Túl vagyunk egy népes kis csapattal a hétvégi Rijekai pályázáson. Tulságosan kalandos utazás, nagyon jo hotel, fantasztikus idöjárás, mindenki sokat fejlödött és nagyon jo kis csapat. Az esténként irt beszámolókat küldöm alább néhány videoval
Indulás Rijekába
Az elsö indulo csapat a Tatabányai Nagy Csaba-Beszko-Gyula csapat volt, ök már dél körül elindultak.
Utána Norbi-Robi jelezte az indulást, mi Kocával fél 3-ra vártuk a soförünket Aqua személyében. Saj nos rosszul kezdödött, mert Aqua az M5-ösön egy komoly baleset miatt 2 és fél órát egyhelyben, igy mi indultunk utolsonak, 5 óra után.
A következö rossz hir az volt hogy Golyot nem engedték be a Horvátok a 4 motorral a teherauto határon mert belekötöttek az én motoromba és visszaforditottak. Tompi motorjának nem volt forgalmija ezért ö ATA CARNET dokumentel adta oda Golyonak a motorját. Viszont a visszaforditás miatt ezt a fontos dukomentet ujra be kellett léptetni Magyarországra ami sajnos azt is jelentette hogy a kilépés és a visszalépés is dokumentálva lett és igy nem lehetett ujra kilépni vele. Ekkor odavettük az irányt a teherhatárhoz és meggyöztük Golyot hogy a furgont nem kell a teher határon kiléptetni, probáljuk meg az uj személyátkelön 2 km-el arébb.
Mikor megérkeztünk a személyhatárra, a magyarok simán átengedtek (pedig az ATA CARNET már ugye nem vol térvényes) de a horvát vámos most valami másba kötött bele, hogy kérjünk mégegy pecsétet a Carnet-re a magyaroktol. Szerencsére a személyátkelönél egyben vannak a Horvátok a magyarokkal igy ez csak séta volt. Félorába telt amig a magyar vámos mégis észrevette hogy ez a Carnét már nem jo és igy tuti nem fog a horvát átengedni. Azt javasolta hogy probáljuk meg Szlovenián keresztül. Közben Aquát is visszaforditották mert volt nála 12 üveg bor és csak 5 litert lehet bevinni. Gabi mondta hogy mi négyen vagyunk az autoba, de ez sem segitett. Ekkor már másfél órája szoptunk a határon és elfogyott a remény hogy itt beléphetünk Horvátba. De Golyo elövette Tompi hondájának a német paprijait amin persze még a német tulajdonos szerepelt akitöl vette a motort. Elvileg egy ilyen szörözö horvát vámosnál semmi esélyt nem adtam egy ilyen német papirnak, de Golyo erösködött hogy probáljak bes
zélni a horvát vámossal. Behajoltam a fülkéjébe és mondom a Carnet ugyan már nem jo de megtaláltuk a motor német papirját, hogy nem lehetne-e mégis? Erre ugy kezdte hogy tulajdonképpen nem lehetne, de...... ekkor már nyultam is a pénztárcámba és elövettem 20 eurot, betettem az asztalára. Erre megemlitette hogy a barátomnál tul sok bor volt, rögtön vettem a lapot, mondom akkor itthagynánk neki belöle. Erre mondta hogy a határörökre is gondoljak. Hoztam 3 üveg bort egy zacskoban, azt is bettem a fülkéjébe és szabad volt a pálya. Ebböl azt szürtem le hogy tulajdonképpen a horvát vámosnak tök mindegy hogy mennyire vagy felkészült ö ugyis talál valamit amibe beleköthet és ha 1 órát szopatott akkor már baksis-ért mégis átenged. Ez röhej, de szerintem igy használja ki hogy ö egy EU határon dolgozhat.
Szoval oriási késéssel léptünk be horvátba, esélyt nem láttunk arra hogy a többiekkel együtt vacsorázhassunk, de Aqua küldte a BMW-t végig és fél 11 kor Opatijában ültünk Norbiékkal és söröztünk egy étterembe ahol még vacsorát is kaptunk.
A vacsoránál csak a fél csapat volt jelen, arrol dumáltunk hogy a Rijekai pályán néhányan most vannak elöször (Koca, Robi, Tompi) de azt hiszem Gyula (Teca ex-e) és Beszko sem volt még itt, de ök már a hotelben aludhattak. A hotel tényleg magas szinvonalu, remélem holnap este megnézzük a Jacuzzit.
