Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Olyannyira megtudjátok győzni az embert az olajszóró hasznosságáról , hogy szinte könyvet tudnék írni már róla , de illusztrációként csak a ti általatok ide feltöltött képeket tudnám használni , mert a valóságban látott olajszóróval rendelkező vasak eddig mind egytől eggyig hót retek olajkosz volt a gumit is beleértve ! Továbbra is keresem azt a kenőccsel üzemelő vasat akivel csapatunk 200 plusszos kunkorit , és utána közösen elemezzük kinek mi csapódik le a felnire , esetleg egy fényképpel illusztrálni zsebkendő teszttel !?
Ez tetszik: "lazacszinü ingben mozgó állítólag emberszabású posztgarduális képzésen többször megbukott, müszaki analfabéta "managert"";-)
Akkor ugy latom ez worldwide specifikus es nem csak nalunk van igy
Többször szóba került már ez a feloldhatatlan ellentmondás...
Pont a japán mérnökök nekem a pl a gsxr és egyéb általam forgatott karbantartasi doksikban "heavy duty oil" kenőanyagot írnak elö a lánc kenésére...
Ezek után el lehet dönteni, hogy most akkor képben vannak vagy nem... Volt téma az is, hogy a honda a 750-esen kente is olajjal a láncot a saját rendszerével.
Amúgy Petyának kell igazat adnom...semmi értelme ilyen témát egy autó. motorszerelö szintröl megitélni, hogy mi folyik ma jármügyártás néven.
Èn ugyan rohadt messze vagyok a tüztöl, és az utóbbi 10 év fejlesztéseit már nem követem nyomon...csak a gyomrom forog töle...
Minap írtam az egyik posztomban, ha tényleg itt lenne az idö a fogyatkozó energiakészletek miatt, és környezetszennyezés miatt, akkor az elmúlt 30 évben miért híznak az autók, és miért nem értek el drasztikus tömegcsökkenést, meg fogyasztáscsökkenést???
Mert fél litert fogyasztó mozgó hokedlival nem veszed rá vásárlót cserélje le egy 0.4 liter fogyasztó sámlira...de színes karácsonykagömbökkel, meg bazári LED fényekkel, meg a emelet kényelemmel a sok tohonya tarhonyát rá tudják venni, hogy új modellért álljon sorba...Számomra ennyit jelent, hogy mit tudnak ma mérnökök, és mit lehet nagy profittal rámelegíteni a gyáva, lusta vásárlóra...
Régebbi viták során írtam, hogy egyes esetekben basznak mérnökök a javító módosításra, innovációra, mert egy 20 lábas kontinernyi doksit kell lekörmölni, meg 1000 órányi tesztet kéne megismételni, hogy átmenjen a módosítás...de legelőször meg kell gyözni egy lazacszinü ingben mozgó állítólag emberszabású posztgarduális képzésen többször megbukott, müszaki analfabéta "managert" hogy "ADJON PÈNZT" , mert van egy jó/jobb ötletünk...
Ma szerintem a járműgyártás nem ott kezdödik, hogy egy mérnökcsoportnak van egy korszakalkotó ötlete, hanem lobbisták sugallatára meg van határozva, hogy 2020-ig meg kell valósitani a nulla egész nagyon pici emmiszziót, meg 20% etanol az eladott üzemanyag piacon...aztán, hogy megvalósítható-e , vagy milyen áron az nem érdekes, a lényeg, hogy profit legyen...a korábbi vásárlónak meg minél több értékvesztéssel járjon az új modell piacra dobása.
Szóval a mérnökök nem siklanának el sok dolog felett, de ha nem adnak ra pénzt , idöt a cégtulajdonosok, és nem nyernek vele nagyobb piacot, akkor nem azon fognak dolgozni, hanem egy rendszeren, ami átveszi a balfasz soför felett az irányitást, ha vészhelyzet van pl...
Bármennyire is nevetséges, a gyártók a környezetvédelmi előírások miatt nem terveznek láncolajozót a motorjaikra. Az előírasok mérhetetlen szigorodását követve nem engedhetik meg hogy hivatalosan a motor emissziója növekedjen valami miatt, amikor a motor tervezésekor minden elképzelhetőt be kell dobniuk a csökkentésért. Ezért a kétségbeesett igyekezetért csinálták az ismert német márkák az emisszió hamisításokat, amivel nem régen buktak le. Az más kérdés, hogy egy liter lancfűrész olajat a motor 40-50e km-en használja el, míg egy fűrész az erdőn egy óra alatt 50m²-en elhasználja.
mivel akkor épült a gyár...
egy pár évet tévedtem...

