Csak annyit mondok, hogy nem tudom honnan vannak az információid, de nem fedik a valóságot.
Ez a "Így vettem én a két kocsit 3 millióval olcsóbban" történet mosolygásra késztet, te elhitted?
Bár nem érdekel, hogy mit gondolsz, de mi 7 éve kereskedés vagyunk.....talán tudom és elég közelről, hogy mi és hogyan működik.
"És még valami: mivel a bank fizet neki, ha hitelre adja el a motort, ezért alá mehet akár a beszerzési árnak is, lsd. a GSR-em 200.000-el olcsóbb árát......"
Ez most jelentősen lecsökkent, ezért kevésbé lehet alkudozni.....illetve még igen, de jövőre?
ha igazad lenne, akkkr most nem olyan kocsiban ülnék, amilyenben......márkakereskedőknél ez van:
Kap egy motort az országos dílertől. Az első 30 napban nem kell fizetnie. A mádodik 30 napban már a bankja fizet a nagykernek, és elkezd az ő pénzére ketyegni a kamat, így elkezd akciózni. Ha van saját tőkéje, akkor megveszi a motort nagykeráron, és ez nincs. De ha nincs akkor bukik minden nap, és sürgetővé válik neki az eladása.
Így vettem én a két kocsit 3 millióval olcsóbban
És még valami: mivel a bank fizet neki, ha hitelre adja el a motort, ezért alá mehet akár a beszerzési árnak is, lsd. a GSR-em 200.000-el olcsóbb árát......
Értem. De (mindíg ez a "de") van egy határ ami alá senki nem megy és ha bezárnak a kevésbé tőkeerős kereskedések-gyárak akkor a megmaradtak annyiért adják a terméküket amennyiért akarják illetve amennyiért még megveszik. Mint lejjebb írtam a gazdag(kapitalista) lesz@rja, hogy a munkásaival mi lesz, ha úgy érzi nem éri meg bezár és kivár.
Arra akartam célozni,hogy esetleg megéri egy kicsit bukni rajta(pl:ha olcsóbban odaadja a motort)mint nagyot(pl:nem ad engedményt és esetleg elmegy a vevő egy másik kereskedőhöz és ott vesz motort).
Nem egészen, ha bezár nem bukik, de ha ár alatt(besz. ár+rezsi) adja akkor bukik. Ez van "válságkor" amit tul. képp. gerjesztenek, hogy a gazdag kihúzza és ha bezárja a gyárát-kereskedését legfeljebb él az addig keresett pénzéből.
Hidd el, a kereskedők nem buknak. Max. kevesebbet keres rajta....
Ha meg nem adja el, akkor nem bukik, mivel nem az ő pénze áll a motorban, hanem a gyár/importőr pénze....de még ez sem biztos, mert akkor fizetik ki a gyár/importőrnek ha már a végfelhasználó kifizette vagy a bank helyette.
A bent ragadt motorokat a gyár/importőr akciózza le, hogy értékesítse.
Amelyik kereskedő saját pénzen vett pl. külföldi kereskedéstől még a magasabb (gyár/importőr által leakciózott ár felett) motor és azt nem tudta eladni, na....az bukott!
Nah igen mondjuk sok múlik a kereskedőn..mennyit is akar rajta bukni..Keveset vagy nagyon sokat..Mert ha jelentős árengedménnyel adja a motorokat akkor kevesebbet bukik mintha semmit nem adna el..Bár ez lehet csak okoskodás..
nem baj az, legalább a használ motor is érni fog valamit végre. Na meg az sem megoldás, hogy boldog boldogtalan vette fel a hiteleket, aztán bukta őket be sorba.
Az sem lesz azért gyenge,hogy jövőre talán már a hitel sem nagyon fog menni..Ott is szigorítások várhatóak tehát amelyik kereskedő bízott a hiteles vásárlásban ott sem sok haszon fog leesni.
Főleg úgy,hogy 20% lesz a saját erő mértéke minimum.Ez a 3 millás mocinál 600eft ami elég jó.Max.8évre akarják a futamidőt ami jelen esetben 2400eft ami 96 hónapra 25eft havi törlesztő és ebben még nincs benne a kamat..El is hiszem,hogy tartanak a kereskedők is az új évtől..
