A MAMS sok mindent megtesz, de elsősorban a versenyzőkért, és a versenyekért. Hisz ez a fő feladata. Megpróbál inkább minden szinten bevonni motorosokat a versenyzés világába, ezért vannak szintek: OB, Kupa, Meghívásos, Bogrács-gulyás, és szervezett edzés. Nem csak a vb szintű embereknek szól egy verseny. Van számtalan kategória, és erősségi szint. A Magyar ember addig összetartó, amíg beszélni kell róla, ha tenni, akkor hirtelen elfoglalt lesz mindenki.
Ez már téma volt egyszer, és akkor megkérdeztem egy olajos szakembert erről, és ő ezt mondta: gyári, bontatlan csomagolásnál gyakorlatilag korlátlan ideig megőrzi a minőségét az olaj...
Ezért nem a Mams a hibás.Igazából a motorosoknak kéne összefogni.Ez pedig a Mams érdeke is lenne.Ha elérnék hogy több kijelölt motorozható hely legyen talán kevesebb lenne a szabálysértő.De sajnos az emberek mentalitása a másik oldalon eléggé csőlátásu.A helyzet így nem fog változni sajnos ha ők leszarják magasról a motoros érdekeit.
Haj Zaránd!
És ez mit jelent motorex flakony alján , mert pl castrolnak külön megvan adva hogy meddig jó szavatosság. de ennél csak ezt találom,de ez most mi?
Na látod! De akkor ne a MAMS legyen már a hibás...minden erdő valakié. Na most van engedélyed, és motorozhatsz ott, vagy nincs és illegális, amit teszel...
Hát igen a bányáért kár.Az adta meg sóskútnak a teret mert amúgy elég kis terület bemotorozható.Az a baj hogy kevés olyan hely van ahol versenyen kívül lehet motorozni.Aki nem akar versenyezni vagy pályára járni annak gyakorlatilag semmi lehetőség nincs a motorozásra legális kereteken belül.A motorosok között is van aki állatmódjára leszar minden szabályt és vannak azok akik kerülik a tájvédelmi területeket és próbálnak minél kevesebb ellenséget gyűjteni de semmi opció sincs az erdei motorozásra itthon.Ez a helyzet.Vagy beszorulsz a pályára és mész körbe körbe vagy törvénytsértve motorozol erdőben.
Sóskút azért állt el, mert nem tud megfelelő pályát kialakítani azóta, amióta a bánya nincs, illetve nem elérhető. Idén van egy olyan szabály, hogy min. 10 percnek kell lennie egy kör hosszának. Ők ezt nem tudták vállalni. És bár volt egy fajta hangulata a helynek, azért Sóskút nem tartozott a jó versenyek közé lássuk be. Az, hogy a zöldek és a vadásztársaságok, de inkább az erdők tulajdonosai, mit engednek, és hol lehet versenyt rendezni, az nagyban az engedély nélkül motorozó, és versenyt rendezőkön múlik. Mert ha egy adott helyen engedélyeznek is egy versenyt, rengeteg olyan van, aki azon nem mer/akar elindulni, de a verseny után kimegy a kijárt nyomvonalra, és engedély nélkül motorozik a területen. Általában ezek után is a MAMS-ot támadják, pedig vajmi keveset tehet róla. Ezért kéne a fejekben rendet tenni először, és rájönni, hogy folyamatosan csökkennek a motorozható területek. És mindjárt jön a bezzeg Romániába című gondolat. Elárulom, hogy ott sem lehet akármerre menni, csak egyszerűen nincs meg az apparátus arra, hogy betartassák a szabályokat...egyenlőre...sajnos...
HElló!Van egy fekete lc4 400as blokkom,ha szeretném rátenni a 620as hengert akkor a fejet is cseréljem le? Vagy csak a szaki kimarja a felfekséi pontánl a külömbset?Vagy ha valakinek van hozzá alkatrésze az is jöhet
Nem hangoskodásnak szántam.Te jobban benne vagy a témában én csak azt látom hogy sóskút is elállt a versenytől ez kicsit lehangoló.Pár éve komolyabb pályák voltak és ez nem a válság miatt lett megszüntetve.Gondolom a zöldek és a vadásztársaságok tevékenysége miatt lett így.Ezt pedig a Mams-nak kellene megoldania hogy ne mezőn kelljen endurózi úgygondolom.De ha te másképp tudod akkor úgylegyen.
