Sziasztok,
Egy olyan problémám lenne, hogy ha beindítom a motort, akkor valahol szivárog a benzin. (~elég erősen folyik, nem csak csepeg.) Álló motornál nem jelentkezik. Sajnos nem volt időm szétszedni még, majd most hétvégén, de valahol a benzin szivattyú körül. Lehet hogy elért/ kilyukadt a benzincső? Esetleg egyéb tipp?
a 98-02 zx6 zx9 sport túra gép, nem olyan mint pl a gsxr, a zxr volt a kawa pálya motorja, de súlyos kilókat húzott magával. tény hogy alap túra sport motort nehéz felhúzni pálya motor szintre. de a zxr 400-ak elmúltak , nincs utánpótlás, nincs jó alkatrész hozzá.
azert hasznalhato 180-190-es slicket egyszerubb venni mint 160-ast... masreszt alkatreszben sem biztos hogy olyan egyszeru lesz a zxr400-hoz a alkatreszt szerezni, ami tipikusan kelleni fog (huto..generatordekli, normalis blokkot sem fog hamar talalni sztem) , ugy tunik mar elegge lepusztitottak az allomanyt ezekbol...de ketsegtelenul szol mellette par dolog... jobban palyamotor-alap (nagyobb elmeny/kihivas) mint a 98-02-es ZX6R .. az ujabbak meg inkabbb mar tobbe vannak, mint a keret. a 9R (1998+) nagyon nagy, zxr750-zx7R nehez, es szinten nehez belole ertelmeset kifogni...
Sziasztok, érdeklődni szeretnék, hogy 2006-os 636-oshoz fehér vagy füstös indexet előre, hátra van e ötletetek, hogy hol találok? A gyári narancs színűt a fekete motoron nehezen veszi be a gyomrom.Válaszotokat előre is köszi!:)
Köszi a tippet! Valamiért azt hittem, minden régi 400-as Kawa belpiacos, de akkor megint tévedtem. Jó ez a fórum, tanulok. :)
Egyébként az először linkelt motorra visszatérve, jó hogy említetted a CBR idomot: eszembe jutott, hogy láttam én már ZX-6R pályamotort a hirdetésekben CBR idommal. Szerintem vagy 2-3x is viszonylag rövid időn belül. Tavaly is árulták, csak elsőre nem ismertem rá, hogy ez az, mert át lett festve. De mindig valahogy gyanúsnak tűnt. Talán emlékszel, pont Te kérdeztél rá a pályamotoros topic-ban, hogy pl. hogy lehet, hogy a hirdetés szövege szerint Power Commander van benne.
...ééés igen, megvan a kép is, tényleg ugyanaz. Ugyanaz az idomszett (csak más színben), az első sárvédő maradt is a régi színekben, ugyanaz a fék/kuplungkar, ugyanaz a kipuff, a hátsó villán ott a Nikko felirat... Megvagy. Tavaly '96-os ZX-6R-ként árulták, 350-ért. Azóta kapott egy új festést, lett rajta pár bibi, fiatalodott két évet, és felment az ára.
A ZXR400 nem belpiacos. Azon kevés 400-as közé tartozik amit hivatalosan árultak Európában. Ha Kulik Csabi szervizelte akkor gond nem igen lesz vele. 400-as tehát nem zabálja a gumit és kisebb is kell rá ami olcsóbb. Simán ajánlott vétel.
600-al sem fogsz jobbat menni. Az ezresek meg ugyan úgy kettészarnak az egyenesben.
És basszus tényleg, ha nem mondod nem szúrom ki a képről! A 98-asnak hirdetett motor valójában F szériás, 95-97 közti. Azta...
Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem. Meg a sok egyéb infót is. Amúgy tényleg egy G szériásat szeretnék, az F szériáról nem olvastam olyan sok jót. Este írok privátot (most rohanok vissza melózni), de érdekel a motorod.
(Ja és igen, jogos a 100.000 km és 10-12 esés, nyilván az idő és a használat nem múlik el nyomtalanul... De inkább az érdekelne, hogy aki ZX-6R-rel pályázik, az miért választotta ezt, miért nem a - szintén 100.000 km-es, 10-12 eséses - SRAD-ot vagy CBR-t, mivel elégedett, mivel nem... Kell-e hozzá valami speciális dolog, mondjuk nem elég nagy a gyári hűtő, csak speckó olajjal lehet vele pályázni stb. Vagy egyáltalán, teljesen reménytelen-e belekezdeni a pályázásba ilyen motorral.)
