Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csak DOT 5.1-est, és hátra is! De vigyázz, még véletlenül se sima DOT 5-ös legyen, mert a kettőt nem lehet keverni!
Vagyis lehet, de akkor úgy össze fog csomósodni, hogy az életben ki nem szeded a fékrendszerből...
DOT4 vagy DOT 5.1 fekolajat tegyek bele (elore)? Mi a kulonbseg?
Halo. 7R-rel is lehet társulni? Van még pár ninjás pajtikám.
Istenem, azok a régi rendes fizetések. De szép is volt. speciel én szarabbul élek mint 4 éve.
ja és ugye mindezt rendes fizetésböl,na az a nem semmi!
sziasztok!
szerintem ott kezdődik a fő probléma hogy azt hiszik akinek ilyen nagyobb teljesitményű motorja van az
milliárdos! pedig ha azt tudnák hogy többe kerül fentartan mint egy autot!csak a szenvedélyért mit kell dellázni!és akkor nembeszélve arrol amit itt irtatok ez aztán tényleg undorito! sajna ilyen országba élünk!
a bizalom az megszünt! csak a lehuzás mindenhol!
Nem akarnám megnevezni. Végeredményben nem is lényeg. Egy jó szerelő kétségtelen, de ezzel az alakításával és hozzáállással végeztünk egymással az biztos.
Ha valamivel fel tudnak baszni, az az állandó hitegetés, mellébeszélés, nyivákolás. Ha soka a melója és nem tud vele foglalkozni, akkor mi a fasznak vállalja el? Mondja azt, hogy nem és kész. Ne hülyítsen hónapokon át. Ha valamit elbaszott akkor vállalja fel, ne kezdjen el kifogásokat meg homályos technikatörténeti blabla dumákat elsütni. Ha egy kicsit is megerőlteti magát egy hétvégén meg lehet csinálni a műtétet, felmarkolni a lóvét, aztán mindenki elégedett. Ezexerint ez nem ilyen egyszerű, de ez mások beszámolói alapján is szerelő-betegség. Ez van, honi mentalítás, nehéz találni egy jó szakit az biztos. Vagy csináld magad. Asszem rágyúrok a témára
O.k.Nem sikerult. Akkor irom.Zx-6r forumon felmerult, egy esetleges NINJA-talalkozo lehetosege, en ehhez helyszinul a balatonlellei etttermunket tudtam felajanlani.20 meterre van a viztol, erdemes furdogatyat hozni.Semmi extra, egy kis hussutes kint a teraszon, furdes, dumalgatas meg termeszetesen egy kis kozos gurulas a vegen.hangsulyoznam, hogy nekem is van egy es a lenyeg, hogy ez egy motoros talalkozo legyen.Mar 4 embernel is megcsinalom.Lenyeg a jo hangulat.Ja, majus 20-tol valamelyik vasarnap.Ha vakit erdekelne jelentkezzen.
Vargyas Tamas 20/983 0 981
Szeles utat!
Korlevel.Remelem elmegy.
Hali! Ki volt az az elvetemült?
