Miért lenne felesleges? Egy modern, pl. SN szintű olaj minden tekintetben többet nyújt, mint egy ósdi olaj. Jobban ken, jobbak a hővezető tulajdonságai, hatékonyabban lebegteti a szennyeződéseket, kevesebb lerakódást tesz lehetővé, nem savasodik annyira, stb.
Szerintem ez évi pár ezer többletkiadást megér.
Most nézem milyen géped van, az meg főleg megérdemli :))
minek váltanál? ha egy régi motorod van,akkor annak logikusan nem is lehet jövőbeni olajelőirása....ha sg-t ir elő,akkor maradhatsz nyugodtan annál.....az esetleges későbbi minősitésre váltás csak hab a tortán...nem rontod el vele a motorodat,de az előirt sg-vel sem..hisz azt irják neked elő...nyugodtan használhatod továbbra is...
Ha a gépköny szerint jó az sg akkor felesleges jobb minősítésűt beletenni
A "mert a motorod megérdemli" szöveg simán csak arra irányul hogy költs többet a semmiért
Az ENI olajnak mi az API minősítése? SG? Mert ha az, akkor az egy ósdi olaj, biztos nem tölteném a motoromba.
A Motul 7100 API SN, vagyis a csúcs... 3 literrel számolva a Motul felára kb. 7-8 ezer Ft. Évente, vagyis havi 600 Ft. És cserébe kapsz egy modern olajat, nem egy kb. 30 évvel ezelőtti színvonalút. http://www.pqiamerica.com/devi...
A Q8 kb akkor volt kuvaiti cucc amikor még a pápa lenfyel volt
Azóta más van benne
Ráadásul ha minden igaz múlt évtől még jobban leadta mert ismét más töltögeti
Én már átváltottam elf-re pedig q8 olaj volt már a zsugulimban is 20 éve
Q8-at kocsiba használok, de évek óta csak azt, nagyon meg vagyok vele elégedve. Ez egy kuvaiti könnyű olaj, szereti nagyon az autom. Ára közepes, elfogadható. Motorba viszont Motult-t raknék, ha nem lenne olyan kurva drága. Mivel a gyári ajánlott Eni 10W60 csak 2000,- Ft/liter, ezért azt használom. Nincsen vele gondom. A Motulnak a félszintetikusát dicsérték agyon a ceglédi ducatinál, viszont a 10W60-as szintetikusáról rosszakat is olvastam. Az Elf olajjal meg volt akinek csúszott a kuplungja....
Hali!A Motul olajjal nem nagyon tudtok mellényúlni.Minőségben talán a legjobb és csak két helyen gyártják Europába.Franciáknál és az Olaszoknál tehát két helyen.A többit számtalan helyen gyárthatják és ezért könnyebb hamisítani.Nehezebben lekövetni.
A Repsol lehet, hogy jobb, ha hamisitvany... :) Az eredeti is egy szar.
Amugy nem kell olcso webshopozni. Felmesz a Motul honlapjara, megnezed, hogy kik a hivatalos magyar importorok. Majd toluk megveszed webshop alatti aron eredetiben.
Múlt évben a tv mutogatta hogy még a hordós olajokat is hamisították hegyekben állt a különböző márkájú hordó
Mindent ott hamisítottak hordót vonalkódot számlát....
Vélhetően nem a Repsol meg a Castrol a sz*r, hanem ennek a két márkának a kétharmada itthon hamisítvány. Gondolom olcsó webshopból vetted te is, és nem volt szerencséd.
Én MOL-t használok, az olcsó, elég jó, és nem hamisítják.....
Q8-at és Elf-et is raktam a hornetba, mind a kettőnek sbk volt a neve ha jol emlekszem, mind a kettővel jó volt a váltó és szép hangja volt a motornak, mint a motullal, egyedul a repsollal volt szar minden.
majd vmikor nyár elején...
mult szept raktam bele eneost és csere ota 1300km ment bele.
vettem 3l totalt,majd belerakom ha eljö a 24e km.
amugy a töltet dátuma 2016.10.24.
Az, hogy megvan a minosites, a minimum. Az ilyen, minositesnek megfelelo, olajak kozott is van kulonbseg. Sokszor meg egyik-masik gyarto sajat termekei kozott is nagy a kulonbseg. Nekem pl a Motul 5100 annyira nem valt be, amig a 7100bol nem fogy lathato mennyiseg es a valto se csattog vele.
Nem mondom, hogy rossz a Total vagy a Q8 feltetlen. De nem sok infoja van a motorosoknak ezekrol. Ezert inkabb mindenki marad a bevalt markaknal.
Hasznos lenne, ha velemenyt tudnatok mondani a tobbi olajrol is. Pl mennyire valt be a Total? Milyen volt a valtas, kuplung, stb?
Szerintem ez évi pár ezer többletkiadást megér.
Most nézem milyen géped van, az meg főleg megérdemli :))