Kapott szűrőt meg benzincsapot is, mert áttettem a simsonombol, deee azt még hadd kérdezzem meg, hogy hogyan toljam be 1-esbe? Mert kettesbe alkapja az 1000 ford./percet, de aztán nemtom huzni neki mer ha megállok a tolással akkor leáll. Ha ma 1-esbe akarom betolni, akkor meg csak csúszik a háccsó' kerék. Valaki nyomja közbe a hátulját? vagy? Választ lécci, kösszi
Hali!Az akksi nélküli betolásról csak annyit hogy szerintem be lehet
azért mondom ezt mert mi meg haverom faterjának a ts-ét szedtük elő kb olyan 6-7 éve és az is ott állt már a pincéjükben egy jó ideje!
Ott is volt 1 szakértő ember aki megmondta hogy a betolóállás az ott van.....persze hogy nem az volt na mind1,aztán a másik haver mondta hogy toljuk ketten ő majd felül rá és tekergeti a kapcsolót!Úgy is lett és be is indult!Szóval szerintem az a 6 voltos akksi nem volt valami jó kb 8-10 év állás alatt eléggé lemerülhetett
Még annyi hogy ha használni akarod hosszabb távra én azért a főtengely szimeringeket kicserélném biztos ami biztos nem valami nagy pénzösszeg + ha rozsdás a tank akkor 1 benzinszűrő is kijárna neki
Akksi nélkül nem fog beindulni, az olajat a blokk alján lévő leeresztő csavar kitekerésével tudod leengedni. A feltöltési mennyiséget nem tudom, azt majd más megmondja, a kiput nem kell szétszedni, hacsak nincs annyira tele kosszal, hogy teljesen el van tömődve. A karbit szedd szét, és alaposan takarítsd, minden fúvókát fújass ki. Ha a tank rozsdás akkor azt is mosd ki, és friss benzin legyen benne, nehogy a 20 évvel ezelőttivel próbáld beindítani, mert nem fog menni. Gyújtáskapcsolóhoz meg anynit, hogy olyan állásban legyen, ahol világít a töltés és az üres visszajelző. De ha kiveszed a gyertyát és próbálgatod, hogy melyik állásban van szikra, úgy is rálehet jönni. Ha már a gyertyát kivetted azt is pucold meg, vagy tegyél bele újat.
Most egy elég hosszú történetet fogok közölni, de ha minden jól megy akkor egy működő MZ TS 125 -ös lessz a vége.
Na szóval. Apukám vett egy motort 1980-körül. (Mz TS 125) Két évig használta, ment rendesen minden, 1x elcsúszott, 1x meg belement az árokba de a motornak nem lett semmi baja, ezt csak úgy megemlítettem. Olyan 1990-körül 8 év állás után megpróbálta beindítani, és sikerült is neki. 1995-ben a világra jöttem... Már 6 éves koromban is mindig ki akartam szedni az MZ-t a papám sufnijából, ami azóta elő se lett tolva, mivel a 8 év állás utáni betolás után apukám úgy gondolta, hogy szétszedni az elejét, és felújítja, hát a szétszedésig jutot...Szoval 15éves koromra elég erőt gyűjtöttem hozzá, hogy nagy erőfeszítések árán, első kerék híján, kihalásszam a pókhálótengerből. Rá körülbelül 1 hétre haza is hoztuk a csodát, aztán csak állt 1 hónapig, mert megkérdeztem az 1-ik haveromat és aztmondta, hogy legalább 50 ezret kéne rákölteni, és a simsonommal is foglalkozni kellet...Eljött az évvége, 4,5-4,6-os átlag, jólvan fiam választhacc 1 motort mert meglett a 4,5. Ki is választottam 1 király Apriliát, nagyon faján ( xd ) nézett ki, de kiderült h több mint 100 at kell rá költeni +-ba a szervizre, na mind1 ez már 1 másik történet....Szóval ugy gondoltam, hogy mivel a szétkapott MZ teleszkóp tiszta rozsda, átdobom a simson teleszkópjaimat kerékkel 1ütt, hogy legalább tolni lehessen . Az eredményről nem tájékoztatok, de tolni lehet XD. Na miután ez megvolt, szétkaptam az MZ karbiját, de takarítóeszköz híján ismét állt 1 hónapot.( meg közbe el is utaztam). Nos mikor hazaértem láttam, hogy a fater hozott 1 király kompresszort, neki is feküdtem az MZ-nek kifújtam a karbit minden, visszapakoltam folyt a benzin végre.:D Na mondom ha már úgyis lekellet cuppantani a légszűrőt a karbiról, azt is megnézem, hát annak a felét valami szétrágta. :D Na mind1 mondom légszűrő nélkül is elindul ha megy:D közbe mikor jöttem fel a lépcsőn nagy örömködve, hogy hozom a gyújtáskapcsolót, elcsúsztam a lépcsőn, leszakadt a lábamujjából 1 darab...de szerencsére nem nagy, és nem is nagyon mélyen. Na szóval 1-2 óra pihi, utána rohanok le az MZ-hez, hogy fájós lábbal, akkumulátor híján betoljam...Hát (nem kezdünk így mondatot) ahhoz nem volt elég erőm a lábam miatt, hogy 1esbe betoljam, ezért kettesbe próbálgattam, (bár nem tudom melyik kapcsolóállásba van rajta gyújtás, lécci írjátok meg azt is), addig jutottam, hogy kettesbe, tolás közbe 1 ezres fordulatszámot ki tudtam belőle vakarni, meg éreztem az elégetett benzin szagát. Már nagyon örültem, bár ha megálltam a tolással akkor a motor is leállt. Na ezután a nem kicsit hosszú történet után lenne egy pár kérdeésem, ahhoz, hogy rendesen be tudjam indítani.
