Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem kell megvenni az egész tükröt elég csak a hozzátartozó alkatrészeket beszerezni.
igen, pont ilyen, eleget játszottam azzal a visszahajlóval, hogy se túl be, se túl ki ne álljon, mert csak pontos szögben lehet felcsavarni rá a tükröt..
pontosan erre gondoltam én is amikor készitettem.. bár nem biztos hogy ki szakad, valószinűbb, hogy a tükör bánja a dolgot. és ahogy nézegettem a tükör árát 13.900 ft.. lehet hogy így az olcsóbb, átmegy a drágább kategóriába, de csak ismételt esés után :) Tanultam az esetből, hogy nem mindig célszerű rásegíteni az első fékkel..
főleg nem ilyen nyálkás úton..
Ilyen a Te motorod tükörtartója is?
Szia!
Nálam csak az a gond, hogy van egy Simson sr50-s amivel télen járok dolgozni csak éppen lehervadt így kénytelen voltam előszedni a monstrumot, meg is lett az ára. A tükörtartót meg azért nem csináltattam meg lemezből mert ne adja Isten még egy esés esetén lehet nem az öntvény törik el hanem kiszakad a motor burkolat is és ezt nem szeretném.
Na végre!Lesz motor?
Helló! :)

Köszi neked is az infót, igen nézelődtem az alkatrtész árakat, valóban elég húzós, és mondhatni ez is meg az is kellene, amikor meglátok valamit.. Ami a téli motoros csúszásokat illeti, hiába fogadod meg szerintem, ez egy szenvedély, én is megfogadtam, és kb max 2 napot állt, viszont ahoz képest a mostani telünk sokkal hidegebb volt mint az eddigiek. Minden tükör jég volt, és ekkora robogót megtartani ilyen jégen az már művészet, és ha mást nem is, de gyakorolni remek :) Mondjuk nekem még az őszi nyálkás leveles időszakban is sikerült csúszni, ahol a tükör tartó adta meg magát. Nem volt mit tennni, még aznap utángyártottam egyet a másik oldal mintájára. :) Úgyis burkolat alatt van igy nem látszik hogy az alumínium helyett vaslemezből készült. Mutatok egy képet erről a csúszásról, itt 40 -el kanyar előtti fékezéses csúszás történt.. ja és csodával határos módon nem tört meg a spojler!
Na megnéztem az új idomot, ugyanaz a szín , semmi eltérés csak a matrica nincs rajta de az meg úgy is csak arra figyelmeztet, hogy indítás előtt hajtsam fel az oldaltámasztót. Nálam ez nem gond hiszen felcsapódik magától is.
Amikor még benn volt a fojtás a hajtóműben lejtőnek lefelé sem gyorsult a motor 55 fölé. Kipufogónál volt egy vakcső amit levágtak és behegesztették a helyét, volt egy szűkítő gyűrű a kipufogó -henger csatlakozásánál, porlasztóba nagyobb fúvóka lett rakva, valamint a variátorban lett cserélve a határoló gyűrű, így 70-75 de lejtős szakaszokon 80 a végsebessége a robogónak.
valóban jól beburkolták a drágákat azt meg kell hagyni de a hajtás lánc elemeinek cseréjéhez nem kell a burkolatokat leszedni elég csak a hajtómű fedelet leszerelni és már fel is tárult a delikvens.
Üdv a fórumon!
Tulajdonképpen nem sokat tudok hozzátenni amit a Tomi írt, teljességgel kimerítő válaszokat adott neked. Télen Én is megfektettem a robogót hamarosan megy a festőhöz. Alkatrészek sajna elég horror árakon vannak de talán ékszíj, görgő nem túl megterhelő a pénztárcádra. A festést meg hát el kell végezni vagy végeztetni, De azt már most megfogadom pedig nincs új év, hogy ősszel leteszem és csak tavasszal fogok rá felülni ezután. Téli motorozás a robogóval .
Köszönöm szépen :) Bár sajnos idén télen 3 szor felborultam vele, de kijavítom majd, mindenképpen küldök képeket, ez a minimum a sok segítségért. Még előtte körbejárom az esetleges alkatrész árakat, mert biztosan lesz valami amit cserélni kell. Mára jó éjszakát kívánok, és eztán idejárok már, mert amint látom itt van ember aki ért hozzá.. :))) Mégegyszer köszönöm! :)
Szép a mocid!
