a multkor már felmentett a motor eleje! most kibaszott bünti lesz,és kurvakemény csata az idővel!szeretem a kemény csatákat!persze itt még csak most érzek rá,de egyébként meg ja...v pláne...de az biztos.
Hosszú téli szünet után végre az első versenyen a ProRide-os fiúk.
Április első hétvégéje egy igaz csemegét tartogatott a motorsport szerelmeseinek, hiszen most került megrendezésre a Hungaroringen az év első Országos Bajnokság futmaja és a Yamaha R kupa versenye. Már az előzetes információk alapján is rengeteg versenyzőre lehetett számítani, mely a gyakorlatban sem maradt el, hiszen a korábbi években megszokott meghívásos Dunlop Trophy versenysorozatot idén a Magyar Bajnokság, az OB váltotta, ezzel is értékelvén a gyorsasági motorversenyzés sportértékét hazai és nemzetközi szinten.
Már pénteken elkezdődtek a programok a szabadedzésekkel, melyen természetesen a mi a ProRide-s fiúk is teljes létszámmal részt vettünk. Az egész nap elment a pálya újbóli megszokásával a hosszú szünet után és főképp a futóművek beállításával, mivel idén többen gumimárkát váltottunk , van köztünk aki új motorral megy, vagy éppen új futóművel. A nap végére el mondhattuk, hogy Bárány Gergő, Moshe és Kurucz Feri kivételével a beállítások sikeresen megtörténtek, de persze az is igaz, hogy nincs tökéletes beállítás.
Az OB 1000-ek között Moshe nem érzett rá az új gumira, mely a hétvégén végig is kísérte a szereplését, mint ahogy Gergő sem tudta beállítani az új R1-et és így megpecsételte a várományos jó szereplését. K.Tomi ezzel ellentétben nagyon is ráérzett a vasra, de ezt majd később részletesen… Henzsi az új motorjával, a Bimotával egy külön boxban és szerelővel dolgozott bőszen a futóművével, az áttétellel és a nap végére már eredményeket értek el. R szériás R1-esek közül Labi hozni tudta a maga formáját, mellyel Ő maga is meg volt elégedve. Czene Miki pénteken még sajnos nem tudott edzeni, de szombatra már jen tudott lenni.
OB 600-ok közül Ricsi is és Tóth „Csiga” Sanyi is hamar megtudta futni tavalyi legjobb köridejét, mely jó előjelként szolgált a másnapi időmérőre. Az új gumi ugyan szokatlan volt, a futóművet tekergetni kellett szorgosan, de az irány jónak tűnt. Kurucz Feri az új R6os futóművével és a gumikopással bajlódott egész nap és ugyan a nap végéig még nem találta meg az igazit,de nem reménytelenül dolgozott vele. Az R szériás R6-ok –Márkus Tibi, Spisák Tibi- ráéreztek a motorjaikra és a vártnak megfelelő időket sikerült megfutniuk.
Szombati nap az időmérők napja volt melyen az OB 1000-ben Karsai Tomi megfutotta eddigi leggyorsabb körét (1:57:828) és ezzel a 6. rajtkockát szerezte meg az igen népes mezőnyben, szám szerint a 750 ccm - el együtt 43 helyből. Moshe a 16. helyről (2:01.178) még Gergő a 23. helyről (2:03.594) várhatta a másnapi rajtot. Henzsi pedig a 7.helyet (1:58.372) szerezte meg a rajtrácson. R széria R1-ben az összesített - (vasárnap is volt nekik időmérő) - időmérő alapján Czene Miki a 4. (2:03.709), Labi pedig a 12. (2:06.545) helyet szerezte meg a 28 fős rajtrácson.
OB 600 időmérőn Kurucz Feri (2:02.110) a 16. , Tóth „Csiga” Sanyi (2:03.734) a 23. még Jebelóczki Ricsi (2:03.840) a 24. rajt pozíciót futotta meg a 34 indulóból. A 32 fős R szériás R6-ok mezőnyében Márkus Tibinek az 5. (2:04.654) még Spisák Tibinek a 8. (2:05.424) rajt helyet sikerült megszerezni az összesített - (vasárnap is volt nekik időmérő) - időmérőn.