Norbi és Robi kint voltak délután a pályán és megnézték hogy milyen idöket mentek a mai elsö napon a Jura Racinges németek és olaszok. Hüledezve halgattuk hogy az elsö 30 ember 1:40 alatt vannak és a legjobbak 1:31! Ezek nem amatör idök, fogalmam sincs hogy a Jura Racinges Franz honnan szed ennyi gyors amatört össze, de az tény hogy a Jura Racingnél én még az Old Mans Cup-ben sem tudtam soha az elsö 10 be kerülni. Egy érzem ez most sem fog sikerülni. Még otthon délelött megnéztem az itteni pb-met, 1:44.7. Remélem ezt azért meg fogom javitani, de Aquának nehezebb a feladata mert az ö nyári pb-je 1:35 és nem is saját motorral jött. Igaz hogy nem akarmilyen motort kapott kölcsön a Fullgastól ugyanis a Német Balázs gépét adták neki ami ment ezen a pályán már 1:31-et is!
Elsö pályanap a napsütéses Rijekában
Az éjszaka pompásan telt, a szerencsés szobatársam a Koca lett, neki talán nem sikerült olyan jóra. Reggel mesélte hogy élete elsö Rijekai pályázásárol álmodott, álmában csodálatos napsütés, ül a box elött a székében és napozik, ekkor a szomszéd boxban beinditanak egy Ducatit, eddig jo, de aztán elkezdik pörgetni a Ducatit, megprobálta nyugodtan viselni, de mégis odafordult hang felé, ekkor döbbent rá hogy csak én horkolok mellette…. Ezek az álmodozok……
Reggel tényleg ragyogó napsütésre ébredtünk és ez igy maradt egész nap. Hihetetlen 24 fokos aszfaltot mértünk.
Délelött 2,5 órás szabad motorozással kezdtünk, ami fantasztikus kezdés volt. Öfelségének rosszul indult a napja mert elromlott a dzsekijén a zippzárja. Tajtékozva beültek Szilvivel az autoba és irány Rijeka, de ennek azért tul sok esélye szombat dél körül, nyelvtudás nélkül nem volt. Pár óra mulva megérkeztek, zippzárt kaptak de bevarrót már nem találtak, de okosan levette az uj zippzárrol a lakatot és ráoperálta a dzsekire.
A pálya ujoncok (Nagy Csabi, Gyula, Beszko, Koca, Tompi, Robi) finoman kezdtek, de mi törzsvendégek (Aqua, Balog Csabi meg jomagam) rögtön, már délelött köridöre hajtottunk. Aquának végülis nagyon tetszik a Német Balázs féle K8, söt már el is határozta hogy padra viszi a sajátját mert a Balázsé erössebb. Ami gondja van a géppel, az a gyorsválto hiánya és a gyorsgáz megléte. A gyorsgázon nagyon erös a rugo és hiába kell kicsit nyitni de nagyon fáraszto mert nehezen tekerhetö. De már délelött ment azért 1:37-eket. Balog Csabi is délelött az R6-al már 1:38. Nekem már délben 2 másodperces pb javitás 1:42.7
Az ujoncok pályatanulás közben 1:50 alatt és felett mozogtak.
Délben kezdödtek a versenyek, ma 5 verseny volt. Mivel az én versenyem csak a harmadik verseny volt, ezért gyorsan átgumiztattam Golyoval és láss csodát, 2 év Bridgestone után ki akartam probálni a Dunlop Ntec gumit, azt tetettem fel elöre hátra és vártam a vesenyemet.
Az elsö verseny a 600-as volt Balog Csabival és Tompival, mivel mi magyarok nem mentünk a tegnapi idömérön ezért minden magyar hátulról indult ma. Tompinak a warm up-on lelazult a váltokarja igy be kellett jöjjön, és Golyo gyorsszervizben orvosolta és 1 kör hátránnyal állt be a versenybe. Balog Csabi nagyon szép motorozással 28. helyröl végig elözve feljött a 12 helyre, de a versenyben övé volt a versenyben futott 6. legjobb idö, 1:38.5
A 750 ben egyedül Koca indult (besirta az SV-jét a 750 be ahol a legkevesebb indulo volt) persze a 750 es gixxerek ellen esélye nem volt az SV-vel.
Aztán jött a Supertock, ahol szinte minden honfitárs rajthoz állt. Természetesen mindenki hátulrol, Aqua legalább elöl végzett 11. Legjobb ideje 1:36.4 ez neki nem pb! Èn is élveztem a verseny, föleg hogy ismét pb lett 1:42.0.
Néhány idö: Nagy Csabi 1:47, Koca 1:53 (SV1000), Norbi 1:51, Gyula 1:53, Tompi 1:49
Az utolso versenyt ugy hivták sonderklasse. Ebbe bárki elindulhatott, amikor ezt megtudtam akkor a magyar tábor nagyja beöltözött. Ezek aránylag közepes szintü versenyzök voltak, ami persze élvezetessé tette a harcot. Sajnos nekem eltört a harmadik körben a váltorudazatom, amit Golyo orvosolt. Viszont az ujoncok baromira élvezték ezt a versenyt.
