Ha kis sebességnél már ingadozik a fékerö-lüktet, akko az inkább kagylós kopás lehet...Ez lehet az esetlegesen nagyobb mértékben ütö tárcsa miatt, hogy egy helyen folyamatosan hozzáér a betéthez, és ott hiányzik belöle már egy század miliméter (0.01mm), öregebb motorknál meg karmantyúk hornya telik meg kosszal vagy krisztallyal, oxidokkal, ami miatt nem huzodik vissza munkahenger rendesen, és szintén hozzáér a tárcsához.
Az elsö esetben ha nagyobb az ütes, akkor az visszanyomja munkahengert jobban így mikor ráfogsz a fékre több utat kell megtenni-több folyadékot kell visszapumpálni, ezért pépesebbnek tünik, és a nyomáspont is sokkal beljebb lesz.
A saját tapasztalatom, hogy elönyös irányba változik a karakterisztikája a féknek. Èn 2009 környéként tettem fel a Suzuki Gsx 1400-re egy Suzuki B-king radiális föfékhengert. Ezzel lett kb kimaxolva a fék hatásfoka. Elötte volt fémhálós fékcsö, meg szinter betét, és korona a radiális föfékhengerrel került fel rá.
Az indikátor óra megmutatja hol a probléma,kézzel meg lehet húzni a megfelelő irányba.Ki lehet hozni,türelem.Volt nekem is ilyen problémám szar fékbetét miatt.És mindkét tárcsa ütött,és mindkettőt kihoztam.Utána megint jó lett a fék,és nem jött vissza a hiba.
Ha van emelőd ,emeld fel az eleje.Forgasd meg a kereket,ha üt a tárcsa akkor indikátor órával ellenőrizve , kézzel vissza kell húzni,amíg 0.1 mm ren belül lessz az ütés .A féknyerget előtte vedd le.Ha sikerült vegyél brembo betéteket sa jelzésűeket.Ez jó lessz.
Nem, dehogy! 19ezer van benne újkora óta, még a gyáriak a betétek is, minden. Nincs hibája. Ennyi, hogy talán üt egy kicsit, de azt is kb csak ha lépéstempóban gurulok vele, akkor észrevehető. Olaj is friss benne.
Nagyon alacsony sebességnél mintha éreznék némi ütést a tárcsán, nagyon enyhén szaggatottan fog. Itt kezdjem inkább a problémamegoldást? Ilyen sokat befolyásolhat a fékhatáson?
Sziasztok!
Tudtok nekem abban segíteni, hogy ha a gyári helyett felteszek egy radiális felső fékmunkahengert előre, érezhetően jobb, adagolhatóbb lesz-e a fékhatás, vagy fölösleges pénzkidobás? Nem vagyok elájulva a gyáritól, hátha ez a kis módosítás segítene rajta. 2017 690 smc-r. Köszönöm előre is!
A képen látható KTM 690 Duke III, SM alkatrészek eladóak. Nagy részük eredetileg egy 2010-es DUKE R-ből származik. Akit érdekel valami kérem írjon, hívjon. Nincs mindenről kép felrakva!
30-616-9133
kézvédő felfogatással, kormány DYNA Racing 28,6mm, kitámasztó, láncvédő, tank, hátsó toldat indexel, komplett kerékszett tárcsákkal lánckerékkel menesztővel távtartókkal (2db), egyiken jó állapotú gumik, másik gumi nélkül, első hátsó tengely, váz, gyári ergo zselés ülés, Duke R hátsó rugóstag, lengővilla, hátsó lámpa, segédváz utas lábtartókkal, légszűrőház légszűrővel, első teleszkóp párban, igény esetén befogókkal
Sziasztok! Akit érdekel van nálam sm szett. 3.5-4.25 széles fekete ráf, husqvarna agy. 320-220 féktárcsák, 48as lánckerék. 25-25mm csapágyakkal, igény esetén adok mellé 20mm csapágyakat is
Hogy kell e vagy nem légteleníteni nem néztem utána de én szoktam, a hengeren és a hengerfejen is van légtelenítő csavar. Ma felkerült a ventilátornak a kapcsoló, lassan ki is probálom hogy ért e valamit a mai munkám.
A huskynál úgy oldottam meg ezt a kérdést hogy a vízpumpa ból ki jövő ágra tettem a hőgombát és gyorsabban bekapcsolt
Ott gyárilag nem volt se venti se gomba és nem akartam a hűtőt bántani
De úgy sokkal jobb is lett
Amúgy hegesztő alkatrész boltban lehet kapni kis méretű de izmosabb teljesítményű ventillátorokat
A gyári sapkával is ugyan ez a helyzet annyi különbséggel hogy a gyári sapkánál mikor ki nyomta ott gőzfelhő jött a sapkától, most meg csak a túlfolyón csövén tolja kifele.
Az elsö esetben ha nagyobb az ütes, akkor az visszanyomja munkahengert jobban így mikor ráfogsz a fékre több utat kell megtenni-több folyadékot kell visszapumpálni, ezért pépesebbnek tünik, és a nyomáspont is sokkal beljebb lesz.
Ezt itt régebben foglaltam össze:
https://www.sportmotor.hu/albu...