Sziasztok
97 es zxr 400 motorommal volna kis zajos probléma.
Utóbbi években kezdődött de már elég hangos lett a dolog.
Alapjáraton- kisebb fordulaton zörgő hang a kuplung felől. Mikor behúzom a kuplungot akkor jelentősen elhalkul ez a hang. Szétkaptuk a szervizbe sehogy sem találjuk az okát. Találkozott más valaki ilyennel?
Már kicsit matt, de fényezés után rászánok kis időt, hogy csillogjon újra a váz is. Sajnos nem tudok segíteni konzol dologban, de ha festéssel kapcsolatban van kérdés, írj bátran.
Hello, meg tudom nézni. Oldalidomok most festés alatt vannak így leszerelni sem kell, de nekem valamivel másabb a hűtőm, ha jól rémlik, lehet nem passzol a méret. Dobok egy képet majd róla.
Én is keresnék egy alkatrész. Igazából csak minta méretet kérnék tőletek, és pedig a vízhűtőt és a motorvázat összekötő tartóról!
Nagyhűtős mocimnál, levágták ezt szintesre. És hogy normálisan álljon, megcsinálnám helyesen, nem csak egy laposvassal, mint ahogy össze volt tákolva(bukott motor volt, ez látszik a hűtőn is!)
Szóval ha valaki tudna mondani méreteket, hogy a váz felfogatás és a hűtőfelfogatás közötti furattávok milyen méretben vannak, azt nagyon megköszönném, hogy el tudjam készíteni az alkatrészt.
Cserébe egy rakás gumigyűrű mérettel, és javításom köze fellépő dolgokkal próbálok visszasegíteni, ha tudok! Köszönöm!
esetleg a főfuvókákat nem cserélhetted fel? 2-3 hengernek más méret szokott lenni mint 1-4nek bár ettől függetlenül el kéne indulnia az adott hengernek vele.Szerintem mindenképp mechanikus vagy üzemanyagrendszernél kell keresgélni.
Trafót lehet még kimérni elvileg na ahhoz én nem konyítok igazán, viszont szelephézag is lehetett a gond, ugye ha alapból nem volt erre rámelegedett és már ki is támasztott, de Zsoltinak igaza van a fészkeket is jó lenne megnézni márpedig ahhoz meg kell bontani.
Köszi a hozzászólásokat!
Tényleg, az akkut és a töltést nem is írtam. Az is jó. Bár először azt hittem a töltéssel lehet gond, mert le szokott merülni az akku. De az csak a sok indítózástól merült le. Járó motornál 14V-ot mérek.
Hát arra jutottam, hogy szelepekkel sincs gond, jól zárnak. Se a karburátor felé, se a kipufogó felé nem szelelnek.
Viszont, most hogy ki voltak szedve a gyertyák, fura dolgot vettem észre rajtuk. 2-es, 3-as világosbarna (tényleg kicsit keveset kap), 1-es, 4-es sötét, kormos. Mégis gyújtás baj lenne? Hiszen ugyanazon a trafón vannak. Pedig a 4-es hengerrel nem volt sosem baj, az üzemel.
Gondolom akkor az akkumulátort is megnézted és az sem öreg púpos szar, a töltése is jó a motornak?Ha a szelephézag tul kicsi volt és nyitva maradt érdemes egy nyomásveszteség mérést próbálni.Ha tré és még nem égett szét egy becsiszolás még segíthet rajta. Mivel gondolom nem gyári a dobod sem az alap 2.5-es alapjárati állás sem optimális már, azt fülre legkönnyebben úgy tudod belőni hogy nyitsz rajta egy felet és onnan szép lassan haladsz kifele amíg hallod hogy emelkedik a fordulatszám és addig tekered ki amíg már nem emelkedik tovább majd visszaveszed az alapjáratot és következő henger ugyanez. Ez persze nem olyan pontos mintha üveggyertyával csinálnád de megteszi.Szinkronra meg egy igazi szerkentyűt ajánlanék a prop tech árulja igaz borsos az ára de mocsok jól lehet vele dolgozni meg a szívásgörbéből a szelepek állapotát is láthatod és halál pontosan tudsz vele állítani.Látom sajnos kifogtál egy szívós példányt enyémmel nem volt ennyi galiba.Ja és még megnézném hogy a légszűrőház felfekszik-e rendesen a karbisorra mikor lehúzod, mert elég egy fasz megoldás, ugye már nem mai gépek és ha megtépik mint a szemét belesüllyed a csavar a műanyagba eldeformálódik és nem fekszik fel mindenhol szoptam már be vele aztán csak rángatott meg nem forgott ki rendesen ott szívott falsot.
