Szia törpös. Az Army fényszóróján is van két lemez csavar oldalt, és egy befogó csavar fölül, de ezeket meglazítva, a fényszórót buktatva kifelé a keret is eltávolodik a helyéről és a legalsó állásban is magasabbra világít, mint kellene. Esztétikailag sem szép, ha így állítom be, mert nincs a helyén a keret. Sajnos a betét nem buktatható külön, erre keresek megoldást.
Üdv mindenkinek!az én gépem egy electra és tökéletesen állítható rajta a fényszoró.a két oldal és a fölső csavar meglazítása után buktatni lehet előre ill.hátra.én kb.öt motort láttam az enyémen kívül és mind ugyanígy állítható volt.jó szerelést!
Szia Ritt! Köszönöm a választ, hasonlóban gondolkodom, már nézegetem is a kínálatot. A keleti blokk fényszórói néhány ezer Ft-ért kaphatóak, Hella és társai 10 körül. A legtöbb keleti tip. sajnos nem állítható. Egyébként ez mindenkinél probléma, vagy csak nálam világít az égbe?
Ma "falhoz állítottam a gépet", miután szét és összeszereltem a fényszórót, hogy tuti minden a helyén legyen..5m távolságból a feljelölt vonal fölé világít jó 25 cm-el (alá kellene világítani kb. 5cm-el). Nem csoda, hogy villognak rám! Továbbra is várom az ötleteket tapasztalatokat, mitévő legyek? :) Köszönettel Krokis
Sziasztok! Fényszórót hogyan lehet állítani? Túl magasra ver tompítottal is, villognak a szembejövők. Nincs állítócsavar az enyémen. Lehet esetleg cserélni állítócsavaros fénysz.betétre?
Most fordultunk át a 20 megaméteren, és lánccsere már volt, 16480km-nél. A lánc megnyúlt, de lánckerekek nem lettek farkasfogasak. Cserélve lettek, az első kerék egy foggal hosszabb lett.
Nekem a napokban fordult át az óra a 10 000 km-en, de láncot még nem cseréltem, sőt olyannyira nem, hogy még a gyári feszességen sem kellett állítanom. 5-600 km-erenként lánc sprayel kezelem és nagyjából ennyi!
Köszönöm a tanácsaidat! Tök érdekes, hogy azután olvastam miután pont megcsináltam a beállításokat! Kezd összeállni a kép!
A súbert már régen vissza állítottam a második fogra alúról vagyis a gyári beállításra. Ez rögtön 4 dl üzemanyag fogyasztás csökkenést eredményezett! Ma a karbi átvizsgálása következett. Hát kérem szépen a gyári úszószint beállítás igen komoly! Azon csodálkozom, hogy egyáltalán ment ez a gép annyira kevés benzin volt az úszóházban! Adtam neki kaját rendesen és hogy, hogy nem megszűnt a visszadurrogás! Szombaton ill vasárnap megyek vele kb 200 km-ert így mindenképpen elegendő lesz a tapasztalatok begyűjtésére a megtett út! Remélem megoldódik most már véglegesen mert nagyon uncsi volt! Minden tapasztalatról beszámolok, hogy mire jutottunk!
Szia Rubens,
a benzin szinthez nem szabad hozzányúlni, csak akkor, ha túlfolyik, vagy elfogy (túl alacsony). Semmi köze a fogyasztáshoz és a gyertyaképhez. Én a suberhez sem nyúlnék. Legmélyebb, vagy eggyel felette lévő állásban jónak kell lennie. A fehér gyertya 7-esnél azt jelzi, hogy túlmelegszik, ezért neked jelenleg szegény a keveréked, tehát 8-as gyertya kellene hozzá. Ha dúsítani akarsz, csak az alapjárati levegőcsavarral és egy, vagy két mérettel nagyobb főfúvókával próbálkozz. A főfúvóka méretét egyébként addig lehet növelni, amíg gázadásra nem kezd el fulladni. Akkor vissza kell tenni az előző, kisebb, még jól működő fúvókát.
Üdv.
A hozzászólások egyértelműen a szegény keverék irányába mutatnak. Azt hiszem nálunk is ez lehet a probléma. A gyertyakép egyértelműen szegény keverékre utal mivel ki van fehéredve a gyertya. Érdekes viszont, hogy a fogyasztás 4,2 -re nőtt, de volt már 4,6 is amikor a subert teljesen fel vettem. Most a második horonyba van így lett 4,2. 3,3 után ezt sokallom főként annak tükrében, hogy általában mindenkinek 3-al kezdődik a fogyasztása.Kétségtelen az is, hogy az állandó gázhúzogatás a lámpáknál többletfogyasztást eredményez! 7-es gyertyát használok ezzel próbálkoztam először, de a jelenség megmaradt. Mekkora benzinszint az optimális? Mert ez a következő lépés!
Attila, ezt az opciót én is megpróbálom, a 8-as gyertya érintkezővégek "őzbarnák" - ahogy mondják - azonban az áthajlás és a gyertya függőleges szára kormos, a perem szintúgy... majd beszámolok.
