én se mosogatom csak szervíz előtt és műszakinál
nagyszervíz meg kb mindig műszaki előtt van( lengőkar-himba csapágyak mosása stb) így 2 évente mosom
amúgy meg 200ftból lemosom a nagyja sarat róla
kocsit 12 év alatt mostam kb 3x ha a tél elmúlik lecsapatom a kerékjáratokat meg nagyjából az oldaláról, de komplett mosás-viszaszolás 2-3 alkakommal volt
de nem is rohad nagyon még az f astra 20 élvesen, egy 20 forintosnyi rozsdafolt van a küszöbön
OK, ha üzemeltetési szükséglet, akkor takarítsad.
125-ös MZ-nek is ott van a kuplung kinyomója, de az meg zárt tokozású láncot használ, és nem a kenésre alkalmatlan, ellenben koszgyűjtésre kiváló lánc sprayt, hanem rendes kenőanyagot....plusz azért a kinyomó szerkezetbe ott sem tud a dzsuva bejutni, mert a lánckerék sugár irányba szórja a dolgait.
Másik, hogy én szoktam kenni kívülről az ilyen tömítéseket. Duplázza, főleg a csúszó tömítések élettartamát ha nem száraz kívülről is, mert így nem köt rá a kosz.
A helyedben, valami jó is sűrű vízálló gépzsírral vastagon megkenném, arra rakódhat a dzsuva, következő karbantartáskor simán letörlöd.
De egy átlag motoron nincs ott semmi a lánckeréken kívül, pont a szennyeződés tűrés miatt.
Félreértelmezett igényességből is felesleges takaríthatni a kis lánckerék burkolata alatti dzsuvát.
Akkor kell kipucolni, amikor szétszeded lánccsere vagy egyéb szerelés miatt.
Lehet vergődni hogy igénytelen vagyok, (ilyenekben biztosan) de azért megnézném mi van a kocsitok szelepház fedele alatt mondjuk a kipufogógáz visszavezetés környékén, azt pedig sokkal inkább kéne takarítani a gép érdekében. Aztán ugye az sem érdekli egy szuper jól nevelt kollégát sem mert nincs szem előtt. A kis lánckerék pont ilyen, csak annyi a különbség hogy annak a burkolatát le merte venni.
kb én is igy teszek már...
épp pár napja mostam le rola a julius közepei alpokalja-túra mocskát meg az elmult 2-3hét esöinek a sáros nyomait. most csilivili.
Mi van cukorfalat, magadra ismertél mint pöcspunci
Ne rinyálj inkább mutasd meg hol írtam a Hondáról?
"Adnék mindenkinek egy MZ-t pár évre és rájönnétek hogy az olajsár milyen jótékony hatású. Az tartja egyben a motort, és megvédi az oxidációtól.
Én mindig csak műszakira mostam le, télen nyáron esőben használva ronda szutyok volt, viszont amikor átmentem vele a nagynyomásúval, olyan lett mintha most jött volna ki a gyárból, nem oxidálódott semmi.
Nem azon kell rinyálni, hogy jaj olajpettyes lett a felnim, hanem motorozni.
Lánckerék is le van tojva, látszik? Akkor hol a gond. Ha cseréled majd tiszta lesz. "
Sok nálad az értelmetlen hülye szöveg.
Én is használom a motort, és lehet többet megyek nálad stiften, nem csak buziskodok egy 650f-el. Mégis megtisztelem azzal, hogy rendben tartom. L
Nem baj ha valaki igénytelen, de az ne szóljon be másoknak.
És még férfiaknál is rendben van, ha hobbi motor, amit hétvégén jó időben előszed, megy vele egy kört, aztán elteszi, nyilván letakarítja használat után.
Én évi 30ezreket mentem a 125-ös TS-el, gyakorlatilag folyamatos használatban volt.
Megbecsültem én, megkapott mindent ami kellett neki, jó alkatrészeket, karbantartást, szakértelmet, de ezért cserébe bírnia is kellet csutka gázon Győr-Debrecen távot, esőben, fagyban, kánikulában.
A láncot kell olajozni nem a blokkot kívülről... a vastag olajsáros motorblokk az puszta igénytelenség. Fura de az autómnak sem nyakog olajos a motortere pedig a tdi szereti folyatni a szelepfedélnél, de mégis képes vagyok minden olajcsere előtt lemosni a motorteret is...
mert a rúd végén van egy munkahenger ami fékfolyadékkal működik és nem igazán szereti a kőolaj származékokat illetve a munkahenger megtelik a fekete trutyis szarral?
Én erről már rég leszoktam - régebben (még a motorozás előtt) a kocsijaimat (használt, öreg sz*r volt mind) állandóan sikamikáltam. Most már a motort sem. Minden előírt karbantartást elvégzek rajta, a kifogástalan műszaki állapotra kényes vagyok, de hogy én hetente mosogassam - meg a lónak a pikuláját!
