Stoner más ember, ő rá bízza a bőrét az elektronikára... Lesz ami lesz módszerrel, míg Rossi és a nagy öregek próbálják ezt csuklóból megoldani. Hogy hosszútávon melyik lesz kifizetődő, majd kiderül. Minden esetre Stoner egy nagyon jó versenyző, ezt senki nem vitatja, de kíváncsian várom, Rossi mire jut a vezethetetlen szörnyeteggel :)
Ennyi mindenre mar nincs cernam reagalni - van, hogy mar az enyem is elfogy. Nyilvanvalo, hogy a meglatasaim szubjektivek es bizonyara sokszor tevesek, de ebben a kerdesben legalabb - sokakkal ellentetben - kovetkezetes vagyok ugy erzem, aztan mindenki eldontheti mit ert meg (vagy mit akar megerteni) abbol amit leirok. Nem titkoltam soha, hogy a MotoGP tema szamomra Casey Stonerrol szol, minden es mindenki mas csak utana kovetkezik. Ennek kapcsan beleszovodhet sokminden a temaba, de engem elsosorban ez erdekel. Nem vagyok nagy motoros, sem nagy fanatikus. Csak szeretem a motorozast, utalom az emberi butasagot es neha van idom irkalni.
Igen, a legjobbról átüllt az akkori legjobbra. A Yamahának a vázát már a teszteken megcsinálták és így sokkal jobban kezelte a gumikat mint az előző évben.
De hogy többet kihozott a Ducatiból mint Rossi az biztos. Ez a Honda szerintem nem jobb mint a tavalyi volt. Ha nincs Stoner akkor ez is sima Lorenzo győzerlem lett volna.
Én értem, hogy ezekről a GP menőkről te biztosabban tudod az igazat, pl. Pedrosa is nyilván hazudik az interjúban..., sőt, maga a motorozása is nevetségesen átlátszó a számodra, mert tudtad, már Stoner közeledése megingatta a lelkét. Szakkommentátornak, vagy csapatmérnöknek kellett volna menned.
Ha már hazugság, Rossi is hazudik, őt a kolléga buktatta le, mert most meg azt nyilatkozta, hogy konkrét változtatásokat kértek a motoron (nem a következő versenyre, hanem hosszabb távon, inkább a szezon második felére).
A kipörgésgátló tudtommal állítható menet közben, ergo nem esnének el a kezdet kezdetén, ha ezen múlna. A highside-ot éppen nem a kipörgés, hanem a gázelcsukás-gátló tudná megakadályozni, mert annál még egy lowside is sokkal jobb.
Az én fejembe bemegy, hogy lapra téve a hideg gumi elmászik, volt benne részem a ringen a lejtős balosban (2. v. 3.). Elmászik, mert már a tapadósúrlódásán túli erő hat rá, azaz a tapadásánál többet kérnek tőle. Ekkor azonban még messze a gázadás, hogy pluszba meg is legyen tekerve, mert kanyarba befelé menés van, itt még csak jönne - de még nem jött - a stabilizáló gáz, de mivel elment a segge, felegyenesítik az egyébként még lejjebb dőlt motort, vagy legfeljebb lowside. Az nem megy bele, hogy a már egy okból megcsúszott megcsúszott kereket hogy tudná/akarná/próbálná valaki még egy megcsúsztató okkal bombázni, azaz egyszerre kettővel "tulforgas es a kanyariv tulfeszitese".
Stonerék pedig (Stoner és Preziosi a tech) nem beszéltek driftelésről, mindössze lemarad, küldi a gumikat ahogy tudja (warm up) és később áll a rajthoz, így a gumija kevésbé hűl le. Az ominózus esésnél két év után először szolgált meglepetéssel a taktika. Bővebben angolul: itt. Gary McCoy itt beszél a csúsztatásairól.
No, mindegy. Sok közünk nincs a gp-hez (meg sok máshoz se), de véleményünk bőven van. Ez is egy csak közülök.
Elmeletileg igen, de csak a pelda kedveert mondtam, nincs olyan "hulye" aki gazadas nelkul kozlekedne, legalabb gazontartva mennek - ha nem is gyorsitanak - es igy mar biztosan a fara megy el. Az eleje csak fekezesnel, tehat a kanyariv elso feleig (harmadaig) mehet el, onnantol mindig a fara. Meg soha nem lattam kanyarkijaratnal elcsuszo elso kereket. Szoval csak a megertes kedveert irtam igy, hogy ertheto legyen, mire gondolok muszakilag. De mar lassan errol is le fogok szokni, mert mindenki mindent felreert. Az egy mondatos kommentek pontatlanok, ha sokat irok, akkor meg vagy nem ertik, vagy kiragadnak egy-egy reszletet es belekotnek (ugy altalaban, nem Neked szol most).
