Hát én sem.
Az olajok teszik a dolgukat, kennek és hűtenek, stb.. Nem tudom, hányan hajtanak olyan sokáig egy járművet és használnak olajokat annyi ideig, hogy megalapozott véleményt adhassanak. Nem beszélve laborvizsgálatokról.
Motorkerékpárnál a váltó működésénél valóban lehet némi különbség, de maga a motor tekintetében szerintem nincs ember, aki bizonyíthatóan megmondhatná, hogy melyik a "jobb" olaj.
Én az API szintet szoktam nézni /minél közelebb van az ABC végéhez, annál jobb/ :))., na meg a gyári ajánlást. (Versenymotorba szánt olajat épp ez utóbbi miatt nem rakok bele.)
És persze az sem árt, ha valamenyire márkás a termék.
A XADO nálam nem számít annak. Valahogy nincs bizalmam az ukránok iránt.
Autókhoz innen rendelek Pocses: https://filterabc.hu/motorkere...
Eddig még minden rendben volt. Van már motorkerékpár olajuk is, bár még nem túl nagy a választék de az eddigiek alapján bízok bennük, és van is olyan olajuk ami nekem tökéletes a Suzukiba.
Még az is lehet hogy Motult rendelek, ha már az ELF-ről nem sok tapasztalatot találok... de jó alternatíva lehet a Repsol is.
ezer közvetítőn át megy minden
pl a castrol(remélem nem keverem össze) nem is gyárt olajat csak egy forgalmazó cég
vagy akár a q8 hogy csak a név maradt, a gyártók már nem azok mint 20 éve voltak( pl itt 1-2 éve ismét más gyártja esett is a színvonal)
Én meg jól el vagyok az olcsó félszintetikus MOL-ossal: a teljesítményszintje bőven elég az én régi konstrukciójú, primitív vasamhoz, a kuplungolás és váltás mindig finom, akadásmentes vele (még közvetlenül olajcsere előtt is) és annyira olcsó, hogy senkinek eszébe nem jutna hamisítani. Ha a Honda Varadero-s srácok is ezt használják, akkor nekem miért ne lenne megfelelő?
Én többek között azért álltam át a Fuchsra mert ott közvetlen a magyarországi importőrtől lehet rendelni! Ugyanis a Silkolene. hu a hivatalos importőr oldala.
Ebben egyet értek, lehet nekem is ezért voltak vele nagyon rossz tapasztalataim bár a két olaj használata között eltelt egy év, úgyhogy nem tartom valószínűnek hogy ugyanabból az "eresztésből" származhattak...
Hát ehhez a rövid szösszenethez nincs mit hozzá tenni, teljesen egyet értek veled mindenben!
Amit hozzá tennék még- jó a Xado 10w- 40 olaja is, érzetre a Fuchs Comp4 et hozza simán + a revitalizáló benne még extraként.
Motul 5100 2x volt az ER5- ben e, hitvány egy olaj, és van olyan aki még egy Z 750 be is ezt rakja- jajj medve anyám!
Én is a Fuchs Pro 4 10w 40 XP olaját rakom a Z 750 S- be, nekem bejött, ehhez rakok még olajcsereként egy Xado motorba való revitalizálót, olyan 1000- 1500 km -vel az olajcsere után, hogy kissé "megkopjon" az olaj, mielőtt bele öntöm.
ha a nagykerbe már hamis megy akkor a bolt baszhatja a dolgot......
számla meg mindenhol megvan így a boltok védve vannak
a számlák legvégén meg vannak a csöves cégek akiktől semmi kártérítést nem lehet behajtani
Ezt én így nem mertem leírni, de furcsa hogy a CB 500ban is remekül teljesített pedig az tényleg egy precíz gép, aztán ugyanarról az olajról kicsit később már mindenfélét mondanak... emiatt is váltottam akkor Repsolra. Elvileg ma már kevésbé fordulhat elő, ha olyan helyről veszi az ember, legalábbis remélem fontos szempont az is, hogy mihez adják a nevüket, főleg ha az egy országosan elismert bolt.
Szia Smice!