Szóval: Hol eresszem le belőle a 20 éves motorolajat, és hol és milyet töltsek bele újonnan? Szét kell-e szedni a kiput, vagy a blokkot, hogy normálisan elinduljon, úgy hogy lehet pörgetni a motort...?! Melyik állásban van gyújtáson a gyújtáskapcsoló...van vagy 6 féle . Egyáltalán mit kell még kiviteleznem, hogy (légszűrő híján) el tudjam úgy indítani a gyönyőrűséget, hogy lehessen rendesen túráztatni kicsit...?Mindenkinek köszönöm aki ezt a hosszú szotrit elolvasta, és előre megköszönöm minden válaszolónak a...válaszát . Hát szóval most itt tartok, észrevételeket, válaszokat, meg mindent várok! Köszönöm a figylemet,!
Nem intheti le a versenyt a pályán lengető emberke? Még ilyen nyilvánvaló esetben sem? Dögöljön meg mindenki míg egy ilyen trotty utasítást nem ad neki? A nézők leinthetik? A kedves kegyelmes úr meg csak gondókozik?
Teljesen igazad van! Szándékosan nem írtam a pályabírókkal kapcsolatban mert úgy éreztem ezt nem nekem kell megtenni! Pedig már leírtam aztán meggondoltam magam!
Dehogy, dehogy, sajnálom, ha ez volt a benyomásod, ismersz, a régi MZ versenyfórumról asszem, én jellemzően igen tisztelettudó és udvarias ember vagyok, csak akkor ott, a nemtördömség miatt elszakadt a cérna.
A dolog nem úgy kezdődőtt, hogy én csúnyákat mondtam, hanem úgy, hogy a teljes MZ mezőny elzúgott a magatehetetlen motoros mellett, , ettől ment fel a pumpa.
És igen, a második ugyan ilyennél már csúnyákat mondtam.
Ez nem világbajnokság, nem vérre megy, véleményem szerint az elsődleges szempont az élet védelme.
Emlékezz csak a 24 óráson meghalt fiura, ott is az volt, hogy a földön fekvő magatehetetlen motorost elcsapta egy másik.
Ez kell?
Nemhiszem.
Hát amiket mondtatok a pályabírónak nem csodálkozok hogy nem volt kedves veletek
Másik hogy a pályabíró csak a sárga zászlót lengetheti, a versenyt nem intheti le csak ha arra utasítják. Az megint más kérdés hogy a főnökük nem reagált valami gyorsan.
Nem tudom mi van a mostani pályabírókkal, a kék zászlót is totál összevissza lengették. Egy általam megelőzött ember volt jó messzire lemaradva mögöttem erre lengeti vadul nekem. Amikor meg egy leköröző túrta a hátsómat akkor meg se rezzen a kék zászló. Ahogy itt mondjátok a sárga zászló használatát sem tanulták meg. Kecskemétem pedig majdnem elütötte Grabó az egyiket mert nem figyelt.
Az esés és sérülés lehetőségét igen, de azért ezt nem vállaltam amikor rajthoz álltam.
Ez a pálya gokartpáyla, és annak megfelelően van kialakítva.
De igazad van, a könyökét tört MZ-s nek valszeg a világon semmi baja nem lett volna, ha nincs a gumifal.
CSakhogy a páyla kialakítása ilyen kuki módon lett elkészítve, így lesz a kis elcsúszásból könyéktörés.
De ez iylen, aki rajthozáll, bevállalta.
Az igazi baj azonban szerintem nem ez, hanem egyes versenybírók nyilvánvaló alkalmatlansága célegyenes végi kellemes modorú úr például.
Az mz-s nyilvánvalóan magatehetetlenül feküdt a PÁLYÁN, AZ ÍV KELLŐS KÖZEPÉN, és ez az észlény, még csak a sárgát sem emelte fel.
Ha ott valaki a földön fekvő srácra úgy 80 körül még ráesik motorostul...
Veteránban ugyan ez volt.
Kisfrecska szintén magatehetetlenül fekszik egy kanyar kijárati íven, amit ráadásul a domb miatt nem is lehet rendesen belátni, de a sárga zászló az nem emelkedett.
Itt is, mint az MZ futamon, a fél mezőny elzúgott a pályán fekvő sérült mellett, mire a tisztelt sportbíró sziveskedett a sárgát felemelni.
A versenyzők azért lassítottak, mert A NÉZŐK VADUL KALIMPÁLTAK.
Nembiztos hogy helyes de lehet. A résméret 0,9-1,2mm között van.Kitekered a gyertyát beledugsz egy 2mm-es ónhuzalt(pl forrasztóón) és átforgatod a dugót a holtponton.Laposra kell nyomnia a huzalt amit a végén megmérsz pl tolómérővel és annak megfelelően választod ki a tömítést hogy melyik kell 0,2 0,4 vagy 0,6mm-es.
Imi.