Nekem is tetszett a futam, vegigizgultam. Rossi nagy volt, kar hogy keveset mutattak. Spies mondta is, hogy nagyon kemeny ellenfel, nagyon nehezen elozte meg.
Orulok, hogy van aki lat, valoban! Stoner most okosan szedte le Pedrosat - nagyban hozzajarult ahhoz, hogy Lorenzo is le tudja szedni. Nyilvan Dani megingott kisse, mikor korokon at logattak ele a tablat, hogy megint 5 szazaddal kozelebb van Casey. Ekkor meg nyilvan ugy gondolta, hogy okos vedekezessel esetleg egy kis plusz tempoval megorizheti az elonyet, aztan Stoner egyszercsak elore ment es a kor vegen mar 1mp-el vezetett. Ott volt a vege a jateknak. Megfajdult a keze is, ez van. (Masoknak is meg-meg fajdul, Stonernek is volt ilyen, Rossinak is faj most.)
Nezd, en nem akartam ennyire belemenni, csak egy felvezetokoros bukasrol volt szo - ami igen hideg gumin tortent, pont ugy, mint RdP-nel. Egyebkent szerintem az, hogy nem latunk fustolog gumikat pont amiatt van, hogy az elektronika beavatkozik, az hogy ennek ellenere latunk hataron csuszo motorokat pont ugyanennek koszonheto es nyilvan ha az elektornika be van allitva a felmelegedett gumihoz, akkor hideg guminal nem jol dolgozik, ergo elesik Randy a 2. kanyarban es elesik Casey a felvezeto korben. Nomeg ugye a high-slidedot nem kizarolag a tulforgas, hanem a tulforgas es a kanyariv tulfeszitese (tul gyors kanyarodas adott gumitapadashoz kepest) egyutt okozzak. Ergo ha tul gyorsan mesz, gazadas nelkul is kitor a motor fara (mint az elsokerekhajtasu autoe), a gazt visszacsukva es ellenkormanyozva megtapad es ha eleg gyorsan mesz, akkor high-slide az eredmeny. Magyaran a kiporgesgatlo nagyban csokkenti a high-slide eselyet, de nem zarja ki. A nagy hibakat leveszi.
Nekem nagyon tetszett, hogy bár lassú volt nagyon Rossi, mennyire igyekezett. Amikor elment neki először Spies, tisztára laguna seca-stoner feeling volt. Ha nem megy vissza rögtön, már akkor elment volna spies, és utoljára is majdnem leesett a motorrol, hogy vissza bírja előzni. nem sikerült, el is ment.
Jó hogy meg van még benne a motiváció, aztán szerintem fél év felé már ott lesz az elejében ő is. Addig meg nem is nyúlnak durván a ducattihoz hozzá ,ameddig nem tud 100%on menni. ezt ő nyilatkozta.
Stoner is jó volt nagyon, végre taktikus volt. egyértelműen a leggyorsabb de mégse kapkodta el Pedrosát.
Lorensot bár nem szeretem, kurva keményen ment tegnap,előtte is le a kalappal.
Egyébként szerintem még ez a verseny se volt nagyon mérvadó, éjszakai mivoltját tekintve.
Ha akarod, alátámasztja.
A gumit drifttel melegíteni akkor lehet, ha úgy csinálja, mint McCoy. Ekkor a futófelületnek csak az érintett része felhevül, belül azonban nem melegszik túl a gumi - a tapadásbeli többlet instant jelentkezik. Ilyen mértékű driftet azonban nem látni a kipörgésgátló óta, mellesleg hosszabb távon (teljes szezon, összpontszám) ez nem nyerő, sokkal inkább veszélyes, ill. gumi- és üzemanyag zabáló.