Ezután ismét 2 órás szabad motorozás. Még mindig jo az idö, mégis csak 5 ig motoroztunk. Nekem ez a szabadmotorozás is gyümölcsözö volt mert ujabb pb, 1:41.3
Azt kell hogy mondjam hogy délelött a Bridgestonnál minden kanyarból ki odébb mászott a soft Brigi, de délután az Nteccel elkezdett az önbizlamam nöni és ez látszik a köridömön is.
Egyébként az hogy én most 3 másodpercet javitottam 1 nap alatt a pb-men az részben a Bazzaznak köszönhetö, mert Bazzazal még nem jártam itt, ezt az is bizonyitja hogy eddog soha nem kellett hatodikat kapcsolnom, most meg mindkét egyenes végén kivánja a hatodikat, ami nyilván azt jelenti hogy sokkal jobban gyorsul most a K5 a Bazzazal.
Este kihasználtuk a wellness részleget. Megbeszéltük hogy lent a Jacuzzinál találkozunk. Persze én voltam az elsö lent, a jacuzzi üres volt viszont a saunában 2 totál meztelen középkorú nö feküdt. Gondoltam akkor ragaszkodok én is az itteni hagyományokhoz, gatya le, egyszál faszba törülközövel bevonultam a saunába. Aztán persze jöttek a honfitársak de ök a jacuzziba telepedtek le. Persze a sauna üvegajtaján keresztül kifigyelték a merész öltözékemet. De ök nem voltak már hagyományörzök, igy ök fürdörühában jöttek saunázni, igy ott ültem egyszál semmiben, mig ök probáltak humorizálni a gyikomról. De én jol állom sarat, szerintem a kiváncsiság hozta be öket!
Utána beültünk hotelünkbe egy büfévacsorára, ott irtam ezt a beszámolot is.
A ma esti video egy rohadt koszos plexin át készült ezért elnézést, holnapra megtisztitom. A Video azzal kezdödik hogy utolérem a Tatabányai racing teamet (Nagy Csabi, Gyula és Beszko), utána 1 perccel késöbb utolérem a piros overállos fehérmotoros Kocát, végül de nem utoljára utélérem Öfelségét is.
http://www.youtube.com/watch?v=-avchZnsSEA
Máso
dik pályanap Rijeka
Ma is veröfényes, szikrázó napsütés egész nap.
Délelött orrvérzésig szabad motorozás, déltöl versenyek. Az elsö az Old mans Cup volt ahol többen érdekeltek voltunk, én 5. helyröl, Beszko, Gyula, Norbi és a szabadkártyás Tompi korkedvezménnyel mögöttem indultak. Az elöttem lévö osztrák srác 1:38-al kvalifikált ugyhogy tudtam hogy esélyem sincs öt megelözni hiszen az én pb-m mindössze 1:41.3 volt akkor még.
Borzalmasan élveztem a versenyt, az osztrák srác végig elöttem volt, nem tudott lerázni, de annyira kellett figyelnem hogy nem maradjak le, hogy köridöméröre esélyem nem volt nézni. Tudtam hogy kb 6. lehetek a mezönyben és nagyon húztam hogy ne elözhessen le senki. A hátso egyenes féktávjánál egyszercsak nem tudtam visszakapcsolni. Valami megint a váltokarral, szerencsére a fékkel nem volt gond igy 5. ben is be tudtam venni az ugynevezett zágrábi kanyart, de szép kupás helyröl ki kellett állnom. Csekély öröm az ürömben hogy szenzácios köridövel lepett meg ez a nem befejezett verseny, 1:39.7! Alig hittem el amikor megláttam. Igy is enyém volt a verseny 6. leggyorsabb köre. A kupát nagyon sajnálom, de az vigasztal hogy igy Norbi megkapthatta a 10. helyért élete elsö kupáját, Beszko 9. Tompi 8. Nagy volt a boldogság a csapatban igy hogy 3 kupát is elhoztunk a 10 böl. 10 kupát oszt Jura Racing, le a kalappal!
Ezután jött a Ladys Cup, a leggyorsabb német csaj 1:37, ejha! A csaj jo kondiba lehetett mert az 5 perccel késöbb induló 16 körös GP distance versenyen is elindult és nem is akárhogy végzett.
A Gp distance versenyen ismét nagy magyar tábor indult: Aqua, Balog Csabi, Nagy Csaba, Tompi, Beszko, Robi, Koca és én. A váltokarommal Golyo elkészült, fékbetétet is cserélt nekem, videot is belöttem és elindulhatott az igazi eröproba, 16 kör azért nem piskota táv.