Vasárnap reggel még volt egy 10-10 perces bemelegítő edzés a délutáni verseny előtt (Warm up) melyen a versenyzőknek alkalmuk volt egy utolsó beállítás ellenőrzésre, annak elvégzésére. Így például Csiga gumi keménységet, összetételt váltott, futóművét pár klikkel módosította. Ricsi is a hátsó futóművének állításával próbálkozott, de mint később kiderült rossz irányban….
Majd következett végre a verseny, melyet szokás szerint a 600-ok kezdték.:
Az OB Superstock 600 ccm es versenyén Kurucz Feri a tavalyi R széria R6 bajnoka és Tóth „Csiga” Sanyi remek rajtot követően egy 9 fős „kisvonat” résztvevőjévé váltak a középmezőnyben. Kurucz Feri 2-t előzve az eddigi 2:00.990 köridejét megjavítva (2:00.681) végül az OB értékelésben a 14. még a Dunlop Trophy értékelésben a 11.helyen zárt. Csiga szintén ebben a „vonatban” a verseny alatt sikeresen megelőzte 3 versenytársát és megfutotta eddigi legjobb köridejét (2:01.306) mely 2,200 mp-el jobb az eddiginél és a verseny alatt is folyamatosan tudott 2:02…-s köridőket motorozni. Végül az OB értékelésben a 21. még a Dunlop Trophy értékelésben a 18. helyen zárt. E két versenyző az évadnyitót maga és a csapat értékelésében nagy megelégedettséggel zárta. Jebelóczki Ricsi a rossz futómű állításnak köszönhetően nem tudta hozni a formáját, motorja folyamatosan csúszkált, kanyarban nehezen volt kezelhető. Ez a verseny alatt megmutatkozott úgy a köridején, mint a végeredményben. legjobb kör 2:05.455, végeredmény OB értékelésben 28. Dunlop Trophy értékelésben a 24. Az OB 600 versenyt megnyerte és a legjobb köridejét megszerezte (1:56.575) a tavalyi bajnok Chrobák János a Talmácsi apuka vezetésű PI-DO Racing Team versenyzője. A 600-ok kiegyenlített versenyét (a darálót) jellemzi, hogy a 34 fős mezőnyből csak 3 versenyző ment 2:05…feletti köridőt.
Az OB 600-ok versenyét az OB OPEN követte, melyben az új szabályok szerint bárki és bármilyen tuninggal ellátott motorral részt vehetett.
A rajt számunkra kettős érzelmekkel zajlott, Henzsi egy müszaki hiba miatt a rajtrácson ragadt, a versenyt kénytelen volt feladni. Tomi, Moshe és Gergő szépen eljöttek a rajnál.
Gergő és Moshe a motorok beállításához képest jól tudtak versenyezni 2 – 2 helyet tudtak javítani a verseny végéig. Legjobb köridők: Gergő 2:02.387 , Moshe 1:59.988
Karsai Tomi a rajtot követően kénytelen volt szembesülni azzal, hogy a motorjának kuplungja a végét járja, folyamatosan csúszott a kigyorsításokkor(„a verseny végére meg is adta magát”). A verseny alatti eredményességét ez a műszaki hiba mit sem befolyásolta, hiszen folyamatosan jó köridőket tudott motorozni és a verseny alatt ismét, a hétvégén már másodjára beállította egyéni csúcsát (1:57.558), mely a verseny leggyorsabb köre is volt a Dunlop Trophy értékelésűek között. A kockás zászló leintésekor Tomi megszerezte a Dunlop Trophy OPEN értékelésben a 2. helyet, melyért járó kupát a dobogón állva vehetett át maga és a csapat nagy örömére.
Dunlop Trophy OPEN Összesített értékelésben Tomi a 4. helyen, Moshe 6. Gergő a 13. helyen zárta a versenyt.
OB OPEN Összesített értékelésben Tomi a 11. helyen, Moshe 14. Gergő a 21. helyen zárta a versenyt.
Következő versenyen az R szériás R6-ok közül csapattársunk Márkus Tibi megtartva az időmérőn megszerzett helyét az 5. helyen zárt (Legjobb köridő 2:04.590), még Spisák Tibinek fel kellett adnia a versenyt műszaki hiba miatt.
A napot az R széria R1 kupa versenye zárta, melyen Czene Miki a 6. helyen ért a célba. (Legjobb köridő 2:05.044). Labancz Zsolt a jó rajtját követően felzárkózott Miki mögé a 7. helyre és a verseny feléig szoros küzdelemben volt Mikivel, majd egy műszaki meghibásodás miatt lassulni kezdett és végül a 12. helyen ért a célba. (Legjobb köridő 2:06.334).