Ne félj!Ez egyszerübb még a Babettánál is!Ahhoz hogy a hajtóművet megnézd nem kell semmilyen oldalburkolatot levenned,csak a hajtóműfedelet csavarozd le körbe és vedd le róla elöl a hűtőlevegő csövét.És minden ott van.A csavarokra és a fedéltömitésre vigyázz mert nagyon egyediek.Csibének mármint Csibewernek,vagyis Iron Chickennek Gran Dink 50 van az ugynilyen kaszni.Most dolgozott de holnap itt lesz biztos majd ir még tanácsot.A videókat nézd meg a yutubon.OK?Ha vmi van csak irj vagy fényképet tedd fel.
hát mit is mondhatnék, először is én mint laikus.. minden mondatodat másolom és kinyomtatom.. aztán amikor ennek nekifogok, vagy talán valakit keresek aki segít benne kivitelezni, akkor ezek alapján máris sokkal előrébb vagyunk, mint én egymagam.. tudatlanul :D Nekem ez még új.. legalábbis az hogy ilyet csináljak. Még megragadtam a babettánál :) annál nem kellett szétszedni az egész motort egy kis szereléshez, itt viszont le kell bontani az összes burkolatot. Remélhetőleg lesz szerencsém vissza is rakni :)))) de egyúttal már megérné lefújni is ha már az ember szétszedi. és minden egyéb alkatrészt át lehetne vizsgálni. Nekem így is gyanús hogy a gyertyánál kicsit olajos a blokk.. talán a téli eséseim miatt.. de nem tudni.. a gyertya belül teljesen jó, csak kivülről olajos.. kompresszió az jó , és nem is csörög zörög.. szépen jár.. " ő lenne az esetes páciens" :)
Bocs átjöttem a másik géphez,volt egy kis szünet.Akkor vszinű nincs motorikus baj hanem a hajtóműlánc valahol.Oldalfedél le aztán neki.A kuplungharangot és a variot olajszürőfogóval fogjuk meg a csavarok levételekor.De ha van légkulcsos ismerősöd akkor először azzal vegyétek le a csavarokat,felrakásnál aztán már csak kézzel szabad meghuzni!
a fordulat az maradt, csak elmaradt a kb 60 as tempónál az a visszafogó erő, és nem dadogott menetközben, mint ami menne még de valami nem engedni menni.. olyan amikor végsebességgel megyek , hogy érzem hogy visszafogja valami. eléri a sebességet és annyi.. még lejtőn se engedi gyorsabban.. :S :O
Mindig jut még eszembe valami-amikor megindult jobban a motorod akkor a fordulat is megugrottt vagy állando fordulaton huzott tovább?
Mert ha a fordulat is feljebb ment és azért gyorsult jobban fel akkor motoroldalon is kell keresgélni-tehát a--- légszürő-porlasztó-stb.
Szivesen.Csak néha majd irj hogy mi ujság!
Nagyon szépen köszönöm a sok sok segítséget. :))) Nem hittem volna hogy jutok valamire. :) Így mindjárt más.
Üdvözlettel:
http://www.manualedereparatie....
Innen pedig letöltheted a szervizkönyvedet a motorodhoz
A youtubos oldalon érdemes a többi videot is megnézni!
http://www.youtube.com/watch?v...
Ezen a videon látod.A variátor mőködését pedig itt http://www.egumotors.hu/tuning... leirják.Majd belejössz.
Köszi a válaszokat, és a rengeteg infót, amivel tudsz segíteni, ezeket mind át fogom nézni, viszont amit említettél, hogy variátor görgő, most hallom először. Ha esetleg kis támpontot tudnál adni ebben, hogy azt hol találom, azt megköszönném. Apropo, volt egy esetem amikor hirtelen "megindult". A szokásos 10 km es távomat tettem a szokásos 55 - 60 km/órás sebességgel, de egyszer elkezdett húzni, és majdnem 70 ig ment, de amikor vissza kellett venni a gázból, aztután újra beállt erre a régi sebességre, és azóta sem tudom mi történhetett
Ha használtan vetted a hajtoműfedelet mindenhogy vedd le és a variátor görgöit is feltétlenűl nézd meg méret,kopás szempontjábol-a gyári méretü suly 8.5 gramm 16x13.Ékszij szélessége 18 mm kell legyen -17.5 mm alatt már csere van.
Csibe majd biztos ir ékszijméretet mert évé is uaz a méret hosszra.
Joval többet kellene mennie,ha igen pörög és nem megy-akkor lehet kipufogó,tul hosszu vagy igen kopott ékszij,valamelyik fojtás esetleg bennmaradt-pld variátor-több lehetöség is van-ellenörizni kell sorban.Jo munkát!