YZF az a sportmotor (R6, R1). Ha YZ 400F-re gondoltal, akkor pedig az osszehasonlitas furcsa. az YZ 400F krosszmotor, a DRZ 400 pedig enduro, vagy tevedek?! Ha igy van, akkor latatlanban holtbiztos, hogy az YZ erosebb es nyilvanvaloan szervizigenyesebb is. Ha csak nincs a ket darab kozott 6-8 ev kulonbseg.
En YZ 450F-bol csinaltam supermotot, ami biztosan joval erosebb ezeknel. Eppen elado. Erdekel?
CSő Dió!
DRZ-ből ha meghallgatsz, mindenképp az E-t! 50 LE 108 kiló KB. és igénytelen! Igaz kell bele egy villa előre, de az van fent a neten!
A Yamaháról annyit, h borzalmasan szervízigényes! (saját vélemény)
De van egy eladó ha érdekel!
Ja tenyleg, Te is firkaltal. Csabi meg mindehogyan megy mint atom. Mondjuk Nektek jo gumitok volt, kar hogy en nem tudtam kiprobalni magam hasonloval. Mostmar nem is fogom, elado a vas.
A 2. pont nem lehet, hanem holtbiztos. Ha az oreguras, egyenes tartast vesszuk a szogmeronek, akkor ahhoz kepest a Te technikadnal (ami ugye nagyjabol a terepmotoros kanyarstilus) jobban bedol maga a motor. A kiulos, terlogatos technikanal (a terdet nem kell feltetlenul kitenni) pedig kevesbbe dol a motor, mint teljesen egyenes tartasnal. Az egyik plusszba, a masik minuszba tolja a sulypontot, amit a motor allasszoge kompenzal ahhoz hogy ne boruljunk fel ugyebar.
A kiulos technikanak (sok mas mellett) eppen ez az egyik elonye: ne kelljen annyira fektetni a motort, mint amennyire sok esetben nem is lehetne valamilyen okbol: pl. mert mar nem fer el a blokk a foldon vagy a guminak elfogy a pereme. Supermoto eseteben, supermoto gumival ez persze nem all fenn az epitesbol kifolyolag. A supermotosok pont ezert engedhetik egyaltalan meg maguknak a terepes technikat.
Amikor valaki egy kiulos technikahoz epitett motorral pl. sportmotorral fordul ugy, mint Te a supermotoval, annak meg si van az eredmenye: pl. Ben Spies-nel (konyok) es pl. Bitter Sandornal gyakori, hogy a sportmoci kipufogokja, vagy a burkolata leer a foldre oldalt. Ok nem nagyon szeretnek testbol kidolni, ezert kenytelenek a motort lejjebb csavarni (amig elfer).
A lablogatashoz ennek nem sok koze van, ma viszont raerek.
én is estem akkor amikor te
amúgy én próbáltam már menni ilyen gyorsaságis stílusban is, de nekem az nagyon gáz,nem érzem egyáltalán a motort.
de pl a Csabi (ktm) úgy is nagyon jól megy..
mondjuk a 2. pontban van valami,érdekes.lehet hogy akkor télleg nem dől be a motor úgy.mondjuk én azt mondom, kopjon az a lábtartó,hamár kifizettem kár hogy nincs képem a beszűkülő balosrol, na basszus ott beszarás mekkorákat lehet dönteni.
A szerződésmódosítási ajánlatukra szeretnék reagálni. Sajnos a KÖBE biztosító jobb ajánlatot tett önöknél. Ők 30 000 Ft éves Díjat számoltak fel kötelező biztosítás gyanánt. Ha önöknél is van lehetőség ilyen kedvező díjcsomagra, amit hajlandó vagyok egy összegben kifizetni csak abban az eset nem válok meg maguktól.
Ha ez nem lehetséges, akkor szeretnék némi instrukciót kérni, hogy mit kell tennem, hogy sikeresen biztosítót váltsak ( nyilván önök felé milyen papírt/nyilatkozatot kell küldenem, hogy lemondjam a következő évre? )
Válaszukat előre is köszönöm.
Kérem reagáljanak as soon as possible!
Ádám
A K&H válasza a levelemre:
--------------------------------------------
------------------------------------------
Tisztelt Ügyfelünk!
Kérem keresse fel honlapunkat www.khab.hu, ahol extra online kedvezménnyel, éves díjfizetéssel újrakötheti a lenti díjjal. ( Ezt így egyik oldalon nem láttam kirakva ) Jelölje meg az alábbi kedvezményeket.
Mezőgazdasági kedvezmény
K&H A00 kedvezmény
Gyermek kedvezmény
Extra kármentességi kedvezmény
Extra Online kedvezmény
Chopper/Cruiser és Túramotor kedvezmény
Dolgozói kedvezmény
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy díjajánlatunk kizárólag a jelen honlapon történő ajánlatkészítés esetén áll fenn! Ha ajánlatát nem a jelen honlapon teszi meg, úgy kérjük szíveskedjen új díjkalkulációt végezni az "Extra Online kedvezmény" megjelölése nélkül.
---------------------------------------------
-----------------------------------------
Engem max az A00 és a Kármentességi kedvezmény érintene.
Ezek után megkötöttem a biztósításom az Unionnál évi 28 ropiért....
1. Ha valaki tud igy motorozni, akkor az mar a nem-felesleges kategoria, de szerinted az emberek 90% van ilyen jo motoros? Szerintem nem.
2. Ha fent lenne a labad es kiulnel (mint a videodon a mukik), akkor nem lenne bedontve ennyire a motor ugyanennel a sebessegnel, tehat elferne a labad, a labtarto sem erne a foldre.
