olyan nincs hogy minden jó oszt mégse jó 😆 a karbi ki van fújva rendesen kompresszorral ? féktisztítóval ? járatok nincsenek eldugulva ? valamiért nem került a tű lejjebb ? a légszűrő gyári vagy valami tuningszar ? tömít ? az alapjáratot akkor kell beállítani mikor bemelegedett , kontakthiba égőknél a csatlakozók leoxidálnak , érdemes lenne ellenállást mérni a blokk és a váz között ha van mérhető ellenállás az baj stb az ilyen hülyeségek megtalálása akár napokba is telhet
Üdv!
Az előző műszaki vizsgán szóvá tették, hogy üt az első fékem (bár volt egy olyan érzésem, hogy csak le akartak húzni némi pénzzel...). Nem érezni azóta sem semmit, nem ráz, nem húz. Tavasszal jön a vizsga.
Addig szeretném kideríteni, hogy valóban rosszak-e a tárcsák. Ez csak fékpadon lehetséges vagy a szerelő is meg tudja mérni?
mi a 2t motorokhoz a váltóhoz mindig 4t motorolajat használtunk, ami éppen volt 10w40-10w60
amikor már egy kicsit nehezebb volt váltani jöhetett a csere, a derbi sendánál ez pl sosem jött el 😂
de egy 200as ktm gép már 20-30 óra után már kérte az új olajat
ha a 4t gépeknél jól keni a váltót akkor a 2t gépeknél is, ha venni kellett volna lehet váltóolajat veszünk, de mindig volt/van 4t motorolaj itthon, most is lehet még vagy 4-5 liter aztán motor sincs amibe beleöntsük
Oszinten szolva nem tudom, hol mit irnak, mert csak a gyari Aprilia doksi van meg, mast nem neztunk. De pl. Haynes konyvekkel mar volt negativ tapasztalatom Emiatt igyekszem mindig a gyartoet beszerezni.
Mindegy,azért köszi! Az olajat már félre is tetettem,aztán próba szerencse,ha ez tényleg vastagabb,akkor akár még jó is lehet,mert sűrűbb cucc volt benne,mint amit én beletettem . Azért érdekes,hogy ahány könyv,annyi olaj? Ez nekem nem volt meg,hogy ez az olaj így létezik,és kuplungoshoz is jó. Mindig van új a nap alatt 🙂! Köszi! Majd megírom,hogy bevállt-e!
Hajtomuolaj kell neki. Motul Transoil Expert-et mondja a kollegam, az kaphato a gyarilag (tehat Aprilia konyv szerint) eloirt 10W40 valtozatban es nedves kuplunghoz valo. Surubb a motorolajnal.
Még a fiam érdeklődik máshol is,hátha valaki pontosan tudja. Egy komplett blokkszéthúzásnak nem akarnék most nekiállni. Valami fekete elég masszív olaj volt a blokkban. Én 10w40es félszintetikus motorolajat tettem bele. Valamelyik könyv hajtómű olajat ír,valamelyik meg motorolajat. A kuplung miatt a motorolaj a nyerő,szerintem. Viszont ez sokkal hígabb,mint a fekete cucc,ami benne volt. A régi olajat biztosan még tartotta a szimering. Na mindeggy,majd alakul,de azért köszi!
Az automata szívató két vezetékre csatlakozik. A rajzod szerint a kék a test, a zöld meg az AC betápja.
Ha a porlasztó ugyan gumi csatlakozásokkal van felfogatva, de ugye bowden is van, ami itt-ott kontaktol a testtel, szóval nem kellene neki potenciálon lennie. Ha a karbihoz tartott csavarhúzó ívet húz, az arra utal, hogy a porlasztó teste feszültség alá kerül valahogy. Nem lehetséges, hogy az automata szívató szigetelése kaka? És amikor a réz dugattyú kitolja magát bemelegedés után (nagy felületen érintkezve a karbival), akkor lesz elég zárlat közeli a dolog és így kihat a motor működésére?