Köszönöm a tanácsot. Az a baj, hogy nem költhetek rá annyit, amennyit szeretnék. :) A feltételeim kb. legyen Kawasaki, legyen sportmotor, ne legyen több 500e-nél, ne legyen nagy probléma a fenntartása (ergo legyen hozzá alkatrész, az se baj ha nem drágán és nem Japánból kell importálni).
Azért is tetszett meg a 98-as ZX-6R, mert az kb. mindennek megfelel. Amennyi infót találtam róla, az alapján nagyon megbízható gép (sportmotoros mércével persze), és alkatrész is van hozzá dögivel, eleve a 98-as motoron sok tekintetben megegyezik a következő szériával, ráadásul a későbbi ZZR600-zal is rengeteg közös alkatrésze van ha jól olvastam, amit meg sokáig (2000-es években is) forgalmaztak Európában is. Úgyhogy talán nem akkora para az alkatrészellátás.
Egyébként nem egy pályamotort láttam már ebből a szériából még itthon is, azért is gondoltam rákérdezek, van-e itt valaki... Ahol meg nagyobb a motorpiac, ott nyilván még több van, németeknél pl. megnézed Kawasaki Rennnsport motorokat, a 2500 euro alatti kategória 80%-a a 98-99-es meg a 2000-2002-es Kawasaki ZX-6R, meg van egy pár ZXR400/ZXR750/ZX-7R, esetleg nagy ritkán beesik valami régi ritkaság, pl. 80-as évekbeli ZX-10 Tomcat.
A fenti szempontokba egyébként igen, sajna csak ezek a régi, 20 éves sportmotorok férnek bele. Szerinted ezekből milyen lenne a normális, mit ajánlanál? Vagy felejtsem el a 90-es éveket ha pályázni szeretnék?
Találtam még egy ilyet pl.:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zxr_400/kawasaki_zxr_400-13166878
Ami egyébként szuper jónak néz ki a leírtak alapján, ha minden igaz, tényleg sokat foglalkoztak vele, jól megcsinálták, és a keretembe is épphogy, de belefér (el is megyek szerintem megnézni). Csak itt pont attól félek, hogy mivel a 400-as belpiacos volt, az alkatrésszel, fenntartással gondok lehetnek. (Másik meg szeretnék egy legalább 600-ast 100 LE körül, meguntam a kisköbcentis motorokat).
Egyébként nem nagy választék van, utcai motorokat tudnék még venni, van pár ZX-7R. ZX-9R amik 500 alatt kaphatók, de félek ez utcaiból szintén nem a jól karbantartott kategória. Meg értem, hogy a friss műszaki, kevés futás, karcmentes gyári fényezés stb. értéknövelő tényezők, de én nem szeretnék ezért többet áldozni egy pályamotorra (márpedig a drágább utcai motoroknál ezeket kell megfizetni).
Na de tényleg érdekel a véleményed, tudom, hogy kb. egy év alatt több időt töltesz pályán, mint én kb. egész életemben, szóval ha van valami tuti tipped, ami megefelelő lehet nekem, ne tartsd magadban. :) Vagy 3-4 motort szeretnék megnézni ebben a hónapban.
üdv ! ha jól emléxem ez nem G széria, ez még a régebbi 97-ig gyártott -95-97- régebbi gyengébb széria, ennek a kuplungja és a maga a motor konstrukciója is gyengébb. 98-tól az arany kuplung fedeles motorblokk már jobb, én 3-4 szezont húztam le vele a rabócsi ringen, voltam a h ringen is vele. a saját tapasztalatom az hogy motorikusan a valóban zx6r G széria már jó, nem volt váltó sem motor gondom, a pálya motorozás után vissza helyezve a forgalomba még 2 évig használtam közúton. a karburátor tisztán tartása és jó beállítása alap egy ilyen motornál, egy esetleges jet kitt dynojet kitt beszerelése és beszabályzása sokat dob a teljesítmény érzeten. eleinte gyári dobbal használtam majd kapott egy nyitott dobot, a nyitott dobbal 13 000 környékén elemelte az elejét 2-ben, én is azt éreztem hogy az injektoros ellenfelek amint ráéreztek a pálya nyomvonalára sajnos a jobb motorteljesítmény miatt sajnos lehagytak, amit csak még több bátorsággal lehetett orvosolni. ha használták a kuplungot akkor jó marad a váltó ha nem kímélték akkor csere,van hozzá -régebbi- újabb típushoz is minden alkatrész . 500 e ft alatt igen jó választás a zx6r, teljesen állítható futómű, a felnikre 160-180 as gumik felmennek, jó fékek vannak rajta a kezdő szint megugrásához.