Sziasztok,
a BR8-as gyertya a gyárilag beállított szegénykeverékes üzemhez való, ahol extrém magas hőfokon jár a motor. Ha a motornak kedvezőbb, nem teljesen elszegényített keverékre van a karburátor beállítva, akkor csökken az üzemi hőmérséklet. Ez esetben a BR8-as sok, bekormosodik és gyengül a szikra, vagy teljesen eltűnik. BR7-est kell betenni és nem lesz több ilyen probléma.
Üdv.
Megvolt a próbakör, 2 személlyel lazán hozta a tartós 110-et, érezhetően jobban megy. Az alapjárat hidegen kevés volt, leállt a motor, de kézmelegen már szépen, egyenletesen járt és a kör végén, üzem melegen se pörgött túl. Visszadurrogás, kihagyás nem volt. A gyertya egyébként egy NGK BR8ES. Majd megnézem némi motorozás után, hogy változott-e a színe. Reménykedem... :)
Elvileg az Enfield-é nem állítható, Hitchcock gyárt hozzá, de az áraikat ismerve nem olcsó... szerintem valami home made megoldással próbálkozz...
Nem láttam Enfieldet, csak én voltam kint motorral?
Most fordultunk át a 20 megaméteren, és lánccsere már volt, 16480km-nél. A lánc megnyúlt, de lánckerekek nem lettek farkasfogasak. Cserélve lettek, az első kerék egy foggal hosszabb lett.
Mindenkinek jó pöfékelést!
Sir John & Jocó
Nekem a napokban fordult át az óra a 10 000 km-en, de láncot még nem cseréltem, sőt olyannyira nem, hogy még a gyári feszességen sem kellett állítanom. 5-600 km-erenként lánc sprayel kezelem és nagyjából ennyi!
Rubens & Sir Bernie
Egy kérdés, ki hajtott már végre lánccserét? Meddíg bírtatok egy lánccal menni? (Hány ezer km cca?)
üdv ritt
Köszönöm a tanácsaidat! Tök érdekes, hogy azután olvastam miután pont megcsináltam a beállításokat! Kezd összeállni a kép!
A súbert már régen vissza állítottam a második fogra alúról vagyis a gyári beállításra. Ez rögtön 4 dl üzemanyag fogyasztás csökkenést eredményezett! Ma a karbi átvizsgálása következett. Hát kérem szépen a gyári úszószint beállítás igen komoly! Azon csodálkozom, hogy egyáltalán ment ez a gép annyira kevés benzin volt az úszóházban! Adtam neki kaját rendesen és hogy, hogy nem megszűnt a visszadurrogás! Szombaton ill vasárnap megyek vele kb 200 km-ert így mindenképpen elegendő lesz a tapasztalatok begyűjtésére a megtett út! Remélem megoldódik most már véglegesen mert nagyon uncsi volt! Minden tapasztalatról beszámolok, hogy mire jutottunk!
Üdv Rubens & Sir Bernie
a benzin szinthez nem szabad hozzányúlni, csak akkor, ha túlfolyik, vagy elfogy (túl alacsony). Semmi köze a fogyasztáshoz és a gyertyaképhez. Én a suberhez sem nyúlnék. Legmélyebb, vagy eggyel felette lévő állásban jónak kell lennie. A fehér gyertya 7-esnél azt jelzi, hogy túlmelegszik, ezért neked jelenleg szegény a keveréked, tehát 8-as gyertya kellene hozzá. Ha dúsítani akarsz, csak az alapjárati levegőcsavarral és egy, vagy két mérettel nagyobb főfúvókával próbálkozz. A főfúvóka méretét egyébként addig lehet növelni, amíg gázadásra nem kezd el fulladni. Akkor vissza kell tenni az előző, kisebb, még jól működő fúvókát.
Üdv.
A hozzászólások egyértelműen a szegény keverék irányába mutatnak. Azt hiszem nálunk is ez lehet a probléma. A gyertyakép egyértelműen szegény keverékre utal mivel ki van fehéredve a gyertya. Érdekes viszont, hogy a fogyasztás 4,2 -re nőtt, de volt már 4,6 is amikor a subert teljesen fel vettem. Most a második horonyba van így lett 4,2. 3,3 után ezt sokallom főként annak tükrében, hogy általában mindenkinek 3-al kezdődik a fogyasztása.Kétségtelen az is, hogy az állandó gázhúzogatás a lámpáknál többletfogyasztást eredményez! 7-es gyertyát használok ezzel próbálkoztam először, de a jelenség megmaradt. Mekkora benzinszint az optimális? Mert ez a következő lépés!
Rubens & Sir Bernie
a BR8-as gyertya a gyárilag beállított szegénykeverékes üzemhez való, ahol extrém magas hőfokon jár a motor. Ha a motornak kedvezőbb, nem teljesen elszegényített keverékre van a karburátor beállítva, akkor csökken az üzemi hőmérséklet. Ez esetben a BR8-as sok, bekormosodik és gyengül a szikra, vagy teljesen eltűnik. BR7-est kell betenni és nem lesz több ilyen probléma.
Üdv.