Egyébként nekem is az lenne a gyanúm, ami Ferinek, hogy a szívató járatain kap csak a motor elég levegőt alapjáraton, de ez a szikrázás nagyon furcsa.
Közben 3x szétszedtem és összeraktam a karbit, semmi változás. Új akksisarukat forrasztottam, minden idomot le, kábelcsatlakozókat szét , össze mozgattam mindent - semmit nem változik. Alaplapi tekercsről rugdosásra 35 volt váltóáram jön, elviekben ez tökéletes. kicsit megemelt fordulaton akkumulátoron mérhető feszültség 13.9 - 14.4 között mozog. Első rugásra indul most hidegen melegen. Szakadásvizsgálattal végig mértem mindent amit tudtam és sehol nem találtam problémát. Töréspontoknál szétbontottam a kötegszigetelést sehol nem találtam kidörzsölődést vagy hasonlókat. Önindító reléig van áram, reléből nem jön ki ->vagy indító kapcsoló vagy relé kuka - ezt a napokban majd megnézem egy új relével KB 800 forint (filléres). - Automata szivató ellenállása 10-12 ohm körül van, az automata szivatóra menő feszültség alapjáraton 12 volt váltóáram - netes leírások szerint ez is jó. illetve kiszerelve is teszteltem hibátlanul működik mechanikusan a történet.
Ami fennáll probléma így miután alkatrészeire szedtem már szegény motort:
- Amikor az automata szivató kábelei (2 db) össze vannak dugva a motortér köteggel, amint elzár az automata szivató ( kb 1 - 1.5 perc ) a motor veszíti el az alapjáratot, áll le, nehezen pörög fel csak nagyobb gázadásra nem fullad le alapjáratról... és ez ahogy záródik el a szivató egyre rosszabb --> ezt még talán meg is tudnám érteni hogy pl. kicsi a főfúvóka neki és nem kap elég üzemanyagot mondjuk. de a következő és szerintem itt lehet valahol a probléma a lényeg: Amikor az automata szivató kábelei össze vannak dugva akkor ahogy nyúlkáltam csavarhúzóval a karbihoz ( alapjáratnak odatekerni picit ) kisebb szikrákat látok a műanyag nyelű csavarhúzó és a karburátor között :D
Nem lehetséges hogy valamelyik testpont megszűnt zárni az áramkört, és az automataszivatón keresztül testelődik valami más le? Ilyet még nem láttam hogy a karbin a csavarhúzó szikrázzon. Lényegében a motort tudom használni lehúzott szivatókábellel csak füstöl mint a fene, meg gondolom 2x annyit is fog fogyasztani.
Valaki valami tipp hogy ha elektronika mi okozhat ilyet? A motort úgy rakták le hogy működőképes volt állt kb 1-1.5 évet és most ilyen dolgokat produkál ( fedett garázsban állt ).
Ha valaki tudna valami ötletet adni hálás lennék mert már kezdek tanácstalan lenni. Találtam egy Lengyel fórumról hozzá kapcsolási rajzot (igaz a vízhűtésesnek) de azon kívül hogy mindenhol testpontokat látok sokra nem mentem vele mert ezeket a testpontokat nem találom a motoron fizikálisan, mivel a kormányt mozgatva jött elő a műszerfalvilágításom én ott keresném először a gondot, csak ötletem sincs ott mi mehet tönkre az állástól, vagy mi lehet a megoldás neki.
takarítsd ki a karbit mert nem jól sikerült elsőre vagy a levegőcsavart eltekergetted ... a szivató jól működik az váltóáramot kap direktbe a generátorról és igen csak akkor ha jár a motor
Nincs jobb ötletem, mert a manual sem részletezi, kijön-e csak úgy simán.