Köszönöm a választ. Remélem minden jól megy és eljutok egy versenyre. És nem az eredmény érdekel hanem az hogy hátha tanulok másoktól (ami biztos) meg kíváncsi vagyok mit tudok meddig.
Minden szakágban kevesebb a versenyző, ez a válság része. DE! Az enduro szakág így is az egyik legnépesebb, pont az endurocross miatt. Ez a szakág döntése volt, hogy ennyi futam lesz. 7 lett tervezve, de Sóskút visszalépett a rendezéstől, így maradt 6 verseny., amire gyakorlatilag 12 rendezni kívánó egyesület pályázott. Lesz mellette enduro, endurosprint, és extrém enduro futam is, így lesz azért hol motorozni. Nem baj, ha nem látnak bele sokan, csak ne ők legyenek a leghangosabbak...
Arra alapozom hogy egyre kevesebb a verseny.Egyre kevesebb a résztvevő.Nem voltam versenyen csak nézőként.Én nem versenyzek nekem se időm se pénzem erre de én így látom.
Matyi azért már elég rég volt góré.Én csak annyit látok hogy egyre kevesebb a verseny egyre kevesebb a résztvevő egyre egyszerűbb helyeken.Ami az országos bajnokságokat illeti.Persze nem fogom ezt senkire de aki benne van a témában és aktívan részt vesz a magyar motorsportban annak kéne életben tartania az endurocrosst.Ahogy látom ez nem nagyon sikerül.
Gyakorlatilag ütem, és lökettérfogat szerint besorolnak valamely kategóriába, és biztonságtechnikai szempontok szerint átnézik a motorod. Ne lógjon semmi, legyen fék, ne legyenek balesetveszélyes megoldások rajta, stb. De olvasd el az endurocross alapkiírást és választ kapsz minden kérdésedre...
pontossan...
az van hogy a 60as olaj az csúnyán fogja a motor még félmelegen(vat iz det min half varm .) is.. a qplungot meg főleg..
de ha a kalaháriban mész délben... akkor már azt ajánlja a ferrásis kézikönyv....
amúgy meg nem az a lényeg hogy 10w-50 15w-50 10w-60..5w-60.. hanem az hogy az adott gép az jól muzsikál vele vagy sem...
ha úgy érzed hogy nem az igazi és a másik olajjal jobb volt ...
Hello, Keresek KTM sx 125ős krosszmotort 2000-es évjáratnál fiatalabbat maximum 350ezerig. Ha esetleg vkinek van eladó keressen meg itt vagy email címemen (pepekrossz@gmail.com).
Oké elnézést úgytűnik nem követem a fejleményeket.Pár éve másképp ment a dolog vagyis a KTM klubbos rendezvényeket nem nagyon szerette a MAMS.Én ezt hallottam a szervezőktől.Ha azóta változott a hozzáállás arról nem értesültem de örömmel hallom.Amúgy néztem a versenynaptárat és most hiányos vagy tényleg csak ennyi endurocross lesz?Sóskút kilőve?
Sziasztok! Meg tudná valaki fogalmazni, hogy a KTM esetében az LC4 "kifejezés" tulajdonképpen mit is jelent? Én arra gondolok, hogy az LC4 a nem-üzemórás 4 ütemű blokk variánst jelenti. Ez így helytálló lenne?
És ez mit jelent motorex flakony alján , mert pl castrolnak külön megvan adva hogy meddig jó szavatosság. de ennél csak ezt találom,de ez most mi?
Nekem egy GG EC 300 van .
az van hogy a 60as olaj az csúnyán fogja a motor még félmelegen(vat iz det min half varm .) is.. a qplungot meg főleg..
de ha a kalaháriban mész délben... akkor már azt ajánlja a ferrásis kézikönyv....
amúgy meg nem az a lényeg hogy 10w-50 15w-50 10w-60..5w-60.. hanem az hogy az adott gép az jól muzsikál vele vagy sem...
ha úgy érzed hogy nem az igazi és a másik olajjal jobb volt ...