My short story

Évekig egy emberkéhez hordtam az előző mocimat. Jól dolgozott, egész olcsón, precízen. Gyorsan nem, de aki ajánlotta már felhívta a figyelmemet, hogy érdemes noszogatni a gyorsabb munkavégzéssel Ezt tudva tavaly január 13-án, rutinosan lepasszoltam a Kilenceskét (szelephézag, villaolaj, fékolaj, szinkron, átnézés stb). Már február eleje volt mikor, felhívott, hogy menjek el, mert blabla. Megnéztük a szelephézagokat, szinte mindegyik állításra szorult. Aszondta, nem tetszik neki a vezműlánc sem, cseréljünk. ( Gondoltam 22ekm-nél, mi a fauszt baja lehet? De aszondta a szaki olcsó (7650 Ft) meg ő csak tudja) Okés, ha már úgyis szét van borítva. Március, lánc még sehol, kezdek begörcsölni. Megrendelem a fehérvári Kawa után a Papp Laci-féle Kawánál is, bassza isten, legfeljebb az egyiket elpasszolom, csak gyüjjön má. (Természetesen a mai napig nem érkezett meg Folyamatos ígérgetések, majd ekkor meg akkor lesz kész a gép. Tököm tele, mondom vezlánc marad, rakd össze, megyek érte. (Közben rendelek egy DID vezláncot 2 nap alatt megjön 18-ért) Végül is április 9-én hoztam el (3 hónap!) fizettem vagy 70-et, kerekedett is a szemem rendesen. Haver telefonál, Pápánál lerohadtak (Honda-átok, fesszab). Szakimaki adott egy akksit, be kabát alá, barátnővel irány menteni. Tolom neki, ismerős a pálya. Odaérünk, mindenki hepi. Nézem a mocim, szép olajfolyás végig a hasidomon. Nézem a blokkot hengerfejtömítésnél a jobb oldalon faszán folyik az olaj. Még jó, hogy a hasidom felfogta, a kerékre szinte semmi nem került. Hazaérve elküldtem a faszba a telefonon, hogy mi a rákot csinált, 3 hónapig kotlott rajta és egy fost hozok el, jó hogy nem döglöttünk meg. Hát ő nem rontott el semmit, ez szériahiba a 2000-01-es évjáratnál. (Érdekes, míg nem vittem hozzá nem is volt ilyen gondja) Majd ki kell szedni a blokkot, meg ilyesmik, 100-ért vagy mennyiért? Nem hagy nyugodni a dolog. Sztenderen járatom a gépet, semmi olajfolyás, bekapcsol a venti, semmi, tiltatom, húzom neki, semmi. Beszarás. Megyek egy próbakört 2 utcánként leszállok, megnézem, 3-dik kukkerolásnál már folyik. Ideg szétvág. De honnan is? Hát nem a hengerfejnél, hanem abból az apró furatból ami a gyertgyanyílásból leengedi az esetlegesen belekerülő nedvességet. Mondom a makinak, ja egyből megvan, hogy ő baszta el, rosszul rakta fel a tömítőgyűrűt és jobbra döntve ott nyomta ki az olajat (ezért nem folyott sztenderen). Elviszem hozzá, hibaelhárítás, grátiszként vegyük le a szekunderlevegő szisztemet, csak útban van. Oké. Moci megy, nem nyáladzik. Hazaérve, lemosom, beröfentem, hadd örüljön a lelkem. Na erre frankó csörgés jön a blokkból, alapjáraton a leggörényebb, de forgatva sem hallgat el. Beszarok, ilyen nincs. Telefon, tanácstalan. Majd eljön meghallgatni. Fülelés, probléma: az egyik szekunderbevezető csőbe beesztergált dugó kicsit alulméretezett, ez rezonál be a fordulattól függően. Majd vigyem el köv héten, megcsináljuk.
Okés mondom, majd én szépen megcsinálom. Azóta is no problem. Én meg nézhetek egy másik szerelő után
Ilyen is van
Nem értem miért nem bízol a szerelőkbe.
Amúgy kemény, a fene a fajtáját!
És, hogy miért vagyok bizalmatlan….
