Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerelő barátom mesélte hogy akár blokkot is szerez hozzá 100ezerért, olyat ami még 100ezer km-t se futott. Olcsó hozzá minden és ha valaki nagyon csóró a bontós donorokból is életben tudja tartani fillérekért. Nagyon sokáig gyártották, rengeteg alkatrész van hozzá, ismerik a szerelők is nem egy bonyolult űrtechnika, szóval vannak azért előnyei is. Egy nagynyomású dízel ha megáll előfordulhat hogy mégegyszer ráköltik az árát, ez azért nem tartogat túl nagy meglepetéseket, olcsó, viszonylag nagy, és megy. Rákaptunk tavaly a biciklizésre, hátsó ülés lehajt két biciklit így simán elnyel a kombi, kitekerjük magunkat, bringa vissza aztán irány haza. Itthon meg elmeséljük hogy milyen jót bringáztunk a Tisza-tó körül tőlünk 100km-re
Fogalmam sincs,nekem igavono a statusz.
Ő dolga.
Hogy lehet ennyire belebuzulni egy G astrába??
Mivel ocsem nagyon astra maniakus nem volt nagy riziko bevallani a gep gatyaba razasat.
Neki egy 2000 es sedan van,az emlitett tarcsacsere,gyari ablakemelők a gyari kabelkoteg cserejevel,cupe lokharitok nagyfelni meg egy idoben angel lampak is voltak,a cupe komplett sport uleskeszleterol nem beszelve.
De volt neki egy komplett CD verzio pluss uleskeszlete is,az belekerult az enyembe.
Aszondta a blokkcsere se nagy dolog.
A spuri jó az egr re is állítólag ..
Az a baj, hogy a 30ezres olajcsere eljut az emberek tudatába, mert az olyan jól hangzik és gazdaságos is, de a "vagy évente" már kevésbé rögzül, aztán van aki 3év alatt megy annyit, az 3 tél, az alatt van azért néhány hidegindítás... az olaj savasodik, a motorban korróziók keletkeznek, aztán 100ezret se futott és csipkedi az olajat... persze aki 3évente cseréli az pont leszarja azt hogy mi van 100ezer km után. Bárcsak én is elérném egyszer ezt a fajta nemtörődömséget.
ugyvan...majdnem igy tudom én is...
és az ujakon a motorszám nincs irva,csak a motorkód...
Nem aprózta el!
nem mind,de nagy százalékuk.
nekem eddig 4db vvti volt , 3 ette az olajat.
2005aug.javitották a konstrukciót.
Az öreg 2x cseréltetett olajat a 65e alatt,akkoris márkakereskedés kitudja milyen olaját.
Szerinted?
EGR hibákról én is olvasgattam, sőt meg is kerestem hol van, ha esetleg netán... ha viszont jól értelmeztem inkább azoknál fordul elő amelyek eszik az olajat, ezért egyelőre nyugodt vagyok. Annyira bele voltam buzulva a Focusba, hogy arról mindent elolvastam, erről meg alig tudtam valamit amikor belebotlottam, rengeteg negatív vélemény van róluk, de inkább általánosítás, ha hamarabb olvasok ezekről lehet kizártam volna a típust. Még szerencse hogy nem tettem, az meg még nagyobb szerencse hogy nem futottam bele egy lestrapált példányba. A 30ezres olajcsere viszont nevetséges, lehet pont azzal vágják haza őket... én 10ezrenként lecserélem, előző német tulaj évente cserélte, 14ezer volt a leghosszabb amit ment egy olajcserével.
Igazából az ára miatt vettem meg,és a méret miatt,kombi volt.
Tipikus öreg autó.A szomszédban,komolyan.De nem a megkímélt fajta hanem a rémálom.
Öreg volt,ezért a városban megtört két autóst,ezért letiltották róla.
Takarítás ohne,javítást nem akart fizetni így csak tesséklássék csinálták meg,4 elem horpadt volt,szélvédő repedt.
Viszont garantált 65e km 500e--ért egy szett közepesen használt téligumivel.
Egy bontott sárvédő,zárhíd,lökhárítójavítás,majdnem k9rbefény és kasznismunk meg 3 nap takarítás után vállalható lótifuti céges mindenes lett belől.
Azóta eltelt 35e km alatt egy EGR szelepet kért meg egy halom szerelőt látott mire kiderítették.
Mert diagnosztika mindent rendben talált,csak mechanikailag volt szar az EGR.
És hiába ütötték ki az egr-t még az ecu-ból is akkoris rántott egyet 2-3e közt.Nem állt meg vagy ilyenek,egy apró rántás.
A színe sem szokványos, fekete metál de van benne egy kis lilás beütés ha rásüt a nap, klima, ABS, 6légzsák, elektromos ablak meg mittudom én... de nekem nem ez volt a lényeg hanem az állapot. A második generációs, de már ránc felvarrott, 2007-2008 környéki Focus azért még mindig jobban megdobogtatná a szívemet, de vagy szar volt amit néztünk, vagy olyan ára volt amit már nem tudtam kigazdálkodni, főleg azért mert hagyni kell pénzt a javításra is, használt autót csak úgy szabad venni.
Azt külön kérhették jonnan mert csak a dízel és az erősebb benyásakba volt tárcsa.
Öcsémé is fura listás volt mer alap változat volt tekerős ablakkal de klímás volt.

