A merevítő pálcák tényleg használnak valamit , mondjuk úgy hogy ártani nem használ ! A nyeklik nyaklik azért van amit írtam is hogy a vázban a lengőnek a perselye talán 8 cm sincs tenát rövid távon vezeti a széles lengőkart , itt kezd el tekeregni az egész , amit kanyarba könyékig baszva érzel .Mivel a pálcák a szélső ponton vannak a lengőn , valamennyire támasztják a tengelyt , de mivel felül középre bemennek épen elveszik szerepük . Sokkal tóbbet érne és én is ugy fogom megekecselni , hogy felül sem csak a fül lesz hanem legalább 10cm hosszú csőpersely két végén lesznek közös tengelyen .
A tárcsafék is jogos előre , most is van a jófogáson ami egy az egybe bemegy a simóba , semmit sem kell faragni . Én ezt is máskép gondolom megekecselni , mert megvenni nekem túl egyszerűnek tűnik !
Tekintve hogy NDK-s acélból van az egész váz, szerintem az is csoda hogy egy kátyún nem szakad le a váznyak... Rakj két merevítőpálcát a váznyak meg a lengővilla felfogatása közé, sok szart nem ér az se, de segít. Csak érdekességként mondom én is, hogy ez itt egy nagyon profi tuning (ezer százalék hogy komolyabb mint ami neked van), és tessék megnézni a futóművet: https://www.sportmotor.hu/albu...
Csak érdekességként mondom hogy azért akarom ezeket a futómű változtatásokat mert már ez a gyári futómű kevésa blokkomhoz!Nagyon hosszu a fékút össze vissza nyeklik nyaklik a váz....tehát már motorikusan előre haladotabban vagyok mint a futóművel !lényeg a lényeg kevés ez a futómű nekem!
szerintem:
a szimó hátsófék full fasza, ha jó a dob és a kopó felület, nekem a 3.25ös gumit is állóra tudta fékezni még 40 felé is aszfalton
rugózás terén ha igazán ütős dolgot akarsz hátra akkor beteszel egy gázos állítható cuccot, mint amit amit mellékelek
tárcsafék inkább előre lenne jó, sajnos az első fék bénán lett megcsinálva vannak bajok a húzáshosszal erőkarral mindennel az totál szarul van megtervezve igazándiból kb semmire sem jó, pedig meg lehetett volna tervezni jobban is mert a bowdenes robogóké sokkal de sokkal jobb
az etz eleje befaragható a szimóba kicsit bénán néz ki de elviselhető
de lehet egyéb megoldást is találni, egy érdekességet mellékelek is
aki faragni akar érdemes ellátogatni a mopedrally nevű eseményre, komoly csodákat lehet találni........
Én 80 kiló vagyok és a Simsonom is sima 3 sebességes járgány, nekem még sincs bajom a fékjével, bár tényleg elég gyenge az a szr dobfék. De ahhoz a motorteljesítményhez éppen elég. Főleg ha a gázt nem húzom az utolsó pillanatig, hogy majd vészfékezéssel álljak meg! Ez a motorteljesítmény elég ahhoz, hogy ne kelljen folyton a km-órát lesnem, pedig egyenes úton simán megy 60 -at ! És elég meredek úton is simán felmegy 3.-ikban 40-el . A beépíteni szándékozott anyagokat gondosan válogasd ki, mert a sima pl. vízvezetékcső nem acél. Acélcsövet fémáruházban tudsz venni adott esetben vékony falút. De én inkább másik motor alkatrészeinek a beépítését javaslom, ha már mindenáron....!
Aha értem köszi a válaszokat!Igazából nem terepezni használnám semmiképp,hanem utcára leginkább az első hátsó féket akaram tárcsásra mert a dobfék számomra egy baromi nagy csalódás akárki mondhatja hogy egy "kezdetleges" tárcsafék nincs olyan jo mint a dobfék....tehát valami tárcsáa megoldás kéne előre is meg hátulra is!Meg elkezdtem egy kicsit "tervezgetni" es igazából fölös számomra a központi telo meg másik lengőkar!Tehát a következő kérdésem hogy milyen módon kéne megerősíteni?Én arra gondoltam hogy egy másik lengővillának levágom azt a végét ahola szilentek vannak az össze kőtö résztől és azt valahogy rá faragomd de még nem nagyon tudom hogy hogyan kéne tanácsokat elfogadok!Ja és mindenképpen csőböl szeretném megoldani tehát nem zártszelvénybő meg szögvasból!Előre is köszi!
Van olyan amiben más motor , kis köbcentis enduró , vagy hasonló méretekkel bíró lengő van betéve , de a legtöbb a gyári lengőt modosítja , pl. két lengőkarból ekecselve , középrész szemmel ellátva és oda megy a tag . Teljesen jól működnek , rugóznak , még egészen proli kivitelt is láttam robogó központival és az is jól működött , ezt azért írom mert himba nélkül is működnek a központi tagok , a himba az erőkar megnővelése miatt van a nagyobb vasakban . Én is készítek központi rugót , tervbe van , két lengőből fogom készíteni , és a légszürő dobozt is a helyére fogom rakni . A nagyobbik gond az hogy a simson váz és a lengő tengely rövid távolsága miatt könnyen csavarodik , de ez senkit nem rettent vissza , hisz ez egy SIMSON !
Esetleg egy Aprillia rx 50-nek vagy egy Yamaha Dt 50-nek be tudod építeni a komplett hátulját ( vagy más egyéb 50-es "endurónak").
Szerintem közútra sok értelme nincs a központi rugónak, terepezni meg nem Simsonnal kell. Ha utóbbi a célod akkor vegyél valami olyan motort aminek a tervezésekor legalább gondoltak ilyenre
a központi telókkal az a baj hogy azt egy himbarendszerhez gyártották, szóval áttételesen működik, így kb használhatatlan lesz direkt rugózáshoz
persze az újabb endúróknál már van himba nélküli rugóstag is de azt meg úgysem fogod megvenni
Sziasztok!Bocsi hogy megszakítom a "társalgásotokat" lenne egykét kérdésem,mégpedig azzal kapcsolatban hogy szeretnék egy központi rúgós simson vázat és érdeklődnék hogy a hátsó lengőkart a gyáriról milyenre kéne lecserélnem tehát milyen motornak a lengőkarja kéne a gyári helyére? Vagy ha valakinek van eladó ami normálisan megvan csinálva és nem kókány hanem normális akkor az érdekelne!Persze emberi keretek között!
Jut eszembe , megint itt a szar idő , a ZZR1400-es barátomnak elgurult a gyógyszer , , holnap megyünk egy Z800-ért , be kell repülnöm ilyen fajin kis időben ! Mert mikor is kell motrot venni !
azt nem tudom mikori volt az biztos hogy s51n volt
és sokkal régebb óta megvolt neki mint a 88as elektronikom
a 70es években még nem igen érdekelt a motoros téma főleg a legelején........
A tárcsafék is jogos előre , most is van a jófogáson ami egy az egybe bemegy a simóba , semmit sem kell faragni . Én ezt is máskép gondolom megekecselni , mert megvenni nekem túl egyszerűnek tűnik !