Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia doktorúr!

A motor paramétereiről annyit, hogy jómagam 178 cm vagyok és teljesen rendben van a motor mérete a magasságomhoz. A fiam 190 cm felett van néhány centivel és azt mondja, hogy határeset! Szerintem mindenképpen próbálj ki egyet vásárlás előtt persze ha úgy döntesz, hogy veszel egyet!
A fogyasztás 3,3-3,8 között mozog nálam! Városban egy kicsit több, de 4 liter alatt maradt idáig mindig! Két személlyel két napos balatoni túrámon az 500 km alatt 3,4 litert fogyasztott százon! Nagyon meg vagyok ezzel a fogyasztással elégedve! Egyetértek azzal, hogy nem a fogyasztás a lényeg ilyenkor, de azért ilyen üzemanyag árak mellett nem mindegy! Nem tudom merre felé laksz, de szívesen felajánlom, hogy megnézd Sir Bernie-t! Cegléden lakunk!

Rubens & Sir Bernie
Két kérdésem lenne még a géphez.
Az én méreteim alapján mennyire lehet kényelmes számomra a RE? 184 cm magas vagyok, vékony, szóval a súllyal nincs gondom , de a GS500-asnál is felmerült már, hogy túl magasra nőttem a hosszú távú motorozáshoz.
A másik meg, egy tesztnél azt írták, nagyjából 4.5 liter a fogyasztása, ez mennyire valós? Tudom, hogy a motorozásnál nem ez az elsődleges szempont (illetve, időnként az is), de mégis, mit lehet tudni erről?
koszonom
ketto szep kis royalt is lattam ma itt londonba, amikor mentem dolgozni
Szia Chrismartin!

Nem a Motorcycle Chang Pa?
http://dirttrackproductions.co...

Sok szerencsét az elveszett bitek összevakarásához!

Sir John & Jocó
ui: Megvan valakinek a Motorcycle Chang Pa?
Kedves Doktorúr, kedves Royalisták!

Hogyan lesz valaki Enfieldes? Igen, szeretni kell a régi, tiszta, egyszerű, átlátható technikát. Tudomásul kell venni, hogy a rendszeres apróbb-nagyobb karbantartások nagyon szükségesek. Én azt szoktam mondani, hogy az Enfield egy régivágású angol úr az egykori gyarmatokról. Ha megkapja az ötórai teáját, akkor jól ki lehet vele jönni. Én napi használatban tartom Sir Johnt, munkába járunk együtt. Napi 16km oda, másik 16 vissza Budapesten, csúcsidőben, keresztül a központon. Sok lámpa, némi dugó. Három év alatt 12 megaméter. Hétvégeken kisebb-nagyobb ellenőrzések, karbantartások, feltöltések. Kezesnek kezes, bár nem egy könnyű példány, néha kicsit darabos. Idő kell az összeszokáshoz. Nekem ehhez az érzéshez hozzátartozik az egyhengeres érzés, a békés pöfékelés. Jó, én egykor egy 350-es DKW NZ oldalkocsijában szocializálódtam.
Érdemes előre elfogadni, amit egy egykori enfieldes mondott: Ül az autójában, és ott hagyja minden motoros, majd Enfieldre ül, és ott hagyja minden autós. Itt tényleg az ember szemével megsimogat minden útszéli fűszálat, de ez belefér. Én nem sietni ülök rá.

Mindenkinek jó pöfékelést:
Sir John & Jocó
Hát sajnos még korántsem tartok ott, hogy átnyergeljek... de azért köszi, ha majd valamikor jogosulttá válok rá, akkor fórumot váltok, és zaklatom az ittlévőket
Üdv

igazából azért törődni kell vele, de könnyen elsajátíthatóak azok az alap dolgok (pl szelepállítás) ami a hosszú "élet" titka egy enfield-nél. Itt egy kicsit mindenki "őrült" ezért nem igazán vesszük fel ezeket...de azt gondolom szívesen fog segíteni bármelyikünk!