Mint minden motorosnak én nekem is egy kicsit hosszúra sikeredett ez a tél, úgy kb. három-négy hónappal hosszabbra mint amit még normálisan elviselek. Így már nagyon vártam az első melegebb napsugarakat. És hogy ne legyen gond, gondoltam időben nekilátok a motor szervizelésének. Megcsináltam egy pár apróbb kis javítás de mivel most a szelepeket is be akartam állítani „és ilyet még nem csináltam” gondoltam nem lenne jó ha pont a sajátomon próbálkozom mert ugye ha másén kellene gyakorolnom az mégis csak másabb lenne. Legalábbis biztos, hogy nem én maradnék motor nélkül.Na így, gondoltam keresek egy megbízható szerelő. Azért nem szakszerviz, mert olyan sok rosszat hall az ember. Beviszik a mocit olajcserére, alul leenged, felül visszatölt, amikor meg kérdezed miért ilyen sötét ez az olaj egyből jön a vakítás: ez a legújabb olaj, grafitos full full szintetikus ezért is kerül most neked 40 ezerbe az olajcsere…. Így hát kerestem egy szerelőt Debrecenben mert ott több az ismerősöm - bár már régóta Pesten élek- meg gondoltam eltöltök egy pár hetet szülővárosomban. Beraktam a mocit a buszba és el is vittem. Azt mondta az emberem, hogy 3-4 nap, mert be van havazva, meg most dolgozik egy szakszervizbe is, amúgy kis Talmának volt a versenyszerelője egy ideig ha jól tudom. Gondoltam magamban ez reális ( szelepállítás, karbiszinkron, meg ha már ott van fék olaj és olajcsere). Kérdezem mennyi? max 40 ezer anyagostól. Oké, motor otthagyva és adtam neki egy 20-ast anyagra (mert rendes vagyok). Ha minden rendben még le is vizsgáztatom és irány vissza Pest. Eltelt az ötödik nap, megcsörgetem, még nincs kész majd hív. A kilencedik napon megint rácsörögtem, még nincs kész. Kérdezem, hogy már neki kezdet-e, persze-persze és úgy néz ki nem is kell sok lapka hozzá így még kevesebb is lesz. Egy kicsit megnyugodtam, hogy legalább halad a dolog. Majd hív, ha kész. Úgy a 15. napon már én is kész voltam. Kezdtem magam forgatni, hogy ott hagytam a motoromat egy embernél, akiről ha jobban belegondolok, nem sokat tudok. Még a rendőrök is kiröhögnének, amikor megteszem a feljelentést, hogy ellopták a motorom. Ember hát magától nem ellopták, hanem elajándékozta. Felhívom megint, a motor persze nincs kész, mert az egyik vezérmű lánc feszítő el volt repedve és rendelt hozzá alkatrészt. Basszus mondom az nagyon jó, mert ha nincs raktáron a kawásoknál akkor az egy jó pár hét hacsak nem pár hónap. Nem nem, mondja: van neki ismerőse a szervizbe, meg nagyon úgy néz ki, hogy holnapután már vihetem is a motort. Na nekem ez egy ”kicsit” furcsa volt. Közben persze megjött az első jó idő. És mint boldog motortulajdonos nézhettem, hogy mindenki előkapja a miciját, és vigyorogva szaladgálnak. Én meg ülök a kocsiba, kínomban röhögök, hogy legalább időben nekikezdtem a szerviznek. A huszadik nap este már nem volt az arcomon bőr annyiszor martam meg magam az elmúlt napok motoros élete láttán. Így hát úgy gondoltam, lesz ami lesz érte megyek a motorért ha kész van ha nincs elhozom. Úton a szerelő felé felhívom, hogy most már mennék érte. Rendben mondja kész van mikor tudok menni? Fél óra és ott vagyok. (na még jó hogy felhívott, hogy kész van) kicsit sajnáltatta magát, hogy mekkora szopás volt meg ilyenek, ugye mondanom se kell, hogy nem hatott meg a dolog. Közben rátértünk az anyagiakra még 32ezret kért. Kicsit átgondoltam és úgy éreztem a láncfeszítő nem volt benne az előzetesbe így szó nélkül kifizettem. De ha már