta a seggét, de ez a gép már........ Ezzel az igazi bajom, hogy csak lassan merem ráhúzni és így a 2-at hanyagolom, végig 3.-ban közlekedek.(persze pályán)
Pont ezt a bazzazt nézegettem ma. Úgy tűnik ez olcsóbb, mint az afr, és van rajta csati. Bár egy kis forrasztgatás sincs ellenemre, de akkor csatikat forrasztanék rá, hogy ki lehessen venni (vinni a következő mociba), vagy ha útközben tönkremegy.
Inkább az itthonit venném, a gari miatt, meg alkudnék is (pl. számla se kellene).
Na majd meglátjuk.
Elég szkeptikus vagyok mindenben, de átfutottam a leírását, és engem meggyőzött, hogy inkább az afr, mint a pc. Kár hogy a honlapon csak angol leírást találtam. Te nem kaptál magyart hozzá? Ha igen, és fájl formátumú, akkor légyszi ide küldd el: eniregnat kukac gmail pont com.
Ezzel a Power Commander-Motty AFR dologgal azért rendesen zavar van a fejekben.
A Motty AFR-el egy olyan dolgot lehet csinálni, hogy akár 180 fordulatonként és 14 féle gázállásnál be lehet állítani, hogy mennyi legyen a levegő-üzemanyag arány. Ha csúcsteljesítmény kell, akkor 13-ra állítod, ha kisebb fogyasztás akkor 13,8-14-re. Két térkép között lehet indulás előtt a váltókar és egy teljes gáz húzásával állítani a motor álló helyzetében. Valamint van egy data logger is amivel gázállás, sebesség, fordulatszám, hőmérséklet, levegő-üzemanyag arány változásait lehet elemezni. Megoldja a Suzuki modelleknél a környezetvédelmi és végsebesség etikai tiltások feloldását is. Tulajdonképpen ugyanazt végzi, mint mikor valaki fékpadon állítja be a motorhoz megfelelő befecskendezési arányokat a Power Commanderen, csak ez folyamatosan történik, nem egy adott hőmérsékleten, légnyomásértéken a dyno szobában, hanem a terhelés, hőmérséklet, légnyomás, stb.figyelembe vételével mindíg változik a vezérlés. Ha egy ilyen kialakított befecskendezési térképet el akarsz menteni, 3 másodpercig nem szabad levenni a gyújtást, miután a piros gombbal leállítottad a motort.

Barátom 2005-ös Gsxr1000-én Csunderlik Csaba állította a befecskendezést, szuper jó lett. Ennyita gyári ECU állíthatatlanságról.
Én az udvaron szereltem be a 2004-es Hayabusámba a Motty AFR-t, kb 2 óra alatt szereléssel együtt. Azóta is tökéletesen működik, Power Commanderrel mindíg rángatott kis fordulaton, érdekes módon azóta lehet 6.-ban 50-el közlekedni (portolt hengerfej, Yoshimura vezérműtengely, Wiseco 13:1 sűrítésű dugattyúk)
A gyári lambda szondát egy vezeték kiiktatásával el lehet intézni, még hibajelzés sincs a műszerfalon.
És még egy utolsó dolog: keress rá a neten a Bazzaz ZFI, Power Commander V nevekre, láthatod, hogy mostanában ez az önbeállító vezérlés a trend, mindenki ezt csinálja.
Jómagam a Motty AFR fogadatlan prókátora vagyok, mert megtapasztaltam ennek a terméknek az előnyeit az azelőtt használt Power Commanderrel szemben. Nemrég készült el az eredeti modult kiegészítő elektronika, amelyiknél hengerenként lehet elvégezni az automatikus beszabályzást.
Üdv.: Fekete István
Méret? 190/55?
Én SportecM3 rajongó vagyok
Már jó pár garnitúrán túl vagyok (másokat is megpróbáltam), de valahogy az én stílusomhoz ez megy a legjobban. Némi pályázás, a lehető legkevesebb egyenes menet, sok kanyargászás, szerpentin (0 autópálya).
Bélán ez lesz az első garnitúra, úgyhogy nem tudom mennyit fog bírni. Én 6-7e-nek nagyon örülnék (hátul).
Bocsánat, semmi rossz szándék nincs a megjegyzésemben....
Az EGR nem vezet tiszta levegőt a kipufogóba! Ilyet az opeleken van -nagy átverés- .
Az EGR a kipufogógázt vezeti vissza a szívó oldalra. Persze egy szeleppel vezérelve, ami üzemeltetési körülményektől függően engedi a mennyiséget.

Kivetted a második áramlás-szabályozó pillangószelep sort?
Kis fordulaton érthető, hogy jobban feltöltődik a henger, de azért van amikor van előnyei annak a pillangószelep sornak...
Köszönöm a fogyasztás adatokat, mégis 8l/100km körül alakul. Nem gond, nagy ccm, nagy élvezet.
Nekem Z1000 van, ami nálam gyári állapotban nagyon nyomatékszegény volt, főleg kis fordulaton (2-3000). Kapott egy kis airbox módosítást, aztán kivettem a másodlagos pillangószelepeket. Most nagyon érzékenyen reagál már kis fordulaton is a gázadásra. Nem nőtt a fogyasztás (10%-kal csökkent). Az egész módosítás nem került egy fillérbe sem.
A durrogás valószínű az EGR miatt van ha van ilyen a ti gépeteken. Egy tisztességes mérésnél ezt ki szokták kötni (tiszta levegőt vezet a kipuba).
A kipufogókat szerintem 40,000Ft körül meg tudjátok csináltatni savállóból. Debrecen környékén tudok segíteni.
Ok a pc dolog, de azt mondd el légyszi milyen gumira cseréled a gyárit?
Csak nem sikerült megértenetek a lényeget.
Mi az, hogy optimális? Nincs általánosan érvényes ideális beállítás.
Elmész méreteni, megmondod mit szeretnél és ahhoz lövik be a rendszert.
Szerinted egy automata térképező mire lövi be? Mi alapján? Mindig az előző 10km használata alapján csinál statiksztikát?
Mindenki abban hisz, amiben akar. Senkit nem akarok meggyőzni arról, hogy csak PC-vel lehet jól megcsinálni egy motort. Ráadásul attól is függ, hogy kinek mi a jó (ugye ez is szubjektív). Arról nem is beszélve, hogy van akinek az ár/érték arány a fontos.
Szóval ennek a vitának semmi értelme. A PC jó megoldás, max nem olcsó. Más lehet, hogy olcsó, de a végeredmény ki tudja milyen.
Kisebb? Még magasabb is!
Én is gondolkodtam a BKingen, de most cseréljem le a meglévőt egy kisebbre?
Elolvastam, tényleg összeszedett kis írás és lehet, hogy van benne valami.
Az enyém már a tgk-n van, viszem szilveszterezni jó messzire Ő se maradjon ki a jóból.
na, az enéymet ma megsimogattam

Gyerekek, a készleten lévő Királyok most 2,5 milláért elhozhatóak.....
Láttam,hogy Hódmezőn is van egy Bking....
Én is ezt mondom/gondolom, azért kérdem Banditot, mert szerinte nem.
Abban nem vagyok biztos, hogy hengerenként is tudja-e, vagy csak közösen.