hagyad már Pipit........egy aronómustól mit vársz?váágatja a fát a papója erőjébe és viteti haza,othol meg az asszonykája rak a tüzre több levegő nem jár több üzem anyaggal.....nem mindegy hogy 1 deci benzinből menyi energiát nyerünk......hogy az a benya csak el lobban vagy igazábol lángol .csaj gyujts meg 1 gyufát és hagyd elégni.......vagy fujad......melyik fog nagyobb mutatvánnyal égni
Tévedsz, mert a több levegőtől elég az a benzin is amit egyébként a kipufogon keresztül az útra folyasztanál ( özönvíz előtti karburátoros erőforrásról beszélünk mint pl. zx 9)
Hogy karburátor vagy injektor ez megint attól függő,hogy mik a szempontok!
Ha nem számít szempontnak a környezetvédelem,akkor a karbi még talán nagyobb élvezetet is ad az agresszivitás révén!
Az a baj,hogy te nagy általánosságokról beszéltél,én még a kilencesről!
Viszont a végén kicsit helyesbítettél!
Pont azért megy jobban a hideg levegőtől és a sportszűrőtől a KILENCES,mert alap esetben(gyári szűrőnél és melegben) nem jut be elég levegő az égéshez,ezért sok elégetlen benzint pöfög ki a jármű a kipufogón.+ levegővel idealizálod az égés feltételeit és így javítod a hatásfokot,ami ezesetben még nem azonos a fogyasztásnövekedéssel!
Ugyanezt teszi a sportrendszer is.
Viszont mint tudjuk a sportszűrőtől rövidül az élettartam is némileg,ezért nem ilyennel szerelik gyárilag!így nem tudod rájukverni,hogy egy "rövid" élettartamú valami adtak el neked x millióért!
És mert megnövelted a bejutó levegő mennyiségét,attól még a változatlanul hagyott
Karburátor nem tud több benzint bejuttatni mint azelőtt,így a fogyasztás sem nőhet!
Vagy tévedek?!
Az intercooler a turbólevegőt hűti. A passátomon volt ilyen
Nagy hátránya, hogy a hideg levegőtől állandóan gátrepedéses volt a verda (nekem nem érte meg)
Na persze ez folkszvágen volt ami tudjuk, hogy egyébként is...
Na de hagyjuk, mert van akinek van itt ilyen és esküszik rá
Talán még annyi jutott eszembe itt a féloldalas hegyibeszédem kapcsán , hogy zx9 esetében karburátoros robbanóelegy képzésről beszélünk. Ami azért lássuk be a mai napjainkban már nem tekinthető korszerűnek amikor az alap porlasztót ami ugyan csak egy szivacs volt, de az elvet már az 1800-as évek végén Csonka János és Bánki Dónát szabadalmaztatta. Nyilván ennél a rendszernél egy rossz elegyarány beállítás lehetővé teszi, hogy az értékes benzin hasznosulás nélkül a kipufogón távozzon
A mai befecskendező rendszerek többek között ezt hivatottak kiküszöbölni
Ja most kötöm vissza én is a chippet a hiaceba, mert tavalyelőtt októberben kikötöttem, hogy megnézem a fogyasztáskülönbséget és azóta elfelejtettem meg lusta is voltam visszakötni( az egyik aksit sajnos ki kell szedni)
Majd néhány képet dobok fel
Úgy gondolnám a nagyobb légtömeg kizárólag azért kell, hogy több benzint lehessen elégetni Ha ugyanannyi benzint égetsz el de több levegőt kap a motor akkor mit csináltál? Mi lesz a légfölösleggel? Vagy lehet, hogy te a levegő hajtású motorban gondolkodtál A nyitott dob könnyíti a kiáramlást, nem fojtja vissza a teljesítményt A több levegő a több üzemanyag elégéséhez kell! Mert minél több üzemanyagot égetünk el a hengerekben annál nagyobb teljesítményt kapunk. PONT
A beáramoltatott levegő mennyiségét nem lehet a végtelenségik fokozni. Azért örülgettek most is, hogy a hideg levegőtől jobban pörög a verda, mert több levegőt kap a rendszer, vagyis több üzemanyagot is képes elégetni.
