Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ne add el!
Érdekes dolgok ezek, szeretem az ilyen beszélgetéseket.
hogy mi van itt,, nem győzöm kapkodni a fejem..
csak hogy beleugassak kicsit,, , tojok én bele hogy 2000-2001-eseket adnak 550-600-ért,,,ez a kibaszott motor akkor se fog szaré-húgyé elmenni.ugy vagyok mint Klackó kollega:nem kenyérre kell a pénz,és inkább ott rohaggyon meg a garázsban.
Vagy mint Szeki:unalmas óráimban szarrá szedem és kiárulom..
na és most várom az okosabbnál okosabb kommenteket
Na akkor most hogy meg szereltük a váltót mehetünk motorozni
Igen mondani is akartam hogy azért egy fogaskerék legyártása elég borsos. Itt mifelénk is gyártanak ilyeneket.
De volt már rá példa a bontott is fos volt, de a javítandóból meg a bontottból kijött egy jó!
Szerencsére ebben az aban ez volt a rossz, ezért mondtam nem törvényszerű a komplett csere.
Ezért érdemes váltót úgy venni, hogy elvan takaritva és alaposan meglehet vizsgálni!

Azt meg hallkan jegyzem meg, ha ritka, méregdrága, beszerezhetetlen a váltó sok dolog javítható is(csapágy csapágyboltban, kapcsolóköröm lézerrel felhegesztve, mielőtt aki lefikázza akkor gondolkozzon el, hogy milyen területeken használják az eljárást ahol kicsit több erő éri a felületet....)
Léptetővillát is fel lehet hegeszteni és vissza munkálni, komplett váltófogaskereket is lelehet gyártani(pl. egy 100éves veterán jármühöz amiből 100éve készült 1000db....)

Persze amíg bontott japán sportmoci váltókat kilehet hibátlanul fogni 30-40eFt körül nem éri meg szarozni.... Egy fogaskereket lehet ennyiért nem gyártanak le amilyen óradíjakon dolgoznak a nagygépek...(jó pálinka kollégának meg nagyüzem, stb. de nem mindenki jut ilyen közelbe ahol épp fogaskerék gyártás van meg puszira akár délutáni műszakban lenyomnak 10garnitura 9R váltót )
Na látod ugyan ezt mondtam csak érthető nyelven tudod hiába mondom hogy a zár ellen darabját be kell vésni falcolás után méghozzá annyit hogy a poloska falc ne tűnjön el. Mert csak annyi kell az embernek hogy a szaros ajtaja csukódjon .
No seggemberregő meg váltó, ugye egy elavult fossal élvezkedünk ami közlekedésre alkalmatlan nyomatékgörbével rendelkezik és büdös meg zörög de nagyon élvezetes, ezért kell nekünk az a fránya váltó!
Ugye-ugye ide kapcsolod oda kapcsolod és más lesz a fordulatszámok aránya a két tengely közt így azonos sebességnél más nyomaték lesz amivel lehet élvezkedni és nem utolsósorban egyik fokozatban könnyebb elérni a 300eFt gyorshajtást, mint a másikban :P
Ezer meg ezer féle váltó van, de nézzük ezt a fránya kapcsolókörmös japán csodákat :)

A fogaskerékpárok egymással szemben egy adott fokozathoz tartoznak ezeket, ha jól tervezték meg és nem pl. 20/40 a fogszám akkor szépen hol ide hol oda fognak kapcsolódni, nem mindig ugyan az a fog ugyan ahhoz. Mivel egy időben csak egy fokozatnak kell átvinni a hajtást kitalálták réges régen egyik fogaskerék azonos fordulaton forog a tengellyel és egy következő meg nem de lehet ide oda tologatni!Hogyha a szomszédosba beletolod a kapcsolóköröm már átviszi a hajtást!Ezt a tologatást fogja a léptetővilla megoldani, és hogy mikor melyik villa melyik fogaskereket hova toszogassa azt meg a csunya kukacnak becézett tengely.Az egészet meg mozgatod a lábaddal....

Na akkor most mi is lesz ami tönkremehet és mérni, szemrevételezni kell?
Ami véletlen kimarad az a kapkodás miatt van, mert éhes vagyok...

-kapcsolókörmök amik egymással összetudnak kapcsolódni teljes 100% felületen érjenek össze, ne legyen hepehupás, lekerekedett, más szögben alámetszve, stb.Tehát ami összekapcsolódhat müködés szerüen megkell nézni 100%ig összeér e a két felület.Persze ha már szemre a fogaskerék kapcsolókörme pl. le van sarkosodva, kár is tovább lesni...

