Hétvégén volt egy kis tali Enesén , kb 250 moci ! Gondoltam elemzem a vita tárgyát ! Egyetlen egy olajzósat találtam , a felni baloldala egy retek olaj a gumi oldala is bőven , a jobb oldalon ordít a különbség ! De persze semmi gond , meglesz a 18 darab olajzó meg egy Dácia uborkás üveg már baszom is föl ! Két hét múlva Barátin tali , ott is óbszerválni fogom a témát ! Ja ezt is fényképeztem ha valaki komolytalannak gondolná !?
9-es beállítással kezdtem. 7-esel folytattam. Levettem 6-osra és most 4,5-ön áll.
A felni, gumi teljesen tiszta (sőt poros igy látszana rajta az olaj ha lenne, de nincs.)
ű
Viszont a középsztender utolsó 3 centije olajos. Ez azért érdekes, mert kefe olajozza a hátsó fogaskerék előtt, az olaj lecsapódás meg még előrébb van.
A modellezők használnak az üzemanyaghoz különböző méretű üzemanyagtartályokat. Többe kerül ugyan mint a Lada alkatrész, de pl a 100 ml tartály igen jó méretekkel rendelkezik. Rugalmas, könnyen eldugható bárhova. Mivel három csatlakozása van. így bármilyen állapotban rögzíthető, csak a szifoncsövet kell úgy vágni, hogy kifolyón a kenőanyag. A második a levegőző, a harmadik meg feltöltésre alkalmas egy kivezetett csövön keresztül. Ìgy nem kell kiszerelni, nyitogatni a tartályt.
A harmadik képen láthatóan az egyik megy a dupla tűs fejre , a szellőzőcsőre tettem egy "légszúrót", a harmadik meg a feltöltést imitálja. (A pumpás rendszerem egy kicsit el van bonyolítva az érzékeny-drága pumpa miatt. Mint látható, a szifoncsövön még van külön egy réz filter is.)
Nekem sem fért el a decis tartály,mert hátra nem tudom tenni mivel az ülés alatt van a kipufogó.
Én kínából rendeltem egy univerzális hátsó fékolaj tartályt ami kb.30 ml-es ez 1500km-re elegendő.
Ha annyira kicsi a hely, akkor ez azt jelenti hogy csak a tartály hidrosztatikai magassága használható mint nyomás. Akkor ha egymás mellé szerelem közvetlenül a tartályt, a szelepet és a tűt (akár közvetlenül egymás mellé), akkor vastagabb tűt alkalmazva tudom biztosítani a megfelelő mennyiséget. Kisebb talpnyomást vastagabb tűvel kompenzálva.
Csak hangosan próbálok gondolkodni, hiszen nem látom a motort. Volt aki úgy tudta elhelyezni a tartályát, hogy leszerelte a farok burkolatát, a tartályt a vázhoz rögzítette. A tartály tetejének furatát kifúrva vastagabb fúróval beleépített egy szilikoncső darabot a végén egy kivehető dugóval. A farok burkolatot visszaszerelve a tartály tetejéhez már nem fért hozzá, a tetőbe épített csôvön keresztül, fecskendővel tölti. Egy résen keresztül látja csak hogy mennyi a szint. Ezt úgyis nagyon ritkán kell csinálni. Nekem most kb harmadig van a tartály úgy, hogy tavaly nyáron töltöttem valamikor és egy évben 8 ezret megyek. Sok motornál macerás elhelyezni a tartályt sajnos, a helyek igen szűkek néhány típusnál.
Mert vannak motorok mint a Ze hatulja ami majdhogynem vízszintesen áll, ott ahová befer a pumpa vagy tartály. Ezért
Nekem most 6 on van a pumpa az azt jelenti hogy kb 2,5 percenként kap egy löketet a pumpa de ebből kell neki kb 3,4 nyitás mire egy csepp kerül az ecsetbe. Azaz kb 8-10 percenként kerül egy Lofasz méretű olaj csepp az olajzo végére. Sokszor én sem értem mi a fax ken benne de van rajta olaj..
Csepp és csepp között is különbség van. Egy kisebb tű kisebb csepptérfogatot is jelent, nemcsak ritkább cseppszámot. Magyarul: egy vékony réz csőről leszakadó csepp jóval nagyobb mint a 0,5-ôs tű mákszemnyi csepptérfogata. Tehát csak cseppszámról beszélni nem elegendő. Az egy perc és a 2,5 perc közötti idő a 0,5-ös tűre vonatkozik.