Kuplung dekli le, kuplungkosár ki, mögötte van a kiegyenlítőt hajtó fogaskerék, ami össze van jelölve a főtengely végén levő primer fogaskerékkel. A kiegyenlítő anyáját leveszed fogaskerekestől, ékestől. a túloldalt lebontod, ami útban van (lendkerék, esetleg generátor állórész) és megpróbálod kihúzni. Ha nem jön, akkor haladsz tovább a bontással.
Közben megvan a szivárgás. A lendkerék/generátor alatt-mellett van egy kiegyenlítő tengely,annak a szimeringje ereszt. A robbantott ábrák alapján a tengely belűről anyával rögzített. Az viszont nem egyértelmű a rajzokból,hogy elég-e csak a kuplung felőli deknit megbontani,hogy hozzá lehessen férni a csavarhoz,hogy ki lehessen húzni a kiegyenlítőtengelyt a szimering cseréhez?! Vagy esetleg a komplett blokkotszét kell húzni hozzá? Piaggio D50b0 a blokk benne,ha ez mond valamit valakinek.
Tanácsot szeretnék kérni hátha valaki járt már hasonlóan.
Vettem pici pénzért egy Benelli 491 - léghűtéses motort kissé viseltes állapotban. Nem nagyon volt használva az elmúlt években, utoljára tavalyi szezonban 1-2 körre KB. Aksit feltöltöttem (viszonylag új, 3 nap állás után is 12,6V - zselés) nem tudok kiigazodni rajta:
- Hidegen is nehezen indult be, karbit kitakarítottam, hoztam bele friss benzint, szépen járt miután a gyertyát is megpucoltam. Viszont rövides időn belül kb. 2 perc elkezdett lehörögni. Az alapjárat esik le, fulladozik a motor és gázzal játszva fel fel pörög, de esik le továbbra is az alapjárat... Hiába adok neki magasabb alapjáratot ugyan ezt csinálja... Gondoltam a szivató szórakozik mert ugye automata szivatós, mértem egy ellenállást a szivatón 10 ohm körül van, netes leírások alapján ez tökéletes. Adtam neki 12V ot KB másfél perc után szépen elzárt, viszont itt jön a csavar, hogy a csatlakozóján ami a kötegből jön ingadozó feszültséget mérek, és csak is járó motornál. Ha nem jár a motor csak gyujtáson van 0v van a vezetékeken. Ilyen 5-6V körüli max érték járó motornál és az a vicces hogy amikor le van húzva a szivatóról a csati és visszanyit a dúsító tüske alapállásra akkor tökéletes az alapjárat, szépen jár nem akar leállni stb. Amikor a kábeleket összedugom akkor meg kb fél perc múlva ismét elkezd lefulladni nincs alapjárat hörögve jár mintha szegény keveréket kapna... Ilyenkor amikor rajta van a szivatón az áram akkor brutál mód ingadozik az alapjárati feszültség az akkumlátoron, és mellé még le is akar fulladni folyton meg le is áll ha nem játszik az ember a gázzal... Egyik barátom rendbe rakta ezt a motort a régi tulajnak az elmúlt években és azt mondta hogy az önindító volt az első dolog amit megcsinált rajta mert felidegelte a rugdosás -->Az önindító meg se mukkan, próbánál meg nem esik le az akksin a feszültség... Továbbá gyujtáson van index meg duda, de semmi más, se fényszóró se féklámpa.