A Motult 8-9éve ismertem meg, ismerősöm ajánlotta aki szintén lég-olajos Suzukihoz használta, aztán jött az Inazuma fórum ahol bátran ajánlottam én is, legtöbben át álltak rá és tőlük se hallottam negatív véleményt. A Motulba tettem legelsőnek revitalizálót, akkor úgy tűnt az a kombó a legjobb megoldás, egy időben nem lehetett kapni, szerencsére egyik szervizes kapcsolaton keresztül tudtam szerezni úgy hogy mértek ki hordóból. Aztán következett próbából a Repsol ami érzésre szintugyanaz volt mint a Motul, de a Xado alapolaja sem volt rossz. Később meglepődve hallottam hogy többen is panaszkodnak a Motulra, pontosabban az 5100-ra amit én is használtam. Akkor álltam le az ajánlgatásról, mert valószínűleg az én igénytelenebb légolajos gépemnek teljesen mindegy mit töltök bele, csak a gépkönyvi előírásnak legyen megfelelő, viszont egy finomabb gép mint pl. a vízhűtéses ER-5 már kevésbé szerette. Lehet az érzékszerveim is cserbenhagytak de én olajtól függetlenül ugyanúgy pontosnak éreztem a váltót, nem akadt soha, egyik olajból sem fogyasztott a motor szinte semmit, legalábbis pótolni nem kellett egyiket sem a 6ezres ciklus alatt. Egyedül a revitalizáló után éreztem egy olyan pozitív változást hogy hideg motornál szebben járt és csendesebb lett a hangja, ez viszont bármelyik olajnál igaz volt amihez adagolva lett.
Szerencsére ott ahol az Elf olajat találtam van Motul is, ha más nem megrendelem azt, abban én még nem csalódtam, esetleg annyit változtatok hogy 50-es melegoldali értékűt rendelek, nyáron az erdélyi hegymenetben előfordult már néhányszor a 130°C-os olajhőmérséklet, leginkább emiatt érdekelnének az Elf-el kapcsolatos tapasztalatok mert abból viszont csak 40-es van. A fullszintis olajokról annyit, hogy az nem való az én gépembe, sőt vannak akik csakis és kimondottan az ásványira esküsznek ezeknél a technikáknál.
Köszönöm a leírást neked is!
Én használtam Elf olajat, pontosabban most is az van a motorban, gyakorlatilag a csereperiódus végénél vagyok, úgyhogy egy kb. 6000 km-es tapasztalatom van vele. Igaz, nem a Moto 4 Road-dal, hanem a Vent Vert-tel (ami elvileg magasabb minőségi szintet képvisel). Ez lett a Kawasaki hivatalos olaja, és a Kawa szervízben ilyet öntöttek a motoromba a kérésem ellenére. Úgyhogy akaratlan tesztelő lettem. :)
Hát, röviden, nem vagyok lenyűgözve tőle. Szép szövegeket írnak, itt a sportmotor.hu-n is volt Elf-es cikk, de szerintem nagyobb a füstje, mint a lángja, én inkább látom ezt ügyes marketingkampánynak, mintsem valódi előnynek a többi jó nevű olajmárkával szemben.
A tapasztalatom persze erősen szubjektív, mi más lehetne, nem végeztem méréseket, leginkább olyanokra tudok alapozni, mint a motor hangja, járása, a felmelegedési hajlama, a kuplung, de legeslegfőképp a váltás érzete, mennyire darabos, akadós, esetleg van-e lyukat váltás, üres keresgélés (utóbbi még sose volt a motoromon, lyukváltás nagyon rossz olajjal viszont előfordul). Na meg hogy a tuljadonságai mennyire romlanak a 6000 km alatt, és milyen gyorsan.
Ezek alapján mondom, hogy az Elf nem rossz, de nem is a legjobb. Igazság szerint alig várom, hogy visszacseréljem Fuchs-ra, nekem az a favorit. A Fuchs fullszintetikusával ha hatosban begurulok a piroshoz, akkor a visszaváltás így történik: tak-tak-tak-tak-üres. Nincs keresgélés, nincs akadás, vajpuha érzet, és ezt 100-ból 100-szor megcsinálom, hidegben, melegben, a 6000 km végén is. Ezt eddig semmi más nem tudta, az Elf sem. Az Elffel kicsit akadósabb a váltó, kicsit nehezebb a váltás, kicsit határozottabban kell taposni. A Motul fullszintetikusától is rosszabb egy fokkal. Nem vészes, de érezhető, és előfordul bemelegedve, nem túlterhelve is, hogy váltanék, de akad.