Ugyanakkor a kipörgésgátló annyit meg nem tud, hogy a highside-tól megkímélje a versenyzőt (_feltételezem_ hogy ehhez nem elég gyors/okos az elektronika, pl. honnan tudná, hogy "A" kanyar ívét hátsókerék-kormányzással akarja venni XY, a "B"-t viszont, ami máshogy lejt, stb. nem akarja eltekert hátsóval venni...), inkább gumit és üzemanyagot takarít meg, megkímélve a nézőket a verseny végére annak idején feketére satírozott kanyarok látványától.
de Puniet annyiban jött ide, hogy elesett, highside-al = elektronika azt nem tudja, amit mondtál. Nem driftelni akart, hanem gyorsítani, de még nem volt bemelegedve a gumi. (most nem idézem). Ugyanakkor nem látni olyan kipörgéseket, amik 30 m-eken, füstcsíkot húzva történnének, főleg nem mezőny-szerte. Stoner nem véletlen volt felváltva tündöklő és bukó a szintén Hondás tanulóévében, ott még sokkal szűkebbek voltak a határok: ló pedig több volt, mint elég és nem volt hozzájuk "villanypásztor".
off:
Gumimelegítés: egy régi teszt, kanyargás kezdő, haladó, és versenytempónál (pályán), illetve haladás normál, gyorsabb és komoly tempóval autópályán. Találós kérdés: melyiktől volt a gumi a legmelegebb? Help: amikor kimegyek a ringre amatőrködni, nem véletlen, hogy az elején egyenes szakaszokon, féktávon ami belefér (nyilván fokozatosan, főleg az első féktávon), szemben azokkal, akik szép fokozatos módon terhelik mind egyenesben, mind kanyarban 2-3 körön át. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a gyakorlat is igazolta, mármint vasárnapi motoros szinten ill. gumimelegítő nélkül.
Pályamotorozósoktól meg kell kérdezni, szereti-e a friss gumi, ha relatíve hidegen megdriftelik, vagy ettől jön a hideg rongyolódás a gumiképbe (cold tearing; talán még a motogp gumi se mentesül ez alól..)?
Akkor de Puniet high-slide-ja csak meginkabb alatamasztja, amit mondtam (nem?): igenis lehet veluk tulfogratni, erocsusztatni, kaparni, csikot rajzolni, melegiteni - mindegy hogy nevezed.
Anno nem lattam minden futamot, de amikor lattam McCoy-t mindig elkapraztatott. O is ratett a tuzre, reszben miatta is az ausztral-uj zelandi motoros iskola megszallottja vagyok. Stoner, McCoy, Doohan, Slight nagy szurkoloja voltam mindig, de minden 1985-ben kezdodott, amikor az MTV Telesport meg neha leadott egy-egy GP futamot. Volt ott egy bizonys Wayne Gardner, aki nek a stilusa mar 6-7 evesen nagyon tetszett. Over the Limits. Azota is az ausztral-amierikai motoros stilus tetszik jobban, nem a spanyol-olasz.
Pontosan igy gondolom en is. Ettol meg persze biztos faj az a vall es szerintem bantotta is ezen a versenyen, kulonben Spies nem tudta volna bedaralni - valszeg elfaradt a doktor. Viszont teny es valo, hogy ezt eleg gusztustalan kifogasnak tekinteni akkor, amikor eppen a Rossi szurkolok utasitottak el barmelyik mas versenyzo barmilyen kifogaskent felhozott indokat. Rossi eddig alig perecelt, masok ropiva torve motoroznak evek ota (pl. de Puniet, Stoner, Pedrosa). Pl. Stoner serulese pontosan ugyanaz, mint Talmacsi Gabore es ugyanaz, mint ami miatt Kevin Schwantznak fel kellett adnia a sportkarrierjet. De itt is latszik, hogy nem Rossival van baj, hanem a szurkolotaboraval. A doktor fogcsikorgatva is de megcsinalja a melot es nem O szokott tiszteletlenul beszelni az ellenfeleirol. A szurkolotabora van tulporogve kicsit.
"hanem azt, hogy nem engedi, hogy a megcsuszo kerek miatt letrejovo tapadascsokkeneskor a nyomatek megtovabb forgassa tul a kereket es a fordulatszam hirtelen felugrasaval a motor fara kitorjon. "
Ezzel nem egyezik de Puniet highside-ja. Mivel neki éppen ez történt, a hideg gumi nagy gázra elforgott, kitört, elcsukta a gázt, megtapadt, repült (mellesleg Capirossi kezét is megcsapta a motor, ezért állt ki nem sokkal később).