Aqua 9. helyröl, én 14. többiek mögülünk. Nagyon élvezetes verseny volt, ugy éreztem jol megy, a Dunlop már több mint 1 napos volt de még nagyon jol birta ezt a versenyt is és most a váltom is kibirta végig. Volt néhány elözésem de azzal tisztában voltam hogy nem vagyok igazán az élmezönyben. De amikor végre leintették a versenyt akkor már volt fáradtság. Versenyen kivül elindult a hires Pelizzon (1:31.7)
A GP distance eredménye hazai szemmel, 6. Aqua, 10. Balog Csabi, 15. Svéd, 19. Nagy Csabi, 20. Tompi, 21. Beszko, 23. Robi, Koca elfáradt, nem fejezte be. Tehát Aqua és Balog Csabi ujabb 2 kupával gazdagitotta a magyar tábort.
Dijkioszton nagy volt az öröm, hiszen Beszkonak, Norbinak és Tompinak ez az elsö kupaátvételt jelentette. Tartottunk kis ebédszünetet, aztán ismét ! 3.5 órás ! szabadmotorozás, de már tudtuk hogy ebböl nem sokat akarunk már menni, pedig fantasztikus napsütés volt.
Aqua feltette az uj kameráját és nyomtunk 5-6 kört miközben én is filmeztem öt és ö is engem elöröl hátulról.
Ekkor mindkettönknek kifogyott a benzine is és ugy éreztük hogy elég is ennyi. A GP distance kivehette az erönket. Magamrol nehezen tudtam volna korábban elképzelni hogy otthagyok több órás szabadmotorozást ilyen idöben. Ugy látszik a köridö csökkenéssel egyenes arányosan csökken a megtehetö körök száma is
Summázás: fantasztikus szezonkezdés, elöre hoztuk a tavaszt, semelyikünk nem firkázott, még mindig ezek a közös, 1 boxban tanyázó, többnapos pályázások a legmaradandobb adrenalin fokozok, mindenki happy, mindenki segit mindenkinek bármivel, egyetlen veszekedés, sértödés leszolás, lenézés nincs. Magyarul egy ilyen többnapos pályázásnál nincs egymásközt szociális különbség, csak köridös harcok vannak, de még abban is az egymáson segités uralkodik.
És valljuk be öszintén, milyen elismerést vagy támogatottságot kaphat az ember egy Hungaroringes nyiltnapon ha csak átlagos amatör köridökkel rendelkezik? De láss csodát, itt Beszko, Norbi, Tompi eszméletlen jot meccseltek, megérdemelten kaptak kupákat és ez egy elismerés és erö a folytatáshoz. És annyit versenyezhetsz amennyit csak birsz, nem kérnek érte különpénzt. Ezzel a szervezövel megyünk április 13-án a Pannonia ringre is és megigérte hogy csinál nekünk egy Hungary Open versenyt 600 és 1000 értékeléssel egész nap a versennyel, transzponderrel 110 euro lesz. Lásd itt: http://www.motorosok.hu/forum/viewtopic.php?t=1087
eg
y mai video, gurultam kicsit Aqua után:
http://www.youtube.com/watch?v=5qJSo_DTdB8
é
s kis folytatás részben Aqua mögött, aztán rájött hogy ö jólnevelt és elöre engedte az idös öszhajút:
http://www.youtube.com/watch?v=cAilOzSuCT0
Egy hosszu Rijekai verseny röviditett változata ahogy belülröl látszik! És mivel én regimodi vagyok, értsd nosztalgikus, ezért némafilmként vágtam meg:
http://www.youtube.com/watch?v=nPcOYtQwPjE
A pályán készült képeket, itt találjátok meg mégpedig ugy hogy beirod a startszámot: http://www.sport-fotografie.de/bildsuche.php?eventid=113
&startnr=alle
nem is rossz ötlet
fater szakmája lakatos és régen nagyon sok futót csinált, maszekolt az öreg és lehet hipp-hopp összedobna egyet! de ugyse csinálja meg mert hüje baromnak tart hogy pályázni fogok járni nem még hogy csináljon motorszállítót úgyhogy
Akkor azé nem motorozol 6-tól 8-ig mert nincs rajta lámpa és félsz hogy nem fogsz látni a pályán?
Vagy mi van veled semmi? Nekem is lerajzolhatnád meg rajzolhatnál szívecskéket hogy mennyire szeretel. Ne de viccet félretéve komolyan!
tényleg hujje egy kérdés de hát tőled mit várjon a magamfajta pontagyu!teeeeeee....suttyóóóó!kocsival viszem...azaz utánfutoval,azt meg huzom a kocsival!ezé leborotvállak kopaszra vagy kitépem a hajad
Hej David 91!
meghozta a postás a cuccost de nem lett itt valami félrecsomagolva?addig nem veszem át míg azt nem mondod minden benne van állványostul mert nekem kurva kicsinek tűnik a csomag.na válaszojjá hama hama mer köridőt akarok mérni az udvarban.
