http://totalbike.hu/magazin/hirek/?main:2007.08.13.&323820 A Royal Enfield 5 év óta először esett át némi műszaki felújításon. A motor amúgy sem egy technológiai csoda, hiszen ősét valahol a II. világháború körül kell keresgélni. A léghűtéses blokk karbantartásának oka, hogy az egyhengeres erőforrás képes legyen megfelelni a szigorodó környezetvédelmi normáknak Európában. Az Euro3-as előírások ugyanis igen nehezen teljesíthetők karburátoros keverékképzéssel, ezért az egész motort átdolgozták, hogy képes legyen együttműködni a sokkal inkább környezetbarát benzinbefecskendezővel. Korábban a Royal Enfieldek ősi blokk-felépítésében a motor és a váltó teljesen elkülönült egységet képzett. Ezáltal ugyan a váltó és a motor maga könnyebben volt karbantartható, de egyben jóval nehezebb az egész komplett konstrukció és előállítani is drágább volt.
Mostantól a váltó és a motorblokk háza közös, egy olajtérben dolgoznak majd. Ez olcsóbb előállítást és kisebb tömeget jelent a motor számára. Első alkalommal kap egyébként egy Royal Enfield motorkerékpár üzemanyag befecskendezést. Nemcsak a károsanyag-kibocsátása csökken, hanem a fogyasztása is alacsonyabb lesz az indiai csodának. A motor egyébként enyhe ráncfelvarrást is kap, de a végső formatervet még nem hagyták jóvá. Annyi azonban bizonyos, hogy a Royal Enfieldek klasszikus, prehisztorikus motor formáját remélhetőleg igyekszenek nem elrontani. Ugyanis ha nagyon átterveznék, akkor az a gép legfőbb vonzerejét venné el. Az újdonság ősszel jelenik meg valamelyik nagyobb európai motoros kiállításon, és 2008 tavaszától lehet megvásárolni.
Kíváncsi leszek, hogy az európai piacra csak az új blokk jön-e, vagy megtartják a mostani Electra blokkját injektorral a klasszikusabb gépekhez. Elvileg semmi akadálya nem lehetne, az egy szegénykeverékes motor. Az pedig súlyos hiba lenne, ha elhagynák a klasszikus modelleket, a piac jó részét elveszítenék (szerintem).
Komolyan:970 a vas, 195 az államé, (pfuj), kb 400 a szett. . .
Nagyjából ez a pillanatnyi helyzet.
A Motorshow-ra szeretnénk kivinni egy NAGYOBB mennyiséget a kiegészítőkből!
Minden beszállítótól.
Mostantól a váltó és a motorblokk háza közös, egy olajtérben dolgoznak majd. Ez olcsóbb előállítást és kisebb tömeget jelent a motor számára. Első alkalommal kap egyébként egy Royal Enfield motorkerékpár üzemanyag befecskendezést. Nemcsak a károsanyag-kibocsátása csökken, hanem a fogyasztása is alacsonyabb lesz az indiai csodának. A motor egyébként enyhe ráncfelvarrást is kap, de a végső formatervet még nem hagyták jóvá. Annyi azonban bizonyos, hogy a Royal Enfieldek klasszikus, prehisztorikus motor formáját remélhetőleg igyekszenek nem elrontani. Ugyanis ha nagyon átterveznék, akkor az a gép legfőbb vonzerejét venné el. Az újdonság ősszel jelenik meg valamelyik nagyobb európai motoros kiállításon, és 2008 tavaszától lehet megvásárolni.
Az Electra blokk, injektor+elektronika és egy kis arculatmódosítás.
Erről később. . .
Sajnos!
REMÉLEM!
de ahogy számolom olyan 1.700.000-1.800.000 Ft lesz