A dinitrogén oxid rendszerek elve azon alapszik, hogy nem a beáramló levegő mennyiségét növelték, hanem a benzinhez képest egy olyan üzemanyaggal működtetik a rendszert aminek az égéséhez kisebb levegő mennyiség szükséges. 1 kg benzin elégéséhez kb. 15 kg levegőre van szükség, 1 kg nitró elégetéséhez meg kb. 2 kg-ra Ez nagyjábból azt jelenti, hogyha egy normál motornál nem változtatjuk a beszívott levegő mennyiségét akkor ugyanazon motornál kb. 9-szer több üzemanyag égethető el. Persze, ha figyelembe vesszük a nitró rosszab égéshőjét a benzinéhez képest akkor is az elérhető teljesítmény kb. 2,5 szöröse a benzinmeghajtáshoz képest. Ezt mindenféle rendszer nélkül is kipróbálhatod, ha akarod, egy tank benzin, kb. 20 literhez önthetsz egy liter nitrót(kb 5000 ft/liter) Nekem még porosodik egy liternyi a pincémbe, de nem eladó
A chipp tuning pedigaz baromira nem jó példa
Az annyit tesz, hogy kihozza a gyári legnagyobb értéket és igen annál létezik kisebbfogyasztás mellett nagyobb teljesítmény. Az autógyárak az országok eltérő üzemanyag minőségi jellemzők miatt mindíg túltervezik a motor teljesítményét a kiadni kívánthoz képest. Chipp tuningal ez a különbség nyerhető ki ez autótípusonként változó de akár 15-30 lóerő különbség is lehet. Az ilyen megcsippelt autót viszont a mindenféle magyar szabvány 86-os fos benzin viszont nem viszi.
Sajnos nálunk még az üzemanyagszabványt nem változtatták a warthburgos, dacias, zsigulis korszak óta, a mai nagynyomáson működő erőforrásaink is, 30 évvel ezelőtti szabvány üzemanyaggal működnek
Csak mennyi ki az osztrákokhoz és tankolj ott, majd elképedve tapasztalod, hogy az (autód, motorod) az ottani szabvány szerinti üzemanyagtól jobban is megy, meg kevesebbet is fogyaszt
Sajnos nálunk a méregdrága prémium üzemanyagok se nyújtják ugyanezt Az üzemanyag szabvány módosítása elméletileg napirenden van a parlamentben, hogy mikor lesz belőlle valamilyen pozitív irányú változás azt sajnos száz öregasszony sem tudná megmondani
Akkor a hitelest jól sejtettem.
A másik meg lehet vár még egy kicsit,hogy a jóidő beköszöntével hátha kap más ajánlatot is,aztán eldönti mihez kezd velük!
Zxtom!
A ZXR 400 tényleg annyira kínpad?!?
Te próbáltad már?
Alacsoony csajnak kellene.
Én még nem mentem olyannal,sőt ismeretségi körömben nincs is senkinek!
a kék 9es 660ért aki cserélni akarja baszik visszajelezni.. mehet a picsába a 33ezres hiteles meg most írt vissza: szia nekem nem kell motor a motortól akarok sdzabadulni mert nem birom fizetni
:D a kérdésemre nem válaszolt de gondolom tárgytalan
A bank nyilván nem számolja be,a csávónak meg val.szeg nincs lóvéja azért szabadulna tőle.De egy emilt ez is megér és megtudod!
De. Ha csajnak úgyis akarsz egy hatost,akkor az is egy lehetőség,hogy neki "adod,eladod" a tiedet és össze is állt a mutatvány!
Annyira azért már nem kell félni a hiteltől,főleg nem ilyen rövidtávnál.
igazából tavasztól ősz végéig 150alatt nem igen keresek... azért gondokoznék el rajta úgy. 1 évig ki tudnám szorítani a 33mat HA ehhez nem csatlakozik plusz költség
Tévedsz! A légszűrővel jobb lesz az égés,azért megy jobban ugyanannyi benzinnel!
A kipufogóval gyorsabb a kiáramlás,azért lesz hatékonyabb ugyanazzal a benzinmennyiséggel.
A dynojet-tel meg meg van a lehetőség a plusz teljesítményre plusz benzinért cserébe,amivel ha élsz akkor nyilván többet eszik,ha nem akkor viszont nem.
A chiptuninghoz lehetne ezt leginkább hasonlítani.egy lehetőség ami ott van HA KELL!De alapból nem jelent pluszt!
Nemde?!?
Ha nem számít szempontnak a környezetvédelem,akkor a karbi még talán nagyobb élvezetet is ad az agresszivitás révén!
Viszont a végén kicsit helyesbítettél!
Pont azért megy jobban a hideg levegőtől és a sportszűrőtől a KILENCES,mert alap esetben(gyári szűrőnél és melegben) nem jut be elég levegő az égéshez,ezért sok elégetlen benzint pöfög ki a jármű a kipufogón.+ levegővel idealizálod az égés feltételeit és így javítod a hatásfokot,ami ezesetben még nem azonos a fogyasztásnövekedéssel!
Ugyanezt teszi a sportrendszer is.
Viszont mint tudjuk a sportszűrőtől rövidül az élettartam is némileg,ezért nem ilyennel szerelik gyárilag!így nem tudod rájukverni,hogy egy "rövid" élettartamú valami adtak el neked x millióért!