A csúszkálást valószínűleg nem épp a jobb idő reményében teszik, hanem, mivel a határon motoroznak (pl. Lorenzo azt nyilatkozta, hogy az egész versenyt a határon motorozta, egy majdnem buktával, számára ért annyit amit teljesített, mint az első hely) és a csúszás inkább arra utal, hogy túlmentek a tapadási maximumon (amennyiben még mindig nagyobb a tapadó- mint a csúszósúrlódási erő).
A driftelve melegítés még egyszer: Gary McCoy. Ha valamikor (régen) megnézted a vele készült riportot, nyilatkozta, hogy miért alkalmazza a technikát. De ez a fajta melegítés igen látványos, egyrészt, mert szép csíkot rajzol az aszfaltra, másrészt, mert nem kevés füsttel is jár. Márpedig e kettő dolog eltűntnek mondható a jelen GP-ből, a mostani kigyorsítások gyenge másolatnak se nevezhetők.
Stoner/Pedrosa: a stílus nyilván más lehet, anélkül, hogy egyik jobb v. rosszabb volna eredményesség szempontjából. Pedrosa simán nyer, ha a keze nem kezd el fájni egy korábbi, kihevertnek tekintett sérülésből: a végére igazán a kormánycsutkát se tudta markolni, az utolsó 7-8 kört kuplungolás nélkül tette meg.
"I'm disappointed, not for the race I had, but for the physical problems I had again with my left arm. Already in practice I felt something, but I was not sure if it could be that bad. At the end I couldn't grab the handlebar and in the last 7-8 laps I couldn't use the clutch at all."
Pedrosa emlékeim szerint pl. a két egymást követő jobbost összefűzte egy ívre, míg Stoner nem azonos íven vette. Ezt is ki lehetne emelni, mint szépet és finomat, de nincs jelentősége, csak stílus. Mint ahogy egyik versenyző szinte lapig fékezve megy a kanyarba, a másik meg nem, vagy az egyik lassan be, gyorsan ki / másik pont fordítva. Tehát _szerintem_ : csak a stílusbeli különbség látszott, a TV képernyőn megjelenő gázállás és egyéb adatok pedig igen kevéssé mérvadóak, mert ha pl. a kipörgésgátló feljebb van X-nél tekerve, akkor neki nem kell olyan szépen tekerni, vagy akár felesleges is volna, hanem figyelhet másra.
ezt a "Rossinak még rossz a válla" dumát már annyira kifogás szagúnak érzem...
más versenyzők sokkal jobban összetörtek, és összecsavarozva felültek, vagy felrakták őket a motorra és 2-3 verseny után ugyanúgy mentek.
Rossit meg már vagy fél éve műtötték, és holtszezonban regenerálhatta volna magát, de mind1 ez csak megfigyelés,nem akarok én senki Rossi fanatikkal veszekedni!, ez csak 1 egyszerű megfigyelés volt...
(szerény véleményem hogy vale nem lesz már többet gp-ben vb1, már hallani, hogy a superbikeból akar nyugdíjba vonulni, de csak azért hogy Maxot ott is elverje , és így tegyen 2ejük csatájára pontot)
Hat igen, de en sem azt mondtam, hogy Melandri azert volt tok utolso mert a Ducati ennyire rossz volt. Ott Melandri is "rossz" volt, de nem itt a kutya elasva. Hanem a szatelit motorokat is nezd. A mezonyben a Marlboro Ducatin kivul mindig volt masik 3-4 Duksi, akik az utolso helyeken kolbaszoltak mindig. Ellentetben a Yamaha szatelit motorjaival, amik rendre elkaptak a dobogo utani helyeket. A Hondak meg kozepen csoportosultak. Ez 2008-ban is - amit LokiTomi mondott - pontosna igy vont. Es ezt csak tetezi, hogy nem eleg hogy hatul voltak, RAADASUL a versenyzok fele meg a kozepszeru eredmeny sem tudja kihozni a motorbol, mert annyira vezethetetlen szar. Ennek tukreben azt mondani, hogy a Ducati volt a legjobb motor 2008-ban, szerintem butasag.
