Sziasztok! Vélemény a témához két szó: korrúpció, és mentalítás híány, az egész úgy szar ahogy van. Én annó a PSZÁF-en hallottam, hogy az Osztrák pénzügyminiszter BŰNTETŐ JOGI felelőssége tudatában írja alá a költségvetést, ami hetekre van lebontva. Gondoljátok el nálunk hány pénzügyminiszter lenne szabadlábon, ha igy kéne feleőséget vállalniuk?
Magyar termék? Mi lenne az? Ennek megállapítása ilyesmit és utánanézést igényel. Mert Csaszi boci csokiját se feltétlenül magyar (tulajdonú) cég gyártja.. (nem néztem, lehet, hogy azt éppen magyar).
A tőke kiáramlásával nincs gond, ha a csereérték itt marad /szerintem/. Nem attól félnek. De a külföldivel sokkal nehezebb megállapodni diszkréten arról, hogy tiéd a meló, de ennyit adj vissza zsebbe + a minőségnek ára van, ezért az csökkentené a "zsebbe visszát" , vagy épp megszüntetné a külföldi megcélzott nyereségét. Meg milyen kurvajó 2,5 milliárd egy kilométerért + "jogdíj" (zsebes pénz), majd 1-2-3 év múlva a (szükségessé vált) foltozás árából szintén egy kis pénz, hogy éhen ne haljon a család abból a kis "nagykutyányi fizetésből" (mer" abból nem lehet megélni).
Külföldi tőke pedig nem egyszer jött csupán azért be, hogy kilóra megvegye a potenciális riválist melynek részvényesei egy dupla ártól hanyatt esnek és odaadják? Aztán: jé, nincs magyar ipar?
de hivatalbo la magyar termék nem szar, csak egyes magyar termékek. azok által előállított termékek szarok amelyeken csak nyerészkedni akarnak. (ebből azért van egy pár) szóval azert hiresult el a magyar = fos mert pár embert már átvágtak.
s ha a külföldi oclsóbb mert reálisan latja a piacot. de ha külföldinek fizetsz az olyan mintha egy befektetés helyett egyh hitelt vennél fel. úgytünik hogy jó...de mégsem az. ez nagyon bonyolult nemtudom itt kifejteni:)
de az alapanyag meg...hát igen, egy kalap szarobol vannak az utak. ez tény. de a jobb minőségü alapanyag meg drágább lenne s akkor ne mtudnanak húzni akkorát a cégek az üzletből valamitn akkor tovább tartana az út és az kinek jó? a cégeknek nem..faggyon csak szét majd mi mindíg garanciával befoltozzuk, s ha már 6 év alatt kurva szar lett akokr ujra megbizhatsz minket hogy a zegeszet ujraaszfaltozzuk.
ez üzletileg a legjobb politika, az emberekre persze szarnak mint mindíg.
s miért preferáljuk a külföldit!?
mert a magyar béna, meg kurva szar.
természetesen vannak kivételek! a nagy átlagról beszélek!
vásárolj maygyar terméket!
útaknál nem jön be!
a külföldi termék meg kint olcsóbb mint itthon. persze ide hosszabb az út.
szerintem az alapanyag - hatóanyag tartalom is más ami azona piacon van... ez persze csak teória, de valahogy ebben én hiszek.
igazából az lenne a jó ha tényleg az nyerné meg aki megérdemli, de kartell van papa és ezt csak az nem látja s nem hallja aki vaksüket és néma egyszerre valamint egy bunkerben van 1000 méter mélyen. ne agódj, téged is éppoly hülyének néznek mint engem:)
ha külföldi cég nyeri meg akkor a pénz külföldre kerül tehat a tőke kiáramlik..ami nem jó...viszont ha (mint a giphen ügyben) úgy köt szerződést hogy az ár x %-át vissza kell forgatni a magyar gazdaságba, az meg kvazi a nyertes cégnek szar mert az olyan pénz amit megsem kapott volna igazabol. kevesen mennek bele. eledhatatlan. magunknak kellene utakat építeni emberi módon árral de erre nemképes 1 nyomorék sem.
külföldön mindig a hazai dolgokat favorizaljak csak magyarországon van ez hogy mindig job ba külföldi mint az itthoni...legyen a zszolgáltatás termék vagy bármi...sógoroknak legalabb van 1 motormárkájuk ami világhírű, de itthon minden motorkerékpár gyártást beszuntettek. lehet ha lenne 1 hihetetlen jó motorounk ami tényleg a minenk marhara nem egy kawasakit vettem volna...de ez csak 1 apró terület volt. igyvan ez a Danone rudival vagy a Milka csokival...nekem pl a Boci izlik jobban:)
én ezzel a témával nap mint nap foglalkozok s mivel európai únió szakon tanulok elég sok mindent oktatnak a nyugatról is. az unio berkein belül.
az egésznek a forrása azok az emberek akik képtelen saját vélt érdekünél tovább látni. szóval írhatnám én, hogy az előző rendszer átka ez, részben igaz is....de erre nem lehet mindent rákenni, ahoz olyan emberek is kellenek akik nem tudnak ezen felülemelkedni kormányzati szinten. szerintem kell még 1-2 generció akik majd már tiszta fejjel fognak gondolkodni. bár simlisek mindig lesznek
és hogy egy kis érdekességet is: 2.5 milliárd 1 km autópálya, s a budapesti utakon sem sokkal olcsóbb egy kilométer, de akkor miért hasznélnak kb 30 éves terítőgépeket, s miért ne megybe terítik az aszfaltot s betont? ha egybe terítene akkor nem fagyna mindig szarrá az illesztésnél ráadásul még össze sem dolgozzák...s a hab a tortára hogy a terítőgép tudna olyan széleset mint a szendendrei is csak nem épp az a 30 éves amivel nsyomatják...
hisz így versel egy Kawakond
Zsu néni csak irígykedik
erhattal az utcán keménykedik
attól még Ő rendes pipi
nincs is vele semmi bibi
nagy a szája itt a neten
beszól neked minden kedden
Danny az Ő szőke párja
eregyessel keni vágja
lenyom mindent mi elé kerül
gyorsul a gép kegyetlenül
így él hát a hires páros
Yamahások.... yamahások...
LX