Az volt a baja, hogy az előző tulaj 80W-90-es olajjal töltötte fel a váltót, ami nem való bele. A sűrű dzsúz miatt a kuplungkar behúzásakor sem oldott szét teljesen a kuplung, összetapadtak az olajtól a lamellák, emiatt nem lehetett vele rendesen, recsegésmentesen váltani. Dexron II-es ATF olajjal már jó. Persze amire ez kiderült, vagy 20x szétszedtem az egészet. Az egyik itteni fórumos (emlékeim szerint emzoli) világított rá az olaj fontosságára (80W-90 messze nem ugyanaz, mint a gyári specifikációban szereplő SAE 80).
Ha csak az 1-esbe váltással van problémád, akkor lehet, hogy a váltóbowden feszességén kell állítani, bár a leírásod alapján nem tudom magam elé képzelni, hogy mi is a hibajelenség: nem veszi be először az 1-est, vagy nagyobb erővel kell behúzni az 1-esbe, esetleg az a csattanó hang a probléma? Ha nem akar beugrani 1-be, akkor azt okozhatja az, hogy túl laza a váltóbowden, emiatt hiába fordítod a markolatot (=feszíted a bowdent) végállásig, nem húz eleget a bowden a blokkon lévő váltókaron (ez kb. olyan, mint a túl laza kuplungbowden esetén is hiába húzod ütközésig a kart, nem emel ki rendesen). Kicsit több feszítést kell neki adni. Persze lehet, hogy félreértettem a hibaleírást, és más az oka.
Spapda
Mi baja volt a kuplungodnak tulajdonképpen? Nekem is kicsit nehezen veszi az egyest. gurulás közben simán hang nélkül, de állóhelylyzetből behúzott kuplungal mintha akadna csattan egyet aztán megy. sztem ugyan olyan mint a tiéd 2 sebis kormányváltós ATF DEX II olajat tettem bele.
A választ előre is köszi Üdv
DDD:)
Ha csak az 1-esbe váltással van problémád, akkor lehet, hogy a váltóbowden feszességén kell állítani, bár a leírásod alapján nem tudom magam elé képzelni, hogy mi is a hibajelenség: nem veszi be először az 1-est, vagy nagyobb erővel kell behúzni az 1-esbe, esetleg az a csattanó hang a probléma? Ha nem akar beugrani 1-be, akkor azt okozhatja az, hogy túl laza a váltóbowden, emiatt hiába fordítod a markolatot (=feszíted a bowdent) végállásig, nem húz eleget a bowden a blokkon lévő váltókaron (ez kb. olyan, mint a túl laza kuplungbowden esetén is hiába húzod ütközésig a kart, nem emel ki rendesen). Kicsit több feszítést kell neki adni. Persze lehet, hogy félreértettem a hibaleírást, és más az oka.
Mi baja volt a kuplungodnak tulajdonképpen? Nekem is kicsit nehezen veszi az egyest. gurulás közben simán hang nélkül, de állóhelylyzetből behúzott kuplungal mintha akadna csattan egyet aztán megy. sztem ugyan olyan mint a tiéd 2 sebis kormányváltós ATF DEX II olajat tettem bele.
A választ előre is köszi Üdv
A sachs blokkokat tették több mint 10-márka gépeinek sokaságába!
Hallgassatok minőségi Zenét!
Természetesen a román változat egy kalap szar.
A tomos később részint saját maga ejlesztett, másrészt további licenceket vásárolt.
keleteurópában a vasfüggönyön túl, egyértelműen a Tomos volt a leginkkább a nyugatiakra hasonlító kismotor.
Régebben utánanéztem ezeknek a motoroknak. Semmi sem maradt a régi iratokból mert a gyár sajnos leégett:( Blokkja ugyanaz mint a puchoknak.