Fékezvemenj be egy szűkebb kanyarba es maris megerzed, bar lehet az en seggem tul erzekeny erre. Nem volt se balesetes se berhelt, mindene tökéletes volt, kormánycsapágyra tippeltunk, csereltem, utana gumi, csereltem... elso futomu hibatlan volt, hatulja szinten, mindene. Egyszeren olyab mint egy negyevszakos gumi, jo ide is jo oda is de sehova sem jo igazan. Gsx,cb,fz ezek mind ilyenek.
Köszi Pisti, ez hasznos volt. Ezért is írtam, hogy csak feltételezek adatot, nem dolgozom ilyen vonalon. Viszont úgy gondolom, az indoklásom helyes azzal kapcsolatban hogy előbb ég le egy kuplung és forog ki egy kerék, minthogy a lánc "nyúljon".
Atlagos 525os lanc szakitoja 3-4 tonna a gyartok szerint. Ha kuplunggal kerekezel, rangatod, blokkolora fekezed a hatso kereket, akkor azert az odaver neki.
En nem ertem ezt a vazgeometria bajt. Nekem nem csavarodik. Lehet a tied egy berhelt balesetes volt. Ringen is lehet donteni ezerrel, anelkul, hogy barmi tekeredne a gerincemen kivul.
Az egy "picit" sok. 530-as láncok 41-44kN körül vannak, azaz 4 tonna felett.
Azt azt vesszük hogy egy 300kg mondjuk a motor motorossal akkor is több mint 10G gyorsulást is kibírna vízszintes irányban. (mondjuk lehet egy picit fals a számítás , mert nem közvetlen a lánccal húzzuk a motort, ott még a hátsó lánckerék, és kerék átmerő különbségéből adódóan van egy áttétel. Mondjuk ha nem mondom,még kifelejtik itt műszaki jegyzőkönyvből aztán megint győz a "többség"! ) (de ki lehet számol onnan is, hogy "felnőtt" (min 1000-es ) motorok olyan 120 Nm-t tudnak hátsó keréken a fékpados mérések szerint)
Egy észrevétel ehhez a témához: nem dolgozom mechanikai laborban, ennek ellenére egy nagy teljesítményű motorkerékpár lánc szakítószilárdságát 12-14 tonnára becsülöm. Ennek a borzalmas erőnek még csak a közelében sincs egy 200 lovas motor ereje. Belátható, hogy egy ilyen nagy szakítószilárdságú lánc megnyúlása tulajdonképpen hibás szóhasználat. A lánc nem nyúlik, hanem kopik: az eredetileg kör keresztmetszetű lyukak a szegecselésnél oválisak lesznek és a csaptávolságok ezáltal megnőnek. Mire akarok ezzel kilyukadni? Arra, hogy sokkal előbb csúszik meg egy kéttenyérnyi felületű kuplung, egy egytenyérnyi felületen érintkező hátsó gumi az aszfalton, mintsem a láncnak ez az igénybevétel bármit is számítana. Tehát egy hegyi túra, egy pályázás az nem téma neki. -Viszont a kenéstechnika annál inkább!
Mondjuk gyanítom nem ugyanazt értjük motorozás alatt. Elhiszem hogy a kis hornet jó városba közlekedni, csakhogy a közlekedés nekem nem élménymotorozás ;-)
Lehet oda-vissza linkelgetni kiugróan sportosra hangolt benzinest egy nehezebb TDI-hez de felesleges.
Jöhetnék gyorsulásos videóval amikor a kispolszkiba épített füstokádó lenyom egy 911-est az is felesleges.A TDI-ben a nyomaték ami megold mindent,a banditban is.
Csak engem ez hidegen hagy.
Nincs se TDI-m se banditom.
Jol mellé lőttél, mert évi 10-12ezret tekerek a motorba a jobbnál jobb osztrák szerpentinen. Még a gumi se stimmel, mert vágott slickel megyek :D
Varosban pedig nemmotorozok, itt meg nem divat a parkolos butulás.
MInt a legtöbb TDI is simán elmegy egy hasonló benines mellett.
De egy TDI nem pörög valami nagyot csak tol egyet rajtad és szúrod a következőt.
Pont mint a bandit.
Nem egy szupersport vaz, de szarnak nem mondanam.
Az egy "picit" sok. 530-as láncok 41-44kN körül vannak, azaz 4 tonna felett.
Azt azt vesszük hogy egy 300kg mondjuk a motor motorossal akkor is több mint 10G gyorsulást is kibírna vízszintes irányban. (mondjuk lehet egy picit fals a számítás , mert nem közvetlen a lánccal húzzuk a motort, ott még a hátsó lánckerék, és kerék átmerő különbségéből adódóan van egy áttétel. Mondjuk ha nem mondom,még kifelejtik itt műszaki jegyzőkönyvből aztán megint győz a "többség"! ) (de ki lehet számol onnan is, hogy "felnőtt" (min 1000-es ) motorok olyan 120 Nm-t tudnak hátsó keréken a fékpados mérések szerint)
A nagyvasnál fel szokták tüntetni a szakítószilárdságot.
http://nagyvas.hu/motoralkatre...
Jöhetnék gyorsulásos videóval amikor a kispolszkiba épített füstokádó lenyom egy 911-est az is felesleges.A TDI-ben a nyomaték ami megold mindent,a banditban is.
Csak engem ez hidegen hagy.
Nincs se TDI-m se banditom.
Varosban pedig nemmotorozok, itt meg nem divat a parkolos butulás.
Persze, mesélj még.
http://youtu.be/aHMoc5ZAuEE
De egy TDI nem pörög valami nagyot csak tol egyet rajtad és szúrod a következőt.
Pont mint a bandit.
http://youtu.be/OekvzmYxfY4?t=48s
Simán elveri gyorsulásban a 600-as szupersport gépeket.