Visszatérnék a nemrég tárgyalt vezérműláncos Kawasaki esetéhez. Azt az ügyet letudtam, kapott hozzávaló láncot. Azzal már nincs gond. Viszont van más.
Hidegen szépen indul, közepesen bemelegítve is, bár nem az igazi. Viszont teljesen bemelegítve olyat produkál, mintha gyenge lenne az akku. Lassabban, erőlködve teker az indítómotor, és semmi jelét nem mutatja, hogy be akarna indulni. Önindító, trafók, gyertyapipák tesztelve, hibamentesek. Gyertyakábelek újak. Akkucsatlakozók, önindítórelé, vezetékek jók.
Ha hagyom, hogy lehűljön, akkor beindul. Félig visszahűlve nem indul, de kíváncsiságból ráhúztam a szívatót (gyakorlatilag még meleg volt a motor, semmi nem indokolta a szívató használatát), és beindult. Nem tudom elképzelni, hogy keveset kap, és hidegen gond nélkül indul, melegen meg egyáltalán nem. Pont fordítva kellene.
Viszont, amikor jár a motor, akkor mégis olyan hibákat produkál, mintha keveset kapna. Felpörgetve a motort, lassan esik vissza a fordulat. Sőt, 2-3e között marad egy ideig (15-30mp), és csak ezután esik vissza 1000-1500 közé.
Falsot is szívhat, ez igaz. Bár semmi más nem jöhet szóba, mint a szívócsonkok. De mivel repedésnek nyoma sincs, és a bilincsek is jól szorítanak (legelőször el is felejtettem meghúzni a bilincseket, mégsem volt rosszabb), így kizárnám a fals levegő elméletét.
Na most, a karburátorok tiszták, darabokra voltak szedve. Viszont az alapjárati csavarok meglepetésemre 4-6 fordulatra voltak kitekerve a gyári adat szerinti 2.5 helyett. Én visszaállítottam ezt az értéket, de kipróbáltam 3 és 3.5 fordulattal is. Nem igazán volt érezhető változás.
Aztán ott van még a szinkronizálás. A "műszer" nagyon komoly, a fórumról nyert ötlet alapján készített deszkás-csöves-olajos megoldás. Viszont érdekes, hibába állítom be a szinkront, úgy mintha rosszabb lenne a motor. Az 1-es henger nem mindig akar hidegen üzemelni. Ha kicsit zárok annak a karburátornak a fojtószelepén, akkor már az is jár.
Következésképpen talán máshol kellene keresni a hibát. Hogy teljes legyen a történet, még valamit le kell írnom. Amikor hozzám került a motor, a szívóoldalon nem volt szelephézag. Olyannyira nem volt, hogy kissé nyitva is voltak a szelepek a túl vastag hézagolólapkák miatt. Hogy mennyi ideig volt így használva a motor, azt nem tudhatom, de elképzelhető, hogy bekormolódtak a szelepek, és most meg nem tömítenek. Szívócső diagnosztika helyett talán egy veszteségi nyomásmérés is választ adhat.
Nektek mi a véleményetek? Mit lenne még érdemes megnézni?
97 es zxr 400 motorommal volna kis zajos probléma.
Utóbbi években kezdődött de már elég hangos lett a dolog.
Alapjáraton- kisebb fordulaton zörgő hang a kuplung felől. Mikor behúzom a kuplungot akkor jelentősen elhalkul ez a hang. Szétkaptuk a szervizbe sehogy sem találjuk az okát. Találkozott más valaki ilyennel?