Biztos Bitter is ugyan azzal a blokkal megy minden evben a TT -n, mikor majd lesz hangja szetszedik
Tudom, verseny moci, de nem erre celzok, hanem arra, hogy ha mar hangja lesz valaminek, vagy kifigyel a hajtokar es belever az index a kartelgazba az kesoooooooooo.......
Szerintem keves egy gazdas vegig szabalyosan szervizel gep van a piacon ebbol a korosztalybol(94-2004)
Ne bohóckodjunk már .Egy vezérműlánc csere miatt nehogy már egy top generált csináljon az ember. Majd akkor mondjátok ha a saját gépeiteken csináljátok. Kibicelni rohadt könnyű. Persze el van kopva. Honnan tudjátok amíg nem halljátok a hangját? Ja biztos táv érzékeléssel. A gyertya hézag meg rohadt messze van a vez lánctól vagy a szelepektől. Ráadásul egy gépet pár ezer km alatt is tönkre lehet tenni míg egy másik kibír több tízezer km. Szerintem mint írtam előbb tapasztalatot kellene gyűjteni és utána lehet hirdetni az iskolában tanult igét. De hát látom falra borsó le borsó. Végül is Csimbinek lehet igaza.
Szerintem meg igaza van. Egy 99-es vagy régebbi motorban benne van legalább 70,000 km (az enyém órája is pont ott áll) és a felsorolt alkatrészek nagy része biztos el van kopva, csak a tulajok leszarják. Pont mint a legutóbb megvett Toyotám. Fiatal kocsi de a gyertya hézag 5mm volt a 0,4 helyett.
Kawabiker én egyet is értek veled meg nem is.
Szeretem az alaposságot szeretem ha valaki olyan hogy a -z-ig cserél valamit. De ez már tényleg túl arprólékos amit te mondasz. Már mint ennyi erővel ha pl. vezérműlánc csere lesz akkor ne borítsuk már szét a blokkot fölöslegesen. Mert minek is?
A másik hogy így folyton bütykölhetné az ember és feszt költene rá a másik meg hogy nem motorozna, mert minden szír szar aprólékos "indokolatlan" szerelésbe kezd.
Jó amit írsz de ez már too much nekem. Ha nem indokolt akkor ne kezdjünk bele egy teljes generálba ha csak vezérműláncot akarunk cserélni.
De legalább, ha szétbontják akkor megtalálják az elöző gazdák álltal belepotyogtatott csavarokat
Vagy egyéb dolgokat( Szeki bácsi linkelt egy Z100 képet kb. 1hónapja.... hogy direkt olyan motort hozzak fel példának amihez semmi közöm)
Nézd te úgy gondolod elég befüzni a láncot, én meg nem.
Ez nem vita, ettől még meghívhatsz Boldogházán pálinkára.
Persze egy végig egy tulajos vigyázott motornál nem bontanám meg 100e nél, max ha sport dob van akkor hengerfej le és szelepek újraillesztése...
amiket láttam saját szememmel 70-100e futott blokkokon:
-picit sarkos váltó kapcsoló körmök
- 1-1siklócsapágy icipicit elszineződve
- szar szelepek
- logó kuplungagy
- kopott vezlánc vezetők
- kopott vezlánc feszítő(van motor ahol alul buzi helyen van)
- durva olajszürőben is kopadék
- kopott segédlánc feszítő
- kinyult primerlánc(van ahol a kuplung hajtás nem fogaskerekes, láttam olyan régi levegős gpz -t ahol már lassan mindenbe beleért a lánc...)
- kopott himbák
- kopott gyűrűk
- felemás csapágyak és csapátmérő(valaki eladásra felköszörülte)
és még reggelig lehetne sorolni.
Szerintem 70-100ekm az a futás ahol egy sportgépet,főleg ha ezer gazdája volt SZÉTKELL BORITANI!
Enyém is 1cer volt szétboritva 2,5éve és azota se többet...
...nem mondom került vissza pár alkatrész úgy, hogy szivesen cseréltem volna azt is, de az anyagiak nagy úr...
Vezlánc cseréhez meg ugyan annyi alkatrészt kell szétszedni és elmosni, mint a generához, csak utobbinál több új alkatrész kerül beépítésre...
A háziszinkrontesztere meg igen azt írtam akinek olyan van megfelel, de egy digitális érzékelős és tárolós kényelmesebb, de a hagyományos nyomásmérős megoldásokkal is lehet dolgozni, legyen az folyadékos, órás, csöves, stb.
Viszont akkor, ha tovább megyünk mi lesz a hengerenkénti levegő/tüzelőanyag arány méréssel? Hogyha keresed a kákán a csomót csináltass minden leömlődbe szélessávú lambdaszondát és hozzé programoz fel egy mikrovezérlőt, majd írj rá softwaret laptopra...
A 4db szélessávú szonda menetközben is elfér, a kábeleket elvezeted idom alatt, a mikrovezérlőt ülés alá berakod tárolós memoriás kivitellel és minden próbakörön utána usb -n, wifi -n, rs232 -n bármin át kiolvasod.
Fékpad se kell, meglesed az adott hőfokon, terhelésen, kopottsági állpaotban, tüzelőanyaggal és légszürő állapottal,stb. milyen az adott henger karburálása....