https://katalogus.hasznaltauto.hu/opel/astra_1.4_gl-23517
szerintem olcsóbb volt, mert én az utolsó szériából akartam venni 2003 felé és az 2,2 milla volt a fapados kivitel
ezt nem tudtam. Én csak M1-et nézek meg cseh 2-őt...
a betamax legnagyobb hibája az volt hogy a sony nem engedte hogy pornót áruljanak rajta
aztán persze hogy a vhs lett a nyerő
amúgy a beta drágább volt meg volt valami sony jogdíj mizéria is


1991-ben az opel astra (mondjuk átlagos család számára elérhető átlagos autó) új ára kb 2 M Ft volt. Ugyanennyi volt egy vidéki városban egy (nagyobbnak tűnő) 55 nm-es lakás is. Az egyik örökéletre szólt sokaknak a másik max 20 évre.
Belegondolok , pl. én !
2 "kardán" kell a 2 oldalra mindkettő befelé forogna aztán már nem is kanyarodna az ember 2 féleképp
mivel 2 hajtás van lehetne vékonyabb is és mondjuk rugalmas is mint a fűkasza spirál nem kellene csukó és hasonló huncutcágok
kb 30 évnyi láncszett ára volna ez a konstrukció
szóval tuti megérné
Ejj ekecselek! Ha tudnad mi megy jarmugyartasban, tervezes es gyartas szinten akkor nem irnal ilyeneket.
De mindegy is, kar a szoert ugyerzem.
Mint például az NDK-ban a prototipus motorok vagy autók? Vagy nálunk a prototipus Ikarusok? Persze ott volt más is. Vagy a samsung moduláris tévéje? Külön van a vevő rész és hozzá választhatod a tetszőleges méretű kijelzőt?

Vagy amikor valami jó de eltűnik? Pl. Betamax video?
Jogos észrevétel. De kalandozzunk el egy kicsit. Mondjuk kitalálnának olyan anyagokat, hogy a kardán hajtás könnyebb lenne mint a láncos változat. És esetleg olcsobb is, mert mondjuk (még mindig kalandozunk) újra hasznosítható anyagból lennének. Lennének láncos hajtások ,ha a hajtási bólintásokat ki küszöbölnék?

Vagy mondjuk bevezetnék, hogy az autók karosszériája a forma 1-es tecnikán alapulna. Meg van a kép, hogy unokádnak a közlekedési muzeumban mutatnák, hogy látod Pistek a sárvédő felett az a a ROZSDA.

Messze vagyunk tőle? Hát nem tudom. 1991 kornyékén (nem emlékszem pontosan) bőrönddel rohangáltak nyugaton az üzletemberek. Az volt a mobil telefon. Az 26 éve volt. Belegondolunk van itt közülünk néhány emberi aki 25-30 éves motorral járja az utakat.
Őt én is ismerem ! K István !
egy csomó dolog nem azért van úgy tervezve mert jó, hanem mert ezt követelik meg a mérnököktől
van egy gépjárműmérnök ismerős, a németeknél lakik jó sok éve az mesélt csoda dolgokat az autóiparról
gondolom a motor se másabb
Nincs is sértődés , szívesen vitázok értelmes emberrel , sőt tesztelnék is egy ilyen olajszórót , csak épen nem úgy közlekednék ahogy megszoktam , mert a fejemben ott motoszkálna a kisördög ! A jawa-kon majd 70 éve kitalálták hogy a váltóház olajgőze olajozza a lengővillát , meg léteznek kenő automaták , meg hasonlók ! De a gyárban amikor tervezik fejlesztik a motorokat , minden részletre figyelve , pont egy ilyen ordító és kézenfekvő lehetőség felett siklanak el mérnökök százai ! Tudom te is gépészmérnök vagy , de gondolom a fejlesztő mérnökök japánban egy árnyalattal közelebb vannak a járműgyártáshoz ! És ha bebizonyítaná valaki milyen fontos nélkülözhetetlen az olajszóró a motoroknak , szerintem egypáran a harakirit is gyakorolnák a tisztességük megőrzése miatt !
annyi, hogy az egyikben neked kell nézni a szintet (classic) a az újban meg látod az átlátszó tartály miatt. (a mini is ugyanez csak ott külön van a tartály).