Az oké hogy fix térfogatokat nyom egy löketre és a viszkozitás hőfoktól függő hullámzása így nem játszik, de a tapasztalatom szerint az adagolás mennyisége egy elég széles sávban jó. Az esetemben egy perc alatt sok, 2,5 perc felett kevés a csepp. Tehát egyszer lőttem be tavasszal 2 percre, az nyáron lejön 1,5-re, összel visszemelkedik 2 -re. 2014 óta nem nyúltam hozzá. Tavasszal-nyáron-ősszel jó. Azóta amióta belőttem, hogy éppen pont mennyi a cseppszám, már nem is érdekel. Minél jobban belebonyolódtok, annál drágább és bonyolultabb lesz. Aztán majd ott lesz a sok szabályozási lehetőség és amikor belövitek a beállítást, utána nem fogjátok sehova állítani.
Ha ott van a jó öreg gravitáció, akkor miért gondolkodtok szivattyúban? Szelep nyitási idővel simán tudtok variálni adagolt mennyiséget, ha bonyolultabb adagolást akartok.
minden szett mellé (mint a neve is mutatja) komplett adják a rendszert. De külön is rendelhetsz bármit. Ha pumpát akkor pumpát, ha vezérlést akkor vezérlést. Szett tipustól függetlenül.
Nekem csak pumpán van, amiben 16.000 Ft-om áll. Tehát nem a komplett szett ára. De ha te ezt reálisan "szerintem reálisan ez 20 -22 körül menne el. De ez szigorúan az én véleményem" megveszed 20-ért akkor viheted. Én az árképzést arra irtam hog hol lesz használható a rendszer.
Szóval ha visszaküldöm a 16000-es pumpát és levonom a 3000 posta költséget akkor lesz 13.000 Ft-om. Ennyit meg meg ér nekem a nyugalom.
Az okfejtésed, érvelésed jó. Még a stílusod is. :)
Elfér a polcon a többi alkatrész között.
"Esetedben épp most ismered el hogy az a pumpa már volt használatban"
Ezt honnan veszed?
Ezt irtam (immáron kétszer):
"Van egy vadonatúj pumpám, sohasem használt. Csak pumpa"
Már csak az olvasási készséget kell fejleszteni.
Szóval megegyszer:
- rendeltem egy komplett szettet.
- légtelenítés nem sikerült elsőre jól (ekkor leveztem itt pár emberrel és a forgalmazóval)
- a forgalmazó (és itt egy páran esküdtek, hogy jónak kell lennie)
- a forgalmazó megigérte, hogy ha rendelek egyet tartalékba és a másikat visszaküldöm akkor visszaadja a pénzt
- összeraktam az első szettet (lesz ami lesz alapon)
- közben megrendeltem a második pumpát
- mire megjött a második pumpa az első is kilégtelenítette magát
- egy a második pumpa bontatlanul van a gumiszett, az olajok stb mellett.
Én azt hittem hogy Classic pumpát vetttél, mert amikor tanácsot kértél anno végig úgy jött le olyat akarsz, tehát joggal gondolhattam hogy classicot vettél amin meg a szabályozó elektronika alapból rá van kötve. Utána láttam hogy minit írsz itt ott, még akkor is azt gondoltam lehet csak elírtad, mert mint mondtam azt gondoltam classicot vettél.
Ezért volt a kérdés az elektronikára...
Én a helyedben vissza küldeném inkább hacsak nem akarsz tartalékba egyet, mert max buksz 3 ezret de vissza tréve a darabokban drágább a motor mint alkatrészenként kijelentésedre, ezt szerintem ennyiért nehéz lesz eladni.
Esetedben épp most ismered el hogy az a pumpa már volt használatban, és ismered a klassziszikust, veszel egy új motort csak a sarokig mész vele már buktál rajta pár száz ezret...
Nem bántásból és alkudozásból írtam amit írta a srác olvasta a kommentedet, újat fog venni, de én a helyedbe levontam volna a 29 ből a 3- 4 ezer postát 25- 26- abból még levontál volna szintén ennyit plusz az elektronika hiánya, szerintem reálisan ez 20 -22 körül menne el. De ez szigorúan az én véleményem!
Mint írtam, és rossz példa de pl makett adás vételnél a full bontatlan kitek cserélnek gazdát a bolti új ártól 4-5 stb ezerrel olcsóbban- és ezek csak bontott de új kitek.
Persze van az az ár amire azt mondja az ember hogy ne tovább akkor megmarad.
Mindenesetre köszönöm a válaszod!
Te valamit nagyon benéztél.
Privatban ezt irod."
Hali. Írtam az olajzo topicban. Havert lehet érdekelne a pumpa. Az elektronika is rajta? Akkor tuti jó? És mennyi lenne?