Nyilvanvaloan a Ducatis korszakra ertettem az egeszet, nem az egy szem Hondaval lefutott verseny alapjan tettem a megfigyelest. Masreszt a kiporgesgatlo nem azt jelenti, hogy egyaltalan nem engedi tulforgatni a kereket, hanem azt, hogy nem engedi, hogy a megcsuszo kerek miatt letrejovo tapadascsokkeneskor a nyomatek megtovabb forgassa tul a kereket es a fordulatszam hirtelen felugrasaval a motor fara kitorjon. Kontrolalhato csuszast enged. Nyilvan kapcsolni is lehet, tehat nem volt akadalya annak, hogy Casey egy kapcsolo eltekerese utan brodszajdolgasson kicsit. Amugy is ezt szokta csinalni, akkor is amikor eppen a palyacsucson ugykodik.
Amugy ha mar a kiporgesgatlonal tartunk, nem tudom figyeltetek-e megint. Amikor Stonert es Pedrosat mutattak egyszerre, vilagosan latszott, hogy stoner sokkal "szebben" kezeli a motort. Pedrosa kesobb, de azonnal teligazt adva gyorsitott ki, Casey hamarabb, de szepen finoman. Ennyit arrol, hogy ki az, aki az elektronikara tamaszkodik mikozben megy. Anno is ezzel jott mindenki, aztan eppen 2008-ban az ev vegen nyilvanossagra hoztak a fektavokat es a kiporgesgatlo ertekeket es az volt benne, hogy Rossi vette a legrovidebb fektavokat, Stoner pedig a legkevesebb kiporgesgatlo ertekkel ment az egesz mezonybol...
Lehet, bár ő azt nyilatkozta (motogp.com, interjú, neve után idézőjelben amit ő maga mondott szó szerint..), hogy tele tankkal voltak gondjaik, tehát ki kellett várnia, amíg annyit csökken az üzemanyag szintje, hogy a motor egyébként jó viselkedése ismét előjön.
("This morning in warm up we had a few issues getting a good feeling with the bike, carrying a full tank of fuel and this issue also affected us in the early part of the race. We knew though as the fuel level decreased and the tyres aged, that our bike would come back to us.")
Driftelgetős technikával Garry McCoy melegített gumit, ez a mostani kipörgésgátlós gépekkel kicsit körülményes lenne. de Puniet-nek sem sikerült.
Ha már hazugság, Rossi is hazudik, őt a kolléga buktatta le, mert most meg azt nyilatkozta, hogy konkrét változtatásokat kértek a motoron (nem a következő versenyre, hanem hosszabb távon, inkább a szezon második felére).
A kipörgésgátló tudtommal állítható menet közben, ergo nem esnének el a kezdet kezdetén, ha ezen múlna. A highside-ot éppen nem a kipörgés, hanem a gázelcsukás-gátló tudná megakadályozni, mert annál még egy lowside is sokkal jobb.
Az én fejembe bemegy, hogy lapra téve a hideg gumi elmászik, volt benne részem a ringen a lejtős balosban (2. v. 3.). Elmászik, mert már a tapadósúrlódásán túli erő hat rá, azaz a tapadásánál többet kérnek tőle. Ekkor azonban még messze a gázadás, hogy pluszba meg is legyen tekerve, mert kanyarba befelé menés van, itt még csak jönne - de még nem jött - a stabilizáló gáz, de mivel elment a segge, felegyenesítik az egyébként még lejjebb dőlt motort, vagy legfeljebb lowside. Az nem megy bele, hogy a már egy okból megcsúszott megcsúszott kereket hogy tudná/akarná/próbálná valaki még egy megcsúsztató okkal bombázni, azaz egyszerre kettővel "tulforgas es a kanyariv tulfeszitese".
Stonerék pedig (Stoner és Preziosi a tech) nem beszéltek driftelésről, mindössze lemarad, küldi a gumikat ahogy tudja (warm up) és később áll a rajthoz, így a gumija kevésbé hűl le. Az ominózus esésnél két év után először szolgált meglepetéssel a taktika. Bővebben angolul: itt. Gary McCoy itt beszél a csúsztatásairól.
No, mindegy. Sok közünk nincs a gp-hez (meg sok máshoz se), de véleményünk bőven van. Ez is egy csak közülök.
Nekem az eleje
Szerintem ez stílusfüggő, attól függ ki hova terhel jobban, előre vagy hátra.
Orulok, hogy van aki lat, valoban! Stoner most okosan szedte le Pedrosat - nagyban hozzajarult ahhoz, hogy Lorenzo is le tudja szedni. Nyilvan Dani megingott kisse, mikor korokon at logattak ele a tablat, hogy megint 5 szazaddal kozelebb van Casey. Ekkor meg nyilvan ugy gondolta, hogy okos vedekezessel esetleg egy kis plusz tempoval megorizheti az elonyet, aztan Stoner egyszercsak elore ment es a kor vegen mar 1mp-el vezetett. Ott volt a vege a jateknak. Megfajdult a keze is, ez van. (Masoknak is meg-meg fajdul, Stonernek is volt ilyen, Rossinak is faj most.)