Javára legyen mondva, hogy a téli hidegben is jól teljesített, nem vettem észre a nyárhoz képest minőségromlást, tényleg szinte ugyanolyan hamar melegszik, mint melegebb időben. A másik előnye, hogy a 6000 km alatt nem sokat romlott a teljesítménye, más olajok érezhetőbben elhasználódnak.
Nem tartom rossz olajnak, de talán pont a marketingfelhajtás miatt többet vártam volna tőle. Ha szerelőm megint meg nem viccel, akkor visszaváltok Fuchs-ra, és magamtól nem fogok többet Elf-et tenni a motorba.
Nálam - kizárólag motoros tapasztalat alapján - kb. ez a sorrend (kategórián belül is van sorrend, ami jobb, az lejjebb van):
Nem tetszettek:
Putoline félszint - nincs rá szó, mennyire gyűlöltem, szerintem előbb rakok étolajat a motoromba, mint mégegyszer Putoline-t
Castrol
Közepes:
Motul félszint (5100) - ha más nincs, és kényszerből csak ilyet tudok venni, akkor elfogadható, egyébként nem venném
Jó olajok:
Elf Vert Vent
Motul fullszint (7100)
Fuchs Silkolene szint észter alapú (Comp 4)
Csúcsok csúcsa:
Fuchs Silkolene fullszint észter alapú (Pro 4)
Lehet valamit kihagytam, most ennyi jutott eszembe. Mellékesen 2T-be próbálgattam MOL olajakat, nagyon jó tapasztalatom van vele, maximálisan elégedett voltam, abszolút magas minőséget képvisel, úgyhogy a MOL-t is ki merném próbálni simán, ha véletlen nem jutnék Fuchs-hoz. A 2T-ben a MOL előtt Repsol motorolaj volt (a hajtóműolaj meg nem tudom, micsoda, lehet az is Repsol), annál jobb volt a MOL. De 4T motorban még nincs vele valós tapasztalatom.
Hát ezt a véleményt nem osztom. Szerintem egyáltalán nem mindegy, milyen az olaj, igenis érzékelhető különbségek vannak köztük.
A guminál meg ez még fokozottabban igaz. Tapaasztalatom szerint nem hogy egyenletesebbek a vélemények, inkább sokkal változatosabbak: ott még inkább függ felhasználási módtól, motortípustól, terheléstől, útviszonyoktól, jellemző időjárástól hogy kinek milyen véleménye alakul ki egy gumiról. POnt a múltkor fejtegettük egy másik topikban, hogy sokszor még tapaszalt, hivatalos tesztelők, motoros újságírók is homlokegyenest ellentmondanak egymásnak meg akár egy motoros fórumon kialakult véleménynek. Szóval pont a guminál kell leginkább vigyázni a "Nektek melyik jött be?" kérdéssel, mert nagyon változatos és erősen szubjektív véleményeket fogunk hallani, amik nem biztos, hogy a mi esetünkre is igazak lesznek.
Az olajok teszik a dolgukat, kennek és hűtenek, stb.. Nem tudom, hányan hajtanak olyan sokáig egy járművet és használnak olajokat annyi ideig, hogy megalapozott véleményt adhassanak. Nem beszélve laborvizsgálatokról.
Motorkerékpárnál a váltó működésénél valóban lehet némi különbség, de maga a motor tekintetében szerintem nincs ember, aki bizonyíthatóan megmondhatná, hogy melyik a "jobb" olaj.
Én az API szintet szoktam nézni /minél közelebb van az ABC végéhez, annál jobb/ :))., na meg a gyári ajánlást. (Versenymotorba szánt olajat épp ez utóbbi miatt nem rakok bele.)
És persze az sem árt, ha valamenyire márkás a termék.
A XADO nálam nem számít annak. Valahogy nincs bizalmam az ukránok iránt.
Eddig még minden rendben volt. Van már motorkerékpár olajuk is, bár még nem túl nagy a választék de az eddigiek alapján bízok bennük, és van is olyan olajuk ami nekem tökéletes a Suzukiba.
