Van olyan termosztat, amiben sima bimetal fem nyitogat. Soha nem megy tonkre. Valszeg pont ezert nem rakjak az autokba. A gaz is gaz. Nem kellene kiszoknije. Ha egy darabig benne van, mitol megy ki nagy hirtelen. Nem tudom elkepzelni, hogy ne lehetne tartosabbra gyartani...
A termosztátban lévő rugó egy cső. Aminek a belsejében folyadék, vagy gáz van, hő hatására a folyadék, vagy gáz megváltoztatja a rugó alakját (nyit).
Ha a folyadék, vagy gáz elszökik, nincs ami hatást gyakoroljon a rugóra (nem nyit).
Ne aggodj szedu
Ma kivittaem a fenyre az idomokat.
Kersz komentet?
Esetleg ha erdekel szolj es batran irom!
Nagyon is jol jartal te azzal a vassal 80-er!
Es azon mar elgondolkodtatok, hogy elgyaltalan miert tud tonkremenni egy termosztat? Nincs is benne olyan alkatresz, ami elfaradhat?! Femlapkak, foglalat, gumigyuru. Max a vizko lehet az ellensege... Mondjuk Kawa termosztatot meg sosem lattam, nem tudom hogy van kialakitva.
Igen, ertem, en is pontosan ezt a problemat vetettem fel. Lerakod az asztalra, kiderul, hogy Dacia. Ok. De nem biztos, hogy a hofoka jo a Triumphba. Ezekszerint megis bevalt es persze, ha van egy mertani kialakitason belul tobbfele hofok, akkor lehet varialni. Vagy esetleg ugy, hogy van ugyanolyan alaku Renault, vagy Citroen es ezek mas-mas hofokra nyitnak. Nem jartam utana a termosztat temanak soha. Az autosboltrol nalunk meg anyit, hogy a Fordba belevalot sem tudtam venni, nemhogy ugyanolyan alaku, mas hofokut.
Én az előző kilencesbe vettem Maruti hűtőventillátor gombát(~2000 forint a gyári 12 helyett).Szár átmérő és menetemelkedés szerint néztük az autók katalógusát,és addig keresgéltünk,amíg egy megfelelő hőértékűt nem találtunk.Ennyi!
De van egy haverom,akinek egy TT600-as Tryumph-ja van.Neki is beszart a termosztát,és az új nagyon drága bele.
Bement egy autósboltba,letette az asztalra,s mielőtt nekikezdett volna a mondanivalójának,az eladó megkérdezte:-Dacia termosztát?
Összehasonlították,ugyanaz!Ez kb. 3 éve volt,azóta is azzal jár.
Sima csiga, igy mar vilagos. Nem gondoltam, hogy tobbfele hofoku letezik, nekem eddig csak olyan autoim voltak, amibe csak egyfajta valo.. pl. Wartburg.
Cápa. ha a termosztát paraméterei ,megy eggyeznek a Kawa termosztát paramétereivel, értem ez alatt a nyitási hőmérséklettet ,de itt is lehet egy 5fok, sima liba hogy jó, legalábbis nekem jó.
kivánom hogy jólegyen! mert ha nem akko mehecc a másékért és akko igazam lesz és Cápinak is igaza van!ja és ameiknek gimis a záró-nyitó része még véletlenül se vedd meg!
Hali!
A termosztat dobozán, és magán a termosztáton is rajta van a hőérték, amire nyit.
Nekem mikor autómhoz kellett kérdezte eladó hány fokon nyisson, mert tud adni a gyáritól eltérőt is.
Abbol, hogy egy termosztat mertani kialakitasa egyezik egy masikkal kovetkezik az is, hogy a homersekleti hiszterezise is azonos? Hogy fogtok rajonni, ha megsem?
az jó csak ezzel az a baj,hogy a szarérához 1600-é is már utángyártott!án 3-mat vettem mire jó lett,és mind idő,szerelés,pénz!1szerübb letvolna 1ből megvenni a belevalót!de te tudod,ez csak a saját vélemlényem,tapasztalatom
Ha a folyadék, vagy gáz elszökik, nincs ami hatást gyakoroljon a rugóra (nem nyit).
Ma kivittaem a fenyre az idomokat.
Kersz komentet?
Esetleg ha erdekel szolj es batran irom!
Nagyon is jol jartal te azzal a vassal 80-er!
Azt pl. tudom,hogy a VW-ekben tartósan csak a GATES márkájú marad meg!
De van egy haverom,akinek egy TT600-as Tryumph-ja van.Neki is beszart a termosztát,és az új nagyon drága bele.
Bement egy autósboltba,letette az asztalra,s mielőtt nekikezdett volna a mondanivalójának,az eladó megkérdezte:-Dacia termosztát?
Összehasonlították,ugyanaz!Ez kb. 3 éve volt,azóta is azzal jár.
A termosztat dobozán, és magán a termosztáton is rajta van a hőérték, amire nyit.
Nekem mikor autómhoz kellett kérdezte eladó hány fokon nyisson, mert tud adni a gyáritól eltérőt is.