itt tartunk ránéznék arra, hogy milyen repedést volt rajta. Ja hát a kiszerelt alkatrészt az ismerőse kicserélte garanciába, így azt nekem fel se számolta. Hühmm értem gondoltam magamba akkor a tárolási költség dobta meg a számlát. Meg hogy biztos nem vettem észre az életem során, hogy nem is ember vagyok hanem madár. Mindegy úgy voltam vele,hogy ide többet nem jövök és költse gyógyszere amivel lehúzott. Másnap nekiálltam felrakni az idomokat, mert voltam olyan jó fej, hogy ezzel se keljen görcsölnie. Közben át is törölgettem egy kicsit amikor nézem a szelepfedél szélénél azt a kis kinyomott tömítő anyagot amit odakent. Olyan ügyesen csinálta, hogy csak a blokk két végén ”nyomta ki” ahol oda fér az ember keze. Ez azért jó mert ahova nem fér be a kezed nem tudnád letörölni. Így hát a idomok felcsavarozása helyet elkezdtem leszedni a tankot persze úgy érzem ekkor már elég erőteljesen habzott a szám. Szerinted állított szelepehézagot….. Én arra jutottam, hogy nem, hacsak ezt az egészet úgy meg nem lehet csinálni, hogy nem érsz a motorhoz. Mert sehol sem volt rajt ujjlenyomat. Még egyszer megnéztem a tömítésnél, kicsit megdörzsöltem és látszott, hogy csak rá van kenve. Másnap motor vissza kocsiba, irány a ”szerelő” mondom a problémát. Persze még a gyerekeire is megesküszik, hogy ő megcsinált, de azért meg kérdezte, hogy mit szeretnék most. Mondtam neki adjon vissza 30 ezret mert az olaj+karbiszinkront megcsinált. Szó nélkül visszaadta. Én meg kereshetek olyan szerelőt ahol ott tudok lenni amikor szereli a mocit vagy megcsinálom saját magam. Na most látom ez egy kisebb regény lett, de remélem érdemes volt elolvasni. Ja és a válaszom az elejére: EZÉRT
Ja
Pedig tél van
Meghalt a fórum?
TEL.:70/520-4856
Hidd el érezhetően határozottabb a nyomáspont, akármilyen szerelős fémcsővel is.
Hat en sem tudom pontosan, mert meg nem lattam ilyen csovet kozelrol. Sosem ereztem fontosnak annyira ezt, hogy lecsereljem. Csak most, hogy egyebkent is szedszedtem a teljes feket, gondoltam megprobalkozok eggyel. Viszont egy latszat-megoldasra (ami semmit nem segit) nem akarok penzt kiadni, hiszen a gyari fekcsovem megvan es hibatlan.

seducertt! a Te fekcsoved milyen?
Biztos nyúlik hosszában is, de nem éreztem még különbséget, egy gyári, /pl goodridge/, és egy házilag összerakott sodronyos között. Akkor viszont lehet hogy a szerelhetőnél is ráharap a roppantógyűrű, vagy az anya a sodronyra.
Mivel az anyagok terfogara tagulnak, a gumicso (mivel hosszanti) fekezeskor nyulik is, nem csak a keresztmetszete tagul. Igy is megnohet a csoben felfalt olaj mennyiseg terfogata, ami eltolja a fek nyomaspontjat. Ez biztos. Az viszont elkepzelheto, hogy a fekcsovekbe bemahinalt szovet (hosszanti) nyulni nem negedi a csovet, ezert csak a keresztmetszetnovekedest kell lefogni az acelharsinyaval. Ennek viszont nemileg ellentmond, hogy a lentebb linkelt szerelvenyek eppen olyanok, ahol a szovet vastol vasig megy es le van szoritva (megneztem a kepet).
Ez érdekes elmélet, de szerintem nincs jelentősége. Ugyanis lehet kapni utólag összeszerelt fékcsövet, külön veszed a sodronyos fékcsövet, külön a fittinget. És igazából a gumi, meg a sodrony közé megy be a roppantógyűrű, szóval szerintem a sodrony itt csak arra hivatott, hogy ne táguljon a gumicső, ami nem is gumi hanem teflon vagy mi.
Pest lenne jo. Hol, mikor? Elerhetoseged?
Az enyémről elviheted a fém fékcsövet egy tizesbe. Debrecenben vagy Pesten.
Szabad. 1.75.