Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bocs, hogy beleröfögök, de a CR500 blokkján se változtattak lényegében semmit, és pont a powerszelep hiánya miatt kicsit nehezebben kezelhető ELVILEG, mint a KX500...gyakorlatilag nem lehet különbséget tenni, hiszen a power szelepnek pont az alsó fordulattartományban jelentkező nyomatékhiányt kellene kiegyenlítenie, de az meg az 500-asokban nemigen van
Az, hogy a powerszeleptől erősebb lesz a motor, abból a tévhitből ered, hogy sokan összekeverik a powerjet-tel, ami a karburátorban van.
De nem ez a lényeg:
Én tudok egy olyan CR500-ast, amit nagyon érdemes megvenni, ha a NémeTH Kornélnak elég jó szerelő a tulaj, akkor a saját gépét is elég patentül összerakhatta...én mentem vele. Tökéletes.
sziasztok ,tesómnak volt Kx500-a,hát az elég durva gép ,olyat gyorsul mint egy utcai ezres,és minden fokozatban jön kerékre .de túrázásra nem hiszem,h a legjobb választás 10liter benzint fél óra alatt megette terepen. .
Értem!
Unokatesómnak volt CR 500,azt egyszer kipróbáltam.Elég is volt!
Most a szomszéd gyerek vett egy 2T Suzukit,250-est,a tesója meg a CR 500-ast nézegette,de eddig csak sz@rt talált elfogadható áron.
Mutattam neki ezt a KX 500-at.Még szemezget vele.Neki meg inkább túrázni kellene,hobbi szinten.
Eddig egy DR 650-nel csinálta ezt,de azt megölte.
Meg annyit erdekessegkeppen, hogy az 500-as KX kevesebbet fogyaszt, mint a 250-es (legalabbis hetkoznapi emberek allatt, tuningolatlan allapotban ertve). 1988-ota nem valtoztatta a blokkjan (nem volt miert fejleszteni), csa a futomuvet javitgattak, de azt sem nagyon. Elkoptatni, elfogyasztani, szethajtani gyakorlatilag lehetetlen. Egyreszt keptelenseg ugy motorozni velehe, hogy komolyan hajtsa az ember, masreszt meg-meg kopott allapotaban is hajmeresztoen eros, nem lehet erezni, hogy gyengult volna. Aki extremkedni akar az ilyet vesz, vagy Honda CR 500-at. Utobbi joval tobbet fejlesztett es elterjedtebb tipus. Kedveltebb, mert nincs rajta powerszelep, emiatt sokkal kezelhetobb (mivel kevesbbe aggressziv - ha 250-es lenne azt mondanank, hogy gyengebb), ugyanakkor eppen emiatt joval tobbet fogyaszt.

Bizony, a korszeru 2-utemuek egyik legnagyobb erteket jelento powerszelep Kawasaki talalmany!
Tényleg nincs sok különbség... de ilyen 95nél régebbit meg nem szeretnék, mert szinte hasonló az ár, és azért nem mindegy h 20 éves egy moci, vagy 10... persze állapot számít. de amit vennék 300ért, nem szeretnék egyből 100at rákölteni még Lesem a hirdetéseket, hátha lesz vmi jónak tűnő vétel.
Mivel az 500-as 2T gepek teljesitmenye mar 20 eve meghaladja a motorozhato merteket, igy egy egyezmeny ertelmeben minden 250-esnel nagyob 2T krosszmotor pontosan 65LE-s gyarilgag. A 300-astol az 500-asig mindegyik ennyi. (500-asnal nagyobb kategoria ugyebar nem volt a klasszikus krosszban, tehat az "MX" kategoriarendszer megjeleneseig.)

Mivel a 250-esek 55-60LE-sek, igy 300ccm-tol felfele nem gond a 65-t kihozni. Mivel a KX 500 ennel joval nagyobb egyszeru es olcso tuninggal lehet a 65-bol 80-at csinalni, de 100LE elerese sem veszes, csak a 250-es motor szintjere kell kihegyezni.

Hogy a hirdeto motorja van-e 82LE, azt nem tudom, de hogy gond nelkul lehet ennyi ha hozzanyultak, az biztos.