Jó hogy meg van még benne a motiváció, aztán szerintem fél év felé már ott lesz az elejében ő is. Addig meg nem is nyúlnak durván a ducattihoz hozzá ,ameddig nem tud 100%on menni. ezt ő nyilatkozta.
Stoner is jó volt nagyon, végre taktikus volt. egyértelműen a leggyorsabb de mégse kapkodta el Pedrosát.
Lorensot bár nem szeretem, kurva keményen ment tegnap,előtte is le a kalappal.
Egyébként szerintem még ez a verseny se volt nagyon mérvadó, éjszakai mivoltját tekintve.
A gumit drifttel melegíteni akkor lehet, ha úgy csinálja, mint McCoy. Ekkor a futófelületnek csak az érintett része felhevül, belül azonban nem melegszik túl a gumi - a tapadásbeli többlet instant jelentkezik. Ilyen mértékű driftet azonban nem látni a kipörgésgátló óta, mellesleg hosszabb távon (teljes szezon, összpontszám) ez nem nyerő, sokkal inkább veszélyes, ill. gumi- és üzemanyag zabáló.
Ugyanakkor a kipörgésgátló annyit meg nem tud, hogy a highside-tól megkímélje a versenyzőt (_feltételezem_ hogy ehhez nem elég gyors/okos az elektronika, pl. honnan tudná, hogy "A" kanyar ívét hátsókerék-kormányzással akarja venni XY, a "B"-t viszont, ami máshogy lejt, stb. nem akarja eltekert hátsóval venni...), inkább gumit és üzemanyagot takarít meg, megkímélve a nézőket a verseny végére annak idején feketére satírozott kanyarok látványától.
de Puniet annyiban jött ide, hogy elesett, highside-al = elektronika azt nem tudja, amit mondtál. Nem driftelni akart, hanem gyorsítani, de még nem volt bemelegedve a gumi. (most nem idézem). Ugyanakkor nem látni olyan kipörgéseket, amik 30 m-eken, füstcsíkot húzva történnének, főleg nem mezőny-szerte. Stoner nem véletlen volt felváltva tündöklő és bukó a szintén Hondás tanulóévében, ott még sokkal szűkebbek voltak a határok: ló pedig több volt, mint elég és nem volt hozzájuk "villanypásztor".
off:
Gumimelegítés: egy régi teszt, kanyargás kezdő, haladó, és versenytempónál (pályán), illetve haladás normál, gyorsabb és komoly tempóval autópályán. Találós kérdés: melyiktől volt a gumi a legmelegebb? Help: amikor kimegyek a ringre amatőrködni, nem véletlen, hogy az elején egyenes szakaszokon, féktávon ami belefér (nyilván fokozatosan, főleg az első féktávon), szemben azokkal, akik szép fokozatos módon terhelik mind egyenesben, mind kanyarban 2-3 körön át. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a gyakorlat is igazolta, mármint vasárnapi motoros szinten ill. gumimelegítő nélkül.
Pályamotorozósoktól meg kell kérdezni, szereti-e a friss gumi, ha relatíve hidegen megdriftelik, vagy ettől jön a hideg rongyolódás a gumiképbe (cold tearing; talán még a motogp gumi se mentesül ez alól..)?
Anno nem lattam minden futamot, de amikor lattam McCoy-t mindig elkapraztatott. O is ratett a tuzre, reszben miatta is az ausztral-uj zelandi motoros iskola megszallottja vagyok. Stoner, McCoy, Doohan, Slight nagy szurkoloja voltam mindig, de minden 1985-ben kezdodott, amikor az MTV Telesport meg neha leadott egy-egy GP futamot. Volt ott egy bizonys Wayne Gardner, aki nek a stilusa mar 6-7 evesen nagyon tetszett. Over the Limits. Azota is az ausztral-amierikai motoros stilus tetszik jobban, nem a spanyol-olasz.
Ezzel nem egyezik de Puniet highside-ja. Mivel neki éppen ez történt, a hideg gumi nagy gázra elforgott, kitört, elcsukta a gázt, megtapadt, repült (mellesleg Capirossi kezét is megcsapta a motor, ezért állt ki nem sokkal később).