"
Szó nem volt komplett szettről, meg arról, hogy a haverodnak csak pumpa kell (mert elromlott vagy elektroműszerész és meg tudja csinálni az elektronikát.)
Nekem felesleges és segíteni akartam. Ha akarnám visszaküldeném és visszakapnám az árát. (Igaz a postaköltséget nekem kellene állnom.)
Az árképzésről meg annyit, hogy a komplett szettek mindig olcsóbbak mint ha darabokban veszed meg. Próbáld meg a motorod alkatrészenként összerakni.
Történet lényege, hogy megrendeltem a szettet és felszereltem. A pumpa csak nem akart működni (vagy legalábbis nem úgy nyomta az olajat mint ahogyan vártam) - pedig a csövek buborék mentesek voltak.
Az eladó korrekt volt, váltig állította, hogy a pumpának nem lehet baja, de küldjem vissza neki megnézi és megjavítja, ha hibás. Én nem akartam pumpa nélkül (de főleg motor nélkül) maradni, igy amig felszereltem közben megrendeltem az új pumpát, hogy addig se maradjak pumpa nélkül rendeltem egy másikat (Ha vissza küldöm természetesen visszaadja az árát.)
Mivel relére kötöttem (tévedésből hibás lábra) igy állandóan bekapcsolt állapotban volt és 2 óra után megjelent a lánc alatt az olajfolt (kilégtelenítette magát).
Szóval az elaldónak igaza volt (én voltam türelmetlen). A rendszer teszi a dolgát, felni, gumi teljesen olajmentes.
"
Általában mindig mosom ha haza érek, de most nem úgy jöttek ki a lépések. A bogarak persze eltávolítva az elejéről...
Az ujammal most húztam bele a vonalat, hogy az por....
A felni, gumi teljesen tiszta (sőt poros igy látszana rajta az olaj ha lenne, de nincs.)
ű
Viszont a középsztender utolsó 3 centije olajos. Ez azért érdekes, mert kefe olajozza a hátsó fogaskerék előtt, az olaj lecsapódás meg még előrébb van.
Vegyem még lejjebb a PDolilert?
A harmadik képen láthatóan az egyik megy a dupla tűs fejre , a szellőzőcsőre tettem egy "légszúrót", a harmadik meg a feltöltést imitálja. (A pumpás rendszerem egy kicsit el van bonyolítva az érzékeny-drága pumpa miatt. Mint látható, a szifoncsövön még van külön egy réz filter is.)
https://www.conrad.de/de/kunst...
Én kínából rendeltem egy univerzális hátsó fékolaj tartályt ami kb.30 ml-es ez 1500km-re elegendő.
Csak hangosan próbálok gondolkodni, hiszen nem látom a motort. Volt aki úgy tudta elhelyezni a tartályát, hogy leszerelte a farok burkolatát, a tartályt a vázhoz rögzítette. A tartály tetejének furatát kifúrva vastagabb fúróval beleépített egy szilikoncső darabot a végén egy kivehető dugóval. A farok burkolatot visszaszerelve a tartály tetejéhez már nem fért hozzá, a tetőbe épített csôvön keresztül, fecskendővel tölti. Egy résen keresztül látja csak hogy mennyi a szint. Ezt úgyis nagyon ritkán kell csinálni. Nekem most kb harmadig van a tartály úgy, hogy tavaly nyáron töltöttem valamikor és egy évben 8 ezret megyek. Sok motornál macerás elhelyezni a tartályt sajnos, a helyek igen szűkek néhány típusnál.
Nekem most 6 on van a pumpa az azt jelenti hogy kb 2,5 percenként kap egy löketet a pumpa de ebből kell neki kb 3,4 nyitás mire egy csepp kerül az ecsetbe. Azaz kb 8-10 percenként kerül egy Lofasz méretű olaj csepp az olajzo végére. Sokszor én sem értem mi a fax ken benne de van rajta olaj..
minden szett mellé (mint a neve is mutatja) komplett adják a rendszert. De külön is rendelhetsz bármit. Ha pumpát akkor pumpát, ha vezérlést akkor vezérlést. Szett tipustól függetlenül.
http://www.pdoiler.co.uk/mk3%20parts.htm
Nekem csak pumpán van, amiben 16.000 Ft-om áll. Tehát nem a komplett szett ára. De ha te ezt reálisan "szerintem reálisan ez 20 -22 körül menne el. De ez szigorúan az én véleményem" megveszed 20-ért akkor viheted. Én az árképzést arra irtam hog hol lesz használható a rendszer.
Szóval ha visszaküldöm a 16000-es pumpát és levonom a 3000 posta költséget akkor lesz 13.000 Ft-om. Ennyit meg meg ér nekem a nyugalom.