Értem te tirpák! Te nem értetted hogy mit kérdeztem vagy nem jól kérdeztem mert az a pont agyad nem fogta fel. Azt kérdeztem hogy máskor amikor nappal mész ki motorozni, akkor kocsival viszed ki a motort vagy kigurulsz?
Indulás Rijekába
Az elsö indulo csapat a Tatabányai Nagy Csaba-Beszko-Gyula csapat volt, ök már dél körül elindultak.
Utána Norbi-Robi jelezte az indulást, mi Kocával fél 3-ra vártuk a soförünket Aqua személyében. Saj nos rosszul kezdödött, mert Aqua az M5-ösön egy komoly baleset miatt 2 és fél órát egyhelyben, igy mi indultunk utolsonak, 5 óra után.
A következö rossz hir az volt hogy Golyot nem engedték be a Horvátok a 4 motorral a teherauto határon mert belekötöttek az én motoromba és visszaforditottak. Tompi motorjának nem volt forgalmija ezért ö ATA CARNET dokumentel adta oda Golyonak a motorját. Viszont a visszaforditás miatt ezt a fontos dukomentet ujra be kellett léptetni Magyarországra ami sajnos azt is jelentette hogy a kilépés és a visszalépés is dokumentálva lett és igy nem lehetett ujra kilépni vele. Ekkor odavettük az irányt a teherhatárhoz és meggyöztük Golyot hogy a furgont nem kell a teher határon kiléptetni, probáljuk meg az uj személyátkelön 2 km-el arébb.
Mikor megérkeztünk a személyhatárra, a magyarok simán átengedtek (pedig az ATA CARNET már ugye nem vol térvényes) de a horvát vámos most valami másba kötött bele, hogy kérjünk mégegy pecsétet a Carnet-re a magyaroktol. Szerencsére a személyátkelönél egyben vannak a Horvátok a magyarokkal igy ez csak séta volt. Félorába telt amig a magyar vámos mégis észrevette hogy ez a Carnét már nem jo és igy tuti nem fog a horvát átengedni. Azt javasolta hogy probáljuk meg Szlovenián keresztül. Közben Aquát is visszaforditották mert volt nála 12 üveg bor és csak 5 litert lehet bevinni. Gabi mondta hogy mi négyen vagyunk az autoba, de ez sem segitett. Ekkor már másfél órája szoptunk a határon és elfogyott a remény hogy itt beléphetünk Horvátba. De Golyo elövette Tompi hondájának a német paprijait amin persze még a német tulajdonos szerepelt akitöl vette a motort. Elvileg egy ilyen szörözö horvát vámosnál semmi esélyt nem adtam egy ilyen német papirnak, de Golyo erösködött hogy probáljak bes
zélni a horvát vámossal. Behajoltam a fülkéjébe és mondom a Carnet ugyan már nem jo de megtaláltuk a motor német papirját, hogy nem lehetne-e mégis? Erre ugy kezdte hogy tulajdonképpen nem lehetne, de...... ekkor már nyultam is a pénztárcámba és elövettem 20 eurot, betettem az asztalára. Erre megemlitette hogy a barátomnál tul sok bor volt, rögtön vettem a lapot, mondom akkor itthagynánk neki belöle. Erre mondta hogy a határörökre is gondoljak. Hoztam 3 üveg bort egy zacskoban, azt is bettem a fülkéjébe és szabad volt a pálya. Ebböl azt szürtem le hogy tulajdonképpen a horvát vámosnak tök mindegy hogy mennyire vagy felkészült ö ugyis talál valamit amibe beleköthet és ha 1 órát szopatott akkor már baksis-ért mégis átenged. Ez röhej, de szerintem igy használja ki hogy ö egy EU határon dolgozhat.
Szoval oriási késéssel léptünk be horvátba, esélyt nem láttunk arra hogy a többiekkel együtt vacsorázhassunk, de Aqua küldte a BMW-t végig és fél 11 kor Opatijában ültünk Norbiékkal és söröztünk egy étterembe ahol még vacsorát is kaptunk.
A vacsoránál csak a fél csapat volt jelen, arrol dumáltunk hogy a Rijekai pályán néhányan most vannak elöször (Koca, Robi, Tompi) de azt hiszem Gyula (Teca ex-e) és Beszko sem volt még itt, de ök már a hotelben aludhattak. A hotel tényleg magas szinvonalu, remélem holnap este megnézzük a Jacuzzit.