üdv ritt
Amikor keresni kezdtem a Pannónia utódját, olyanra gondoltam, amihez a kötelező alapdolgokon túl nem kell nyúlni, és nem hagy ott mégsem az út szélén. A GS500-asra mondták, hogy ilyen, és egyébként is tetszett régebben, de az Enfieldnek is van valamije, ami megfog, ha ránézek. Karbantartási szempontból mennyire kell ezzel törődni? Írták egy teszten, hogy a 95-105-ös tempótartományban a világból kimegy. Ez nekem elegendő sebesség, főleg, ha nem társul hozzá kirívó fogyasztás. Ezekről mit lehet tudni a gyakorlati tapasztalatok alapján?
Kedves doktorúr!
Az,hogy valaki hogyan lesz Royal Enfieldes egy nagyon érdekes kérdés.Első sorban szeretni kell a hagyományos technikát,ezeknek a gépeknek lelkük van.Igazándiban Én úgy vélem nem közlekedési eszköz számomra,hanem egy olyan tárgy amit szeretni lehet.Simogatni ,törölgetni hallgatni a hangját, bár szerintem mint igásló is megfelel,ha az alapvető karbantartást megkapja,nemhiába az Indiai hadsereg szolgálati motorja.Nélkülöz minden cicomát és ami igaz ami nincs benne az nem romlik el.
Üdvözlettel
Fridli László
/oldshit/
Üdv!
Azt nem ismerem, de találtam vmit:
Four Royal Enfield riders to do a B'lore-Paris road trip.
http://www.mybangalore.com/art...
3 francia és egy indiai motoros útja Bangalore-ból, Párizsba.
Erről van szó?
Imre
Üdvözletem!
Nem vagyok márkatárs, és sajnos pénzem sincs arra, hogy újonnan vegyek egy Royal Enfieldet. Viszont egy ideje megakadt rajta a szemem (korábban volt egy Pannóniám, de nem vagyok egy szerelgetős alkat, el kell ismerni, ezért eladtam), és egyébként is úgy érzem időnként, hogy az Enfield tempója nekem bőven elegendő lenne. Az általános kérdésem az, hogy mitől lesz valaki Enfield-es? Egyáltalán, mit lehet tudni arról az életérzésről, amelynek eredményeképp valaki ilyen motort vesz? Másrészt meg, mivel jár ez a hétköznapokban, tehát mire lehet használni a gépet? Mennyire "kezes"? Meg ilyesmik... biztosan nem fogalmaztam valami jól, de remélem, valamennyire lehetett érteni, mit szeretnék tudni.
Ránézésre azt mondom mostanában, hogy ha lesz pénzem, akkor veszek egy ilyen motort, a kérdés, mire számítsak, mikor nem bánom meg?
Es amikor 4en mennek .....na annak mi a cime
Szia!
Rendben, holnap másolok neked.
Üdv: Imre
Szia Imre!
Engem érdekelne, én csak részleteket találtam.
Ha Neked megvan a teljes film, na arra vevő lennék:)
Szia
koszonom szepen megtalaltam a neten
Szia!
Riding solo, ha kell meg van Dvd-n, még anno Surákitól kaptam.
Üdv: Imre
syasztok!Lenne 1 kerdesem.Mi a Royal Enfield-es film cime?Mert nem talalom,a gepem meg tonkre ment....minden kuka.Kerlek segitsetek,Koszonom.
Az árát is jól megkéri... bár ritka darab. Szerintem sajna nem igazán lehetne itthon forgalomba helyezni... bár ki tudja
Illetve, Szentes helyett Szerencs.......
Sziasztok!
Azt hittem nálunk egy sincs belőle, erre ezt találtam:
http://www.ebay.de/itm/Royal-E...

Dízel Enfieldet hirdet egy Szentesi pali.
Üdv: Imre
Igazad van a kategóriákkal kapcsolatban! Eleve a szórolat és a kiírás más volt. A szervezők nem is tudtak rá válaszolni! Márkóval mentünk oda és éppen ezeket kérdeztük! Még legjobb női kategória is volt! 7 kategória volt. Kismotor, Nagymotor, oldalkocsis, veterán, új, női és autó! Ehhez képest a 3 lehetőség elég karcsú! Mondjuk a női katgóriát biztosan úgy nézték, hogy melyik női nevezőre adtak le legtöbb szavazatot! Amit nagyon hiányoltam az eredmény hirdetésen az pont a lényeg volt! Név szerint szólították a nyerteseket, de azt, hogy milyen motorral nyerte azt nem mondták, csak a kategóriát! A tombola fődíjj motort érdekes módon az nyerte, akinek egyedül volt kiállítva egy kis hasonló pooket bike motor!

A 29-30. gyáli rendezvény nekem még képlékeny!

Rubens & Sir Bernie
Sziasztok Royalisták!

No, én pedig törpölök azóta is. Akárhogy is nézem, az a három kategória, amiben szavazni lehetett, nekem kevésnek bizonyult.
Az autóba nem férünk bele. A veterán motorba sem, hiszen ezek a gépek többnyire 2007-es gyártásúak. A modern motor kategóriába meg egy átlag néző nem szavaz be egy Enfieldet, hiszen nem mindenki tudta még ott sem, hogy ezek szinte maiak. Naponta gratulálnak Sir Johnnak az utcán, hogy a korához képest milyen jól néz ki, nekem meg, hogy milyen jól restauráltam... aztán nagyot néznek, amikor kitérek a részletekre.
No, így aztán nem csodálom, csak mélységesen sajnálom, hogy nem termett sem Rittnek, sem Rubensnek babér. A BSA tényleg lenyűgöző volt, sokáig néztem, amint járó motornál kívül klattyogtak a nyomórudak. A kezelőszerveinek száma meg szinte pilótavizsgássá tette. Előgyújtás szabályozása a kormányon, stb.
Várom a következő alkalmat. Valamikor szeptember végére szerveznek egy veteránbörzés-koncertes összeröffenést Gyálon is, annak a szórólapját ott nyomták a kezünkbe. Érdekel valakit, megírjam, amit tudunk?

Jó pöfékelést mindenkinek!

Sir John & Jocó
Sziasztok!

Ha jól emlékszem a BSA meg is nyerte a legszebb motor kategóriát!


Rubens & Sir Bernie
Sziasztok!
Pár kép, sajna a dátum a gépemen hibás.....
Egy kis nosztalgia, volt egy ugyanolyan Jawa, mint az első motorom.
Legalább úgy kedveltem, mint a mostani Enfieldemet..
A BSA pedig a legöregebb és szerintem az egyik legszebb motor volt az összejövetelen.
Két kép pedig a Royalosok egy részéről...
Üdv: Imre
Örülök hogy ennyien ott voltatok, jó hogy sikerült összejönnünk ismét, bár volt akivel először találkoztam személyesen. Aki nem tudott jönni sajnáljuk, és sajnálhatja, remélem jövőre még többen leszünk!
A késésért mégegyszer bocs

A csapat egy része nyeregben... Oldsith, Balogh Imre, Jocó és kedves felesége "felszállás előtt"