Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hopp 3,5 perc /csep?? Akkor nekem ez a bajom- 4- en a PDoiler 1 perc 35 vagy hány percenként pöttyint még ha kell neki kettőt is nyitni mire elcseppen egy kis csepp akkor is bő, mindegy 3- ra már nem veszem vissza, de még meggondolom
Nem is igazán lehet Laci, a vizes láncon nem sok olaj marad meg. A bővebb adagolásnak eső után van szerepe, ha nincs utánpótlás a víz hamar lerepül róla, viszont az alap olajozás (nálam pl.~ 3,5 perc/csepp) kevés ahhoz hogy rövid idő alatt felépüljön a teljes láncon a vékony filmréteg. Egyébként a gravitációson is lehet cseppszámot növelni kényelmesen, egy plusz mágnesszelep és egy az alapnál nagyobb áteresztésű sönt kell hozzá, akár kormányról is lehetne indítani, de mégegyszer leírom hogy nem esőben lenne ennek szerepe, hanem utána, hogy minél hamarabb kialakuljon a filmréteg a száraz láncon, mivel a víz pillanatok alatt eltünik róla a centrifugális erőnek köszönhetően.
Na a tiéddel legalább össze tudom hasonlítani az enyémet, mert kb. ugyanaz (ha nem változtattál a fejen vagy valamin). A két fő különbség szerintem a tempó és az olaj. Nekem a Stihl olajjal nem pöttyös, Te ha jól emlékszem motorolajat használsz; viszont Nálad nagyobb az átlagsebesség, én sokat megyek városi tempóval.

Nem tudom egyébként, mennyire befolyásolja a lánc kopását a hűtés, több 100 fok esetén nyilván van szerepe, de szerintem egy 5-10 fok különbséget semmilyen acélötvözetnek nem kéne megéreznie...

Esőben egyébként még szerintem mindig az olajzó a legjobb megoldás, ez is volt nálam a fő motiváció. Pl. spray-vel ha a túra elején elkp az eső, lemossa a trutyit, és akár több 100 km-en át mehetsz csupasz lánccal. Az olajzóval meg eső alatt is kerül valami a láncra, mégha víz-olaj emulzió is, valamit talán az is ken. és ha kiérsz az esőből, azonnal van újra teljes értékű kenés.

Ennél már tényleg csak a tokozott lánc az esőállóbb. :)
Megyek ma a Stihl boltba veszek egy litykót abból az olajból ha ennyire fasza!
*3-400 km után..
Esőben állítólag nem is kell annyira kenni ( hogy ez mennyire igaz nem tudom) a láncot mert a víz hűti.. Én egyszer jöttem szkadó esőben 350 km-t haza feltekertem a PDOilert 9 -re ekkor 20 másodpercenként cseppent de sem a felnin sem a láncon egy deka olaj nem volt. AZóta is jó a lánc.
Amúgy nem tudom hogy csináljátok én a PDoilert már visszavettem 4- re de még így is 3- 4 km -után még a felni lánckerékkel ellentétes oldala is olajpötyös- mondjuk leszarom mert nem gyökkettővel közlekedem, úgyhogy marad a pucolás..
Nekem autópályás menet is látványosan fogyasztotta az olajat a láncról. Mivel elektronikusan vezérelt a cuccom, autópálya előtt bekapcsolom az esőkapcsolót (nagyjából felezi az időtartamot) és nincs gond.
Baranyában, Komlón lakom. Gyere el, megnézem a cuccodat, adok olyan olajat, amit én használok 2014 óta.
Nem hagyom annyiban, addig fogom állítgatni, amig jó nem lesz. Ha így sem lesz jó, akkor megpróbálom másfajta olajjal, ha úgy sem, akkor átszerelem az egészet hogy máshová cseppentsen. És van még csomó ötletem. De működni fog, az biztos.
Csak tippelek, mert eddig egy fajta olajat használtam csak és úgy érzem, szerencsém volt vele. Tehát szerintem az sem mindegy hogy milyen az olaj. Az általam használt olaj nekem pont azért tetszik, mert megvan a megfelelő tapadása, nem változik extrém módon a viszkozitása sem. Nem szennyezi a környező alkatrészeket és az eső sem mossa le olyan könnyedén. A galériámban láthatsz eső utáni képeket is. Nálam a ráfordított idő ennyiben merül ki: kb 5 óra építés és beállítás, 3-3,5 ezer kilométerenként 1 perc utántöltés, mosás után tiszta ronggyal 2 perc szárazra törlés. Spray használatával 1000 kilométerenként több időt vett igénybe a lánc tisztítása, mint most a fújást pedig elfelejthetem, remélem örökre Ettől függetlenül: tégy belátásod szerint, nekem nem fáj az sem, ha rajtam kívül a világ összes motorosa lancspray-t hasznal
Ilyenkor örülök, hogy szíjhajtású az erőátvitel a kecskémen. Ettől függetlenül megfelőnek és elégségesnek látom a Csabu féle konstrukciót, még esőben sem hiszem azt, hogy a felverődő víz maradéktalanul kimosná az addig odakerült olajat.
A finombeállítás nekem nagyon macerás. Amikor beállítottam a rendszert kb 65-70 mp-re, akkor valóban tiszta volt a motor, de a láncot is száraznak láttam, (legalábbis nem volt olajfilm minden görgőn, az biztos) és zörgött is. Akkor kinyitottam a szűkítőt, így kb 35-40mp-enként cseppentett. Na akkor volt szemmel látható olajfilm a láncon, nem zörgött, de tucsogott is az egész motor az olajban. Rendszám, farokidom, felni, blokk alja, minden olajpöttyös volt. Ezután beállítottam kb 50 mp-re, így még van olaj a láncon, a pöttyök száma csökkent, de azért még szórja. Most hagytam az 50 mp-et, de közelebb vittem a tűt a lánchoz, kb 2 cm-re. Ezzel a beállítással még nem mentem, ha jó idő lesz, hétvégén megyek egy tesztkört. Egyébként amikor 65mp-re volt állítva, akkor is láttam hogy fogy az olaj a tartályból, de tök fényes volt a lánc, és ronda hangja volt.

