ma felhívtam 2 motorszerelőt hogy mennyiért vállalják az 1986-os hercules gyújtásbeállítását, erre a válasz a következő volt: NEM FOGLALKOZUNK MÚMIÁKKAL. Örülök hogy ennyire jól megy a mootorszerelőknek. Asszem kénytelen vagyok én megcsinálni, majd rájövök hogy kell.
Terheletlenül még többet is, simán 30-40 violt kiön belőle.
Ennek az az oka, hogy ezek a generátorok terhelses szabályozásúak.
Ebből értelem szerűen következik, ha nincs meg a megfelelő terhelés (Ohmban, amire a generátor x feszültséget tud leadni) akkor a fesz felugrik, és szépen leverdesi a 12 voltos izzót is.
Gyk: A nagyobb feszültségű, de azonsos teljesítményű izzónak, ha 12voltos, fele akkora az ellenállása mint az azonos teljesítmányű 6 voltosnak.
(ebbőlmeg az következik, hogy nem terheli a generátort eléggé)
Köszönöm a választ Gombi, de nekem úgy tűnik nem a gyári gyújtás van benne, hanem egy ducati 6V 19W 10610W. A multiméterrel megmértem a hátsó lámpánál a feszültséget, és 13V- ot mutatott. Azért gyanakodtam hogy valami nem stimmel, mert a 12v 5w izzók hátul rendszeresen kiégnek, elöl viszont 6V 15W izzó volt de az elég sokáig húzta. Mondom teljesen amatőr vagyok a témában, ezért ha valaki valami hasznosat tud mondani azt nagyon megköszönöm.
szóval
"A nagyobb feszültségű, de azonsos teljesítményű izzónak, ha 12voltos, fele akkora az ellenállása mint az azonos teljesítmányű 6 voltosnak."
Helyesen:
A nagyobb feszültségű, de azonsos teljesítményű izzónak, ha 12voltos, DUPLA akkora az ellenállása mint az azonos teljesítmányű 6 voltosnak.
http://www.motelek.net/beleuch...
Ennek az az oka, hogy ezek a generátorok terhelses szabályozásúak.
Ebből értelem szerűen következik, ha nincs meg a megfelelő terhelés (Ohmban, amire a generátor x feszültséget tud leadni) akkor a fesz felugrik, és szépen leverdesi a 12 voltos izzót is.
Gyk: A nagyobb feszültségű, de azonsos teljesítményű izzónak, ha 12voltos, fele akkora az ellenállása mint az azonos teljesítmányű 6 voltosnak.
(ebbőlmeg az következik, hogy nem terheli a generátort eléggé)
Ohm törvény...