No inkább motorozzunk holnap.
Az okfejtésed, érvelésed jó. Még a stílusod is. :)
Elfér a polcon a többi alkatrész között.
"Esetedben épp most ismered el hogy az a pumpa már volt használatban"
Ezt honnan veszed?
Ezt irtam (immáron kétszer):
"Van egy vadonatúj pumpám, sohasem használt. Csak pumpa"
Már csak az olvasási készséget kell fejleszteni.
Szóval megegyszer:
- rendeltem egy komplett szettet.
- légtelenítés nem sikerült elsőre jól (ekkor leveztem itt pár emberrel és a forgalmazóval)
- a forgalmazó (és itt egy páran esküdtek, hogy jónak kell lennie)
- a forgalmazó megigérte, hogy ha rendelek egyet tartalékba és a másikat visszaküldöm akkor visszaadja a pénzt
- összeraktam az első szettet (lesz ami lesz alapon)
- közben megrendeltem a második pumpát
- mire megjött a második pumpa az első is kilégtelenítette magát
- egy a második pumpa bontatlanul van a gumiszett, az olajok stb mellett.
Én azt hittem hogy Classic pumpát vetttél, mert amikor tanácsot kértél anno végig úgy jött le olyat akarsz, tehát joggal gondolhattam hogy classicot vettél amin meg a szabályozó elektronika alapból rá van kötve. Utána láttam hogy minit írsz itt ott, még akkor is azt gondoltam lehet csak elírtad, mert mint mondtam azt gondoltam classicot vettél.
Ezért volt a kérdés az elektronikára...
Én a helyedben vissza küldeném inkább hacsak nem akarsz tartalékba egyet, mert max buksz 3 ezret de vissza tréve a darabokban drágább a motor mint alkatrészenként kijelentésedre, ezt szerintem ennyiért nehéz lesz eladni.
Esetedben épp most ismered el hogy az a pumpa már volt használatban, és ismered a klassziszikust, veszel egy új motort csak a sarokig mész vele már buktál rajta pár száz ezret...
Nem bántásból és alkudozásból írtam amit írta a srác olvasta a kommentedet, újat fog venni, de én a helyedbe levontam volna a 29 ből a 3- 4 ezer postát 25- 26- abból még levontál volna szintén ennyit plusz az elektronika hiánya, szerintem reálisan ez 20 -22 körül menne el. De ez szigorúan az én véleményem!
Mint írtam, és rossz példa de pl makett adás vételnél a full bontatlan kitek cserélnek gazdát a bolti új ártól 4-5 stb ezerrel olcsóbban- és ezek csak bontott de új kitek.
Persze van az az ár amire azt mondja az ember hogy ne tovább akkor megmarad.
Mindenesetre köszönöm a válaszod!
Privatban ezt irod."
Hali. Írtam az olajzo topicban. Havert lehet érdekelne a pumpa. Az elektronika is rajta? Akkor tuti jó? És mennyi lenne?
"
Szó nem volt komplett szettről, meg arról, hogy a haverodnak csak pumpa kell (mert elromlott vagy elektroműszerész és meg tudja csinálni az elektronikát.)
Nekem felesleges és segíteni akartam. Ha akarnám visszaküldeném és visszakapnám az árát. (Igaz a postaköltséget nekem kellene állnom.)
Az árképzésről meg annyit, hogy a komplett szettek mindig olcsóbbak mint ha darabokban veszed meg. Próbáld meg a motorod alkatrészenként összerakni.
04.22-én ezt irtam.
"Van egy vadonatúj pumpám, sohasem használt. Csak pumpa.
http://www.pdoiler.co.uk/mini%...
Történet lényege, hogy megrendeltem a szettet és felszereltem. A pumpa csak nem akart működni (vagy legalábbis nem úgy nyomta az olajat mint ahogyan vártam) - pedig a csövek buborék mentesek voltak.
Az eladó korrekt volt, váltig állította, hogy a pumpának nem lehet baja, de küldjem vissza neki megnézi és megjavítja, ha hibás. Én nem akartam pumpa nélkül (de főleg motor nélkül) maradni, igy amig felszereltem közben megrendeltem az új pumpát, hogy addig se maradjak pumpa nélkül rendeltem egy másikat (Ha vissza küldöm természetesen visszaadja az árát.)
Mivel relére kötöttem (tévedésből hibás lábra) igy állandóan bekapcsolt állapotban volt és 2 óra után megjelent a lánc alatt az olajfolt (kilégtelenítette magát).
Szóval az elaldónak igaza volt (én voltam türelmetlen). A rendszer teszi a dolgát, felni, gumi teljesen olajmentes.
"