aki ettől okosabb lett ..az max te- h- én ..
a többi most is azt kérdi de milyen olalyat...
a válsz...a gyártó ir valamit.. az nem hülye .. a ktm motorexet
de látható is a 10w-50 a jó a 10w- hatvan csak a kalahári sivatagban kell.
a válsz tehát ott van..10w- 50
a minél vastagabb a minél kopottabba kell. de erről a ferári mérnökei hallgatnka mint a sir.
ami a fontos
a z első szám a szivatyúzhatóság.. ha az 20w akkor az azt jelenti -10fok alatt nagy baj van...konkrétan az olaj olyan sűrű hogy nem felel meg a szivattyúzhatóságnak..!túl vastag..
a 15 w illetve a 10w az már jó -20akban is..
de ez nem igazán számit mert itt nem gonolnám hogy kint tárolod a gépet és majd -15fokban akarod inditani.
a
ezért van az hogy után próbálkoztam..mert a régebbi ktmemeim azok mind 15w-50 fuch olajjal ment..2-3 évig(2001-2004 es 520,525)
de a berg nem jó volt vele.. aztán néztem a minervat motorexet repsolt...repsolal a váltó az nem volt az igazai...de pl a hondálk imádják.
aztán jött ami beszerezhető ásés j voot la honda pro racing olaj..10w-40 20w-50 meg a kevertje..
aztán megszünt a beszerzés és lett belőle valami 20w510 részing ..de azzal nem vol tjó..nyüszitett(a berg az nagyon olajfüggő volt)
aztán jött az elf.. és azzal megyek már 2 éve...(egyéve a ktmeben is és az jó..nagyon...
a silkolályn fuchking olaj az 15w-50 kawa gyérija anyit tudott mint a metabondos olaj...
ki is baszott az öreg a múhelyből mint a macskát szarni..
de a berg meg rühhelte...konkrétanolyan hangja volt a 3dik motorozáskor azt hitem széthullik...
az olaj nyüszitet benene..
de pl azt mondták a 15w-50 motul ami is dupla észterszintetikus..ami az fuch silikone is...
az pl kifejezetten bertg imádta...
erről a motulról csak jókat hallottam..miközeben mind a kető dupla észerrszinti.. és az egyikkel okádék a 2005 berg a másikla meg hibéátlanak mondják..
na erre varlyá gombot
amúgy sajnos tudomásul kell venni..
én elfogult vagyok.és mit ezen okból a véleményem is olyan..de ezek a tapasztalatok..
motortéren is ez vann..
és nem baj ha valaki szöges ellentétben van velem..
mert nekem pl az esigsz 5huszon öt a csúcs..
de valójában nem.. de nekem meg igen.. szóval...
nézzé szét használj ami tetszik és lásd hogy neked melyik jon be.. és használd azt.
pl én az egsztrém endórót szeretm..meg a kroccpályán a 50perces meneteket.. de van akinek nem ez a szép.. és ez a szép a világ úgykerek hogy van akinek szögletes .
az a situ..
hog én mindég nagyon olalyrezisztens voltam..mert a legfontossabb kopó alkatrész a motorban ..a jó olaj...és akkor a többi az meg nem kopik..ugye...csak polorozódik és egyre fényesebb a gép
a motulon illetve a castrolon kivül mindet kipróbáltam...szinte...
a motul w300at azt sokan ajánlották.. csk én az árat is nézem.. mert jó olaj számomra nem feltétlen drága...
a legjobb teszteket akkor látom ha egy motort hosszabb ideig ugyan azzal az olajjal használom...látom hogy mennyi az élettartama...
az elfnél konkrétan a 10w-50 anti sliping szisztem olaj az jobb volt mint a 10w-60 részingje...
a 60as olaj hidegen kicsit fogja..de lehet hogy melegen sem elég vékony!
de pl a 10w-60 offród volt a minerval olajból..az nagyon csendes volt ..de ha épp nem volt olajkenésemert fejjel lefelé volt akkor meg kifolyt és nem kent!egy jó olaj ott marad és negyon tapad az alkatrészekhez...
a 10w-40 honda olaj volt a csúcs...meg a 20w-50..az egyik fél szint is másik ásványi...de keverhető volt...és az 15w-45 volt a bergben 300üzórátelőtte lement vagy 150et..meg még aztán elfel is vagy 100at nálam...olyan szép olaj jött le mindég mint az atom..semmi forgács...
de az elf is olyat tud...de elmondom abból a 60w részing az nem volt olyan meggyőző...enek ellenére az is jo volt csak ez a50 ez jobb...
az hogy extrém end gyúróban kell a hőtűrés abban bizti lehetsz mert mikor a patakokban felfelé főzöd a motrt a kúplungal uis ..akkor oszt kap a pofályának az olaj...
a gyengébb olajakat hamarabb kezdi csipegetni. hamarab érik le a diszpergens és detergáló képességük határát...ami után már kuka...mert a szenyeződések ha nem maradnak oldatban akor lerakódnak és kopást okoznak...
mert minden olaj egy idő után eléri a tűrőképseeége határát...na azt nem szabad megvárni...
motorexből is a 60w as kicsit sürű volt.. lehet érezni ..hallani a motort hogy melegen sem úgy szalad...hidegen meg kifejezetten halaható olyna tompa a hangjuk.
ha viszont mindég szétfőzöd a gépet akkor zért 60as olaj az csak vastagabb marad..de az akkor meg normál körülmények között..(az a normál ami ár azért extrém de mégsem a szétgyilkolásoss) akkor azért én si a vastagot használnám...
de mint mondom nem az számit..hanem az hogy apolimerek azok tapdjanak ..és lehet hogy hangosabb de ha könnyebben szalad a motor akkor a súrlódás is kissebb!szóval azért mer ugy érzed te 200 fokon hajtod a gépet még nem biztos hogy egy 80w-90 váltóóolaj kell bele.
ez pont olyan mit az evanso fagyáló folyadék...
hiába bi ki 180fokot forrás nélkül..az alkatrészek az ok akkor is túl vanank hevülve.. és csörög a motor mint a barom.. és ha olyan hőfokon hajtod..szét is baszod.. ezt olyan szaki is megmoindja aki dem zsóti
szóval..
a jó olaj az jó..az ára is számit... de jó is legyen..ezért nem a 70000motult veszem 6000ért...hanem eza za elf 10w-50 4xt ez 2500ért olyat tud ami nekem.. 120%biztosra mondja hogy a kis kártélyem esigsz 5nyuszi öt..nem fogja beadni a kulcsot...
mert nincs pézem felújitani 4 havonta.. nekme jó ha elmegy 600-800üzemórát igy(miközben üzemorvos csak a pólólyát huzza fel hogy meghalgassa a szelephézag hogyan muzsikál )
a többi most is azt kérdi de milyen olalyat...
a válsz...a gyártó ir valamit.. az nem hülye .. a ktm motorexet
de látható is a 10w-50 a jó a 10w- hatvan csak a kalahári sivatagban kell.
a válsz tehát ott van..10w- 50
a minél vastagabb a minél kopottabba kell. de erről a ferári mérnökei hallgatnka mint a sir.