A full új H 1,6 100e alatt két féklámpaizzót egy garnitúra fékbetétet kért olajon és szűrőn kívül,az olajat nem eszi,saját kezűleg cseréljük.
Alegfurább az hogy a központizár távirányítójában az elem még gyári.
Az enyém gyárilag 4 tárcsás, nem volt túl nagy típus ismeretem, úgy hoztuk el hogy amit kipróbáltunk Focus a próbaúton hibajelet produkált, ezt meg akkor hozták... felrakták rá a P-s rendszámot aztán amikor kipróbáltam egyből tudtam hogy ez lesz az én autóm, le is foglalóztam gyorsan.
Ezt én is megerősíthetem, igaz jóval fiatalabb és még "csak" 155ezer van benne, de az 5W-30-as olajat sem eszi! Egy fél boltot elnyel a kombi és remekül mozgatja az 1,6-os motor a kasznit. Nagyon szerettem volna Focust, legalább 10-et néztem meg, mindegyikkel volt valami. Ezt még a németek rakták össze, a "lengyel" Astrákkal nincs tapasztalatom, ez is még csak egy éve van meg, de olajcsere és téli gumin kívül nem költöttem rá semmit. Egyáltalán nem bántam meg, sőt nagyon szeretem vezetni, a Puntóhoz képest egész komoly, főleg felszereltségben, bár a kis olasz is remekül teljesít, nem is adtuk el meghagytuk a gyereknek. Amikor hazahoztam az Astrát sokan vészmadárkodtak, főleg akik nagyobbat és szebbet vettek, azóta már volt amelyik fél millát locsolt rá, én meg csak hajtom, néha lemosom és bár elég konzervatív autó nekem a formája is tetszik, de főleg a színe, pedig használt szekérnél mindig az volt az utolsó szempont amit figyelembe vettem
Öcsém lomolt egy 25e-ért egy 1,8-as hátsó tengelyt.
Egy az egyben átmentette róla a fékeket.
Csak a 2db 20 centis fékcsövet és a kézifékkötelet cserélte,tárcsával,betéttel újra.
De nekem hátul dob van nem igen van probléma.
Öcsém is csak a kézifék miatt csinálta.
Meg a dizájn.
a fék tényleg nem az igazi, nekem kombi van eléggé taposni kell, az asszony corsája fele fékpedál nyomásra intenzívebben áll meg
és már 2 féle tárcsa volt fent mindegyikkel ilyen volt a fék
de ez nem azt jelenti hogy nem lehet satuzni, csak nyomni kell jobban, az 1200as zsigulihoz képest azért sokkal jobb
Ceges,a vezeto panaszkodik hogy taposni kell,meg hatul dobfek van.
Nana hogy kimeletes hasznalat volt.
Amugy ezeket a parametereket amit emlit a 4 g es 1 h barmelyike megugorja,gyujtaskapcsolot a 210e km es 17 eves g se csinalja.
baszki
nekem is ecotec 20 éves 230 van az órában(olaszból hozták 8 évesen 80ezer volt az órában) mi akár 350 is lehet
és nem eszi az olajat most hogy tettem dupla o-gyűrűt az olajbeöntőhöz így már ott nem tud folyni így 10ezer alatt nem megy el egy liter olaj se pedig a blokk olajos mert itt-ott ereszt szegényke(lassan cserélni kell szelepfedél tömítést mert a gyertyáknál is olaj van)
ja és 5w 40 olajjal járok ami azért hidegen is elég folyékony
a toyota meg hiába japán vannak fura dolgai 200ezer alatt egy csomó mindet csereberélni kell, részleteket nem tudok de munkatársaméknak 2 is van a háznál egyiket újonnan vették és mindig mondogatja mit csereberél bennük
Volt ceges G Astra 1.4 16V motorral. 10e km alatt legalabb 3 liter olajat evett. Pedig Motul 10W-50 volt benne.

Az Opelrol annyit, hogy mindene meghalt 130e km alatt. A gyujtaskulcsot nem lehett elforditani, nehab3 hengerrel indult, a klima kompresszora meghalt, stb. A feke dob volt hatul, taposni kellett, a motorja pedig harmat gyenge volt. Egy 1.4 VVTi motoros Toyota jobban megy, mint az 1.6 16V Opel, ez 100%. A G Astrank egy dombon alig ment fel, az erdi emelkedon volt 130as tempoja. Az 1.4 VVTi Corolla 170nel megy felfele 120rol gyorsulva.
7 ev es 180e km volt a hatar. Nekem a 6 eves kocsimban kicsereltek a blokkot ujra, kaptam uj katalizatort es le is papiroztak. Mindezt ingyen. A Toyota is hibazik, de akkor nem sunnyogja el, mint az Opel az Ecotec olajeveset.

Egyebkent a lehuzogyuru hibas konstrukcioja volt a hiba. Az uj dugattyun levo gyuruk masok, tobb es nagyobb az olajzofurat is. Az olajmennyiseget megnoveltek 4.3 literre a 3.8rol.

Amugy a 2003 elotti motorok voltak fokent a rosszak. Aminek a nivojan volt zold potty, azok mar mind uj szeriasak voltak.
"nem csak érzésben van különbség az olajok közt"

nem vagyok benne biztos, hogy a vizsgált tulajdonságok eltéréseit egy átlagos motoros észrevenné a saját motorját használva. Sőt, szerintem a nem átlagosak sem. De lehet, hogy tévedek.
(Kivéve a váltó, ott észre lehet esetleg venni, hogy egy nem megfelelő olaj esetén akadozik vagy nem finoman működik a szerkezet.)
Nem mindegyik fogyasztja, az enyémben közel 200e van, de nem kell utántölteni 1 év és 10e km után sem.
De tény, hogy típushiba. Mondjuk, ha valaki betartja az ajánlást és 5w-30-as olajat tölt bele, akkor elvileg később jön elő a dolog vagy egyáltalán nem.
Nameg vannak mindentudó ezerév bölcsességét magukban megtaláló nagy öregek is.