Hidd el nagyobb eltérés van az ezeréves kopott motorok(hengerfej,karbisor,hengerek,stb.) között, mint amennyire gond lenne az analog nyomésmérős szinkron, és akinek jó a füle, szeme tudja mit nézzen meg füleljen....
Láttam már olyan motort ahol olyan eltérés volt sűírésre a hengerek közt, hogy, ha szinkronba hoztam 2-5e közt alapjáraton az erősebb hengert lekellett "butitani" a co csavarokkal a gyengébekkhez, hogy sima alapjárat legyen...
Tudom, verseny moci, de nem erre celzok, hanem arra, hogy ha mar hangja lesz valaminek, vagy kifigyel a hajtokar es belever az index a kartelgazba az kesoooooooooo.......
Szerintem keves egy gazdas vegig szabalyosan szervizel gep van a piacon ebbol a korosztalybol(94-2004)
Úgy néz ki a lánc rendetlenkedik :)
de ha el mondják neki hogy mi a szitu akkor nincs belőle gond/baj.
így lett, és lesz. nem a reklám helye tanúság.
Szeretem az alaposságot szeretem ha valaki olyan hogy a -z-ig cserél valamit. De ez már tényleg túl arprólékos amit te mondasz. Már mint ennyi erővel ha pl. vezérműlánc csere lesz akkor ne borítsuk már szét a blokkot fölöslegesen. Mert minek is?
A másik hogy így folyton bütykölhetné az ember és feszt költene rá a másik meg hogy nem motorozna, mert minden szír szar aprólékos "indokolatlan" szerelésbe kezd.
Jó amit írsz de ez már too much nekem. Ha nem indokolt akkor ne kezdjünk bele egy teljes generálba ha csak vezérműláncot akarunk cserélni.
Amugy a proptechen kivül más(akár külföldi cég is) árúl elektronyos szinkrontesztert?
Teccikérteni?
100ekm sok idő, ha ezer gazdája volt!
Vagy egyéb dolgokat( Szeki bácsi linkelt egy Z100 képet kb. 1hónapja.... hogy direkt olyan motort hozzak fel példának amihez semmi közöm)
Nézd te úgy gondolod elég befüzni a láncot, én meg nem.
Ez nem vita, ettől még meghívhatsz Boldogházán pálinkára.
Persze egy végig egy tulajos vigyázott motornál nem bontanám meg 100e nél, max ha sport dob van akkor hengerfej le és szelepek újraillesztése...
-picit sarkos váltó kapcsoló körmök
- 1-1siklócsapágy icipicit elszineződve
- szar szelepek
- logó kuplungagy
- kopott vezlánc vezetők
- kopott vezlánc feszítő(van motor ahol alul buzi helyen van)
- durva olajszürőben is kopadék
- kopott segédlánc feszítő
- kinyult primerlánc(van ahol a kuplung hajtás nem fogaskerekes, láttam olyan régi levegős gpz -t ahol már lassan mindenbe beleért a lánc...)
- kopott himbák
- kopott gyűrűk
- felemás csapágyak és csapátmérő(valaki eladásra felköszörülte)
és még reggelig lehetne sorolni.
Szerintem 70-100ekm az a futás ahol egy sportgépet,főleg ha ezer gazdája volt SZÉTKELL BORITANI!
Enyém is 1cer volt szétboritva 2,5éve és azota se többet...
...nem mondom került vissza pár alkatrész úgy, hogy szivesen cseréltem volna azt is, de az anyagiak nagy úr...
Vezlánc cseréhez meg ugyan annyi alkatrészt kell szétszedni és elmosni, mint a generához, csak utobbinál több új alkatrész kerül beépítésre...
A háziszinkrontesztere meg igen azt írtam akinek olyan van megfelel, de egy digitális érzékelős és tárolós kényelmesebb, de a hagyományos nyomásmérős megoldásokkal is lehet dolgozni, legyen az folyadékos, órás, csöves, stb.
Viszont akkor, ha tovább megyünk mi lesz a hengerenkénti levegő/tüzelőanyag arány méréssel? Hogyha keresed a kákán a csomót csináltass minden leömlődbe szélessávú lambdaszondát és hozzé programoz fel egy mikrovezérlőt, majd írj rá softwaret laptopra...
A 4db szélessávú szonda menetközben is elfér, a kábeleket elvezeted idom alatt, a mikrovezérlőt ülés alá berakod tárolós memoriás kivitellel és minden próbakörön utána usb -n, wifi -n, rs232 -n bármin át kiolvasod.
Fékpad se kell, meglesed az adott hőfokon, terhelésen, kopottsági állpaotban, tüzelőanyaggal és légszürő állapottal,stb. milyen az adott henger karburálása....
Hidd el nagyobb eltérés van az ezeréves kopott motorok(hengerfej,karbisor,hengerek,stb.) között, mint amennyire gond lenne az analog nyomésmérős szinkron, és akinek jó a füle, szeme tudja mit nézzen meg füleljen....
Láttam már olyan motort ahol olyan eltérés volt sűírésre a hengerek közt, hogy, ha szinkronba hoztam 2-5e közt alapjáraton az erősebb hengert lekellett "butitani" a co csavarokkal a gyengébekkhez, hogy sima alapjárat legyen...
6ekm? ez milyen érték? Vezlánc elfut 70-100e -t!