-adott fokozatban csak az adott fogaskerékpár vigye át a hajtás és a szomszédos fogaskerekek között megfelelő hézag legyen(tehát a többi fogaskerék ne érjen bele semmibe, kicsit eltúlozva)

-a fogaskerekek tengelyhez képest épp csapágyazással rendelkezzenek(pl. egy bronzpersely kopott akkor lóghat rajta a fogaskerék)

-fogak felülete megfelelően érjen össze, rendes hordképet adjon(Ha nem az van akkor a hibát megkeresni, extrém esetben a váltótengely csapágyazása is lehet kuka a blokkban, sőt a csapágynak a fészke is lehet ovális! ez túlfeszített láncoknál meg is esik a kihajtótengelynél a kislánckerék mögöt!)

-összes csapágyazás megfelelő legyen(nem sorolom fel hol melyik hogyan....)

-a fogaskerekek nagyítóval szemrevételezve mindenhol legyenek hibátlan, gyári profil alakúak és méretűek, ha már kopott vagy gyártási hibás elég könnyen észre lehet venni nagyítóval is.

Mivel kellően kemény felületű a fogaskerekek foga és kelően pontos a fogaskerék minden mérete a japán sportgépeknél így nem lesznek olyan extrém szórások, hogy már újkorátólfogva párbaválogatva kerültek beépítésre.A kemény felület miatt és mivel folyamatosan kenés alatt van szinte sose fog elkopni a fogfelület, ha
-nem lóg valami csapágyazás, de akkor olyan durván összerágnak a fogak látni
-erőltetett rossz váltás miatt lesarkalódik a kapcsolóköröm, de ezt megint látni

Ilyen méretpontos gyártásnál és kemény felületnél szemmel látható már, ha hibás! Jártam már úgy, hogy bontott váltót vásároltam és eladó azt mondta 100%hibátlan, kiderült nem az, de az is, hogy ő nem tudta mit nézzen meg rajta.

Összegezve sok esetben, ha nem komplett váltó van cserélve azért lesz rossz, mert a váltónak több rossz alkatrésze van, mint amiket csak kicseréltek!

Pl. a léptetővilla is azért görbül el, mert a fogaskerék nem marad bent fokozatban és feszíti a villát. Hogyha a villa még hibátlan nem kell cserélni, ha hibás kell.
Sokan a két végletet csinálják:
1. vagy csak azt hiszi a léptetővilla rossz vagy csak azt hiszi a fogaskerékpár a rossz és csak azt cserél
2. csak a fogaskerék pár volt rossz és még a léptetővilla nem görbült el, nem kopott el, teljesen minden mérete még gyári beépíthető volt, de ő kicserélte abban a hittben, hogy az is rossz.

Tény már csak anyagi dolgok miatt is olcsóbb venni egy bontott váltót, mint 1-2új váltó alkatrészt és a váltót a bontó csak egybe adja,de beépítés előtt szétszedni utolsó darabig, elmosni és mérni meg szemrevételezni és összeépíteni elmosva és közben beépítéskor is leellenőrizve amiket leírtam, meg ami esetleg kimaradt a siettségben.

Remélem tudtam segíteni...
Egyet értek ZOZÓval.
Illeszkedni illeszkednek a "kopott" fogaskerekek, csak nem úgy...
Ha két váltóból csinálsz egyet, az lehet hogy hagos, suhogós hangja lesz. Ha csak nem két zsír újat montázsolsz össze. DE működik.
Na látod egyet beszélünk
No akkor sorban:
Hibás alkatrészt két okból kell cserélni legyen az motoron, hajón, turmixgépen, gumibabán...
1.:mivel hibás nem vagy csak részben látja el feladatát
2.:többi alkatrészt is tönkreteszi(na ide nem minden esetben jutnak el az emberek agyilag(jó példa az elektromos dolgoknál mikor egy ellenállás a hőtől elveszti eredeti értékét egy tápegységben és ettől megnő a feszültség aztán lehet egy apró tünete van mondjuk a tévén a kép összement,ferde,stb. de amíg a fél tévé nem fog tönkremenni addig nem viszik szerelőhöz)

Tehát, mint írod a lánc tönkreteheti a lánckereket és fordítva, nem elég, ha csak egyik hibátlan állapotú.Ez igaz a váltóra is, de a hengerfejre is meg mindenre, hogy motoros példát hozzak!
Sokan mikor egy öreg Kawasakiban a szelepek szarámennek megveszik az új szelepeket drágán és hamar tönkremegy jön a duma szar zőőőőd! Aha meg az apám fasza amiből kibújtam!Kimérte valaki a 16szelephez tartozó 32db szeleprugót?NEM, mert ez nem olyan elterjed információ, mint a lánc és lánckerék esete!