Ami még érdekesség, hogy amikor 1 hete elhoztam és először beindítottam járó motornál ment ugye a fényszórója elöl hátul + féklámpa is, de a műszerfal világítás nem... Ma lebontottam róla az idomok 85% át üléstől előre kivéve fejidom, és a rugdosás közben a kormányt jobbra balra forgatva hirtelen megjelent a műszerfalvilágításom ahogy a kormányt mozgattam... aztán azóta konstans megy ha ráadom a lámpát még álló motornál is... :D kikészít komolyan
Azt szeretném kérdezni azoktól akik esetleg jártasabbak a kis robogók terén az elektronikában, hogy szivathat valami Test pont leoxidálódása? Önindító testelésénél ha pl. megszűnt a kontakt akkor csinálhat ilyeneket? Vagy ez tipikusan valami fesszabályzó vagy CDI gondra utal? Mi lehet itt a turpisság? Autók szereléséhez szoktam azoknak a rendszerét beavatkozóit ismerem, de ennek a robogónak a kábelkötegét végig mozgatva sem változik semmi, aksi sarukat is 3x levettem vissza, adtam direkt áramot a szivatónak járó motornál ugyan ezt csinálja ahogy melegszik elzár és fulladozik le akar állni alig pörög fel. amint levettem 20 másodperc és gyönyörűen ketyeg alapjáraton és nem ingadozik az akkumlátoron a feszültség.
Kicsit furcsa nekem hogy egyik pillanatról a másikra kezd el működni pl. a műszerfalvilágítás, de az önindító nem megy ami fixen működött az előző tulajnál. Van ezeknek az 1db aksi pozitívnál lévő biztosítékán kívül máshol is? Csak a faridomot nem vettem még le, utána jön majd az önindító.
Feleslegesen meg nem akarom cserélgetni az alkatrészeket újra. Ha esetleg test pont lehet, merre találom? Már így is kb csővázra szedtem az idomzatot szegény motoron de azon kívül, hogy a szivatót le kell húzni másra nem jöttem rá csak hogy a szivató jó, a szivatóra menő kábelen meg kevés feszültséget mérek.
+ még annyi infó hogy a motor gyonyorűen jár nem hagy ki a gyujtás nem durrog, nem rángat minden pöpec illetve az első indítás iszonyú kínkeserves volt ma is... kb negyed óráig rugdostam vákum csapot szívogattam aztán ha 1x beröffent utána első rúgásra indul.
Sziasztok! Kismotorok szerelésében is jártasak vagytok? Adott egy Aprilia Rs 50,ami D50b0 blokkal szerelt. Friss szerzemény. Eltakarítottuk a masszív olaj/láncspray maradványokat a gyújtásfelöli dekni alól,aztán meg kapott új olajat is a blokkba,de most meg valahol szivárog az olaj. (Valószínüleg tömített a mocsok,meg a kosz 😀)Még nem volt időm kideríteni hogy honnan. A váltótengelynél,vagy a lánckeréknél van szimering,úgyhogy esélyes,hogy esetleg onnan. Ezeket a szimeringeket ki lehet cserélni a blokk széthúzása nélkül is?
Az előző műszaki vizsgán szóvá tették, hogy üt az első fékem (bár volt egy olyan érzésem, hogy csak le akartak húzni némi pénzzel...). Nem érezni azóta sem semmit, nem ráz, nem húz. Tavasszal jön a vizsga.
Addig szeretném kideríteni, hogy valóban rosszak-e a tárcsák. Ez csak fékpadon lehetséges vagy a szerelő is meg tudja mérni?
amikor már egy kicsit nehezebb volt váltani jöhetett a csere, a derbi sendánál ez pl sosem jött el 😂
de egy 200as ktm gép már 20-30 óra után már kérte az új olajat
ha a 4t gépeknél jól keni a váltót akkor a 2t gépeknél is, ha venni kellett volna lehet váltóolajat veszünk, de mindig volt/van 4t motorolaj itthon, most is lehet még vagy 4-5 liter aztán motor sincs amibe beleöntsük
Ha a porlasztó ugyan gumi csatlakozásokkal van felfogatva, de ugye bowden is van, ami itt-ott kontaktol a testtel, szóval nem kellene neki potenciálon lennie. Ha a karbihoz tartott csavarhúzó ívet húz, az arra utal, hogy a porlasztó teste feszültség alá kerül valahogy. Nem lehetséges, hogy az automata szívató szigetelése kaka? És amikor a réz dugattyú kitolja magát bemelegedés után (nagy felületen érintkezve a karbival), akkor lesz elég zárlat közeli a dolog és így kihat a motor működésére?
