Nem újítottak csajk fullszintjük van de nekem anno az is nagyon jó volt. Az 5100 az viszont egy retek olaj- sajnos kétszer volt a régi motoromban nem vált be, viszont most kipróbáltam a Fuchs Pro 4 Plus 10w -50 olaját, hát jajj- azt hiszem lehet erre állok át, nem mintha a Pro 4 10w-40 XP nem lenne jó de ez eddig sokkal jobban bejön..
Hogy őszinte legyek én még a zöld kerek fémdobozos 10W-40-es full szintetikus 4t olaját használtam a Xado-nak évekkel ezelőtt, nem tudom azóta van-e rész szintetikus olajuk. Nekem bevált a Motul 5100, Hornetes fórumokon is dicsérik, full szintist ebbe se rakok, a 6ezres csere ciklus viszont szentírás +1 fecskendő, a szinten tartás végett.
Részemről is csak néhány szó a Xado-ról, illetve a misztikusnak tűnő hatásairól. Jó pár éve szinte az elsők között próbáltuk ki, én kifejezetten féltem azoktól az ellentmondásoktól ami a (szerintem) rossz reklámnak köszönhető. Mert ugye olyan ez mintha mindent tudna, ahol kell ott súrlódást csökkent a fémalkatrészek között, ahol meg pont a súrlódáson alapul a működés (pl. kuplung) ott nem avatkozik be, ráadásul még építi is a kopó felületeket... erre persze hogy sokan feljajdulnak és ördögöt kiáltanak, vagy egyszerűen csak átverésnek vélik. Pedig működik, sőt látható eredménye is volt. Nem írnám le a fúrótornyok árnyékából induló történetét, aki akarja elolvassa a honlapján, nem is hozok fel csodás feltámadásokat, mert mindent én se hiszek el. Az viszont hogy a vezértengelyek bütykeiről 12 ezer km után eltűntek az apró barázdák, úgy a motornál, majd rá két évre az autónál is, nem nagyon van más magyarázat, mint az hogy mégis csak működik ott valami. Az is pozitívum, hogy akinek van saját jól bevált olaja, annak nem feltétlenül kell váltania, hiszen a kemény felületet létrehozó cermet -ami az egész történet lelke- külön is beszerezhető, akár motorba, váltóba, hajtóművekbe és sorolhatnám egészen a fegyverekig...
Az olajat is kipróbáltam, de igazából magához a lég-olaj hűtésű technikához idegen volt egy kicsit a full szintetikus, nem volt az rossz csak nem ahhoz való. Ebből adódóan inkább az adalékát vettem meg, ami megint csak rossz megnevezés hiszen nem adalék, mert nem változtat az olaj tulajdonságán, csakis arra használja fel, hogy az olajárammal eljusson a kritikus helyekre ahol nagyon kemény kopófelületet hoz létre. Ez egyébként a korábbi (a xado-s kezelés előtti) szelepállításnál látott felülethez képest egy opálosabb, de sokkal simább és karcmentesebb felületet eredményezett. Nem ette az olajat előtte se, tehát olyan csodáról nem tudok beszámolni ami az olajcsipkedést megállította volna, nem is volt zajos a blokk, így az se lett csendesebb (bár hidegen mintha... de erre szokták mondani a placebo hatást). A látottak alapján viszont meggyőződésem, hogy állagmegóvásra kifejezetten jó ez a dolog, nem véletlenül használom azóta is mindegyik járművemben, igaz nem az olajat hanem külön magát a Xado működéséért felelős "kegyszert", így aztán továbbra is megmaradt az olajválasztás szabadsága!
Hol volt nagy ellenvélemény?Áruld már el! Azt írtam, hogy lehet jó, de kösz nem kérdek belőle! A kóla pedig szar és tényleg nem kell ehhez inni belőle! I tt egyedül az 5100 Motult húztam le, mert az nekem szar. Xado lehet jó, de gumiban sem Nankangot, hanem Pirellit veszek.
Miért, a többi gyártó szövege nem vicces? Ott is ígérnek fűt - fát aztán mégis mi teljesül belőle? Ki tudja?
Az a baj amint kijött a Xado elkezdtek fikázni nyilván nem egy teljes hengerfalat fog újjá építeni hanem kisebb, mikroszkópikus méretű hibákat javít. Ettől még nem próbáltad ki, így tehát kár akármit mondanod róla. Kb. Mintha azt mondanád hogy szar a kóla noha soha életedben egy kortyot nem ittál belőle. No de hát mindegy is, engem nem különösebben érdekel a dolog csak kíváncsi voltam a nagy ellenvelemeny alapjaira..
Sehol nem írtam, hogy szar, de nekem nem kell! A guminő is biztos jó,de kihagyom. Meg nekem ez a marketing duma, hogy újra építi a hengerfalat, hát... vicces.
Ja értem. Tehát no tapasztalat nélkül mondtál rá véleményt. A teleshopos cuccok 99.9 százaléka nem éri meg a pár hónapos élettartamot, azért ehhez képest a Xado stabilan lassan 5 éve itt van az országban, sokan megelégedéssel használják. Sajnos ennek megfelelően az ára is elég drága már, de majdcsak észbe kapnak. Ettől függetlenül így véleményt én nem szoktam mondani inkább kipróbálom a cuccot és utána véleményezem.
Ennyi Lacikám!
Az olajat is kipróbáltam, de igazából magához a lég-olaj hűtésű technikához idegen volt egy kicsit a full szintetikus, nem volt az rossz csak nem ahhoz való. Ebből adódóan inkább az adalékát vettem meg, ami megint csak rossz megnevezés hiszen nem adalék, mert nem változtat az olaj tulajdonságán, csakis arra használja fel, hogy az olajárammal eljusson a kritikus helyekre ahol nagyon kemény kopófelületet hoz létre. Ez egyébként a korábbi (a xado-s kezelés előtti) szelepállításnál látott felülethez képest egy opálosabb, de sokkal simább és karcmentesebb felületet eredményezett. Nem ette az olajat előtte se, tehát olyan csodáról nem tudok beszámolni ami az olajcsipkedést megállította volna, nem is volt zajos a blokk, így az se lett csendesebb (bár hidegen mintha... de erre szokták mondani a placebo hatást). A látottak alapján viszont meggyőződésem, hogy állagmegóvásra kifejezetten jó ez a dolog, nem véletlenül használom azóta is mindegyik járművemben, igaz nem az olajat hanem külön magát a Xado működéséért felelős "kegyszert", így aztán továbbra is megmaradt az olajválasztás szabadsága!
Ha én felkapnam az nem ilyen stílusban lenne
Az a baj amint kijött a Xado elkezdtek fikázni nyilván nem egy teljes hengerfalat fog újjá építeni hanem kisebb, mikroszkópikus méretű hibákat javít. Ettől még nem próbáltad ki, így tehát kár akármit mondanod róla. Kb. Mintha azt mondanád hogy szar a kóla noha soha életedben egy kortyot nem ittál belőle. No de hát mindegy is, engem nem különösebben érdekel a dolog csak kíváncsi voltam a nagy ellenvelemeny alapjaira..