Nézzük akkor a váltó témát következő hozzászólásomban.
Na akkor még is egy picit. Amellett hogy elismerem tudásod. Én nem azt vitattam hogy nem lehet kuka egy bontott váltó. Hanem annyit jegyeztem meg hogy ha cseréli akkor inkább egészben ,persze azon is meg kell nézni hogy milyen állapotban vannak az alkatrészek. A a láncról meg annyit jegyeztem meg hogy nem cserélünk külön láncot vagy fogaskereket mert megeszik egymást és lehet hogy hiába van új fogaskerék ha a lánc nyúlott akkor megeszik egymást. De még egyszer mondom én csak arra támaszkodom amit az én szerelő ismerőseim mondtak.
a lanc meg a lanckerekek is mar BEEPITESRE ALKALMATLANOK, ezert mind cseresek.
Hazaerek es nem okostelot nyomkodok akkor irok bovebben a valtorol, mert latom nagy a tevhitt.egy komplett bontott is lehet kuka!
egy valto beepitesekor nagyonsok dolgot ellwnorizni,szemrevetelezni,merni kell
Én nem magyarázok el semmit csak mint laikus és józan paraszti ésszel gondolkozó ember mondom. Vagyis ha adott két ugyan olyan méretű fogaskerék ami két különböző blokkban van használatban. A saját kis helyükön szépen kopnak. Valószínű (szerintem nem egyformán) És amikor cseréled őket akkor méret szerint lehet hogy jó az egyik a másik helyére ,de ha különbözően koptak akkor nem biztos hogy össze tudod párosítani mert nem fognak pontosan illeszkedni. Akkor jön a hangos váltó. Legalább is felénk az összes szaki így tartja. De lehet hogy ők nem lenin érdemrenddel végeztek. Ha még is neked van igazad akkor ámmen. Bár szerintem mivel a váltó is egy egyben kopó darab mint a lánc szett és abban se cserélsz csak fogaskereket vagy csak láncot így azért mondtam a srácnak hogy szerintem egyben cserélje mert úgy jobban jár. Részemről téma lezárva ,majd a többi szerelő meg mondja a tutit.
én fejér megyében lakom,ha te messzebb akkor inkább posta! kéne telószám és megbeszélnénk
ha 0km akkor 98elotti meg tartalek uj hengergejtomb :) amugy meg 750 hmmm ha sikerulne kofognod egy eredeti N es verziot! de az kulfoldon is horror ar!
akkor magyarazd el, mert a varosi legendakat leszarom, csak a muszaki tudomany a valosag alapu!
Helló!
Mindenképpen 9-est vegyél,és én azt mondom,hogy az F-est!
Hibátlan,nagyon jó motor!
Ha közútra kell,akkor tökéletes!
Nagyon jó a fogyasztása,és közúton bármire elég!
Hát azért vitatkoznék azzal a vízpumpa váltó stb gondokkal A lényeg hogy 98 as vagy utánit érdemes venni a régebbiek azok még nehezebbek voltak. Hogy milyen állapotban van az az előző gazdától függ. Szét lehet barmolni pár ezer km alatt de ha gondozod akkor örök mint a nyomor és nem szabad meg ijedni a magasabb km óra állástól se.
Nem vicc szerintem az a vicc hogy szerelő létedre még megkérded
kurva jó a zx9-es!de az Etz-t el ne add ,mert néha jól lesz egy kicsit lassabban is menni!

viccet félretéve nagyon jó motor!és 9-est vegyél,mert tényleg megbánod a hatost később!
GHOSTBIKERBOY,

Én csakis 2000 utáni ZX-9R-t vennék (mondjuk volt is). Sose volt vele semmi gondom. Előtte lévőknek, vízpumpa gondok, váltó gondok, stb...

Arra kell csak figyelni, hogy relatíve "gyakran" legyen pucolva a féknyergek és akkor mindig jó féked lesz!
Mindben lesz legalább 40,000 km tehát korántsem új motorok, a két lámpás jobban világít, bár abból is van kétféle is.
Sziasztok!

Néhány kérdéssel fordulnék hozzátok, mint ZX tulajdonosokhoz:

- Tudnátok mondani pár érvet/ellenérvet, hogy melyik ZX9R típust érdemes vásárolni? - nyilván ez sok mindentől függ, most alapvetően "tekintsük mindegyik típust újnak." Természetesen érdekel az is, hogy melyik a megbízhatóbb. Itt egészen pontosan a C- illetőleg E, esetleg F típusokra gondolok. Ha leegyszerűsíthetném a kérdést, az újabb feltétlen jobb? - ha valakinek csak a "kinézet számít" (elől egy vagy két lámpa stb.) sebaj, azokat is meghallgatom.

- Utolsó kérdésem végül: 600-as vagy 900-as? A kérdés már lehet lerágott csont, viszont nem akarok olyan hibát véteni, hogy 600-ra ülve pár hónap után azt mondom 900-ast kellett volna választanom. Félre értés ne essék, a sebesség nálam nem mérvadó. A nyomaték és az erő viszont igen és a fogyasztás sem elhanyagolható szempont. Mennyiben "vadabb", mennyiben kezelhető egy 900-as a 600-hoz képest? Jelenleg a 900-as felé húz a szívem...

- Alkatrészek? Meghibásodások? Sokak említik, hogy a Kawák szét vannak hajtva, drágák az alkatrészek stb. Mennyire higgyek ezen kritikáknak?

Remélem kicsit sikerül okosodnom a válaszok után!

Előre is köszönöm!