Egyébként nekem is az lenne a gyanúm, ami Ferinek, hogy a szívató járatain kap csak a motor elég levegőt alapjáraton, de ez a szikrázás nagyon furcsa.
Ami fennáll probléma így miután alkatrészeire szedtem már szegény motort:
- Amikor az automata szivató kábelei (2 db) össze vannak dugva a motortér köteggel, amint elzár az automata szivató ( kb 1 - 1.5 perc ) a motor veszíti el az alapjáratot, áll le, nehezen pörög fel csak nagyobb gázadásra nem fullad le alapjáratról... és ez ahogy záródik el a szivató egyre rosszabb --> ezt még talán meg is tudnám érteni hogy pl. kicsi a főfúvóka neki és nem kap elég üzemanyagot mondjuk. de a következő és szerintem itt lehet valahol a probléma a lényeg: Amikor az automata szivató kábelei össze vannak dugva akkor ahogy nyúlkáltam csavarhúzóval a karbihoz ( alapjáratnak odatekerni picit ) kisebb szikrákat látok a műanyag nyelű csavarhúzó és a karburátor között :D
Nem lehetséges hogy valamelyik testpont megszűnt zárni az áramkört, és az automataszivatón keresztül testelődik valami más le? Ilyet még nem láttam hogy a karbin a csavarhúzó szikrázzon. Lényegében a motort tudom használni lehúzott szivatókábellel csak füstöl mint a fene, meg gondolom 2x annyit is fog fogyasztani.
Valaki valami tipp hogy ha elektronika mi okozhat ilyet? A motort úgy rakták le hogy működőképes volt állt kb 1-1.5 évet és most ilyen dolgokat produkál ( fedett garázsban állt ).
Ha valaki tudna valami ötletet adni hálás lennék mert már kezdek tanácstalan lenni. Találtam egy Lengyel fórumról hozzá kapcsolási rajzot (igaz a vízhűtésesnek) de azon kívül hogy mindenhol testpontokat látok sokra nem mentem vele mert ezeket a testpontokat nem találom a motoron fizikálisan, mivel a kormányt mozgatva jött elő a műszerfalvilágításom én ott keresném először a gondot, csak ötletem sincs ott mi mehet tönkre az állástól, vagy mi lehet a megoldás neki.
Köszi ha tudsz segíteni!
Kuplung dekli le, kuplungkosár ki, mögötte van a kiegyenlítőt hajtó fogaskerék, ami össze van jelölve a főtengely végén levő primer fogaskerékkel. A kiegyenlítő anyáját leveszed fogaskerekestől, ékestől. a túloldalt lebontod, ami útban van (lendkerék, esetleg generátor állórész) és megpróbálod kihúzni. Ha nem jön, akkor haladsz tovább a bontással.
Tanácsot szeretnék kérni hátha valaki járt már hasonlóan.