Norbi és Robi kint voltak délután a pályán és megnézték hogy milyen idöket mentek a mai elsö napon a Jura Racinges németek és olaszok. Hüledezve halgattuk hogy az elsö 30 ember 1:40 alatt vannak és a legjobbak 1:31! Ezek nem amatör idök, fogalmam sincs hogy a Jura Racinges Franz honnan szed ennyi gyors amatört össze, de az tény hogy a Jura Racingnél én még az Old Mans Cup-ben sem tudtam soha az elsö 10 be kerülni. Egy érzem ez most sem fog sikerülni. Még otthon délelött megnéztem az itteni pb-met, 1:44.7. Remélem ezt azért meg fogom javitani, de Aquának nehezebb a feladata mert az ö nyári pb-je 1:35 és nem is saját motorral jött. Igaz hogy nem akarmilyen motort kapott kölcsön a Fullgastól ugyanis a Német Balázs gépét adták neki ami ment ezen a pályán már 1:31-et is!
Elsö pályanap a napsütéses Rijekában
Az éjszaka pompásan telt, a szerencsés szobatársam a Koca lett, neki talán nem sikerült olyan jóra. Reggel mesélte hogy élete elsö Rijekai pályázásárol álmodott, álmában csodálatos napsütés, ül a box elött a székében és napozik, ekkor a szomszéd boxban beinditanak egy Ducatit, eddig jo, de aztán elkezdik pörgetni a Ducatit, megprobálta nyugodtan viselni, de mégis odafordult hang felé, ekkor döbbent rá hogy csak én horkolok mellette…. Ezek az álmodozok……
Reggel tényleg ragyogó napsütésre ébredtünk és ez igy maradt egész nap. Hihetetlen 24 fokos aszfaltot mértünk.
Délelött 2,5 órás szabad motorozással kezdtünk, ami fantasztikus kezdés volt. Öfelségének rosszul indult a napja mert elromlott a dzsekijén a zippzárja. Tajtékozva beültek Szilvivel az autoba és irány Rijeka, de ennek azért tul sok esélye szombat dél körül, nyelvtudás nélkül nem volt. Pár óra mulva megérkeztek, zippzárt kaptak de bevarrót már nem találtak, de okosan levette az uj zippzárrol a lakatot és ráoperálta a dzsekire.
A pálya ujoncok (Nagy Csabi, Gyula, Beszko, Koca, Tompi, Robi) finoman kezdtek, de mi törzsvendégek (Aqua, Balog Csabi meg jomagam) rögtön, már délelött köridöre hajtottunk. Aquának végülis nagyon tetszik a Német Balázs féle K8, söt már el is határozta hogy padra viszi a sajátját mert a Balázsé erössebb. Ami gondja van a géppel, az a gyorsválto hiánya és a gyorsgáz megléte. A gyorsgázon nagyon erös a rugo és hiába kell kicsit nyitni de nagyon fáraszto mert nehezen tekerhetö. De már délelött ment azért 1:37-eket. Balog Csabi is délelött az R6-al már 1:38. Nekem már délben 2 másodperces pb javitás 1:42.7
Az ujoncok pályatanulás közben 1:50 alatt és felett mozogtak.
Délben kezdödtek a versenyek, ma 5 verseny volt. Mivel az én versenyem csak a harmadik verseny volt, ezért gyorsan átgumiztattam Golyoval és láss csodát, 2 év Bridgestone után ki akartam probálni a Dunlop Ntec gumit, azt tetettem fel elöre hátra és vártam a vesenyemet.
Az elsö verseny a 600-as volt Balog Csabival és Tompival, mivel mi magyarok nem mentünk a tegnapi idömérön ezért minden magyar hátulról indult ma. Tompinak a warm up-on lelazult a váltokarja igy be kellett jöjjön, és Golyo gyorsszervizben orvosolta és 1 kör hátránnyal állt be a versenybe. Balog Csabi nagyon szép motorozással 28. helyröl végig elözve feljött a 12 helyre, de a versenyben övé volt a versenyben futott 6. legjobb idö, 1:38.5
A 750 ben egyedül Koca indult (besirta az SV-jét a 750 be ahol a legkevesebb indulo volt) persze a 750 es gixxerek ellen esélye nem volt az SV-vel.
Aztán jött a Supertock, ahol szinte minden honfitárs rajthoz állt. Természetesen mindenki hátulrol, Aqua legalább elöl végzett 11. Legjobb ideje 1:36.4 ez neki nem pb! Èn is élveztem a verseny, föleg hogy ismét pb lett 1:42.0.
Néhány idö: Nagy Csabi 1:47, Koca 1:53 (SV1000), Norbi 1:51, Gyula 1:53, Tompi 1:49
Az utolso versenyt ugy hivták sonderklasse. Ebbe bárki elindulhatott, amikor ezt megtudtam akkor a magyar tábor nagyja beöltözött. Ezek aránylag közepes szintü versenyzök voltak, ami persze élvezetessé tette a harcot. Sajnos nekem eltört a harmadik körben a váltorudazatom, amit Golyo orvosolt. Viszont az ujoncok baromira élvezték ezt a versenyt.