Április első hétvégéje egy igaz csemegét tartogatott a motorsport szerelmeseinek, hiszen most került megrendezésre a Hungaroringen az év első Országos Bajnokság futmaja és a Yamaha R kupa versenye. Már az előzetes információk alapján is rengeteg versenyzőre lehetett számítani, mely a gyakorlatban sem maradt el, hiszen a korábbi években megszokott meghívásos Dunlop Trophy versenysorozatot idén a Magyar Bajnokság, az OB váltotta, ezzel is értékelvén a gyorsasági motorversenyzés sportértékét hazai és nemzetközi szinten.
Már pénteken elkezdődtek a programok a szabadedzésekkel, melyen természetesen a mi a ProRide-s fiúk is teljes létszámmal részt vettünk. Az egész nap elment a pálya újbóli megszokásával a hosszú szünet után és főképp a futóművek beállításával, mivel idén többen gumimárkát váltottunk , van köztünk aki új motorral megy, vagy éppen új futóművel. A nap végére el mondhattuk, hogy Bárány Gergő, Moshe és Kurucz Feri kivételével a beállítások sikeresen megtörténtek, de persze az is igaz, hogy nincs tökéletes beállítás.
Az OB 1000-ek között Moshe nem érzett rá az új gumira, mely a hétvégén végig is kísérte a szereplését, mint ahogy Gergő sem tudta beállítani az új R1-et és így megpecsételte a várományos jó szereplését. K.Tomi ezzel ellentétben nagyon is ráérzett a vasra, de ezt majd később részletesen… Henzsi az új motorjával, a Bimotával egy külön boxban és szerelővel dolgozott bőszen a futóművével, az áttétellel és a nap végére már eredményeket értek el. R szériás R1-esek közül Labi hozni tudta a maga formáját, mellyel Ő maga is meg volt elégedve. Czene Miki pénteken még sajnos nem tudott edzeni, de szombatra már jen tudott lenni.
OB 600-ok közül Ricsi is és Tóth „Csiga” Sanyi is hamar megtudta futni tavalyi legjobb köridejét, mely jó előjelként szolgált a másnapi időmérőre. Az új gumi ugyan szokatlan volt, a futóművet tekergetni kellett szorgosan, de az irány jónak tűnt. Kurucz Feri az új R6os futóművével és a gumikopással bajlódott egész nap és ugyan a nap végéig még nem találta meg az igazit,de nem reménytelenül dolgozott vele. Az R szériás R6-ok –Márkus Tibi, Spisák Tibi- ráéreztek a motorjaikra és a vártnak megfelelő időket sikerült megfutniuk.
Szombati nap az időmérők napja volt melyen az OB 1000-ben Karsai Tomi megfutotta eddigi leggyorsabb körét (1:57:828) és ezzel a 6. rajtkockát szerezte meg az igen népes mezőnyben, szám szerint a 750 ccm - el együtt 43 helyből. Moshe a 16. helyről (2:01.178) még Gergő a 23. helyről (2:03.594) várhatta a másnapi rajtot. Henzsi pedig a 7.helyet (1:58.372) szerezte meg a rajtrácson. R széria R1-ben az összesített - (vasárnap is volt nekik időmérő) - időmérő alapján Czene Miki a 4. (2:03.709), Labi pedig a 12. (2:06.545) helyet szerezte meg a 28 fős rajtrácson.
OB 600 időmérőn Kurucz Feri (2:02.110) a 16. , Tóth „Csiga” Sanyi (2:03.734) a 23. még Jebelóczki Ricsi (2:03.840) a 24. rajt pozíciót futotta meg a 34 indulóból. A 32 fős R szériás R6-ok mezőnyében Márkus Tibinek az 5. (2:04.654) még Spisák Tibinek a 8. (2:05.424) rajt helyet sikerült megszerezni az összesített - (vasárnap is volt nekik időmérő) - időmérőn.
Vasárnap reggel még volt egy 10-10 perces bemelegítő edzés a délutáni verseny előtt (Warm up) melyen a versenyzőknek alkalmuk volt egy utolsó beállítás ellenőrzésre, annak elvégzésére. Így például Csiga gumi keménységet, összetételt váltott, futóművét pár klikkel módosította. Ricsi is a hátsó futóművének állításával próbálkozott, de mint később kiderült rossz irányban….