Esztergomban ahol még van egy Béka 2 hét múlva zárnak, az Üllőin a Kawa pár hete zárt(vagy csak elköltözött). Jópáran bezárnak gondolom, de a szerelők ahová a kocsikkal járok örülnek mert újra több lesz a régi tehát javítandó jármű.
A gyárosokat és gazdagokat eddig sem érdekelte ki veszi meg csak profit legyen. Akinek kell és kibírja fizetni ezután is megveszi, csak a gépjárműpark fog elöregedni. Az pedig, hogy a használt drágább lesz sajnos nem boldogít mert az új is ugyanannyival, csak hitel nélkül még nehezebb lesz hozzájutni.
Ha jobban belegondolsz éppen ezért. Csak abban a fogyasztói társ.-ban lehet egyre olcsóbban előállítani ahol fogyasztanak is. Ha nem vásárolnak, kevesebbet lehet eladni így drágábbnak kell lennie. Senki nem foglalkozik és foglalkozott eddig sem azzal, hogy a nép milyen szinvonalon él, csak azzal, hogy minél többet vásároljon és a hiteleit fizesse vissza. Én is így vagyok, ha kevesebben dolgoztatnak velem akkor drágábbnak kell lennem különben felkopik az állam mert a kiadásom ugyanannyi. Nem magamtól vagyok ilyen "okos" hanem az utóbbi időben van időm az irodában a neten különböző elemzéseket olvasgatni és mindenki nagyjából ezt írja.
Állítólag minden tartós fogyasztási cikknek felmegy az ára(járművek,tv,stb.).
Ami érdekes lesz a sok munkanélküli és a sok elutasított hitelkérelem fényében.
Persze elgondolkodtató a kérdés:Ki fogja megvenni az új motorokat?Főleg ha 10-15%-os lesz a drágulás mértéke.Egy 3 millás motornál 10%..nem nehéz kiszámolni 300eft..Elég érdekes lesz,mondjuk legalább a használtmotorok is tartani fogják az árukat remélhetőleg..Bár ezt előre senki sem tudja persze..
Ez a "Így vettem én a két kocsit 3 millióval olcsóbban" történet mosolygásra késztet, te elhitted?
Bár nem érdekel, hogy mit gondolsz, de mi 7 éve kereskedés vagyunk.....talán tudom és elég közelről, hogy mi és hogyan működik.
Ez most jelentősen lecsökkent, ezért kevésbé lehet alkudozni.....illetve még igen, de jövőre?
Kap egy motort az országos dílertől. Az első 30 napban nem kell fizetnie. A mádodik 30 napban már a bankja fizet a nagykernek, és elkezd az ő pénzére ketyegni a kamat, így elkezd akciózni. Ha van saját tőkéje, akkor megveszi a motort nagykeráron, és ez nincs. De ha nincs akkor bukik minden nap, és sürgetővé válik neki az eladása.
Így vettem én a két kocsit 3 millióval olcsóbban
És még valami: mivel a bank fizet neki, ha hitelre adja el a motort, ezért alá mehet akár a beszerzési árnak is, lsd. a GSR-em 200.000-el olcsóbb árát......
Ha meg nem adja el, akkor nem bukik, mivel nem az ő pénze áll a motorban, hanem a gyár/importőr pénze....de még ez sem biztos, mert akkor fizetik ki a gyár/importőrnek ha már a végfelhasználó kifizette vagy a bank helyette.
A bent ragadt motorokat a gyár/importőr akciózza le, hogy értékesítse.
Amelyik kereskedő saját pénzen vett pl. külföldi kereskedéstől még a magasabb (gyár/importőr által leakciózott ár felett) motor és azt nem tudta eladni, na....az bukott!
Főleg úgy,hogy 20% lesz a saját erő mértéke minimum.Ez a 3 millás mocinál 600eft ami elég jó.Max.8évre akarják a futamidőt ami jelen esetben 2400eft ami 96 hónapra 25eft havi törlesztő és ebben még nincs benne a kamat..El is hiszem,hogy tartanak a kereskedők is az új évtől..
Kiváncsi leszek mennyi motorkereskedés lesz jövő ilyenkor...
Ami érdekes lesz a sok munkanélküli és a sok elutasított hitelkérelem fényében.