Amúgy az esetleg egy olyan légcsatorna, amivel a motor hátuljának a terhelését lehet változtatni nagy sebességnél illetve ha a két fele között meg lehet fordítani a légáramlás irányát is, akkor a motor ledöntésében-felállításában is segíthet. Ezt klasszikusan szárnyakkal szokás megoldani, de egy motoron nem feltétlenül az a legjobb megoldás. Illetve bizonyos dolgokat gondolom nem engednek a szabályok. (Amúgy szárny is volt már a Ducatin, de nem nagyon vált be nekik.)
És mi értelme van karbon fóliával burkolni egy alumínium idomot egy MotoGP motoron? Okvetlen fenn kell tartani a csúcstechnológia látszatát? Vagy ha valami nem karbon az már gagyi?
Igen, ebben egyet értünk. Ha klasszikus működésű GP 500 motorok lennének, akkor Rossi jobb lenne mint ebben a pillanatban. Akár világbajnok lehetne, de komoly esélyes mindenképp, még most is.
Ha viszont úgy fogalmaznál - mint tették már sokan - hogy Rossi 2T gépen kifújná az orrát a fiataloknak, azzal nem értenék egyet. Nem volna a jelenlegi lemaradása, de Lorenzonál és Pedrosanal nem lenne osztályokkal jobb, nem lenne kimagasló fölénye, nem szívatná őket kedve szerint ahogy akarja. Marquez kérdéses, ő lehet, hogy nem volna ütőképes egy 500-ason. Cserébe pl. egy Dovizioso erősebb lenne, vagy ha élne Simoncelli, ő is kemény ellenfél lenne. És ha már a hipotéziseknél vagyunk: Casey Stonerrel nagyon meggyűlne a mezőny baja 2T 500 gépen.
A köridők és a versenyen mutatott párbajozás tekintetében Rossi jobb teljesítményt nyújtana. Egész évre kivetítve nem biztos, mert nem lennének esés nélküli hétvégék és nagyon sok lenne a horror bukás, amiből egy fiatal szervezet könnyebben sokkal épülne fel.
(Ha pedig a 2T motorok olyan számítástechnikai támogatással futnának, mint a mai MotoGP gépek, akkor Rossi még nagyobb bajban lenne, mint most van.)
Az, hogy vitatod az álláspontomat az SBK és a MotoGP versenyzőkről és az, hogy hiszel Rossi feltámadásában abszolút összefüggenek.
2,5 éve azt jósoltam (le is írtam, megkeresheted), hogy Rossi soha többé nem lesz világbajnok. Akkor és azóta is számtalanszor meg is indokoltam, hogy miért. Fejtegettem, hogyan is függ össze a versenysorozat technikai szintje az emberi tényezőkkel és ebből hogyan következik az, amit gondolok. Ezeket most már nem fogom újra és újra leírni. Elolvashatod, ha akarod. Ha így teszel, látni fogod, hogy eddig nem pontosan az történt, mint amit jósoltam: Rossi rosszabbul teljesített, mint gondoltam.
A lényeg tömören ennyi: ahogy ma már nem lehet világcsúcsot magasugrani ollózó technikával, ahogy nem lehet 50mp-es 100 métert úszni kitartott fejjel, úgy nem lehet MotoGP világbajnoknak lenni azokkal a beidegződésekkel, amikkel Rossi rendelkezik. (Száz évente egyszer persze születnek kivételes képességű emberek, akik egy bonyolult jármű határait érthetetlenül hamar, hihetetlenül nagy hatékonysággal képesek felfogni, de az már kiderült a Ducatis évek alatt, hogy Rossi nem tartozik ezek közé.)
Ami maradhat: Rossi igen sikeres WSBK versenyző lehet és továbbra is arannyá változhat kezében egy rali autó, egy túra autó, vagy bármi ilyesmi, ami "egyszerű" technikának fogható fel egy MotoGP motorhoz (vagy akár egy F1-es autóhoz) képest. Azt, hogy lenyomja a WSBK mezőnyt akár 2015-ben nem vitatom, sőt! Tippelnék is erre.
Én azért így nem jelenteném ki, hogy egy osztállyal vannak feljebb Baylisstől, vagy Biaggitól... Lorenzo szerintem nem lesz soha olyan versenyző, mint Rossi. Mivel nem nyert minden kategóriában. Marquez még lehet, sőt abban jobb is, hogy újoncként nyert a nagyok között.
Rossi olyan a MotoGP-ben, mint Usain Bolt a futásban. Mindenki tudta, hogy létezik ez a sportág, de valamiért ők általuk ért el nagy tömegeket. Ez tény. Szóval nincs rá szükség, de mégis.
Le a kalappal!
http://www.p1race.hu/hir/az_ev...
Ha viszont úgy fogalmaznál - mint tették már sokan - hogy Rossi 2T gépen kifújná az orrát a fiataloknak, azzal nem értenék egyet. Nem volna a jelenlegi lemaradása, de Lorenzonál és Pedrosanal nem lenne osztályokkal jobb, nem lenne kimagasló fölénye, nem szívatná őket kedve szerint ahogy akarja. Marquez kérdéses, ő lehet, hogy nem volna ütőképes egy 500-ason. Cserébe pl. egy Dovizioso erősebb lenne, vagy ha élne Simoncelli, ő is kemény ellenfél lenne. És ha már a hipotéziseknél vagyunk: Casey Stonerrel nagyon meggyűlne a mezőny baja 2T 500 gépen.
(Ha pedig a 2T motorok olyan számítástechnikai támogatással futnának, mint a mai MotoGP gépek, akkor Rossi még nagyobb bajban lenne, mint most van.)
2,5 éve azt jósoltam (le is írtam, megkeresheted), hogy Rossi soha többé nem lesz világbajnok. Akkor és azóta is számtalanszor meg is indokoltam, hogy miért. Fejtegettem, hogyan is függ össze a versenysorozat technikai szintje az emberi tényezőkkel és ebből hogyan következik az, amit gondolok. Ezeket most már nem fogom újra és újra leírni. Elolvashatod, ha akarod. Ha így teszel, látni fogod, hogy eddig nem pontosan az történt, mint amit jósoltam: Rossi rosszabbul teljesített, mint gondoltam.
A lényeg tömören ennyi: ahogy ma már nem lehet világcsúcsot magasugrani ollózó technikával, ahogy nem lehet 50mp-es 100 métert úszni kitartott fejjel, úgy nem lehet MotoGP világbajnoknak lenni azokkal a beidegződésekkel, amikkel Rossi rendelkezik. (Száz évente egyszer persze születnek kivételes képességű emberek, akik egy bonyolult jármű határait érthetetlenül hamar, hihetetlenül nagy hatékonysággal képesek felfogni, de az már kiderült a Ducatis évek alatt, hogy Rossi nem tartozik ezek közé.)
Ami maradhat: Rossi igen sikeres WSBK versenyző lehet és továbbra is arannyá változhat kezében egy rali autó, egy túra autó, vagy bármi ilyesmi, ami "egyszerű" technikának fogható fel egy MotoGP motorhoz (vagy akár egy F1-es autóhoz) képest. Azt, hogy lenyomja a WSBK mezőnyt akár 2015-ben nem vitatom, sőt! Tippelnék is erre.
Rossi olyan a MotoGP-ben, mint Usain Bolt a futásban. Mindenki tudta, hogy létezik ez a sportág, de valamiért ők általuk ért el nagy tömegeket. Ez tény. Szóval nincs rá szükség, de mégis.