Még az is lehet hogy Motult rendelek, ha már az ELF-ről nem sok tapasztalatot találok... de jó alternatíva lehet a Repsol is.
pl a castrol(remélem nem keverem össze) nem is gyárt olajat csak egy forgalmazó cég
vagy akár a q8 hogy csak a név maradt, a gyártók már nem azok mint 20 éve voltak( pl itt 1-2 éve ismét más gyártja esett is a színvonal)
Hát ehhez a rövid szösszenethez nincs mit hozzá tenni, teljesen egyet értek veled mindenben!
Amit hozzá tennék még- jó a Xado 10w- 40 olaja is, érzetre a Fuchs Comp4 et hozza simán + a revitalizáló benne még extraként.
Motul 5100 2x volt az ER5- ben e, hitvány egy olaj, és van olyan aki még egy Z 750 be is ezt rakja- jajj medve anyám!
Én is a Fuchs Pro 4 10w 40 XP olaját rakom a Z 750 S- be, nekem bejött, ehhez rakok még olajcsereként egy Xado motorba való revitalizálót, olyan 1000- 1500 km -vel az olajcsere után, hogy kissé "megkopjon" az olaj, mielőtt bele öntöm.
számla meg mindenhol megvan így a boltok védve vannak
a számlák legvégén meg vannak a csöves cégek akiktől semmi kártérítést nem lehet behajtani
http://youtu.be/JZLxVR5VLDE
A Motult 8-9éve ismertem meg, ismerősöm ajánlotta aki szintén lég-olajos Suzukihoz használta, aztán jött az Inazuma fórum ahol bátran ajánlottam én is, legtöbben át álltak rá és tőlük se hallottam negatív véleményt. A Motulba tettem legelsőnek revitalizálót, akkor úgy tűnt az a kombó a legjobb megoldás, egy időben nem lehetett kapni, szerencsére egyik szervizes kapcsolaton keresztül tudtam szerezni úgy hogy mértek ki hordóból. Aztán következett próbából a Repsol ami érzésre szintugyanaz volt mint a Motul, de a Xado alapolaja sem volt rossz. Később meglepődve hallottam hogy többen is panaszkodnak a Motulra, pontosabban az 5100-ra amit én is használtam. Akkor álltam le az ajánlgatásról, mert valószínűleg az én igénytelenebb légolajos gépemnek teljesen mindegy mit töltök bele, csak a gépkönyvi előírásnak legyen megfelelő, viszont egy finomabb gép mint pl. a vízhűtéses ER-5 már kevésbé szerette. Lehet az érzékszerveim is cserbenhagytak de én olajtól függetlenül ugyanúgy pontosnak éreztem a váltót, nem akadt soha, egyik olajból sem fogyasztott a motor szinte semmit, legalábbis pótolni nem kellett egyiket sem a 6ezres ciklus alatt. Egyedül a revitalizáló után éreztem egy olyan pozitív változást hogy hideg motornál szebben járt és csendesebb lett a hangja, ez viszont bármelyik olajnál igaz volt amihez adagolva lett.
Szerencsére ott ahol az Elf olajat találtam van Motul is, ha más nem megrendelem azt, abban én még nem csalódtam, esetleg annyit változtatok hogy 50-es melegoldali értékűt rendelek, nyáron az erdélyi hegymenetben előfordult már néhányszor a 130°C-os olajhőmérséklet, leginkább emiatt érdekelnének az Elf-el kapcsolatos tapasztalatok mert abból viszont csak 40-es van. A fullszintis olajokról annyit, hogy az nem való az én gépembe, sőt vannak akik csakis és kimondottan az ásványira esküsznek ezeknél a technikáknál.
Köszönöm a leírást neked is!
Én használtam Elf olajat, pontosabban most is az van a motorban, gyakorlatilag a csereperiódus végénél vagyok, úgyhogy egy kb. 6000 km-es tapasztalatom van vele. Igaz, nem a Moto 4 Road-dal, hanem a Vent Vert-tel (ami elvileg magasabb minőségi szintet képvisel). Ez lett a Kawasaki hivatalos olaja, és a Kawa szervízben ilyet öntöttek a motoromba a kérésem ellenére. Úgyhogy akaratlan tesztelő lettem. :)
Hát, röviden, nem vagyok lenyűgözve tőle. Szép szövegeket írnak, itt a sportmotor.hu-n is volt Elf-es cikk, de szerintem nagyobb a füstje, mint a lángja, én inkább látom ezt ügyes marketingkampánynak, mintsem valódi előnynek a többi jó nevű olajmárkával szemben.
