hát akkor te valamit nagyon rosszul csináltál.én 6000-ként cserélek olajat(repsol megy bele)és kapok mellé ajándékba egy repsol lánc sprayt,és ez már így megy évek óta.egy forintot nem adtam ki spray-re.ja,és ki mire esküszik.a repsol spray pl.olyan mint ha szimplán olaj lenne.nem rakodik rá nem taknyosodik nem marad rajta por,ja,és nem is fröcsög.szépen teszi a dolgát.szóval összegezve,lánc ápolás 0-ft,ráfordított idő,nekem kb.500km-enként(de ez sincs kőbe vésve)1perc spray-zés.ezért én nem fogok ekkenteni ilyeneket a motoromra.
és RR MAN-nak igaza van,a túrásokat illetően.mire ők oda érnek,én már böfögök az első sörömtől.
Semmiféle lenézésről nincs szó. Az áll tőlem a legtávolabb. Azzal hogy észérveket írok, nem nézem le azt aki nem hiszi a soraimat. Ez nem esett túlzottan jól.
Nincs ebben semmi túlzás. Természetesen mindez attól függ, ki milyen módon áll hozzá a lánc ápoláshoz. Én 8 ezret megyek átlagban egy évben. 500 km-ként csak petrós ronggyal tisztítottam, fújtam, 1000km-ként alatta tepsivel leecseteltem és fújtam. Így ment el szezonban két spray és egy liter petró. Ez évi ~7e volt öt évig, vagyis cseréig ~35e ápolószer. Akkor hol itt a túlzás? Azt írtam és ezt fenntartom, hogy a lánc élete során majd egy másik szett ára megy rá ha valaki összeadja. ;)
Értem én hogy hisz benne,magam is jobb nak tartom mikor 3-4000 km-enként leszedem a kislánckerék deklijét.Ezt egy napsütéses vasárnap délutánra időzítem és 1 óra alatt eliminálom a ragacsot,amúgy nem sok van,hogy nagy gond legyen évekig rajta kell hagyni.
Na eközben elküldöm a láncspray gyártókat az annyukba.
Nos amikor kész van és lefujtam megnyugszom hogy a következő fél szezonban jó lesz és győz a lustaság,évi 8x befujom ha esik 10x és kalap-kabát.
Ezzel a metodussal bir 45-50e-re és 6-7 évet a lánc.Mire cserés lesz sanszos hogy már másnál kotlik meg így 6x 1700 forintot bukok a spray-n.
Majd ha már nem győz a lustaság rászánok pár hétvégét hogy beállítsam a scottoilert és lessz láncolajzóm.
Bár nem fogok senkit győzködni mit tegyen.
Pont errol beszeltem beindult a meggyozo-lenezo gepezet szerintem mindenki erti amit nyomni akar csabu de nem érdekli.
A szallas reszehez annyit fuznek..mikor az olajzos-turasok megerkeznek a szallasra mi mar tul vagyunk a vacsoran
Szerintem van némi félreértés aziránt, hogy egyáltalán miért kell fújkálni vagy olajozni a láncot. Van aki alapból leszarja és véletlenül pont annyit elmegy mint aki fújkálja és takarítja, az olajozás talán vitát sem érdemel, a legjobb, nem véletlenül kellett olajozni anno amikor még nem voltak gumigyűrűs láncok (még a tokozás nélkülieket is). Ha a lánc felépítését végignézi bárki és hozzá belegondol, hogy hol, miképp és miért kopik akkor nem nehéz belátni, hogy mi miért kell. Igaz, évek alatt már annyit beszéltünk róla, hogy naaa....
Én látom az előnyeit.De a szállásos részen jót röhögtem.
Életemben nem tisztogattam 700Km után.
És az említett spray mennyiség sem fogyott el.
Értem én hogy túlozni kell de ne essünk át a ló túlsó oldalára mert csak ellenkezést szül.
Nem érted te ezt az egészet. Vagy nem is akarod érteni. Nem baj, te dolgod. A ragacsra, ami már tele van az út porával, tisztítás nélkül ráfújod az új sprayt. A retek meg alatta marad. Ha a lánc életét számolod, ráfújsz 50e alatt egy másik lánc árát sprében. Két spré árában ott egy automata olajozó, ami nélküled végzi a dolgát. Nem kell csinálnod semmit. Nem fröcsköli a motort, ez tévhit. Egy szezonban megtöltöd kétszer. Én most fél tartállyal megyek, tavaly nyáron töltöttem. Azóta az van benne úgy hogy egy szezonban 8 ezret megyek. A lánc nem romlandó cikk, tehát állapottól függően cseréled, nem a kora alapján. Kurva olcsó és gondozásmentes az üzemeltetése, a lánc csillogóan tiszta, ráadásul 100 ezret elmegy. Több száz km után megérkezel a szállásra, elfoglalod a szobát, majd lemész, kibontasz egy sört és röhögsz a többieken, akik ott puceválnak. Ugyanis csak ráfújni az lófasz tisztítás nélkül. Aki ennek az előnyeit nem látja át, azt sajnálom.