Amúgy meg az előző motoromnál 6 szezon alatt nem töltöttem annyi időt láncfújással, mint ahány munkaórám van ebben az olajozóban.
Ez az egyetlen hátránya a fapadosnak, hogy nem veszi figyelembe az esőmenetet. De mondjuk én esőben nem is motorozom, max hazáig. Egyszer próbáld ki: töröld le száraz ronggyal a láncodat fényesre. Indulj el és 5 km után állj meg. Már filmes lesz a lánc.
Nem, ahogy az előző HSZ-ben írtam, 10000km alatt soha, egyetlen olajcseppet sem fedeztem fel a felnin. A kis lánckerék környékéről majd csinálok képet, ha egyszer takarítom, de kívülről nézve biztos vagyok benne, hogy nem fogok annyi dzsuvát találni, mint tavaly, amikor még Spray-vel fújtam... Akkor kellett rendesen takarítani.
Teljesen mindegy mennyi a percenkénti cseppszám a lényeg,hogy mindig olajos legyen a lánc és ne a nyakadon legyen a fele.
Nincs két egyforma motor.
A beállítás függ a tű vastagságától,a hosszától,az olajtól illetve az sem minden mekkora a szintkülönbség a tű és a tartály között.
Ami állóhelyben percenként 1-et cseppen az menet közben lehet csak 40 másodperc mivel rázkódik a motor és hamarabb leesik az olaj a tű végéről.
Egyébként a múltkor 5 percet mentem vizes úton és azonnal lemosta a víz az olajat a láncról kérdés ez mennyire jó....
És amikor nyáron melegben 1 percenként cseppen akkor sem freckásodik a felnid?
Bocsi, igazad van, elírtam: Tehát 10-15C° körül 2 percenként cseppen egyet, ez 30C° és fölötti hőmérsékletnél lemegy 1 percre.
Szia. Igen, ez. Akkor rosszul emlékeztem. Köszi
Szakértő azt javasolta, hogy lerakás előtt érdemes elkövetni az éves esedékes olajcserét, de csak ennyi.
Nem kell túlragozni, én még ezt sem tartom be. Cserélem amikor kell.
Köszi a gyors választ InSAMinátor!
Nagyon jókat írtál! Akkor én is ilyet veszek, nem is drága olaj, pár száz forint eltérés van a többihez képest.
Írod, hogy az adagoláson a legnagyobb melegben sem kellett változtatnod! Na ennek még jobban örülök örülők! :)
Viszont az 1 (10-15 C°) és 2 (30C°+) perc között cseppen úgy értelmezhető, mintha hidegben sűrűbben cseppenne (1 percenként), melegben meg ritkábban (2 percenként).
A tapasztalat pont a fordítottját igazolja. :)
Gondolom azt akartad írni, hogy hidegben 1 cseppen percenként, melegben 2 cseppen percenként.
Nem K&N?
http://totalbike.hu/hirek/2017/09/15/mar_az_olajszurok_sem_a_regiek/
Olvastam nemrég egy cikket, hogy bizonyos hiflo olajszűrők hibásak lehetnek. Nem találom ezt a cikket, aki tudja miről van szó, belinkelné?
Igen, én pontosan ilyet használok a legnagyobb megelégedésemre. Végigtoltam vele a szezont ,10.000 kilométeren kb 3-szor töltöttem a 30ml-es tartályt, az adagoláson a legnagyobb melegben sem kellett változtatnom. Hőmérséklettől függően 1(10-15 C°) és 2 (30C°+)perc között cseppen, a lánc megfelelően kenve van mindig és a felnin még sosem találtam olajcseppet.
Hello,

nem, viszont benzint cserélnék benne.
Véleményekre lennék kíváncsi: 6 hónapra leteszem a motorom, érdemes-e valamilyen "tároló olajja"l addig feltölteni, amit majd lecserélek szezonkezdésnél a rendes olajra? Van direkt erre való olaj?