A tapasztalatom persze erősen szubjektív, mi más lehetne, nem végeztem méréseket, leginkább olyanokra tudok alapozni, mint a motor hangja, járása, a felmelegedési hajlama, a kuplung, de legeslegfőképp a váltás érzete, mennyire darabos, akadós, esetleg van-e lyukat váltás, üres keresgélés (utóbbi még sose volt a motoromon, lyukváltás nagyon rossz olajjal viszont előfordul). Na meg hogy a tuljadonságai mennyire romlanak a 6000 km alatt, és milyen gyorsan.
Ezek alapján mondom, hogy az Elf nem rossz, de nem is a legjobb. Igazság szerint alig várom, hogy visszacseréljem Fuchs-ra, nekem az a favorit. A Fuchs fullszintetikusával ha hatosban begurulok a piroshoz, akkor a visszaváltás így történik: tak-tak-tak-tak-üres. Nincs keresgélés, nincs akadás, vajpuha érzet, és ezt 100-ból 100-szor megcsinálom, hidegben, melegben, a 6000 km végén is. Ezt eddig semmi más nem tudta, az Elf sem. Az Elffel kicsit akadósabb a váltó, kicsit nehezebb a váltás, kicsit határozottabban kell taposni. A Motul fullszintetikusától is rosszabb egy fokkal. Nem vészes, de érezhető, és előfordul bemelegedve, nem túlterhelve is, hogy váltanék, de akad.
Javára legyen mondva, hogy a téli hidegben is jól teljesített, nem vettem észre a nyárhoz képest minőségromlást, tényleg szinte ugyanolyan hamar melegszik, mint melegebb időben. A másik előnye, hogy a 6000 km alatt nem sokat romlott a teljesítménye, más olajok érezhetőbben elhasználódnak.
Nem tartom rossz olajnak, de talán pont a marketingfelhajtás miatt többet vártam volna tőle. Ha szerelőm megint meg nem viccel, akkor visszaváltok Fuchs-ra, és magamtól nem fogok többet Elf-et tenni a motorba.
Nálam - kizárólag motoros tapasztalat alapján - kb. ez a sorrend (kategórián belül is van sorrend, ami jobb, az lejjebb van):
Nem tetszettek:
Putoline félszint - nincs rá szó, mennyire gyűlöltem, szerintem előbb rakok étolajat a motoromba, mint mégegyszer Putoline-t
Castrol
Közepes:
Motul félszint (5100) - ha más nincs, és kényszerből csak ilyet tudok venni, akkor elfogadható, egyébként nem venném
Jó olajok:
Elf Vert Vent
Motul fullszint (7100)
Fuchs Silkolene szint észter alapú (Comp 4)
Csúcsok csúcsa:
Fuchs Silkolene fullszint észter alapú (Pro 4)
Lehet valamit kihagytam, most ennyi jutott eszembe. Mellékesen 2T-be próbálgattam MOL olajakat, nagyon jó tapasztalatom van vele, maximálisan elégedett voltam, abszolút magas minőséget képvisel, úgyhogy a MOL-t is ki merném próbálni simán, ha véletlen nem jutnék Fuchs-hoz. A 2T-ben a MOL előtt Repsol motorolaj volt (a hajtóműolaj meg nem tudom, micsoda, lehet az is Repsol), annál jobb volt a MOL. De 4T motorban még nincs vele valós tapasztalatom.
A guminál meg ez még fokozottabban igaz. Tapaasztalatom szerint nem hogy egyenletesebbek a vélemények, inkább sokkal változatosabbak: ott még inkább függ felhasználási módtól, motortípustól, terheléstől, útviszonyoktól, jellemző időjárástól hogy kinek milyen véleménye alakul ki egy gumiról. POnt a múltkor fejtegettük egy másik topikban, hogy sokszor még tapaszalt, hivatalos tesztelők, motoros újságírók is homlokegyenest ellentmondanak egymásnak meg akár egy motoros fórumon kialakult véleménynek. Szóval pont a guminál kell leginkább vigyázni a "Nektek melyik jött be?" kérdéssel, mert nagyon változatos és erősen szubjektív véleményeket fogunk hallani, amik nem biztos, hogy a mi esetünkre is igazak lesznek.