Hm! A számtek ördöge... Mindenesetre én a helyedben nem kötelezném el magam egy márka vagy típus mellett se, mert azzal sok jó lehetőséget zársz ki. Ezen motorok mindegyike jó minőségű, megbízható konstrukció, vannak példányok (nem is kevés) amik a nem megfelelő karbantartás miatt nem jók már semmire, de ezeket ki lehet szűrni. Pl szerintem az egyik legjobb tanulómotor (főleg nőknek) a Honda VT-250 Spada. Nincs nehezen uralható nyomatéka, de elforgatva meglepően jól húz, tudja tartani a lépést a forgalommal, stabil a futóműve, jó a megjelenése. Vagy egy nagyobb 1-2 hengeres, de ezt előttem már más is javasolta. Még egy-két megfontolandó típus : Yamaha Zeal 250, FZR-250, YBR-250, Suzuki Bandit 250, Honda CB-250 F, Kawasaki Eliminator 250-400.
"De mondjuk 500-ból inkább GS mint ER kezdő nagy motornak, vagy CB, GPZ ilyesmi...
És nem fogyasztanak sokat a 250 és 400-asok. Nekem 400-as van, ne mondja már senki sem hogy a 4.5 liter sok 100-ra..."
miért inkább Gs mint Er?
4,5liter eléggé szélsőségesen kevés...űltalában benyelik a 6-7litert sztem...ha nem többet, de lehet hogy én tudom rosszul...de a 250es Banditom simán 100as túrázgatáskor 6-7litert fogyasztott:S
Ne próbáljátok már rábeszélni mindenféle motorra, majd eldönti ő hogy milyen stílusút szeretne, attól függ hogy közlekedik. Gondolom evidens hogy egy motor (ha nem nézzük az endúrókat most) minél sportosabb, annál jobban megy, annál jobban kanyarodik, de annál kényelmetlenebb is. Ezért elsősorban azt kell átgondolni hogy hogyan szeretnél közlekedni. El szeretnél menni pályázni is, vagy csak light-os tempóban túrázgatni... Ha megvan a kiszemelt motor, vagy motorcsoport, fel kell mérni melyikhez milyen az alkatrészellátás, mennyire megbízható típus, mennyi van belőle itt MO.-n, melyik tetszik a legjobban, stb. De a lényeg a lényeg, olyat vegyél ami neked tetszik.
Ha a Simsonnal jól elvagy, nem lesz gond 250, 400-assal sem, vagy 500-al. De mondjuk 500-ból inkább GS mint ER kezdő nagy motornak, vagy CB, GPZ ilyesmi...
És nem fogyasztanak sokat a 250 és 400-asok. Nekem 400-as van, ne mondja már senki sem hogy a 4.5 liter sok 100-ra...
Na szal béke veletek
Az NC 24 vagy 30 a fejtelsztés száma, nem sokban különböznek a motorok csak esetleg blokkban erösebb a 30-as, de nem sokkal! Ez van a VFR400-nál!
A CBR400RR-nél meg NC23 és NC29!
Amugy én is 400-asra gépre akkarok átt ülni az idén és egy VFR-t szeretnék venni!
Egyszer tavaly volt alkalmam menni egy 96-osal pályán és nagyon beleszeretem ebbe a motorba!
Helló B ancsi! Először is örülök, hogy újabb taggal bővül a motorozó nők társasága! Viszont az is jó lenne, ha az adatlapodat kitöltenéd. Ha tisztességgel végigjárod a tanfolyamot, akkor minden esélyed megvan arra, hogy elsőre levizsgázz. Sok oktató lezavarja a rutint a lehető leggyorsabban, de te ragaszkodj ahhoz, hogy a teljes időtartamot levezesd. Ha még ekkor sem érzed elég biztosnak a tudásodat, inkább vegyél még egy-két plusz órát vizsga előtt, mert az elrontott első vizsga fölösleges stresszel nehezíti a további próbálkozást. Tanuló motornak az általad felsoroltak se rosszak, de hogy a figyelmedbe ajánljak még néhány jó kezdőmotort: Honda Bros 400, Yamaha FZR-400, Yamaha SZR-660 (nem 400-as, de nem erősebb) Suzuki Bandit 400, Kawasaki ZZR-400, esetleg még a Yamaha XJR-400 vagy a Kawasaki ZRX-400, bár ez utóbbi kettő elég ritka. Amelyik érdekel, arról esetleg írhatok részletesebben.
A Honda VFR-ek neve után a kódok a különböző modelleket jelölik. Ezeket meg tudod nézni a bikez.com oldalon. Ha van még egyéb kérdésed, szívesen válaszolunk.
A VFR-ben tudtommal V4-es motor van. Mindenképpen Hondát szeretnék, mert úgy hallottam elég strapabíró. Az a max. 200 km/h amit megy, nekem bőven elég lenne (kezdésnek ). Nem szoktam rendszeresen közlekdni Simsonnal, csak amikor épp működik Tehát kb. 5 alkalommal ültem úgy motoron, hogy én vezettem... Azt a B-s jogsival is lehet
Szia!
1, Hát én először is azt mondom, h minden megtanulható! Legfőképp, h ha kedved is van hozzá és még akarod is! Ha ezt a simsonos dolgot úgy gondoltad, h tudsz rendesen közlekedni simsonnal, akkor nem hinném, h nehéz lenne megtanulni 400-assal, hátrányodra bizti nem fog válni. Azonban ha esetleg mégsem tudnál ennyire akkor azért van az oktató és a rutinóra, h megtanulj!
2, Bevallom őszintén, annak ellenére, h nagy Honda rajongó vagyok, hirtelen nem tudom eldönteni, h a VFR400-asnak V2 vagy V4 motorja van, de a lényeg, h a CBR400-as az inkább pörgős (eléggé:)) a VFR400-as pedig inkább nyomatékos és kevésbé pörgős! Véleményem szerint kezdő motornak tökéletes!
3, Erre a kérdésedre nem tudom a választ, én inkáb enduró párti vagyok! Átadom a szakiknak a lehetőséget!
amúgy ha simsonnal tudsz menni, akkor az alapokat már tudod
a nagymotor ugyan az,csak gondolj oda 3x annyi súlyt, és 20-30szor annyi erőt
rutinpályán lehet hogy meggyűlik majd a bajod azokkal a nagy gépekkel, de a városi vezetés nem nehéz...menni fog biztosan!
tipuskódok a betű-szám kombók. a szériát jelölik. 250esre nem gondltál? megsúgom motorosok igen nagy része keréken 30lóerőt sem tud 100%-ra kimotorozni. persze el lehet gurulni mindennel. ha valami megtetszik és van rá pénzed vedd meg. ezek jó motorok, a zxr400is jó, forgalmazták őket európában van alkatrész hozzájuk(bár már mindenhez lehet szerezni egy-két hét alatt) a jogsin a gyakorlati részt egy ügyesebb csimpánz is megcsinálja simán, aztán a km-ekkel megjön a tudás is no para. érdemes kilátogatni lassú csoportokba pályanapra egyszer kétszer és az csodát tesz.
amúgy sztem a Spada elég gyöngusz