hát szerintem éppen elég ha egy embernél van a több napos túrán.az én társaságomba nem okoz problémát,pláne hogy ingyen van a spray.érkezéskor este be van fújva és kész,ez pontosan annyi energiát emészt fel hogy az ember amúgy is körbenézi a motort hogy minden oké e rajta.
igazándiból a macera elkerülése a legfontosabb dolog
feltöltöd tavasszal aztán kb kitart egész nyáron, nem kell baszakodni a spray-vel x km után, nem kell cipelni a több napos túrákra nem fogja elkérni túra közben 15 ember stbstbstb
szerintem bizonyos emberek túl nagy ügyet csinálnak ebből a lánckenés mizériából.én 50000-nél cseréltem láncot,nekem annyit ér a motorom hogy 50e-ként új láncot dobjak rá.ne pedig egy idős 100e-ret futott lánccal menjek.és nem azt fogom számolni hogy így 135ft úgy meg két ezer.amúgy az olaj mellé adnak grátisz l.sprayt.szóval akkor az 0-ft.?és nem mindegyik olyan hogy azt a vastag fehér taknyot rakja rá.
youtube videón is volt 1x egy jo kis bemutato,h miként hat a porszem a láncra...
nagyitott nézetben apró darabkákat mar ki a porszem a fémböl...meggyöző volt.
tavaly nyár óta váltottam a láncápolási technikámon...
ahogy szükségét érzem (pár100 km-ként) kis ecsettel bekentem a láncot petróleummal jó bőségesen (csináltam egy spec ecsetet a lánc belsö oldalának kenésére u formára hajtogatott nyéllel )
majd letöröltem u sörtés ebayes lánckefével meg pamutronggyal fémtisztára...
végül motul v elf láncpaszta ment a görgöszemek és a fogaskerék felülete közé.
a motul paszta jobb,mert a kis kefével szépen betudom kenni a felületet...
volt láncspraym,azokat elajándékozgattam.
párhete elfogyott a petróleumom, átváltottam xado lánctisztito sprayre, de ha elfogy,ujra petroleumozok ecsettel.
erösen gondolkodok vmi láncolajzó szerkezet alkalmazásán. 2 doboz spray árát megéri nekem is...
stihl olajam meg van pár liter...
Elhiszem. Csak mindegyiknek van egy nagy baja. Az hogy minden por beleragad. Ezért lesz a fehér sprayból szürke, majd fekete. Atán fel is vastagodik a rittyó. A beleragadt portól meg úgy működik mint a csiszolópor. A csiszolópor meg a lánc halála. A lánc ugyanis nem nyúlik, hanem kopik. Az eredetileg kôr keresztmetszetű lyukaka a szegecselésnél oválisba kopnak és ezáltal a fogtávolságok megnőnek. Az olajfilmes felület pedig nem tapad, a szemcsék lecsúsznak róla.
Elfogadom hogy valaki hasznalja de erdekes modon aki hasznalja utana nehezen fogadja el ha valaki azt mondja koszonom nem
Higyjetek el a sprayk is fejlodtek vagy a motul láncpaszta is kivalo
Amúgy a Bandit fórum legnagyobb láncolajozó ellenes tagjának, Maxxynak 3 hete raktam fel a 2 spray árába kerülő fapadost. Kérdezzétek meg tőle nyugodtan, mi a helyzet. Pedig ha van piperkőc motoros, akinek a légy seggre ül a motorján, akkor az ő. Egy jó darabig háborúzott ellene, most csend van. Meg néha lebuzizza azt,akinek nincs. :D
Sportmotorra is nyugodtan mehet. Nem is látom értelmét-több éve és 16e km használat után hogy miért ne. Nem kell gondozni, nem fröcsköli a motort, gumit, felnit és dupla-tripla a futásteljesítmény. Kényelmes, nem kell láncot pucolni mert a retek használat közben nem tapad rá. Ettől jobb nincs.
Regen sok vita volt errol hogy kell e vagy nem. En velemenyem az hogy sportmotoron nem de a turasoknak inkabb erdemes. En is hayabusan befujom atlagosan 2-300km-enkent es a motorban van 49000 km most csereltem eloszor lancot. Olajzoval lehet elment volna 100at..gumigarniturat cserelek 10 ezrente 70ert. Lancgarnitura 50enkent 50 ezerert szerintem bele kell ferjen.. de ez az en velemenyem
dolgozom vele eleget,gyárilag úgy állítják hogy sokat kapjon,feleslegesen.igen,mi is úgy ellenőrizzük a lánckenést hogy a felhoz rakjuk,de nem rajzolunk vele,sőt egyáltalán nem kéne fröcsögnie a stihl olajnak.az csak azért van úgy állítva hogy kicsit többet kapjon mert ez az ellenőrzés legjobb módja.
és RR MAN-nak igaza van,a túrásokat illetően.mire ők oda érnek,én már böfögök az első sörömtől.