Ezután ismét 2 órás szabad motorozás. Még mindig jo az idö, mégis csak 5 ig motoroztunk. Nekem ez a szabadmotorozás is gyümölcsözö volt mert ujabb pb, 1:41.3
Azt kell hogy mondjam hogy délelött a Bridgestonnál minden kanyarból ki odébb mászott a soft Brigi, de délután az Nteccel elkezdett az önbizlamam nöni és ez látszik a köridömön is.
Egyébként az hogy én most 3 másodpercet javitottam 1 nap alatt a pb-men az részben a Bazzaznak köszönhetö, mert Bazzazal még nem jártam itt, ezt az is bizonyitja hogy eddog soha nem kellett hatodikat kapcsolnom, most meg mindkét egyenes végén kivánja a hatodikat, ami nyilván azt jelenti hogy sokkal jobban gyorsul most a K5 a Bazzazal.
Este kihasználtuk a wellness részleget. Megbeszéltük hogy lent a Jacuzzinál találkozunk. Persze én voltam az elsö lent, a jacuzzi üres volt viszont a saunában 2 totál meztelen középkorú nö feküdt. Gondoltam akkor ragaszkodok én is az itteni hagyományokhoz, gatya le, egyszál faszba törülközövel bevonultam a saunába. Aztán persze jöttek a honfitársak de ök a jacuzziba telepedtek le. Persze a sauna üvegajtaján keresztül kifigyelték a merész öltözékemet. De ök nem voltak már hagyományörzök, igy ök fürdörühában jöttek saunázni, igy ott ültem egyszál semmiben, mig ök probáltak humorizálni a gyikomról. De én jol állom sarat, szerintem a kiváncsiság hozta be öket!
Utána beültünk hotelünkbe egy büfévacsorára, ott irtam ezt a beszámolot is.
A ma esti video egy rohadt koszos plexin át készült ezért elnézést, holnapra megtisztitom. A Video azzal kezdödik hogy utolérem a Tatabányai racing teamet (Nagy Csabi, Gyula és Beszko), utána 1 perccel késöbb utolérem a piros overállos fehérmotoros Kocát, végül de nem utoljára utélérem Öfelségét is.
http://www.youtube.com/watch?v=-avchZnsSEA
Máso
dik pályanap Rijeka
Ma is veröfényes, szikrázó napsütés egész nap.
Délelött orrvérzésig szabad motorozás, déltöl versenyek. Az elsö az Old mans Cup volt ahol többen érdekeltek voltunk, én 5. helyröl, Beszko, Gyula, Norbi és a szabadkártyás Tompi korkedvezménnyel mögöttem indultak. Az elöttem lévö osztrák srác 1:38-al kvalifikált ugyhogy tudtam hogy esélyem sincs öt megelözni hiszen az én pb-m mindössze 1:41.3 volt akkor még.
Borzalmasan élveztem a versenyt, az osztrák srác végig elöttem volt, nem tudott lerázni, de annyira kellett figyelnem hogy nem maradjak le, hogy köridöméröre esélyem nem volt nézni. Tudtam hogy kb 6. lehetek a mezönyben és nagyon húztam hogy ne elözhessen le senki. A hátso egyenes féktávjánál egyszercsak nem tudtam visszakapcsolni. Valami megint a váltokarral, szerencsére a fékkel nem volt gond igy 5. ben is be tudtam venni az ugynevezett zágrábi kanyart, de szép kupás helyröl ki kellett állnom. Csekély öröm az ürömben hogy szenzácios köridövel lepett meg ez a nem befejezett verseny, 1:39.7! Alig hittem el amikor megláttam. Igy is enyém volt a verseny 6. leggyorsabb köre. A kupát nagyon sajnálom, de az vigasztal hogy igy Norbi megkapthatta a 10. helyért élete elsö kupáját, Beszko 9. Tompi 8. Nagy volt a boldogság a csapatban igy hogy 3 kupát is elhoztunk a 10 böl. 10 kupát oszt Jura Racing, le a kalappal!
Ezután jött a Ladys Cup, a leggyorsabb német csaj 1:37, ejha! A csaj jo kondiba lehetett mert az 5 perccel késöbb induló 16 körös GP distance versenyen is elindult és nem is akárhogy végzett.
A Gp distance versenyen ismét nagy magyar tábor indult: Aqua, Balog Csabi, Nagy Csaba, Tompi, Beszko, Robi, Koca és én. A váltokarommal Golyo elkészült, fékbetétet is cserélt nekem, videot is belöttem és elindulhatott az igazi eröproba, 16 kör azért nem piskota táv.
