Új LC4 blokkos tapasztalatod nincs véletlen?Csak , hogy mire figyeljek esetleg a régiekhez képest Én nem értek ennyire műszakilag hozzá! Mik a különbségek?
THx
B.U.É.K. sztm Tök jó dolgokat írtál és Én is találkoztam részben ezekkel a dolgokkal, saját régebbi LC4 és más LC4 motornál is !
Sztm korrektül leírtad a dolgokat....
Nos rászánom magam és nekifutok még egyszer az LC4 esszémnek.
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.
A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!):
- a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)
- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.
A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog…)
- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is.
- a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor…
- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)
- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)
Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a láncszettnél – együtt kopik el minden eleme).
Sajnos itthon sok a hanyagul szervizelt KTM, sok a bátor barkács „szerelő”, ritka a jó szakszervíz és a sok hülyegyerek miatt rengeteg a negatív városi legenda. Az előző mondatba a KTM helyére tetszőlegesen behelyettesíthető a Husaberg ill. a Husqvarna. Ezek az alapvető okok, hogy ez a 3 kiváló motormárka sokszor negatív presztízzsel bír itthoni körökben. Még a KTM áll a legjobban, a Husqvarnánál valami kezdődik (ezt ugye testközelből tapasztaljuk itt a fórumon, gratula ezúton is!) a Husabergnél meg el lett baxva egyelőre az a kis eredmény is ami megvolt.
Pedig lenne mire építeni, hiszen egy japán motor sem nyújtja azt az érzelmi pluszt mint ezek az európai márkák! No de ez már más téma…
Bocs a hosszúságért és köszi ha elolvastad! A másnaposoknak külön respekt!
Jelzem azoknak,akik2009-re a legjobbakat kívánták,hogy szar sem teljesült belőle.Ezért 2010-re jókívánságként kizárólag készpénzt,alkoholt vagy üzemanyag utalványt küldjön.
B.U.É.K
és drz-sm-re mibe fájna ez?
Vizes pályára való?
Bocs hogy naív a kérdés...
THx
Sztm korrektül leírtad a dolgokat....
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.
A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!):
- a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)
- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.
A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog…)
- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is.
- a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor…
- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)
- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)
Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a láncszettnél – együtt kopik el minden eleme).
Sajnos itthon sok a hanyagul szervizelt KTM, sok a bátor barkács „szerelő”, ritka a jó szakszervíz és a sok hülyegyerek miatt rengeteg a negatív városi legenda. Az előző mondatba a KTM helyére tetszőlegesen behelyettesíthető a Husaberg ill. a Husqvarna. Ezek az alapvető okok, hogy ez a 3 kiváló motormárka sokszor negatív presztízzsel bír itthoni körökben. Még a KTM áll a legjobban, a Husqvarnánál valami kezdődik (ezt ugye testközelből tapasztaljuk itt a fórumon, gratula ezúton is!) a Husabergnél meg el lett baxva egyelőre az a kis eredmény is ami megvolt.
Pedig lenne mire építeni, hiszen egy japán motor sem nyújtja azt az érzelmi pluszt mint ezek az európai márkák! No de ez már más téma…
Bocs a hosszúságért és köszi ha elolvastad! A másnaposoknak külön respekt!
Boldog Új Évet Supermotosok, nem Supermotosok és igen csinos offroados hölgyek!
Remélem idén több pályázás és az ezzel együtt járó több személyes találkozás fér a programba!
Mulassatok helyettem is, én csinálom a villanyt hozzá!
B.U.É.K
Innen a messze távolbol kivánok mindenkinek boldogabb uj évet!