Hasonló, korrekt méréseken alapuló független labortesztet láttam már pl. telóolajokról is, ott is elég nagy szórás volt az elvileg ugyanolyan specifikációjú olajok közt. Ez is azt támasztja alá, hogy azért nem csak érzésben van különbség az olajok közt.
Lehet. A Castrol kapcsán (amivel szintén rossz tapasztalatom van) is felvetették már többen is, hogy biztos hamisított volt.
Nem tudom, de úgy vagyok vele, mint CBLaci a Shell Helix-szel, hogy ha egyszer megégetem magam, többet nem nyúlok a tűzbe. Különben is, mi a garancia, hogy ha egyszer hamisítottat adtak el nekem, akkor következőnek kifogom az originált?
Egyébként sem akarok nagyon kísérletezni, ha már van egy jól bevált, megbízható forrásból. Nem látom értelmét a váltásnak. A többi szinte mind "véletlenül"/kényszerhelyzet miatt került a motoromba.
Azt meg csak halkan teszem hozzá, hogy amivel rossz/közepes tapasztalatom volt, abból kettő (elvileg) hivatalos forrásból származott (a Putoline és a Castrol), saját logós márkakereskedésből, ami csak az adott márka termékeit forgalmazza. Nem webshop, meg aliexpress, meg hasonlók. A Motul 5100-at meg nem itthon vettem, hanem Németországban, annak is Magyarországtól az egyik legtávolabbi pontján, Aachen-ben. Úgyhogy nem valószínű, hogy a magyar olajhamisítók keze benne van a dologban.
De mint mondtam, ettől még nem kizárt, hogy hamis volt.
Már hogy tudnánk elmagyarázni? Egy érzetet? :)
Azt sem tudom elmagyarázni, milyen színű a pólóm, vagy hogy mit érzek az ujjamban, amikor leütöm ezt a billentyűt.
Motorozzál sokat, aztán majd megérzed. Vagy nem. :)
1999-2005nyár közötti toyota vvti 1.4-1.6-1.8 benzines motorok is ették az olajat elég szépen...1liter/15e km volt a gyári tűrés...volt ami 1,3litert evett 1000km alatt...gyürühiba miatt...ezért a toyota 8év vagy 160e kmig gariban cserélte a motorblokkokat javitottra..
de egy ügyes szaki 120ezerből megtudja csinálni ugy,h 0 az olajevés utána.
Én ezt a konkrét példát tudom (közvetlen munkatársamé volt a kocsi), a többit tényleg csak "hallomásból". Gondolom azóta javítottak a dolgon, különben senki nem venne Opelt.
Ez a hülye urban legend hogy beleivódott a népi agyba.
A 2000 környéki x16xel.Ez a delikvens.
Talán van öcsinek azóta meg a gép.Ha NAGYON tapossák 15000 alatt evett meg 1 litert.
10W40-ből.
Kibirható.Szelepszár szimeringnél a gyári tűrés így volt bekelkulálva.
Azóta megszámlálhatatlan verzió volt a blokkból spec az 1,4 sosemette,a H sem de a nép nem felejt mind olajevő.
Anno mikor megvette ma faék és őskövület puttó kis Feliciámat arra is írták hogy a VW blokkosak egy litert megehetnek 1000 km alatt- az ősrégi NSU lincensz Skoda blokkok meg fél litert 1000 km alatt, ettől függetlenül egy deci sem hiányzik olajcserétől olajcseréig, de még a faterék ősrégi Ladájából sem, no most akkor ezt hogy értelmezzem hogy egy csúcs Opel meg olajat eszik?
Egyik ismerős anno (20 éve?) szalonból vett zsírúj G-Astrát, és 1 liter fölött volt az olajfogyasztása 1000 km-enként. Fél éves korában gariban cserélték a komplett blokkot, az új beérte fél literekkel. A márkaszerviz széttárta a kezét, hogy ez mind ilyen....
Itt van egy teszt, amit független laborban végeztek ASTM szabvány szerint, tehát - elvileg - valós és pártatlan eredményt ad.
ebből számomra a fő tanulság, hogy API SN (ez a jelenlegi csúcs) szintet elérő olajok között is meglehetősen nagy különbségek tudnak lenni. http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf
Nem tudom, de úgy vagyok vele, mint CBLaci a Shell Helix-szel, hogy ha egyszer megégetem magam, többet nem nyúlok a tűzbe. Különben is, mi a garancia, hogy ha egyszer hamisítottat adtak el nekem, akkor következőnek kifogom az originált?
Egyébként sem akarok nagyon kísérletezni, ha már van egy jól bevált, megbízható forrásból. Nem látom értelmét a váltásnak. A többi szinte mind "véletlenül"/kényszerhelyzet miatt került a motoromba.
Azt meg csak halkan teszem hozzá, hogy amivel rossz/közepes tapasztalatom volt, abból kettő (elvileg) hivatalos forrásból származott (a Putoline és a Castrol), saját logós márkakereskedésből, ami csak az adott márka termékeit forgalmazza. Nem webshop, meg aliexpress, meg hasonlók. A Motul 5100-at meg nem itthon vettem, hanem Németországban, annak is Magyarországtól az egyik legtávolabbi pontján, Aachen-ben. Úgyhogy nem valószínű, hogy a magyar olajhamisítók keze benne van a dologban.
De mint mondtam, ettől még nem kizárt, hogy hamis volt.
Próbálok,kevés jött össze...........80e talán.
Azt sem tudom elmagyarázni, milyen színű a pólóm, vagy hogy mit érzek az ujjamban, amikor leütöm ezt a billentyűt.
Motorozzál sokat, aztán majd megérzed. Vagy nem. :)
Hisz a toyota elpusztíthatatlan,soseromlik el.
de egy ügyes szaki 120ezerből megtudja csinálni ugy,h 0 az olajevés utána.
A 8. opel ami a családban fut.
Úgy hogy jobban szerettem a kis fiatot.
A 2000 környéki x16xel.Ez a delikvens.
Talán van öcsinek azóta meg a gép.Ha NAGYON tapossák 15000 alatt evett meg 1 litert.
10W40-ből.
Kibirható.Szelepszár szimeringnél a gyári tűrés így volt bekelkulálva.
Azóta megszámlálhatatlan verzió volt a blokkból spec az 1,4 sosemette,a H sem de a nép nem felejt mind olajevő.
http://xado.hu/webshop/revital...
Belelököm és jön a kevesebb olajfogyasztás.
A többi nem mozgat.
A kupec meg ne hallja.
ebből számomra a fő tanulság, hogy API SN (ez a jelenlegi csúcs) szintet elérő olajok között is meglehetősen nagy különbségek tudnak lenni.
http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf
A TE dolgod!