Majd következett végre a verseny, melyet szokás szerint a 600-ok kezdték.:
Az OB Superstock 600 ccm es versenyén Kurucz Feri a tavalyi R széria R6 bajnoka és Tóth „Csiga” Sanyi remek rajtot követően egy 9 fős „kisvonat” résztvevőjévé váltak a középmezőnyben. Kurucz Feri 2-t előzve az eddigi 2:00.990 köridejét megjavítva (2:00.681) végül az OB értékelésben a 14. még a Dunlop Trophy értékelésben a 11.helyen zárt. Csiga szintén ebben a „vonatban” a verseny alatt sikeresen megelőzte 3 versenytársát és megfutotta eddigi legjobb köridejét (2:01.306) mely 2,200 mp-el jobb az eddiginél és a verseny alatt is folyamatosan tudott 2:02…-s köridőket motorozni. Végül az OB értékelésben a 21. még a Dunlop Trophy értékelésben a 18. helyen zárt. E két versenyző az évadnyitót maga és a csapat értékelésében nagy megelégedettséggel zárta. Jebelóczki Ricsi a rossz futómű állításnak köszönhetően nem tudta hozni a formáját, motorja folyamatosan csúszkált, kanyarban nehezen volt kezelhető. Ez a verseny alatt megmutatkozott úgy a köridején, mint a végeredményben. legjobb kör 2:05.455, végeredmény OB értékelésben 28. Dunlop Trophy értékelésben a 24. Az OB 600 versenyt megnyerte és a legjobb köridejét megszerezte (1:56.575) a tavalyi bajnok Chrobák János a Talmácsi apuka vezetésű PI-DO Racing Team versenyzője. A 600-ok kiegyenlített versenyét (a darálót) jellemzi, hogy a 34 fős mezőnyből csak 3 versenyző ment 2:05…feletti köridőt.
Az OB 600-ok versenyét az OB OPEN követte, melyben az új szabályok szerint bárki és bármilyen tuninggal ellátott motorral részt vehetett.
A rajt számunkra kettős érzelmekkel zajlott, Henzsi egy müszaki hiba miatt a rajtrácson ragadt, a versenyt kénytelen volt feladni. Tomi, Moshe és Gergő szépen eljöttek a rajnál.
Gergő és Moshe a motorok beállításához képest jól tudtak versenyezni 2 – 2 helyet tudtak javítani a verseny végéig. Legjobb köridők: Gergő 2:02.387 , Moshe 1:59.988
Karsai Tomi a rajtot követően kénytelen volt szembesülni azzal, hogy a motorjának kuplungja a végét járja, folyamatosan csúszott a kigyorsításokkor(„a verseny végére meg is adta magát”). A verseny alatti eredményességét ez a műszaki hiba mit sem befolyásolta, hiszen folyamatosan jó köridőket tudott motorozni és a verseny alatt ismét, a hétvégén már másodjára beállította egyéni csúcsát (1:57.558), mely a verseny leggyorsabb köre is volt a Dunlop Trophy értékelésűek között. A kockás zászló leintésekor Tomi megszerezte a Dunlop Trophy OPEN értékelésben a 2. helyet, melyért járó kupát a dobogón állva vehetett át maga és a csapat nagy örömére.
Dunlop Trophy OPEN Összesített értékelésben Tomi a 4. helyen, Moshe 6. Gergő a 13. helyen zárta a versenyt.
OB OPEN Összesített értékelésben Tomi a 11. helyen, Moshe 14. Gergő a 21. helyen zárta a versenyt.
Következő versenyen az R szériás R6-ok közül csapattársunk Márkus Tibi megtartva az időmérőn megszerzett helyét az 5. helyen zárt (Legjobb köridő 2:04.590), még Spisák Tibinek fel kellett adnia a versenyt műszaki hiba miatt.
A napot az R széria R1 kupa versenye zárta, melyen Czene Miki a 6. helyen ért a célba. (Legjobb köridő 2:05.044). Labancz Zsolt a jó rajtját követően felzárkózott Miki mögé a 7. helyre és a verseny feléig szoros küzdelemben volt Mikivel, majd egy műszaki meghibásodás miatt lassulni kezdett és végül a 12. helyen ért a célba. (Legjobb köridő 2:06.334).