Ekkora teljesitmeny amugy csak adrenalinturazasnak jo, ugyanis motorozni mar a gyari teljesitmennyel sem lehet, a KX 500 mai napig a letezo legagresszivabb motor, amit valaha motorgyar sikerrel gyartott. Ha raul az ember szerintem el sem tudja donteni, hogy 60 vagy 80 LE, mert az ez az eredmeny szempontjabol teljesen mindegy: a hatsokerek fordulatszama csak attol fugg, hogy melyik gangban, mekkora gazt huzunk (utobbitol csak kis mertekben fugg ). Teljesen mindegy, hogy hany kilos ember, milyen talajon, mennyivel megy. Amikor gazt adsz azonnal robban, teljesen mindegy, hogy mi van elotte. Ha esszel jatszol, rajta birsz maradni, ha nem akkor repulsz. Erovel, kondival vagy testsullyal uralni nem lehet, csak esszel, de ugy is nehez. Kevesebb mint 5sec alatt gyorsul 0-rol 100-ra, ezt homokban tudja - amit ugy szor magaalol hatra, mint a homarogep. Oruletes masina, ez a lenyeg. Aki tuningolja az kizarolag perverziobol teszi.
Te Cápa,ez valóban 82 LE-t tud gyárilag?
Vagy ez tuning?Esetleg csak kamu?
Itt lehet latni, amit mondtam: 2004-es es 1995-os. Nagyon hasonloak, de a 2004-es valamivel kissebb (nem sokkal amugy). A geometria 15 eve valtozatlan (vajon miert? ) csak a futomu es a blokk fejlodott folyamatosan.

Az elobb kimaradt, hogy a Suzuki es a Honda Showa futomuvet hasznal, a Kawasaki es a Yamaha Kayaba cuccokat. En a Kayaba-t jobbnak tartom. Szerelni mindkettot szar.
Hogy?
Okegyelme a kiraly, szemelyesen.
Este megyek a műanyagoshoz. Szekit érjük el valahogy!
Nem kicsit fényezi a motorját. 15 éve még én is ilyen dumával árultam a simókat.
Ezt mar en is neztem, nagyon jo darabnak tunik, de vigyazat! A Kawasakiknal a legnehezebb megallapitani az evjaratot es nekem eros a gyanum (de korant sem biztos), hogy ez 97-nel regebbi. Ezt talan az elado is tudja, ezert irta oda, hogy "amerikai model", ami "megmagyarazza" hogy miert nem olyan, mint varnank. Egyebkent az allapot a donto 10 evnel regebbi krosszgepnel.

Olaj, legszuro, ugattyucsere lehetoleg azonnal, ekkor fenyderul a henger allapotara is. Ha veletlenul megcsipte a NiCaSil-t a dugo, akkor 2 lehetoseg: be kell vallani a hengercseret is, vagy azonnal el kell adni a motort. Megijedni nem kell, ez nagyon ritka. Iszonyuan szet kell barmolni egy motort, hogy idaig eljusson. Pici sapszeghangtol sem kell megijedni. Csak a dugo a gyenge pont a fontengely es a hajtokar 6-8 dugattyut megel. Normalisan karbantartott gepet, hobbi hasznalattal, hobbi motoros nem tudja szethajtani, nem kell tartani elementalis bajtol. En a CR-t gyari allapotbol leharcolva vettem 10 evesen. Adtam neki en is es 3 ev alatt egyetlen egy meghibasodast sem produkalt. Semmilyet. Annyi baja sem volt, mint egy turamotornak szokkott. Semmi. (Es nem csereltem dugattyut mert lusta es csoro voltam eppen. )
Na, ennél már csak akkor leszek jobban képben, ha kipróbálom mindet! Köszönöm a kielégítő leírást, ezek után ha szart veszek, úgy kell nekem

Köszi mégegyszer
http://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/k
awasaki_kx-3356093 nagyon bejövős
Keszen vagy mar sedu?
A brorganisation tegnapi gyűlésén azt mondták, hogy lesz jövőre Kawa kupa. Vagy is konkrétan azt, hogy minden japo márkának lesz versenysorozata.
Ott a lényeg!
Lehet csapvízzel IS!
De én akkor is a tisztább változatát tenném bele,a desztilláltat.
Akkor a valtot megbeszeltuk...

