Azt azert jegyezzuk meg, hogy ha egy motorbol nem szivarog a viz, vagy nem forr el, akkor ugye a vizmennyiseg allando, igy a vizkooldat is allando szennyezodest tartalmaz. Ha mondjuk 2L a vizterfogat, abban fel kobcenti vizko van kb. es amig nem toltessz ujra uj vizet, addig nem is lesz tobb. A bojler ugye azert nez ki csunyan, mert azon atfolyo viz van es a par kilo vizko, tobbmillio liter viz hagyateka. Magyaran szolva egy teljesen tiszta jarganyba csapvizet toltve is nagyon nagyon hosszu idonek kell eltelnie ahhoz, hogy veszelyes mennyisegu vizko lerakodjon, amennyiben a vizet nem cserelgetjuk surun. Ezzel azt akarom mondani, hogy nem tudom elkepzelni, hogy a csapviztol tul nagy baja legyen. En vilag eletemben nyugodtan beletoltottem a patakvizet is barmibe, ha a szukseg ugy hozta, hogy kellett. Sosem lett baja semminek sem.
Köszi a pontos leírást, úgy megjegyzem h még álmomból felkelve is tudjam.
Amúgy azzal eddig is tisztában voltam h mi a különbség tiszta és deszt-ioncserélt víz között, arra meg még nem volt szükségem, h tudjam hogy csinálják.
Egyre vagyok kiváncsi: jelen esetben ehhez a rohadt opel fagyállóhoz miért sima vizet ír?
A hutobe kell viz, ez viszi at a hot a blokktol a hocsereloig. Mivel a viz 0 fokon megfagy, kell bele fagyallo, ami valami glukoz vegyulet. Eddig gondolom ok. Jellemzoje, hogy kikezdi a femeket es csokkenti(!) a forraspontot. A tiszta fagyallo mar valami 78 fok korul forr (legkori nyomason). A viz 100 fokon, a ketto kevereke ertelemszeruen a ketto kozott - talan erre akartak utalni a "higabb" hofokkal, szerintem megtevesztoen.
A viz sohasem tiszta, van benne mindenfele asvany so, ami oldott allapotban van. Ha a vizet forralni kezdjuk a szilard anyag vizko formajaban lecsapodik. A desztillalt viz eppen olyan, ami eredetileg el volt forralva es lecsapasztassal (lecsapoditassal = desztillalas ) ossze lett gyujtve, mint a palinka. Magyaran a desztillat vizben mar nincs vizko, mert azt mar "kifoztek" belole, igy nem a Te blokkod oldalan marad. A vizre jellemzo, hogy a benne levo oldott cuccok altalaban csokkentik a forraspontjat, tehat a desztillalt viz nemcsak vizkotlen, hanem a meleget is jobban birja (mert abban mar nincs semmi feloldva, ami a forraspontot csokkentene).
Az ioncserelt viz es a desztillat viz nem ugyanaz tudomasom szerint. Az ioncserelt viz nem volt fellforralva, csak elktrolikus uton kezelve, igy vonjak ki belole a dzsuvat, kihasznalva azt a tulajdonsagot, hogy a vizmolekulat polarisak (vezetik az aramot) es arammal rendezni lehet oket, elkulonitve mas molekulaktol. Az eredmeny ugyanaz, csak az eloallitas joval olcsobb, mert nem kell hozza egymillio kilowatt.
Nos ami késik nem múlik, majd lehet hamarossan tapasztalod(opel) A desztvíz és a csapvíz között ilyen irányú eltérés nincs. a desztvízben nincsenek benne azok az ásványianyagok, ami a természetes vizekben megtalálhatóak, nincs semmiféle befolyással a fagyállóval történő keverés során, ugyanazt az arányt kell alkalmazni. Bármelyik benzinkúton van refraktométer, amivel ellenőrizheted, hogy mínusz hány fokosra állítottad be a hűtővizet. (elég vinni egy csepp mintát) Nem kell ennek különösebb feneket keríteni. Pl. én az enyémét úgy ellenőriztem, hogy megnyaltam, ha kellően édes akkor oké... Bár tegyük hozzá nálam a technika fűtött garázst érdemel...
Naszóval: nem a desztvizen akarok sprórolni, a boltba mondta a faszi h csapit öntsek, az van a dobozon... de most akkor ha desztvizet öntök, akkor ,,hígabb" lesz a hőfok vagy mivan? nem értem
Az opelt meg nem szidni, azzal járok, és tényleg nem kopik el, még nem hagyott cserben... MÉG
Edámi most nézegetem a linked hát az a hűtőfolyadék opelba való (oda van írva) Abba húgyozhatsz is a húgykősav sem árt neki hisz ismered a szlogent "Opel sosem kopel"
Csak a hitetlenkedők kedvéért, megtaláltam a tavalyi bojlertakarítási képeket. Ezt minden évben megcsinálom a két ünnep között. A víznek van olyan tulajdonsága, hogy melegen kicsapódik belőlle a vízkő. A 150 literes bojleromban ugyan van katód cső, ami ezt a kicsapódást hivatott megakadályozni, de amikor már azon is centi vastagon ül ki a vizkő, hát, nem bírja ellátni a feladatát... Jó ötszáz-é lehetne a pincébe lerakatni egy vízlágyító tartályt, de ennyi pénzé nem flancolunk... Mer ugyan is minek inni nem iszom, fürdeni nem fürdöm és különben is nekem inkább nehéz víz kellene az atombomba gyártáshoz, mert ha kész, elmegyek japánékhoz, ott ahol az új zx10 gyártják aszt rájukdobom, de lehetőleg munkaidőben, hogy biztos halálnak halálával holjon ott mindenki aki a dizájnért felelős...