330-ért tudok egy valóban G zx6r-t, papírokkal, be kell üzemelni, egy akku kell bele. 30 000 km alatti futással.
Én az ilyeneket messziről kerülném. Ezzel csak kínlódni fogsz. Ha bármi baja lesz nem találsz hozzá semmit. CBR1000RR idom van ráhekkelve majd nézhetsz egy esés után, hogy rakod össze. Keress egy normálisat.
Egy 20 éves motornál a "hogy bírja a pályázást?" merőben elméleti kérdés. 98-ban biztos jól bírta. 100 000km-el és 10-12 eséssel később már vannak kétségeim.
A gondom az, hogy nem vagyok nagyon felkészülve a típusból (eredetileg nem ilyet terveztem, hanem injektorosat, minimum 2003-as 636-ost, azokkal jobban képben vagyok, de azokból a pályamotorok sem esnek be félmillió alá, úgyhogy lemondtam az injektorról - pont most nézem amúgy felbukkant egy 650-ért). Szóval ha bárki bármi hasznos tanáccsal tud segíteni, azt megköszönném. Mit érdemes megnézni rajta, mik a jellemző típushibák stb. Olvasgatom a fórumot serényen, de eddig a ZX-6R típushibájaként leginkább csak váltóhibát látok, meg olajnyomás, esetleg vezérműlánc, de ezeket is az újabb típusokra írtátok, konkrétan a G szériáról nem nagyon találtam semmit.
Tényleg esetleg pályázik itt valaki ilyennel? Mennyire bírja? Esetleg ismeri valaki a konkrét motort (vagy a tulaját), amit belinkeltem?
2003-as 636-os ZX6-om van. Mai nap óta olyat csinál a motor, hogy mikor felrakom akárhanyadik sebességi fokozatba, a váltókar azon a legmagasabb ponton megragad és nem tudok fentebb váltani. Tesztelgettem kicsit, ha nagyon minimálisan lentebb"pöckölöm" a lábammal, akkor kiakad és enged fentebb váltani. Így elég macerás vele közlekedni...
Tapasztalt már valaki hasonlót? És ha igen mi volt a baja?
Sziasztok!
Van egy 2005-s ZX6R 636-s motorom.
minden sebességi fokozatban 6000-7000 fordulaton lehet érezni egy rezonanciát az egész motoron. Kérdésem az lenne hogy ez normális?
válaszotokat előre is köszönöm
Egy olyan problémám lenne, hogy ha beindítom a motort, akkor valahol szivárog a benzin. (~elég erősen folyik, nem csak csepeg.) Álló motornál nem jelentkezik. Sajnos nem volt időm szétszedni még, majd most hétvégén, de valahol a benzin szivattyú körül. Lehet hogy elért/ kilyukadt a benzincső? Esetleg egyéb tipp?
Egyébként az először linkelt motorra visszatérve, jó hogy említetted a CBR idomot: eszembe jutott, hogy láttam én már ZX-6R pályamotort a hirdetésekben CBR idommal. Szerintem vagy 2-3x is viszonylag rövid időn belül. Tavaly is árulták, csak elsőre nem ismertem rá, hogy ez az, mert át lett festve. De mindig valahogy gyanúsnak tűnt. Talán emlékszel, pont Te kérdeztél rá a pályamotoros topic-ban, hogy pl. hogy lehet, hogy a hirdetés szövege szerint Power Commander van benne.
...ééés igen, megvan a kép is, tényleg ugyanaz. Ugyanaz az idomszett (csak más színben), az első sárvédő maradt is a régi színekben, ugyanaz a fék/kuplungkar, ugyanaz a kipuff, a hátsó villán ott a Nikko felirat... Megvagy. Tavaly '96-os ZX-6R-ként árulták, 350-ért. Azóta kapott egy új festést, lett rajta pár bibi, fiatalodott két évet, és felment az ára.
600-al sem fogsz jobbat menni. Az ezresek meg ugyan úgy kettészarnak az egyenesben.
Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem. Meg a sok egyéb infót is. Amúgy tényleg egy G szériásat szeretnék, az F szériáról nem olvastam olyan sok jót. Este írok privátot (most rohanok vissza melózni), de érdekel a motorod.