És mert megnövelted a bejutó levegő mennyiségét,attól még a változatlanul hagyott
Karburátor nem tud több benzint bejuttatni mint azelőtt,így a fogyasztás sem nőhet!
Vagy tévedek?!
Nagy hátránya, hogy a hideg levegőtől állandóan gátrepedéses volt a verda (nekem nem érte meg)
Na persze ez folkszvágen volt ami tudjuk, hogy egyébként is...
Na de hagyjuk, mert van akinek van itt ilyen és esküszik rá
A mai befecskendező rendszerek többek között ezt hivatottak kiküszöbölni
Majd néhány képet dobok fel
A beáramoltatott levegő mennyiségét nem lehet a végtelenségik fokozni. Azért örülgettek most is, hogy a hideg levegőtől jobban pörög a verda, mert több levegőt kap a rendszer, vagyis több üzemanyagot is képes elégetni.
A dinitrogén oxid rendszerek elve azon alapszik, hogy nem a beáramló levegő mennyiségét növelték, hanem a benzinhez képest egy olyan üzemanyaggal működtetik a rendszert aminek az égéséhez kisebb levegő mennyiség szükséges. 1 kg benzin elégéséhez kb. 15 kg levegőre van szükség, 1 kg nitró elégetéséhez meg kb. 2 kg-ra Ez nagyjábból azt jelenti, hogyha egy normál motornál nem változtatjuk a beszívott levegő mennyiségét akkor ugyanazon motornál kb. 9-szer több üzemanyag égethető el. Persze, ha figyelembe vesszük a nitró rosszab égéshőjét a benzinéhez képest akkor is az elérhető teljesítmény kb. 2,5 szöröse a benzinmeghajtáshoz képest. Ezt mindenféle rendszer nélkül is kipróbálhatod, ha akarod, egy tank benzin, kb. 20 literhez önthetsz egy liter nitrót(kb 5000 ft/liter) Nekem még porosodik egy liternyi a pincémbe, de nem eladó
A chipp tuning pedigaz baromira nem jó példa
Az annyit tesz, hogy kihozza a gyári legnagyobb értéket és igen annál létezik kisebbfogyasztás mellett nagyobb teljesítmény. Az autógyárak az országok eltérő üzemanyag minőségi jellemzők miatt mindíg túltervezik a motor teljesítményét a kiadni kívánthoz képest. Chipp tuningal ez a különbség nyerhető ki ez autótípusonként változó de akár 15-30 lóerő különbség is lehet. Az ilyen megcsippelt autót viszont a mindenféle magyar szabvány 86-os fos benzin viszont nem viszi.
Sajnos nálunk még az üzemanyagszabványt nem változtatták a warthburgos, dacias, zsigulis korszak óta, a mai nagynyomáson működő erőforrásaink is, 30 évvel ezelőtti szabvány üzemanyaggal működnek
Csak mennyi ki az osztrákokhoz és tankolj ott, majd elképedve tapasztalod, hogy az (autód, motorod) az ottani szabvány szerinti üzemanyagtól jobban is megy, meg kevesebbet is fogyaszt
Sajnos nálunk a méregdrága prémium üzemanyagok se nyújtják ugyanezt Az üzemanyag szabvány módosítása elméletileg napirenden van a parlamentben, hogy mikor lesz belőlle valamilyen pozitív irányú változás azt sajnos száz öregasszony sem tudná megmondani
A másik meg lehet vár még egy kicsit,hogy a jóidő beköszöntével hátha kap más ajánlatot is,aztán eldönti mihez kezd velük!
A ZXR 400 tényleg annyira kínpad?!?
Te próbáltad már?
Alacsoony csajnak kellene.
Én még nem mentem olyannal,sőt ismeretségi körömben nincs is senkinek!
:D a kérdésemre nem válaszolt de gondolom tárgytalan
De. Ha csajnak úgyis akarsz egy hatost,akkor az is egy lehetőség,hogy neki "adod,eladod" a tiedet és össze is állt a mutatvány!
Annyira azért már nem kell félni a hiteltől,főleg nem ilyen rövidtávnál.
A kipufogóval gyorsabb a kiáramlás,azért lesz hatékonyabb ugyanazzal a benzinmennyiséggel.
A dynojet-tel meg meg van a lehetőség a plusz teljesítményre plusz benzinért cserébe,amivel ha élsz akkor nyilván többet eszik,ha nem akkor viszont nem.
A chiptuninghoz lehetne ezt leginkább hasonlítani.egy lehetőség ami ott van HA KELL!De alapból nem jelent pluszt!
Nemde?!?
meg kurva nagy cascót akasztanak rád!