Rákérdeztem a pumpa ugyanaz mindegyikben.
Ha már valaki láncolajzóban gondolkodik.

Ugye van a vezérlés és olajtovábbítás témaköre.

Itt arról irnénk, hogy milyen lehetőségek vannak az olaj láncra juttatásának:
- K.István. féle egyedi megoldások (ehhez kell némi szerszám és gép szükséglet)
- Csabu féle tűs megoldás
- scottolier féle dupla injektor https://www.scottoiler.com/us/...
- prooiler féle dual injektor http://pro-oiler.nl/shop/index...
- pdoiler féle "kefés" megoldás: http://www.pdoiler.co.uk/mini%...
- a fentiekből ötletet merítve otthon alkotsz valamit
Szerintem azon nem sok mindent kell elemezni, videot készíteni, hogy ott ahol a lánc kényszerpályán mozog, ott nem kell azzal számolni, hogy lever valamit. Nem véletlen van pl az elsö képen a fej a gumi-vezetö vonala alatt, és a tü is olyan pontra mutat, ahol a lánckeréken kényszerpályán mozog a láncszem. Ahol be tud lebegni a lánc mert szabadon mozog, ott is rá van tartva annyit, hogy tisztában vagyok, hogy gyorsításkor kiflibe húzza a motorvázat-lengövillát a lánc. A leglazább állapotnál is messze van lánc pályájától a konzol. Ha volt is olyan hogy hozzáér a tesztek alatt, akkor is max egy kicsit megkarcolta a konzolt...aztán állítottam rajta...
Hidd el én is "kényes" vagyok a biztonságra...
A hasonlatok soha nem szerencsések, de innen nézve egy ilyen konzol a maga kockázatával olyan, mint mikor egy vasárnapi kalapos skodás (105) megítéli a "száguldozó" motorosokat, és azok kockázatát. Márpedig, ha megtanultál egyensúlyozni, és felelősségteljesen motorozni, akkor esetenként kisebb veszélynek vagy kitéve mint egy baba kalapos sofőr...(remélem nem túl erőltetett a hasonlat, és nem lesz belőle sok félremagyarázás által kommentár áradat.)
Mondjuk ha a nagytudásúak gondolkoznának mielőtt írnak minden "na majd én megmondom" szöveget látnák hogy üzemközben nem érhet oda a lánc semmihez.
Ha még azt is látta hogy villog a sárga lámpa akkor nem voltatok eléggé lapon :)
Én ezt el is hiszem , és azt is hogy még senkinek nem darálta be a kislánckerék , de ezt a fejemből nehezen tudnám törölni mikor hajlítgatunk a szerpentinen a szalagkorlát mellett ! A hétvégén elég peremen kanyarintva a vasakkal megcsúsztam egy homok folton , utánam egy zzr 1400 ugyan így neki az elektronika rögtön be is avatkozott / sárga lámpa villogás/ , azon az íven fordult amelyiken én , aztán még volt velünk 3 motor akik nem is látták azt a foltot . Szerencsénk volt hogy csúszás után betapadt a gumi , így csak egy kis szívdobogás volt perec helyett ! Szóval nem sok kell a bajhoz , jön az magától , nem még hogy én ekecseljek olyan holmit ami esetleg bajjal járhat ! Láttam videókat hogy a lánc mit csinál 300 környékén a lánckerekek körül , na oda minden kell csak a kéretlen berendezések nem ! Majd készítek ilyen videót , berakom a lánc mellé a kamerát és látható lesz miről beszélek én laikusként !
Mindenféle "arcoskodás" nélkül...Onnan nézve "bátorság", innen nézve kockázat - analízis, tervezés, tesztelés, fejlesztés...