A KX-ek 1995 ota latszolag valtozatlan designnel keszultek 2006-ig asszem. Aluvazas KX nincs, csak KX-F. A valtas 98-kor tortent, amikoris meretben kisebb gepet epitettek, bar megszolalasig ugyanugy nez ki, mint a 97-es, de alacsonyabb es rovidebb. En egy 99-es modellt probaltam, ami ugyebar a kissebb meret. Kivaloan manoverezheto, szuperkonnyu gep, iszonyatosan jo, de nekem csak addig, amig ulni kell. Amint fel kell allni es visszaulni nagyon elkezd szamitani, hogy ne egy samlin uljek, nagyon nem mindegy a terdizuleteknek, hogy honnan kell kinyujtozni. 20 eve altalanos tendencia a krosszmotorepitesben, hogy kissebb gepeket csinalnak. Azert, mert egyre jobbak a futomuvek es egyre kissebb a tomeg, igy kissebb "gyengebb" ember boldogul vele. A konnyebb zsokeval jobban is megy es kissebbre lehet epiteni a gepet, igy versenyt lehet nyerni. Valaha egy 120 kilos, parasztfutomuvu krosszmotorral egy mai krosszozo (55 kilo es 14 eves) egyszeruen nem birt el. Nem is igy neztek ki a krosszos fiuk, mint ma. Mivel en nagy dog vagyok, raadasul fika is a krosszhoz, engem faraszt a kicsi motor, minel nagyobbat akarok, azon tudok szepen kitamasztani. KX-bol 97-ig voltak a nagyobbak, azota kicsik, tehat ha KX, akkor nekem regi kell.

Egy fokkal jobb a helyzet a Hondaknal, ott meg 2000-ig nagyon jo kiallasu gepeket csinaltak, megvan a kello meret. 97-tol van aluvaz, hogy mennyire reped azt nem tudom. Az biztos, hogy a korabbi acelvazak tokeletesek voltak, az emlitett Jeremy McGrath mai napig a 93-as Honda CR 250 vazat hasznalja, mert velemenye szerint azota nem keszult annal jobb. Marpedig O sejt valamit a motorkrosszrol....

A 90es evek 250-es krosszai kozul:
A Suzuki es a Kawasaki mindig egy picit gyengebb, de nyomatekos, kezelheto, sima. A Yamaha es a Honda blokkjai mindig inkabb csucsrahangolatk. Erosebbek, de idegbetegek. Tipushibaja a Suzukinak (kuplung) es a Yamahanak (elektronika) van, a masik kettonek nincs. Ar tekinteteben a Suzuki es a Kawa megintcsak jo valasztas, ezek olcsobbak. A kezeloszervek kifinomultsagara a Honda es a Suzuki fektette a legnagyobb hangsulyt, ezeken mindig minden patent. Csereszavatossag tekinteteben a Kawasaki a legjobb, azon van a legkevesebb valtoztatas evrol evre, tenyleg nagyon kiforrott 95-tol kezdve. A karakterisztikahoz tartozik a karbitolattyu es a powerszelep kialakitasa, ami neha valtozott, de jellemzoen a Honda es a Suzuki hasznal hengeres powert, a Kawa es a Yamaha siktolattyusat (ami talan jobb).

Ki fognak b....ni errol a forumrol , mosma hagyjuk a krosszokat...
Na, ez egy fontos szempont. Köszi az infót. Körbenézek
Én próbáltam tuningolt KDX-et szupermotó kerékkel. Nem rossz, de inkább endurós a jellege, nem fog ledobni. Egykerekezni könnyű vele, a hátsó kereket elég nehéz megcsúsztatni gázra. A tulaja 50 lovasnak mondta. Honda CR-t próbáld meg!
Igen, neki 5 gangos van, kétszer már széthullott a váltó...
mikor KXnél váltásról beszélsz, akkor mit váltottak? fémről aluvázra? vagy miben mások?
Néztem CR-eket is, de azokról inkább lebeszéltek, hogy az aluváz könnyen reped ennyi idő után, stb.
300 körül vannak szép KX-ek, meg Yz-k 96-98 közt.
800 kiló az az ár. Ennyiért nagyon sok éve vettem 99-est.

Bogyó hogy megy a biznisz?
Pipi mindig én javítsalak ki?! Mondjuk most nem mondtál nagy butaságot, sőt, de ezt írják az okosok.
A szintetikus alapúhoz csap vizet is lehet tölteni. A gagyik a desztillált vízzel is megadják magukat 1-2 év alatt.
Ma lettek kifizetve 400 helyett kaptak 260-at. Először nem tetszett nekik (160 volt az előleg), aztán amikor mondtam, hogy ez vagy mehetnek az adóhivatalhoz panaszkodni, hogy cég létükre az előlegről sem adtak számlát úgy döntöttek, hogy az elvégzett munkával arányosan fizettem ki őket, akkor visszajöttek a maradék 100-ért és eltéptük a papírokat. 1,5 hónapig kínlódtak naponta 10-en egy 2 hetes munkán. Ennyi idő alatt Bogyóval ketten mindent megcsináltunk volna, aztán neki lenne pénze, nekem meg nem a hidegben kellene dolgoznom.