Az első képeken látszik: Ilyen vót-aszt utolsón ilyen lött...
Nekem a fauvé passatomba mindíg csapvizzel pótoltam a hiányokat. Évek múlva nem akart elinulni a hűtőventillátor. leeresztettem a vizet, kivettem a hőgombát, újjnyi vastagon állt rajta a vízkő...
Az egész rendszer tiszta dzsuva volt. Lehetett kapni kizárólag erre a célra, hűtőrendszer tisztító folyadékot, bele kellett önteni és járatni kellett vele a motrot, majd leengedni. Sz@rt sem ért
A trisó már jobb volt, jártam vele egy hétig, de azért biztonság kedvéért levettem a hűtőt és alapossan átsavaztam... Ne tudjátok meg mi jött ki még belőlle... Onnantól kezdve fűtés-hűtés tökéletes lett és csakis ioncserélt, vagy desztvíz...
Akinek van kedve napokat savazgatni a motorját mert sajnált 100Ft-ot desztvízre annak kizárólag gratulálni tudok. Azt, hogy a fagyálló lágyít... Minden mesét nem kell bevenni...
Azt azert jegyezzuk meg, hogy ha egy motorbol nem szivarog a viz, vagy nem forr el, akkor ugye a vizmennyiseg allando, igy a vizkooldat is allando szennyezodest tartalmaz. Ha mondjuk 2L a vizterfogat, abban fel kobcenti vizko van kb. es amig nem toltessz ujra uj vizet, addig nem is lesz tobb. A bojler ugye azert nez ki csunyan, mert azon atfolyo viz van es a par kilo vizko, tobbmillio liter viz hagyateka. Magyaran szolva egy teljesen tiszta jarganyba csapvizet toltve is nagyon nagyon hosszu idonek kell eltelnie ahhoz, hogy veszelyes mennyisegu vizko lerakodjon, amennyiben a vizet nem cserelgetjuk surun. Ezzel azt akarom mondani, hogy nem tudom elkepzelni, hogy a csapviztol tul nagy baja legyen. En vilag eletemben nyugodtan beletoltottem a patakvizet is barmibe, ha a szukseg ugy hozta, hogy kellett. Sosem lett baja semminek sem.
Amúgy azzal eddig is tisztában voltam h mi a különbség tiszta és deszt-ioncserélt víz között, arra meg még nem volt szükségem, h tudjam hogy csinálják.
Egyre vagyok kiváncsi: jelen esetben ehhez a rohadt opel fagyállóhoz miért sima vizet ír?
A hutobe kell viz, ez viszi at a hot a blokktol a hocsereloig. Mivel a viz 0 fokon megfagy, kell bele fagyallo, ami valami glukoz vegyulet. Eddig gondolom ok. Jellemzoje, hogy kikezdi a femeket es csokkenti(!) a forraspontot. A tiszta fagyallo mar valami 78 fok korul forr (legkori nyomason). A viz 100 fokon, a ketto kevereke ertelemszeruen a ketto kozott - talan erre akartak utalni a "higabb" hofokkal, szerintem megtevesztoen.
A viz sohasem tiszta, van benne mindenfele asvany so, ami oldott allapotban van. Ha a vizet forralni kezdjuk a szilard anyag vizko formajaban lecsapodik. A desztillalt viz eppen olyan, ami eredetileg el volt forralva es lecsapasztassal (lecsapoditassal = desztillalas ) ossze lett gyujtve, mint a palinka. Magyaran a desztillat vizben mar nincs vizko, mert azt mar "kifoztek" belole, igy nem a Te blokkod oldalan marad. A vizre jellemzo, hogy a benne levo oldott cuccok altalaban csokkentik a forraspontjat, tehat a desztillalt viz nemcsak vizkotlen, hanem a meleget is jobban birja (mert abban mar nincs semmi feloldva, ami a forraspontot csokkentene).
Az ioncserelt viz es a desztillat viz nem ugyanaz tudomasom szerint. Az ioncserelt viz nem volt fellforralva, csak elktrolikus uton kezelve, igy vonjak ki belole a dzsuvat, kihasznalva azt a tulajdonsagot, hogy a vizmolekulat polarisak (vezetik az aramot) es arammal rendezni lehet oket, elkulonitve mas molekulaktol. Az eredmeny ugyanaz, csak az eloallitas joval olcsobb, mert nem kell hozza egymillio kilowatt.
Volt opelem.
Jó, az Astrákról ne beszéljünk... de nem mindegyik típus szar!
Az opelt meg nem szidni, azzal járok, és tényleg nem kopik el, még nem hagyott cserben... MÉG
(Ekkor jottem ra, hogy a csapviz jo lesz szivargas ellen. Magyaran be kell allitani az optimalis vizkovastagsagot! )
Az első képeken látszik: Ilyen vót-aszt utolsón ilyen lött...
Az egész rendszer tiszta dzsuva volt. Lehetett kapni kizárólag erre a célra, hűtőrendszer tisztító folyadékot, bele kellett önteni és járatni kellett vele a motrot, majd leengedni. Sz@rt sem ért
A trisó már jobb volt, jártam vele egy hétig, de azért biztonság kedvéért levettem a hűtőt és alapossan átsavaztam... Ne tudjátok meg mi jött ki még belőlle... Onnantól kezdve fűtés-hűtés tökéletes lett és csakis ioncserélt, vagy desztvíz...
Akinek van kedve napokat savazgatni a motorját mert sajnált 100Ft-ot desztvízre annak kizárólag gratulálni tudok. Azt, hogy a fagyálló lágyít... Minden mesét nem kell bevenni...