Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miért lenne felesleges? Egy modern, pl. SN szintű olaj minden tekintetben többet nyújt, mint egy ósdi olaj. Jobban ken, jobbak a hővezető tulajdonságai, hatékonyabban lebegteti a szennyeződéseket, kevesebb lerakódást tesz lehetővé, nem savasodik annyira, stb.
Szerintem ez évi pár ezer többletkiadást megér.
Most nézem milyen géped van, az meg főleg megérdemli :))
minek váltanál? ha egy régi motorod van,akkor annak logikusan nem is lehet jövőbeni olajelőirása....ha sg-t ir elő,akkor maradhatsz nyugodtan annál.....az esetleges későbbi minősitésre váltás csak hab a tortán...nem rontod el vele a motorodat,de az előirt sg-vel sem..hisz azt irják neked elő...nyugodtan használhatod továbbra is...
Ha a gépköny szerint jó az sg akkor felesleges jobb minősítésűt beletenni
A "mert a motorod megérdemli" szöveg simán csak arra irányul hogy költs többet a semmiért
http://olajcentrum.hu/

Tőlük szoktam vásárolni olajat + szűrőt is. Folyamatosan vannak akciók, online rendelés, majd személyesen átveszem.
SG, ezek után tényleg lehet váltok...
Az ENI olajnak mi az API minősítése? SG? Mert ha az, akkor az egy ósdi olaj, biztos nem tölteném a motoromba.
A Motul 7100 API SN, vagyis a csúcs... 3 literrel számolva a Motul felára kb. 7-8 ezer Ft. Évente, vagyis havi 600 Ft. És cserébe kapsz egy modern olajat, nem egy kb. 30 évvel ezelőtti színvonalút.
http://www.pqiamerica.com/devi...
A Q8 kb akkor volt kuvaiti cucc amikor még a pápa lenfyel volt
Azóta más van benne
Ráadásul ha minden igaz múlt évtől még jobban leadta mert ismét más töltögeti
Én már átváltottam elf-re pedig q8 olaj volt már a zsugulimban is 20 éve
Q8-at kocsiba használok, de évek óta csak azt, nagyon meg vagyok vele elégedve. Ez egy kuvaiti könnyű olaj, szereti nagyon az autom. Ára közepes, elfogadható. Motorba viszont Motult-t raknék, ha nem lenne olyan kurva drága. Mivel a gyári ajánlott Eni 10W60 csak 2000,- Ft/liter, ezért azt használom. Nincsen vele gondom. A Motulnak a félszintetikusát dicsérték agyon a ceglédi ducatinál, viszont a 10W60-as szintetikusáról rosszakat is olvastam. Az Elf olajjal meg volt akinek csúszott a kuplungja....
Hali!A Motul olajjal nem nagyon tudtok mellényúlni.Minőségben talán a legjobb és csak két helyen gyártják Europába.Franciáknál és az Olaszoknál tehát két helyen.A többit számtalan helyen gyárthatják és ezért könnyebb hamisítani.Nehezebben lekövetni.
A Repsol lehet, hogy jobb, ha hamisitvany... :) Az eredeti is egy szar.

Amugy nem kell olcso webshopozni. Felmesz a Motul honlapjara, megnezed, hogy kik a hivatalos magyar importorok. Majd toluk megveszed webshop alatti aron eredetiben.
én is láttam ilyen nav-os videót. a szakálmetálos 10w40 Q8 sbk meggyözö... 1400ért nemsok.
Múlt évben a tv mutogatta hogy még a hordós olajokat is hamisították hegyekben állt a különböző márkájú hordó
Mindent ott hamisítottak hordót vonalkódot számlát....
Unixtol vettem direkt Nehogy hamisított legyen.Ennek ellenére ki tudja
Vélhetően nem a Repsol meg a Castrol a sz*r, hanem ennek a két márkának a kétharmada itthon hamisítvány. Gondolom olcsó webshopból vetted te is, és nem volt szerencséd.
Én MOL-t használok, az olcsó, elég jó, és nem hamisítják.....
Akkor nem csak nekem van ilyen jellegű tapasztalatom a repsolal!Nem érte el a 3000km se azt lecseréltem
igen...sbk jelzésű a q8 olaj...
Q8-at és Elf-et is raktam a hornetba, mind a kettőnek sbk volt a neve ha jol emlekszem, mind a kettővel jó volt a váltó és szép hangja volt a motornak, mint a motullal, egyedul a repsollal volt szar minden.
majd vmikor nyár elején...
mult szept raktam bele eneost és csere ota 1300km ment bele.
vettem 3l totalt,majd belerakom ha eljö a 24e km.
amugy a töltet dátuma 2016.10.24.
Az, hogy megvan a minosites, a minimum. Az ilyen, minositesnek megfelelo, olajak kozott is van kulonbseg. Sokszor meg egyik-masik gyarto sajat termekei kozott is nagy a kulonbseg. Nekem pl a Motul 5100 annyira nem valt be, amig a 7100bol nem fogy lathato mennyiseg es a valto se csattog vele.

Nem mondom, hogy rossz a Total vagy a Q8 feltetlen. De nem sok infoja van a motorosoknak ezekrol. Ezert inkabb mindenki marad a bevalt markaknal.

Hasznos lenne, ha velemenyt tudnatok mondani a tobbi olajrol is. Pl mennyire valt be a Total? Milyen volt a valtas, kuplung, stb?
ha megvan a minösités,akkor miért ne?
nekem most eneos van benne...következöleg Q8 v mol lesz...azok vannak itthon.
Én totál nem veszek belőle.
Gyanítom, hogy nem a 4 milliós, nullkilométeres gépekbe fogják venni...
nekem sj rémlik meg ma2...sajna nem fotoztam le a hátulját...
csak API SH minősítésű, ezért inkább csak öreg motorokba való.
jelenleg API SN-nél tart az olajipar.
http://www4.total.fr/Cameroun/...
ha esetleg vkit érdekel,ma láttam ezt az olajat a szigetsztmiklosi auchanban, sárga matricás(akciós) 999ft/l