A csúszkálást valószínűleg nem épp a jobb idő reményében teszik, hanem, mivel a határon motoroznak (pl. Lorenzo azt nyilatkozta, hogy az egész versenyt a határon motorozta, egy majdnem buktával, számára ért annyit amit teljesített, mint az első hely) és a csúszás inkább arra utal, hogy túlmentek a tapadási maximumon (amennyiben még mindig nagyobb a tapadó- mint a csúszósúrlódási erő).
A driftelve melegítés még egyszer: Gary McCoy. Ha valamikor (régen) megnézted a vele készült riportot, nyilatkozta, hogy miért alkalmazza a technikát. De ez a fajta melegítés igen látványos, egyrészt, mert szép csíkot rajzol az aszfaltra, másrészt, mert nem kevés füsttel is jár. Márpedig e kettő dolog eltűntnek mondható a jelen GP-ből, a mostani kigyorsítások gyenge másolatnak se nevezhetők.
Stoner/Pedrosa: a stílus nyilván más lehet, anélkül, hogy egyik jobb v. rosszabb volna eredményesség szempontjából. Pedrosa simán nyer, ha a keze nem kezd el fájni egy korábbi, kihevertnek tekintett sérülésből: a végére igazán a kormánycsutkát se tudta markolni, az utolsó 7-8 kört kuplungolás nélkül tette meg.
"I'm disappointed, not for the race I had, but for the physical problems I had again with my left arm. Already in practice I felt something, but I was not sure if it could be that bad. At the end I couldn't grab the handlebar and in the last 7-8 laps I couldn't use the clutch at all."
Pedrosa emlékeim szerint pl. a két egymást követő jobbost összefűzte egy ívre, míg Stoner nem azonos íven vette. Ezt is ki lehetne emelni, mint szépet és finomat, de nincs jelentősége, csak stílus. Mint ahogy egyik versenyző szinte lapig fékezve megy a kanyarba, a másik meg nem, vagy az egyik lassan be, gyorsan ki / másik pont fordítva. Tehát _szerintem_ : csak a stílusbeli különbség látszott, a TV képernyőn megjelenő gázállás és egyéb adatok pedig igen kevéssé mérvadóak, mert ha pl. a kipörgésgátló feljebb van X-nél tekerve, akkor neki nem kell olyan szépen tekerni, vagy akár felesleges is volna, hanem figyelhet másra.
Hol találhatóak a telemetria-adatok?
más versenyzők sokkal jobban összetörtek, és összecsavarozva felültek, vagy felrakták őket a motorra és 2-3 verseny után ugyanúgy mentek.
Rossit meg már vagy fél éve műtötték, és holtszezonban regenerálhatta volna magát, de mind1 ez csak megfigyelés,nem akarok én senki Rossi fanatikkal veszekedni!, ez csak 1 egyszerű megfigyelés volt...
(szerény véleményem hogy vale nem lesz már többet gp-ben vb1, már hallani, hogy a superbikeból akar nyugdíjba vonulni, de csak azért hogy Maxot ott is elverje , és így tegyen 2ejük csatájára pontot)
Amugy ha mar a kiporgesgatlonal tartunk, nem tudom figyeltetek-e megint. Amikor Stonert es Pedrosat mutattak egyszerre, vilagosan latszott, hogy stoner sokkal "szebben" kezeli a motort. Pedrosa kesobb, de azonnal teligazt adva gyorsitott ki, Casey hamarabb, de szepen finoman. Ennyit arrol, hogy ki az, aki az elektronikara tamaszkodik mikozben megy. Anno is ezzel jott mindenki, aztan eppen 2008-ban az ev vegen nyilvanossagra hoztak a fektavokat es a kiporgesgatlo ertekeket es az volt benne, hogy Rossi vette a legrovidebb fektavokat, Stoner pedig a legkevesebb kiporgesgatlo ertekkel ment az egesz mezonybol...
("This morning in warm up we had a few issues getting a good feeling with the bike, carrying a full tank of fuel and this issue also affected us in the early part of the race. We knew though as the fuel level decreased and the tyres aged, that our bike would come back to us.")
Driftelgetős technikával Garry McCoy melegített gumit, ez a mostani kipörgésgátlós gépekkel kicsit körülményes lenne. de Puniet-nek sem sikerült.