Aqua 9. helyröl, én 14. többiek mögülünk. Nagyon élvezetes verseny volt, ugy éreztem jol megy, a Dunlop már több mint 1 napos volt de még nagyon jol birta ezt a versenyt is és most a váltom is kibirta végig. Volt néhány elözésem de azzal tisztában voltam hogy nem vagyok igazán az élmezönyben. De amikor végre leintették a versenyt akkor már volt fáradtság. Versenyen kivül elindult a hires Pelizzon (1:31.7)
A GP distance eredménye hazai szemmel, 6. Aqua, 10. Balog Csabi, 15. Svéd, 19. Nagy Csabi, 20. Tompi, 21. Beszko, 23. Robi, Koca elfáradt, nem fejezte be. Tehát Aqua és Balog Csabi ujabb 2 kupával gazdagitotta a magyar tábort.
Dijkioszton nagy volt az öröm, hiszen Beszkonak, Norbinak és Tompinak ez az elsö kupaátvételt jelentette. Tartottunk kis ebédszünetet, aztán ismét ! 3.5 órás ! szabadmotorozás, de már tudtuk hogy ebböl nem sokat akarunk már menni, pedig fantasztikus napsütés volt.
Aqua feltette az uj kameráját és nyomtunk 5-6 kört miközben én is filmeztem öt és ö is engem elöröl hátulról.
Ekkor mindkettönknek kifogyott a benzine is és ugy éreztük hogy elég is ennyi. A GP distance kivehette az erönket. Magamrol nehezen tudtam volna korábban elképzelni hogy otthagyok több órás szabadmotorozást ilyen idöben. Ugy látszik a köridö csökkenéssel egyenes arányosan csökken a megtehetö körök száma is
Summázás: fantasztikus szezonkezdés, elöre hoztuk a tavaszt, semelyikünk nem firkázott, még mindig ezek a közös, 1 boxban tanyázó, többnapos pályázások a legmaradandobb adrenalin fokozok, mindenki happy, mindenki segit mindenkinek bármivel, egyetlen veszekedés, sértödés leszolás, lenézés nincs. Magyarul egy ilyen többnapos pályázásnál nincs egymásközt szociális különbség, csak köridös harcok vannak, de még abban is az egymáson segités uralkodik.
És valljuk be öszintén, milyen elismerést vagy támogatottságot kaphat az ember egy Hungaroringes nyiltnapon ha csak átlagos amatör köridökkel rendelkezik? De láss csodát, itt Beszko, Norbi, Tompi eszméletlen jot meccseltek, megérdemelten kaptak kupákat és ez egy elismerés és erö a folytatáshoz. És annyit versenyezhetsz amennyit csak birsz, nem kérnek érte különpénzt. Ezzel a szervezövel megyünk április 13-án a Pannonia ringre is és megigérte hogy csinál nekünk egy Hungary Open versenyt 600 és 1000 értékeléssel egész nap a versennyel, transzponderrel 110 euro lesz. Lásd itt: http://www.motorosok.hu/forum/viewtopic.php?t=1087
eg
y mai video, gurultam kicsit Aqua után:
http://www.youtube.com/watch?v=5qJSo_DTdB8
é
s kis folytatás részben Aqua mögött, aztán rájött hogy ö jólnevelt és elöre engedte az idös öszhajút:
http://www.youtube.com/watch?v=cAilOzSuCT0
Egy hosszu Rijekai verseny röviditett változata ahogy belülröl látszik! És mivel én regimodi vagyok, értsd nosztalgikus, ezért némafilmként vágtam meg:
http://www.youtube.com/watch?v=nPcOYtQwPjE
A pályán készült képeket, itt találjátok meg mégpedig ugy hogy beirod a startszámot: http://www.sport-fotografie.de/bildsuche.php?eventid=113
&startnr=alle
fater szakmája lakatos és régen nagyon sok futót csinált, maszekolt az öreg és lehet hipp-hopp összedobna egyet! de ugyse csinálja meg mert hüje baromnak tart hogy pályázni fogok járni nem még hogy csináljon motorszállítót úgyhogy
kérdezzetek nyugodtan
Vagy mi van veled semmi? Nekem is lerajzolhatnád meg rajzolhatnál szívecskéket hogy mennyire szeretel. Ne de viccet félretéve komolyan!
Konkrétan a motor rögzítése érdekelne.
Elérhetőségeim az adatlapomon.
meghozta a postás a cuccost de nem lett itt valami félrecsomagolva?addig nem veszem át míg azt nem mondod minden benne van állványostul mert nekem kurva kicsinek tűnik a csomag.na válaszojjá hama hama mer köridőt akarok mérni az udvarban.