Az oke, hogy a supermotosok ilyen-olyan okobol leteszik, vagy logatjak a labukat. En csak a video kapcsan irtam, hogy a bukokeretes csoka amilyen kanyarsebesseget megy, annak felenel a legtobb ember mar kalimpalna minden iranyba, pedig mint latjuk felesleges, anelkul is lehet gyorsan fordulni. (Arrol mar nem tehetek, hogy pont a SuperMoto forumba linkeltetek a videot. )
En speciel krosszpalyan is csak akkor veszem le a labam a labtartorol, amikor szant szandekkal le is rakom, szuk forduloban.
Te gyors vagy a palyan, de megis azt gondolom, hogy a gyorsasagod nem a logo labadon mulik. Felrakott labbal is tudnal ugyanilyen gyors lenni, ugyanugy lekoroznel 20 perc alatt. Tehat egesz egyszeruen arrol van szo, amit a kollega irt: igy szereted csinalni. Ha felrakva szoktad volna meg, akkor ugy csinalnad. Ha nagyon erosen szoritkozunk a supermotora, akkor pedig nyilvan en csinalom rosszul, hiszem a palyanapon is csak en terdepeltem supermohoval. Es persze csak en estem el.
elég sokszor,sokat csúszkál alattam a motor. a videón is kiteszik a laábukat... az nem mindegy mikor. csústatásnál pl végig a lábtartón a láb,főleg bal kanyarnál ügye.és amikor a legmélyebben van döntve,akkor kell kirakni. van aki ezt nem teszi,én azt nem fogom megérteni,nyilván anatómia is mondjuk én csusztatni nagyon nem szoktam sajnos,majd ha lesz több időm és lehetőségem a motorozásra kitanulom,hogy a ravasz. amugy ameddig lehet a lábnak a lábtartón kell lennie,és amilyen hamar csak lehet visszakell tenni,ezt crossban is így tanítják
itt egy kép,itt még nincs is fullra döntve a masina,de így is nehéz oda képzelni a lábam a tartóra..mondjuk itt ont veszem már vissza
ez igaz, nekem is sokszor lelökte az aszfalt a lábam a tartóról, plussz a fölösleges lógatás megmentett már pár eséstől... nem beszélve a biztonság érzetről
Ha a supermotonal maradunk, akkor Veled nem vitazom, mert gyorsabb vagy nalam. Egyebket eppen Te linkelted a videot tegnap, amin a supermotosok felrakott labbal fordulnak es bizony nekik elfer. Lehet, hogy Te melyebbet dontessz, ezt nem tudom, mert mindig tul hamar elhuztal, nem figyeltem. En a motyot is felrakott labbal nyomom, de ez reszletkerdes, hiszen nem azt mondtam, hogy soha nem erdemes logatni. Van amikor magam is logatom, vagy konkretan leteszem, foleg terepen. Nagyjabol az endurozo vagy korsszozo amatorokre, vagy masodosztalybeliekre gondoltam. Sokkal tobbet logatnak, mint ami indokolt. A bukfenc kivedes jogos, bar nem tudom dobbantottal-e 60-80 korul, amikor megcsuszott a vas? De van sok olyan is, aki a lampatol elindulva is 20-30 meterig logatja a pacskert, illetve ugy all meg, hogy mar joval azellott lelogatja mindket labat, hogy a motor megallt volna (meterekkel elotte). En nem ertem miert, szinte keptelen vagyok egyaltalan menni a motorral ugy, hogy nincs a labam a labtarton. Van aki labbal koszon, nekem ez meg soha nem jutott eszembe. Nem vagyunk egyformak.
szerintem nem felesleges, mert ha bevan döntve a motor,nekem legalábbis el se férne ott a lábam. plusz sok kicsúszást ki lehet védeni,csak dobbantani kell,vagy lökni egy picit a motoron.
Sziasztok! Esetleg valaki nem tudna hengerfejet 2005-ös CRF 450-hez, csak azért ide írok mert supermotoról van szó, nem holmi krosszról...:) Hiányzik a boldogságomhoz.
Gondolom azert, mert derektol lefele bena, igy nem tudja cobbal fogni a motort es emiatt nem is erzi, hogy hogyan mozdul el alatta. A feneket ha mar nem erzi, akkor nem lehet csak ugy raultetni, mert keptelen vezetni. Igy az ulepe fixen rogzitve van a motorhoz, derekbol mar erzi, hogy merre csavarodik alatta a motor. Mivel oda van kotve, bukasnal nem tud elszabadulni. A keret emiattt kellhet, bukokeretnek latszik. Amikor felborul, akkor csuszik meg bukfencel ezzel a cumoval, a haverok megjonnek es felallitjak gondolom.
Azert jegyezzuk meg, hogy ha van penz akkor sokminden konnyebb, meg ha nyomorek is az ember. Ez nem a hogyan menjek be a korhazba trolival kerekesszekben problema. Szamomra inkabb erdekes, mintsem lenyugozo. Erdekes, hogy milyen erzekszerv hogyan segiti a motorst. A motor mozgasat az ember a fenekevel, labaval es a kezevel erzi. Itt csak utobbira tamaszkodhatott a pali, ami ugy fest nem eleg ahhoz, hogy vezessuk a motort. Hasonloan erdekes pl. az egyensulyozasban a szem szerepe. Probaljatok meg becsukott szemmel biciklizni.
Én azt a felső keretet nem igazán értem minek...TT-n írogat egy szintén tolókocsis (asszem) norvég srác, neki csak alul van egy keret ami a lábtartóról nem engedi lecsúszni (meg nyilván eldőlésnél védi is) a lábszárát-combját...
Mondjuk maxirespect mindkettőjüknek a kitartásáért
En YZ 450F-bol csinaltam supermotot, ami biztosan joval erosebb ezeknel. Eppen elado. Erdekel?