Vettem pici pénzért egy Benelli 491 - léghűtéses motort kissé viseltes állapotban. Nem nagyon volt használva az elmúlt években, utoljára tavalyi szezonban 1-2 körre KB. Aksit feltöltöttem (viszonylag új, 3 nap állás után is 12,6V - zselés) nem tudok kiigazodni rajta:
- Hidegen is nehezen indult be, karbit kitakarítottam, hoztam bele friss benzint, szépen járt miután a gyertyát is megpucoltam. Viszont rövides időn belül kb. 2 perc elkezdett lehörögni. Az alapjárat esik le, fulladozik a motor és gázzal játszva fel fel pörög, de esik le továbbra is az alapjárat... Hiába adok neki magasabb alapjáratot ugyan ezt csinálja... Gondoltam a szivató szórakozik mert ugye automata szivatós, mértem egy ellenállást a szivatón 10 ohm körül van, netes leírások alapján ez tökéletes. Adtam neki 12V ot KB másfél perc után szépen elzárt, viszont itt jön a csavar, hogy a csatlakozóján ami a kötegből jön ingadozó feszültséget mérek, és csak is járó motornál. Ha nem jár a motor csak gyujtáson van 0v van a vezetékeken. Ilyen 5-6V körüli max érték járó motornál és az a vicces hogy amikor le van húzva a szivatóról a csati és visszanyit a dúsító tüske alapállásra akkor tökéletes az alapjárat, szépen jár nem akar leállni stb. Amikor a kábeleket összedugom akkor meg kb fél perc múlva ismét elkezd lefulladni nincs alapjárat hörögve jár mintha szegény keveréket kapna... Ilyenkor amikor rajta van a szivatón az áram akkor brutál mód ingadozik az alapjárati feszültség az akkumlátoron, és mellé még le is akar fulladni folyton meg le is áll ha nem játszik az ember a gázzal... Egyik barátom rendbe rakta ezt a motort a régi tulajnak az elmúlt években és azt mondta hogy az önindító volt az első dolog amit megcsinált rajta mert felidegelte a rugdosás -->Az önindító meg se mukkan, próbánál meg nem esik le az akksin a feszültség... Továbbá gyujtáson van index meg duda, de semmi más, se fényszóró se féklámpa.
Ami még érdekesség, hogy amikor 1 hete elhoztam és először beindítottam járó motornál ment ugye a fényszórója elöl hátul + féklámpa is, de a műszerfal világítás nem... Ma lebontottam róla az idomok 85% át üléstől előre kivéve fejidom, és a rugdosás közben a kormányt jobbra balra forgatva hirtelen megjelent a műszerfalvilágításom ahogy a kormányt mozgattam... aztán azóta konstans megy ha ráadom a lámpát még álló motornál is... :D kikészít komolyan
Azt szeretném kérdezni azoktól akik esetleg jártasabbak a kis robogók terén az elektronikában, hogy szivathat valami Test pont leoxidálódása? Önindító testelésénél ha pl. megszűnt a kontakt akkor csinálhat ilyeneket? Vagy ez tipikusan valami fesszabályzó vagy CDI gondra utal? Mi lehet itt a turpisság? Autók szereléséhez szoktam azoknak a rendszerét beavatkozóit ismerem, de ennek a robogónak a kábelkötegét végig mozgatva sem változik semmi, aksi sarukat is 3x levettem vissza, adtam direkt áramot a szivatónak járó motornál ugyan ezt csinálja ahogy melegszik elzár és fulladozik le akar állni alig pörög fel. amint levettem 20 másodperc és gyönyörűen ketyeg alapjáraton és nem ingadozik az akkumlátoron a feszültség.
Kicsit furcsa nekem hogy egyik pillanatról a másikra kezd el működni pl. a műszerfalvilágítás, de az önindító nem megy ami fixen működött az előző tulajnál. Van ezeknek az 1db aksi pozitívnál lévő biztosítékán kívül máshol is? Csak a faridomot nem vettem még le, utána jön majd az önindító.
Feleslegesen meg nem akarom cserélgetni az alkatrészeket újra. Ha esetleg test pont lehet, merre találom? Már így is kb csővázra szedtem az idomzatot szegény motoron de azon kívül, hogy a szivatót le kell húzni másra nem jöttem rá csak hogy a szivató jó, a szivatóra menő kábelen meg kevés feszültséget mérek.
+ még annyi infó hogy a motor gyonyorűen jár nem hagy ki a gyujtás nem durrog, nem rángat minden pöpec illetve az első indítás iszonyú kínkeserves volt ma is... kb negyed óráig rugdostam vákum csapot szívogattam aztán ha 1x beröffent utána első rúgásra indul.
Ha valaki tudna tippet adni megköszönném! :)
a gyári ennyi
fes 150 a neve
a motor ér kb 250 ezret
nagyjából gazdaságtalan lenne a javítása
eleje is folyik