Azért is tetszett meg a 98-as ZX-6R, mert az kb. mindennek megfelel. Amennyi infót találtam róla, az alapján nagyon megbízható gép (sportmotoros mércével persze), és alkatrész is van hozzá dögivel, eleve a 98-as motoron sok tekintetben megegyezik a következő szériával, ráadásul a későbbi ZZR600-zal is rengeteg közös alkatrésze van ha jól olvastam, amit meg sokáig (2000-es években is) forgalmaztak Európában is. Úgyhogy talán nem akkora para az alkatrészellátás.
Egyébként nem egy pályamotort láttam már ebből a szériából még itthon is, azért is gondoltam rákérdezek, van-e itt valaki... Ahol meg nagyobb a motorpiac, ott nyilván még több van, németeknél pl. megnézed Kawasaki Rennnsport motorokat, a 2500 euro alatti kategória 80%-a a 98-99-es meg a 2000-2002-es Kawasaki ZX-6R, meg van egy pár ZXR400/ZXR750/ZX-7R, esetleg nagy ritkán beesik valami régi ritkaság, pl. 80-as évekbeli ZX-10 Tomcat.
A fenti szempontokba egyébként igen, sajna csak ezek a régi, 20 éves sportmotorok férnek bele. Szerinted ezekből milyen lenne a normális, mit ajánlanál? Vagy felejtsem el a 90-es éveket ha pályázni szeretnék?
Találtam még egy ilyet pl.:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zxr_400/kawasaki_zxr_400-13166878
Ami egyébként szuper jónak néz ki a leírtak alapján, ha minden igaz, tényleg sokat foglalkoztak vele, jól megcsinálták, és a keretembe is épphogy, de belefér (el is megyek szerintem megnézni). Csak itt pont attól félek, hogy mivel a 400-as belpiacos volt, az alkatrésszel, fenntartással gondok lehetnek. (Másik meg szeretnék egy legalább 600-ast 100 LE körül, meguntam a kisköbcentis motorokat).
Egyébként nem nagy választék van, utcai motorokat tudnék még venni, van pár ZX-7R. ZX-9R amik 500 alatt kaphatók, de félek ez utcaiból szintén nem a jól karbantartott kategória. Meg értem, hogy a friss műszaki, kevés futás, karcmentes gyári fényezés stb. értéknövelő tényezők, de én nem szeretnék ezért többet áldozni egy pályamotorra (márpedig a drágább utcai motoroknál ezeket kell megfizetni).
Na de tényleg érdekel a véleményed, tudom, hogy kb. egy év alatt több időt töltesz pályán, mint én kb. egész életemben, szóval ha van valami tuti tipped, ami megefelelő lehet nekem, ne tartsd magadban. :) Vagy 3-4 motort szeretnék megnézni ebben a hónapban.
330-ért tudok egy valóban G zx6r-t, papírokkal, be kell üzemelni, egy akku kell bele. 30 000 km alatti futással.
Egy 20 éves motornál a "hogy bírja a pályázást?" merőben elméleti kérdés. 98-ban biztos jól bírta. 100 000km-el és 10-12 eséssel később már vannak kétségeim.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zx-6r_ninja/kawasaki_zx-6r_ninja-13225900#adatlapContainer
A gondom az, hogy nem vagyok nagyon felkészülve a típusból (eredetileg nem ilyet terveztem, hanem injektorosat, minimum 2003-as 636-ost, azokkal jobban képben vagyok, de azokból a pályamotorok sem esnek be félmillió alá, úgyhogy lemondtam az injektorról - pont most nézem amúgy felbukkant egy 650-ért). Szóval ha bárki bármi hasznos tanáccsal tud segíteni, azt megköszönném. Mit érdemes megnézni rajta, mik a jellemző típushibák stb. Olvasgatom a fórumot serényen, de eddig a ZX-6R típushibájaként leginkább csak váltóhibát látok, meg olajnyomás, esetleg vezérműlánc, de ezeket is az újabb típusokra írtátok, konkrétan a G szériáról nem nagyon találtam semmit.
Tényleg esetleg pályázik itt valaki ilyennel? Mennyire bírja? Esetleg ismeri valaki a konkrét motort (vagy a tulaját), amit belinkeltem?
Minden segítséget előre is köszi!
Tapasztalt már valaki hasonlót? És ha igen mi volt a baja?
Van egy 2005-s ZX6R 636-s motorom.
minden sebességi fokozatban 6000-7000 fordulaton lehet érezni egy rezonanciát az egész motoron. Kérdésem az lenne hogy ez normális?
válaszotokat előre is köszönöm
A fejidomnál a légbeömlőbe be feszkelte magát egy sárdarázs, és nem kapott elég levegőt!