Egy gép amit olajozni kell az üzemszerűen koszos. Akit ez zavar az üljön autóba és véletlenül se vegye le a szép tiszta műanyag borításokat a motorról mert kiderül az is milyen retkes.
Kit hogy neveltek! Engem apám mindig arra tanított hogy amim van becsüljem meg és tartsam rendben tisztán! Volt MZ-m is meg P-21-sem is! De azok is csillogtak-villogtak mindig a tisztaságtól! De eddig minden járművemmel így voltam! Mert én így szeretem ha tiszta!Főleg mert én dolgoztam meg érte!
Első lánckerék környékét nem azért kell tisztán tartani, mert látszik vagy nem látszik, hanem mert pl a hidraulikus kuplungos Suzukiknál pontosan előtte megy a kinyomó rúd, és az nem szerencsés ha vastagon áll rajta a dzsuva.
nagyszervíz meg kb mindig műszaki előtt van( lengőkar-himba csapágyak mosása stb) így 2 évente mosom
amúgy meg 200ftból lemosom a nagyja sarat róla
kocsit 12 év alatt mostam kb 3x ha a tél elmúlik lecsapatom a kerékjáratokat meg nagyjából az oldaláról, de komplett mosás-viszaszolás 2-3 alkakommal volt
de nem is rohad nagyon még az f astra 20 élvesen, egy 20 forintosnyi rozsdafolt van a küszöbön
125-ös MZ-nek is ott van a kuplung kinyomója, de az meg zárt tokozású láncot használ, és nem a kenésre alkalmatlan, ellenben koszgyűjtésre kiváló lánc sprayt, hanem rendes kenőanyagot....plusz azért a kinyomó szerkezetbe ott sem tud a dzsuva bejutni, mert a lánckerék sugár irányba szórja a dolgait.
Másik, hogy én szoktam kenni kívülről az ilyen tömítéseket. Duplázza, főleg a csúszó tömítések élettartamát ha nem száraz kívülről is, mert így nem köt rá a kosz.
A helyedben, valami jó is sűrű vízálló gépzsírral vastagon megkenném, arra rakódhat a dzsuva, következő karbantartáskor simán letörlöd.
De egy átlag motoron nincs ott semmi a lánckeréken kívül, pont a szennyeződés tűrés miatt.
Félreértelmezett igényességből is felesleges takaríthatni a kis lánckerék burkolata alatti dzsuvát.
Akkor kell kipucolni, amikor szétszeded lánccsere vagy egyéb szerelés miatt.
Lehet vergődni hogy igénytelen vagyok, (ilyenekben biztosan) de azért megnézném mi van a kocsitok szelepház fedele alatt mondjuk a kipufogógáz visszavezetés környékén, azt pedig sokkal inkább kéne takarítani a gép érdekében. Aztán ugye az sem érdekli egy szuper jól nevelt kollégát sem mert nincs szem előtt. A kis lánckerék pont ilyen, csak annyi a különbség hogy annak a burkolatát le merte venni.
épp pár napja mostam le rola a julius közepei alpokalja-túra mocskát meg az elmult 2-3hét esöinek a sáros nyomait. most csilivili.
A rendes kenés az a gyártó által előírt mennyiségű és minőségű kenőanyag. Én meg azt írtam hogy vastagon áll rajta a dzsuva. Ez a kettő nálad ugyanaz?
Ne rinyálj inkább mutasd meg hol írtam a Hondáról?
"Adnék mindenkinek egy MZ-t pár évre és rájönnétek hogy az olajsár milyen jótékony hatású. Az tartja egyben a motort, és megvédi az oxidációtól.
Én mindig csak műszakira mostam le, télen nyáron esőben használva ronda szutyok volt, viszont amikor átmentem vele a nagynyomásúval, olyan lett mintha most jött volna ki a gyárból, nem oxidálódott semmi.
Nem azon kell rinyálni, hogy jaj olajpettyes lett a felnim, hanem motorozni.
Lánckerék is le van tojva, látszik? Akkor hol a gond. Ha cseréled majd tiszta lesz. "
Én is használom a motort, és lehet többet megyek nálad stiften, nem csak buziskodok egy 650f-el. Mégis megtisztelem azzal, hogy rendben tartom. L
Nem baj ha valaki igénytelen, de az ne szóljon be másoknak.
Én évi 30ezreket mentem a 125-ös TS-el, gyakorlatilag folyamatos használatban volt.
Megbecsültem én, megkapott mindent ami kellett neki, jó alkatrészeket, karbantartást, szakértelmet, de ezért cserébe bírnia is kellet csutka gázon Győr-Debrecen távot, esőben, fagyban, kánikulában.
különben is aki futón viszi az osztrákokhoz az ne szóljon be
Divat cikket lehet nyalogatni.