Ne haragudjatok a zavarásért! Néz rá az adatlapomra. Van egy link ami az iwiw- re mututa. Motorozást IMÁDÓK klubja! Ha van kedved csatlakozz.
Nem akarom bemásolni a linket mert mindig kitiltanak ha ezt teszem.
Ne haragudjatok a baromságért. Csak hátha valakit érdekel!
Szepen latszik amit en mondok, de amugy nem volt jo valasztas, amit bevagtal. Rozsi a kanyarban van, Spies mar emeli fel a gepet. Az sem mellekes, hogy itt Spies motorja 50kg-al nehezebb.
Es nem ugyanezt irtam? Pedrosa alacsonyabb, tehat jobban kiul es ezzel lejjebb tudja vinni a sulypontot, a motor maradhat meredekebb szogben. Ha Spies lejjebb akarja tornazni a sulypontot, akkor a motort kell jobban bedontenie es ezt is teszi. Vagy megjobban ki kellene ulnie es a blokk melle kucorodnia. De egyreszt nem fer el szegenyke, masreszt mr. "konyok" nem szeret aladolni.
Itt egyebkent rogton egy masik jellemzot ecsetelgetunk: a testmagassagot. A magas motorosok sokkal inkabb spiesi technikaval fordulnak. Igy tesz Bitter, Meklau, Spies, Bayliss es valamennyire Rossi is, hiszen a motogp-ben O magasnak szamit. A tobbiek mont Pedrosa vagy Stoner pedig a motor mellettt fekovo modszerrel elnek. A supermotosok pedig mind ugy fordulnak, mintha magasak lennenek.
En mint amator persze pont sajat elmeletem ellen teszek, hiszen annak ellenere, hogy magas vagyok mindenen kiulok, meg supermotoval is, hogy a motort minel kevesbbe kelljen donteni. Nyilvanvaloan nem optimalis, de az en szintemen tobbet er az, hogy jobban ra tudjak erezni, mint az, hogy a fizika adta hatarokat a vegsokig ki tudjam aknazni.
Ha mar a fizikai hataroknal tartunk, akkor az is erdekes, hogy a sportmotoroknal a Bitter-fele (Spiesrol leszallok, mert ugy fest O tul nagy sztar ahoz, hogy elturjetek, hogy megemlitem Ot), supermotoknal pedig a normal (vagyis lacika_kjc) fele technika a gyorsabb, vagy gyorsabb lehet. A jobbban bedontott motornal a gumi nagyobb kifliben tapad az aszfalthoz, viszont mivel a motor hegyesebb szoget zar be a palyaval, ezert villa az ot ero mozgasokat kevesbe nyeli el, mivel azoksokkal inkabb transzverzalis iranyban erkeznek es nem a villa hossztengelyevel iranzban. Vagyis jobban pattoghat a motor, ha huplis a palya.
Hogy mikor mi az idealis azt a franc se tudja. En ha akartam volna se tudok normal supermoto technikaval fordulni (mint pl. lacika_kjc), mert mar igy is a turagumi elen mentem. Masoknak a csucsos palzagumi 3-4 cm szeles savba fekszik dontott motornal, nalam meg elol 1,5-2 cm-en fekudt, hatul meg 0,5 cm-n. Ha jobban bedontom az is elemelkedett volna, ami igy leert es az eredmeny az lett volna, hogy megnagyobb tiplit nyomok, mint amit nyomtam.
A kiulos technikam nem veletlen. Kozuton tanultam a supermotozast, ami rosszabb minosegu, mint a palya. A godrok miatt fontos, hogy a telok minel inkabb dolgozzanak. Minel egyenesebben all a motor, annal jobban dolgoznak. Ehhez pedig minel inkabb ki kell ulni.
Ahogy Te irod az helytallo lehetne, nade nagyobb kanyarsebesseget nem tud, hiszen nem O nyerte a futamot. Mindenkinek az a celja, hogy a gumitapadas hatarat hasznalja ki. Ezt lehet tobbfele technikaval is. Eppen arrol volt szo, hogy teszemazt Spies egy melyebb motordontottseg mellett kanyarodik kvazi ugyanolyan gyorsan mint a tobbi versenyzo. Valo igaz, nala nem jelentkezik annyira, mint Bitternel. De nekem ugy tunik, hogy nem log ki annyira, mint Pedrosa, Stoner, DeAngelis (aki az egyik legdurvabb kanyarvadasz figyeljetek csak meg!). Reszben azert, mert magasabb, reszben a kisse krosszos stilusa miatt. Lehet, hogy rossz pelda volt, de az hogy teljesen ugyanugy csinalja, mint a tobbiek, akkor sem igaz Spiesre.
Sajna nem láttam az uccsó GP futamot, szal nem láttam hogy csinálja az M1en, de aszongyák 1 GP motor az más tészta
Mindenesetre sztem könnyű belátni, h nagyobbat dönt mint a többiek (te írtad) + kiül a motoron az egyenlő azzal h nagyobb kanyarsebességet tud vagyis jobb mint a többiek, nemde?
Akkor nézd meg még1x. Azér mert fent van a könyöke még kiül. A Bitter kétségtelenül teszi maga alatt a motort, a Spies nem, de ehhez elég megnézni vmelyik videóját.
Amúgy pedig vagy kiül, h 1enesebben álljon a motor, vagy teszi maga alatt.
Biztos ez is elofordul, ahogy a tobbiekkel is. Azt sem ketlem, hogy vele tobbszor, mint a tobbiekkel eppen amiatt, hogy nem szoritja a konyoket a tankra. Mindenesetre kulonos stilusban megy, tehat semmikeppen nem igaz ra, hogy teljesen a sportmotoriskolanak megfelelo modon. Azon lehet vitatkozni, amit irtam, hogy jobban donti-e a motort, mint a tobbiek, de a hirek szerint igen. Bitter pedig ziher, hogy igen, volt rola itt video az oldalon.
Nincs igazad. Azert "konyok" a beceneve, mert felemelt konyokkel motorozik, mint a terepmotorosok es a supermotosok is, ez mar nem a full gyorsasagi stilus. Termeszetesen nem logatja a labat (ezt nem is mondtam), csak azt, hogy nem ul ki annyira, mint a tobbiek. Megteheti, mert eleg magas is. Ezt csak a dolesszog-kanyarsebesseg relaciojaban jegyeztem meg.
Főleg robogóval nyomtam.Sajnos versenyszerűen nagyon kevés sikerrel. Nekem abból nem maradt gumim,12-es meg 14-es nekem nem is volt,csak 10-es és 13-as. A 13-as garnitúra még lehet hogy megvan a srácnak.
Nem akarom bemásolni a linket mert mindig kitiltanak ha ezt teszem.
Ne haragudjatok a baromságért. Csak hátha valakit érdekel!
Sziasztok!